Woland
30 Sep 2003, 10:48
De citeva zile am observat ca la semnalizarea stinga, releul citeodata se blocheaza (ramine permanent "on"). Daca opresc semnalizarea si apoi incerc din nou, isi da drumul.
A patit careva din voi asa ceva pina acum?
Pateam la Berlina. E de la condens! Lasa avariile sa functioneze cca. 2 minute si nu iti mai face figuri!
i96nds
30 Sep 2003, 11:07
Da-o naibii de masina ca de aia am dat atatia bani pe ea, sa nu imi mai faca figuri.... Woland, la fel am patzit si eu la SLZ - de 2 ori. Prima data am observat cand eram la Universitate si stateam la semafor sa fac stanga. Exact la fel, nu mai clipocea semnalizarea. Dupa ce am oprit si repornit - a mers. Mi-a mai facut inca o data dupa aia.... Nu stiu ce e de facut. Nu prea imi vine sa merg la service pentru asta. Mai bine sa mearga asa decat sa isi bage nasul toti idiotzii....
dragOn
30 Sep 2003, 11:17
e un contact prost pe la un bec de la semnalizare!
Woland
30 Sep 2003, 11:20
N-are legatura cu contactul de la bec, dragOn.
Problema nu e ca nu mai semnalizeaza, ci dimpotriva, nu se mai stinge becul, ramine mereu aprins, continuu. Asta-i din releu, nu din contactul becului.
dragOn
30 Sep 2003, 11:23
credeam ca clipoceste foarte repede!
Baga-mi-as....in ei de romani!!!
Acum au inceput sa stea aprinse continuu si semnalizatorul, si luminile de avarie. In schimb, semnalizarea alarmei cind lasi usile deschise sau cind o armezi/dezarmezi merge corect, clipeste cum trebuie.
Asa ca nu e releul de semnalizare, e probabil un contact pe undeva prin instalatia electrica, sau vreun scurtcircuit.
Woland, intelege odata omule: E DE LA CONDEEEEEEENS!!!!!!! Lasa avariile aprinse (asa, incontinuu cum stau ele) pentru cca. 2 minute sau pina cind incep sa semnalizeze corect (vezi ca trebuie sa le opresti din cind in cind si sa verifici cum semnalizeaza).
Daca nu vrei sa faci asta, du-te sa ti-l schimbe si eventual spune-le sa se uite sa nu care cumva sa-ti intre apa in masina pe acolo....
Eu as zice cam asa: ori schimbi releul de semnalizare, ori il dai jos si-l desfaci si-i cureti contactele care probabil ca sunt oleaca impuscate (impropriu zis).
In al doilea rand, alarma si inchiderea centralizata NU sunt pe acelasi releu cu cel de semnalizare, au releu diferit de aprindere a semnalizatoarelor. Deci este de la releu.
Merci klaus, asta vroiam sa aud.
Klaus, care e releul de semnalizare? E unul dintre cele din cutia aia neagra? Cand te uiti la motor din fata masinii e in dreapta, spre aripa. Asa e? Poti sa strici ceva cand umbli la cutia aia cu relee?
Multumesc anticipat.
Releul de semnalizare este sub bord, sub grila de sigurante, in ansamblu relee si UCE decodor (la Solenza), si NU in cutia de sigurante de la motor.
Presupun ca se desface surubul de jos din locasul de sigurante (jos sunt 2 suruburi, cel mai dinspre fata), se ridica un pic in sus si se scoate cu atentie (probabil pe sub plansa)
Cand esti cu intreg ansamblu in mana si cum te uiti la el ai 4 relee, dinspre stanga spre dreapta (deci dinspre usa soferului spre usa pasagerului): releu semnalizare, releu temporizare, releu flash, releu avertizor limita de viteza. Chestia aia mare dinspre tine, sub randul de relee este UCE decodor.
Pentru a evita intrebari ulterioare, releul de flash aprinde lampile de semnalizare odata cu inchiderea centralizata din telecomanda a masinii.
Pentru variantele fara inchidere centralizata (Europa), acest releu nu exista.
Deci avand in vedere ca la inchiderea centralizata ti se aprind semanlizatoarele, releul flash nu este "bolnav".
In cutia motrului sunt urmatoarele relee (de la drepata la stanga dinspre conector):
- Pe randul dinspre aripa: releu pompa benzina si bobina aprindere, releu uce injectie si supapa purjare canistra, releu compresor AC, releu gmv trapata 1, releu ceata.
- pe randul 2, releu gmv treapta 2.
Cred ca ar trebui ca toate astea sa fie trecute si in cartea masinii (la DSN este, pag. 52).
Si un sfat: cand va luati o scula noua (electronica, masina etc.) va duceti cu ea acasa, o asezati intr-un loc de unde sa o puteti admira in voie, si puneti mana pe manual, caci in ciuda aprentelor, ajuta in multe cazuri.
Nu sunt trecute in cartea masinii. Numai continutul cutiei electrice din compartimentul motor este trecut, celalalt nu.
Problema e ca nu se gaseste pe nicaieri releu de semnalizare de Solenza, asa ca daca stie cineva daca se potriveste cel de la SN, ziceti please.
Gata, l-am dovedit.
Releul de semnalizare de la SLZ, stimabililor, nu seamana nici cu cel de la berlina, nici cu cel de la SN. Are trei picioruse (4 la DSN, 5 la berlina).
Este montat sub cutia de sigurante din bord, vertical.
Al meu nu era ars, ci pur si simplu facuse joc si nu mai facea una din lamele contact cum trebuie.
Tudor B
9 Oct 2003, 07:51
Pe ultimele modele DSN releul de semnalizare are 3 picioare.
QUOTE
Pe ultimele modele DSN releul de semnalizare are 3 picioare.
Asa este, la mine e tot cu 3 picioruse, am DSN-ul din august 2002
M-a disperat porcaria aia de releu. Am citit topicul asta acu' doua luni. De atunci tot incerc toate variantele, nimic.
L-am desfacut, l-am curatat, am intins putin arculetul ala mic din interior. Merge o zi - doua si iar il apuca. Cum se manifesta: pe semnalizare totul era ok pana a inceput sa fie mai frig afara, acum face cateva figuri dimineata si dupa aceea isi revine. Face figuri in sensul ca sta aprins permanent. Iau semnalul, il pun iarasi si isi revine. Problema nasoala e cu avariile. Cand puneam avariile "lucra" de 3-4 ori si murea, ramanea pe aprins. Indiferent cat l-as fi tinut aprins nu-si mai revenea. Acum nu mai "clipeste" deloc. Am pus avariile - se aprind si asa raman pana la adanci batraneti.
Da' nu-l schimb nici d-al dracu, deja am prins boala pe el si vreau sa-l fac sa mearga.
Astept idei.
alex_axn
2 Nov 2005, 19:54
o sugestia asa ca sa fii sigur (cu toate ca eu cred ca esti deja..
) incearca un releu de la o alta slz si daca e clar de la el.. vezi cat costa
danygaro
3 Nov 2005, 09:43
Ce naiba, este doar un releu, si doar nu este de Maseratti. Cat poate costa, nu cred ca la un magazin serios sa nu il gasesti. Eventual poti da comanda,nu cred sa fie mai mult de 20 RON.
Ca idee, cu ceva vreme in urma am "pierdut-praduit" batzul antenei, cel care se infileteaza in acel soclu-suport. Nu am gasit initial doar batzul iar tot ansamblul nu ma tenta. Am dat comanda, a sosit dupa vreo 5 zile si m-a costat 67.000 lei.
Deci se poate daca se vrea.
Un releu de DSN semnalizare costa 28 RON la Mag Mihai Bravu.
bananuta
3 Nov 2005, 23:33
QUOTE(Woland @ 30 Sep 2003, 10:48)
De citeva zile am observat ca la semnalizarea stinga, releul citeodata se blocheaza (ramine permanent "on"). Daca opresc semnalizarea si apoi incerc din nou, isi da drumul.
A patit careva din voi asa ceva pina acum?
schimba releul. asa am patit si eu
Stiu ca nu e decat un releu si ca nu costa foarte mult, da' m-a enervat si a trebuit sa ma razbun.
Tot l-am reparat. L-am desfacut iar si de data asta i-am aplicat aceiasi metoda ca la platinele de pe berlina, plus intins arculetul ala si mai mult. Cei drept este destul de uzat si nu cred ca mai rezista inca atat (2 ani) dar daca mai face figuri il schimb.
Pozele sunt mai mult de umplutura ca la cat de bine fac telefoanele astea poze...
cj01pel
17 Nov 2005, 09:01
marius
ai rezolvat problema?
la mine persista chiar daca am intins arcul si curatat pastilele:(
Marius
17 Nov 2005, 11:18
Am spus "tot l-am reparat", deci da, am rezolvat problema. Cat o sa tina reparatia asta nu stiu, voi vedea.
Zici ca ai intins arculetul ala, dar sper ca ai facut-o prin a mai taia cateva spire.
Sa inteleg ca tot pe ON ramane ?
cj01pel
21 Nov 2005, 14:17
tot ON ramine
cei drept doar am intins arcul si nu am taiat din spire
cj01pel
22 Nov 2005, 14:37
l-am dovedit
am taiat o spira
Marius
22 Nov 2005, 14:48
Pai asta era si ideea.
Aveam o vaga impresie ca ai facut exact ca mine prima data.
Mie acum mi se para ca este mai galagios
, sau nu l-am mai auzit eu o perioada si d-aia...
florinc
25 Feb 2006, 11:24
Cam de 2 zile imi ramane semnalizarea blocata numai pe partea stanga. Partea proasta este ca ramane atat cand cuplez alarma si inchid masina, dar si in trafic.
Ceva idei?
Eu suspectez (din nou) releul de semnalizare.
A mai patit cineva asta?
george_slz
25 Feb 2006, 18:55
Sigur e releul,solutie=cumpara altul. Vezi ca sunt 2 tipuri de relee de semnalizare: 1 cu un singur circuit si 3 craci si unul cu 2 circuite separate(cred ca la astea se aparind sagetile separat) cu 5 craci. Vedeti ca ca e plin de imbecili care va vor vinde relee de alte tipuri drept relee de semnalizare avand ca urmare arderea sigurantei.
Cand mergeti sa cumparati, smulgeti releul de sub bord, e primul dinspre motor, si mergeti cu el in manuta la magazin. Aveti grija ca ciruitul desenat pe el e usor de confundat cu cel de pe releele de comutare normale. Daca ati nimerit releul corect, cel cu 2 circuite(5 pini) ar trebui sa coste 60 de mii de lei invechiti, cel cu un singur circuit(3 pini) e paradoxal mai scump...dar traim in Romania.
Ca sa nu mai puneti intrebari suplimentare, verificati voi insiva ce tip de releu aveti.
marius80_eugen
27 Feb 2006, 15:13
Am inteles treaba cu releul . Tinand cont ca a mea e din mai 2003 si ca se aude un tacanit aproape la fel ca cel de berlina , ce as putea sa-i fac sa se auda un tacanit electric , ca cel de pe Logan ? ( adica in loc de tac-tac sa faca pac-pac )
marius80_eugen
28 Feb 2006, 14:46
A mea e din mai 2003 . Stingerea luminii in habitaclu este progresiva . Esti sigur ca de asta am nevoie ? Dar un releu care sa aiba un fel de speaker ( ca la PC ) nu se gaseste ? Ca nu prea imi vine sa dau atatia bani pe un UCH numai pentru asta , mai ales ca figuri nu-mi face si am inteles ca ar fi mai rezistente cele vechi decat cele noi .
P.S. Eu intreb aici , nu te contrazic ! Pls , nu-mi mai sariti in cap !
Si DSN-ul de ce are stingere progresiva, desi are UCE decodor?
paulica
28 Feb 2006, 15:28
Pai bine mai nenea Klaus taman mataluta nu stii? Glumeam nu te supara. Adevarul e ca nici eu nu stiu. Stie cineva de ce?
marius80_eugen
25 Aug 2006, 10:51
Nu am de schimb sa schimb UCE sau UCH sau ce oi avea ci ma gandesc sa pun in paralele cu tic-tac-ul releului un fel de buzz-er , astfel incat zgomotul sa fie mai electronic si nu mecanic . Aveti vre-o idee ?
danygaro
9 Jan 2011, 02:26
Si cum ati scos pana la urma releul ??? Concret ???
Ati urmat algoritmul redat de klaus ???
Alta metoda ???
bogdaan77
11 Jan 2011, 19:56
Salut,
Pentru o Solenza fara inchidere centralizata stie cineva unde este releul asta de semnalizare ,ca il caut de o saptamana si nu-l gasesc.
Are cineva idee.
Merci mult
anecula_08
12 Jan 2011, 08:57
Tu nu ai releu de semnalizare daca e din 2005 masina. La tine semnalizarea este comandata de UCH
bogdaan77
12 Jan 2011, 16:19
Mersi. Cred ca ma asteptam la asta.
Si atunci stie cineva cum se poate rezolva problema,in sensul ca daca pun semnal dreapta porneste cel de stanga,si isi revine doar daca mai are chef.
anecula_08
12 Jan 2011, 19:54
Vreifica butonul de avarii. Incearca cu altu si vezi daca mai face.
madarfacar
29 Sep 2011, 21:53
am si eu o problema:
cateodata, cand semnalizez dreapta semnalizeaza si stanga aleatoriu...in acelasi timp cu dreapta doar ca nu la fel ca si la avarii, sa se aprinda concomitent....bag semnal dreapta, el merge normal doar ca se aprinde si ala pe stanga cand vrea el...
de la releu sa fie?
Scoate releul flash, sigur este varza inauntru de rugina,vezi ca are un topic dedicat!
madarfacar
9 Nov 2011, 08:26
s-a rezolvat...problema era de la mufa stopului din stanga-spate...fura curent si dadea anomalia asta...am cracanat lamelele mufei si merge bine...
dc_copilu
24 Nov 2011, 09:09
Salutare,
Am si eu o problema cu semnalizarile. Am citit acest topic si am incercat sa fac ce scrie aici si nimic. Problema mea se manifesta astfel: pun avariile functioneaza , luminile la inchidere functioneaza , insa cand semnalizez stanga/dreapta se aude doar tac-tac-tac-tac-tac cum face releul si nu se aprinde nici semnalizarea respectiva ( fata/spate ) si nici martorul in bord, doar tacaie. Am schimbat releul de semnalizare cu unul nou si la fel.
Ce credeti ca poate fi? Multumesc anticipat si numai bine!
dc_copilu
Diabolique
24 Nov 2011, 14:23
de cand a dat frigul, la felpatesc si eu cu a mea: respectiv la pornirea/inchiderea centralizata clipesc avariile. daca e sa fiu in trafic si sa pun semnalizarea sta blocata si nu zice nimic tactac dar becurile sunt aprinse si martorul e aprins in bord.
ma duc sa vad ce e cu releul ala.poate am noroc
ionik_e4
24 Nov 2011, 14:47
[attachmentid=1627767077] Aceeasi problema am avut-o si eu...schimbati releul,dar vedeti ce cumparati ca sunt doua modele.Vedeti ca sunt unele romanesti mari(inalte)...nu le luati sunt proaste.Cautati celelalt model ca e mult mai bun....arata ca un releu normal ca dimensiuni.Poate fii si vreun contact imperfect la unul din becuri,umblati si la ele.
Eu ma gandeam daca un releu ca cel din poza o merge?
Diabolique
13 Dec 2011, 06:35
daca va rog spouneti-mi si mie unde naiba e releu asta localizat??? l-am cauta de mi-au sarit capacele.
in compartimentul motor in dreapta in cutie n-am decat un releu, o mufa care spanzura pe acolo singuratica si o gramada de fire....sub volan n-am decat modulul pentru inchidere centralizata.
alexandrusiri
13 Dec 2011, 07:49
din cate stiu eu loganul nu are releu pt semnalizare,rolul acestuia fiind preluat de uch.
la fel si la solenzele din 2004 incoace.
eu asa stiu.daca gresesc ,sa ma corecteze cineva care stie mai bine
Diabolique
13 Dec 2011, 21:31
QUOTE(alexandrusiri @ 13 Dec 2011, 07:49)
din cate stiu eu loganul nu are releu pt semnalizare,rolul acestuia fiind preluat de uch.
la fel si la solenzele din 2004 incoace.
eu asa stiu.daca gresesc ,sa ma corecteze cineva care stie mai bine
ce treaba are loganu cu solenza mea???
asta am in compartimentul motor. ma ajuta careva sa-mi spuna de la ce e mufa aia singuratica?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.