Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema pornire la rece
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vamav3che
Salut, am o batrana dacie din 94, pe carburatie , si am urmatoare aproblema cu ea...

Cand o pornesc dimineata la minus cateva grade, porneste la prima cheie, dar trebuie sa o tin turata ~1 minut, daca o las din pedala se opreste...
Problema e ca, dupa ce o ponesc, daca trag socul se opreste !

Nu sunt eu mecanic dar asa ceva e gresit....astept pareri!
N E S
Scoate jiclorul de relanti si curata-l dupa care incearca din nou.
adaniel69
dupa ca porneste imping socul jumate!
la minus x grade in special trebuie sa tii apasat ambreiajul ceva timp! eu tin cam 30 de secunde cand e frig tare turata pe la 1500-1800 si dupa aia ii dau drumul treptat si daca vad ca da sa moara mai tin putin apasat! altfel se opreste!

la cate rpm ai reglat relantiul cu motorul cald?
maho
Daca-i din '94, nu-i deloc batrana, e chiar "prospatura", as zice...
Socul se trage inainte de a porni, complet, dupa pornire il impingi 1/2, pana se incalzeste putin motorul, apoi il inchizi.
N E S
iarna eu il am la 950 - 1000. Pornirea o fac cum a explicat colegu mai sus,
fsilviu86
niciodata nu se trage socul de tot, cand este frig dai cateva sprituri eu dat 3 4 sprituri, tragi jocul cel mult jumate, tii apasat ambreajul, si dai la automat cum a pornit nu depasii la turatie mai mult de 1200 de ture, motorul cat este rece din cauza schimbarilor de temperatura se poate duce setul motor, si pe urma plangi dupa el, cand presiunea la ulei sa ridicat la maxim poti lua piciorul de pe ambreaj si reglet relantiul din shoc la minim 1000 si maxim 1200 de ture depinde de motor si aprindere si vei vedea ca nu moare motorul.

dar pt ca toate astea sa se intample, trebuie sa ai aprinderea pusa la punct:
-platina
-condensator
-lulea
-capac deloco
-bobina inductie buna
-bujii bune + fise bune
-avans reglat bine
-recomand o aprindere electronica de la gotronic face minuni este 37 lei fara senzor
- carburator reglat bine cel mai important sa reglez acel surub care toti i zic de aer, dar defapt de acolo regelzi emulsa de aer cu benzina.
- si verifica si jiglorul de relanti sa nu fie infundat si cu o sarmulita subtire bagi si pe canal in carburator sa nu fie depuneri pe acolo (recomand sa schimbi si jiglorul este 1,5 ron sa fii mai sigur)

shocul este recomandat sa fie tinut maxim pan cand apa sa ridicat dupa prima liniutza si asta se intampla destul de repede in 10 min maxim, apoi e bine sa fie impins chiar daca relantiul tinde sa stea destul de jos dar isi va revenii cu sigurantza cu cat motorul se incalzeste. de ce spun ca este recomandat din doua motive

1) consum de benzina mare
2) omori bujiile ai sa vezi cum se inegresc si iar vei avea probleme la pornire

dupa ce motorul este cald regleaza relantiul la maxim 700 - 800, cu farurile aprinse, pt ca vei vedea ca in momentul in care pornesti farurile iti va scadea turatia cam 100 de ture, si nu vei mai avea probleme toata iarna cu pornirea la rece.


spor la treaba, daca ai probleme intreaba.
maho
QUOTE
fsilviu86      Posted Today, 10:02
      niciodata nu se trage socul de tot, cand este frig dai cateva sprituri eu dat 3 4 sprituri, tragi jocul cel mult jumate


Depinde de fiecare caz in parte, eu obtin cele mai bune rezultate asa cum am zis (doar la pornire, tras de tot, apoi impins progresiv; spriturile se dau in functie de lipsa de benzina din cnc, care difera de la caz la caz.
Accelerarea cu socul tras afuma bujiile, deci ori il tii din acceleratie, ori soc tras, pana se mai stabilizeaza relantiul.
"shocul este recomandat sa fie tinut maxim pan cand apa sa ridicat dupa prima liniutza si asta se intampla destul de repede in 10 min maxim" - e MULT 10 min., pornirea + 10-15 secunde sunt suficiente, apoi se impinge progresiv si daca e nevoie se mai "ajuta" cu acceleratia.
kxz
Nu cred ca sarmulitele au ce cauta pe la carburator. Un spray de curatat carburatorul face minuni. Nu e foarte scum, sub 10 lei si ai o gramada in el.
Jigloarele noi sunt in general dezastru. Mai ales cele ieftine, made by asam.

Orice dacie trebuie sa porneasca la minus oricate grade ar fi prin tara asta.
Fisele sa fie bune, (daca le vezi ca la ger nu sunt flexibile, sunt parca de tabla, e cazul sa le schimbi, sunt bune alea de urziceni), platina buna (doduco e mai rezistenta, e vre-o 8 lei), bujii bune (noi sau macar curatate alea vechi cu simt de raspundere) si masina porneste fara probleme.
Am incercat sa respect reguluile astea si inca nu s-a intamplat sa nu pornesc iarna.
Si nu modific turatia de relanti fata de vara sau alte minuni.
fsilviu86
kxz eu am dat cu spay de curatat si crede-ma ca mai mult rau am facut ... tot ce se depune se scurge pe canal si mai rau se infunda... probat si patit acel sprai este bun sa dau in locuri mai mari nu chiar asa de mici unde nu incape decat varful la ac, ei pe eu totusi recomand o aprindere electronica de la go tronit cu nu sensor ca se duce relativ repede, fara si platina o schimbi ca ai tu pitici pe creier ca ea saraca este intacta, eu am o buicatica de fir de la cablu de retea este exact pe masura, iar referitor la jigloare da alea de asam sunt proaste in schimb poti lua de buzau, eu am jiglor de buzau si nu am probleme cu el, nu ca fac reclama ca sunt din buzau, dar asa este.
kxz
pai tu la sprayul ala nu ai avut si un furtunas subtire pe care il bagi in duza la spray si in gaurile de la carburator? daca bagi sprayul in jiglorul de relanti iese lichidul ala prin ciocul de papagal (daca e scos) de juma de metru in sus. garantat curata presiunea tot. grija la ochi, ca io de 2 ori am stat sa ma uit in carburator si mi-am dat direct in ochi.
fsilviu86
ba kxz am si acum acel spray, oricum ai face important este sa mearga dar trebuie sa respecti reglajele wink.gif eu unu nu am probleme cu ea, ridic capota la motor doar sa pun lichid pt stergatoare sau daca doamne fereste iau vreun gunoi sau ce se mai nimereste din benzina asta " ieftina si buna" dar foarte rar nu imi aduc aminte cand a fost ultima data cand am suflat in jiglor smile.gif)) cu toate ca am doua filtre se mai scapa cate ceva (filru decantor inainte de pompa si filtru butoias nu imi vine acum cum i spune de se pune pe furtun inainte de a intra in carburator.
adaniel69
imi pare rau ca am dezlipit abtibildul ala de pe parbriz pe care scria modul de pornire! dar tin minte cam asa:

-motorul rece iarna: se trage maxim socul;

-motorul cald iarna si rece vara: se trage jumate socul;

-motorul cald vara: nu se utilizeaza socul dar se apasa pedala de acceleratie!

Asta daca e totul pus la punct, pt ca daca ai ceva probleme la carburator sau aprindere se schimba datele problemei!
nikuniku
urmeaza sfaturile lui adaniel69 si verifica daca ai dat la filtru de aer sa traga aer cald de pe galeria de evacuare
adaniel69
QUOTE(nikuniku @ 2 Feb 2011, 12:43)
urmeaza sfaturile lui adaniel69 si verifica daca ai dat la filtru de aer sa traga aer cald de pe galeria de evacuare
*



treaba cu aerul de la galeria de evacuare influenteaza putin la pornirea la rece! aia e pentru cand se incalzeste pentru economie de combustibil prin preincalzirea benzinei si aerului care intra in motor! arde mai eficient! eu si vara tin pe pozitia spre evacuare!

@fsilviu86: ai vazut cum porneste loganul sau alta masina pe injectie la rece? la unele ajunge turatia si la 2000rpm imediat dupa pornire si scade treptat! sunt de acord ca nu trebuie turata pentru ca dureaza pana ajunge uleiul unde trebuie, dar trebuie tinuta un pic turata pentru ca altfel se opreste! 1500-1800rpm max...

in orice caz, daca nu e reglata aprinderea si carburatorul cum trebuie nu prea ai sanse la o pornire usoara iarna! eu chiar nu am avut probleme la pornire iarna! e buna aprinderea electronica!
de la gotronic am at011, e mai buna, uzeaza greu platina! am avut at01 si o impusca mai des! dar era buna si acea aprindere! si am platina dinaia ieftina!

daca reusesti sa pornesti masina, las-o sa se incalzeasca si regleaza cum trebuie avansul si amestecul la carburator! verifica totusi si bujiile sa nu fie afumate!
fsilviu86
adaniel69 comparam batrana dacie cu loganul ?smile.gif))))=))) ala isi dozeaza singur combustibilul pe cand la dacie cu cat este totul mai manual este mai bine smile.gif)) eu unu asa fac la pornire nu i trag socul de tot si nu o durez mai mult de 1200 de ture si nu moare. acum depinde de fiecare motor, nu toate sunt puse la punct sau nici unu nu o sa mearga ca altul ..
Magnum_Baracuda
comparari fara sens,apoi uzura intretinere si exploatarea masini conteaza
kxz
QUOTE(adaniel69 @ 2 Feb 2011, 12:28)
imi pare rau ca am dezlipit abtibildul ala de pe parbriz pe care scria modul de pornire! dar tin minte cam asa:

-motorul rece iarna: se trage maxim socul;

-motorul cald iarna si rece vara: se trage jumate socul;

-motorul cald vara: nu se utilizeaza socul dar se apasa pedala de acceleratie!

Asta daca e totul pus la punct, pt ca daca ai ceva probleme la carburator sau aprindere se schimba datele problemei!
*



am io abtibildul si asa e.
daca incepeti cum se porneste dacia, lungiti topicul cat ala cu basescu, ca fiecare porneste altfel.
au mai fost topicuri din astea, ce sa-i faci, avem masina cu personalitate. singurul lucru la care s-a ajuns la consens a fost ca se porneste cu ambreiajul apasat.
Magnum_Baracuda
da filozofie nu gluma "daca incepeti cum se porneste dacia, lungiti topicul cat ala cu basescu, ca fiecare porneste altfel.
au mai fost topicuri din astea, ce sa-i faci, avem masina cu personalitate. singurul lucru la care s-a ajuns la consens a fost ca se porneste cu ambreiajul apasat. ":)) radmasa.gif laugh.gif fiecare masina are talentul ei
1310CL
Bun acuma,lasand la o parte tehnicile fiecaruia de pornire,ai reusit sa ii dai de cap?
vamav3che
Din pacate inca nu am reusit sa-i dau de cap sad.gif
Problema e in felul urmator, nu cred ca m-am exprimat bine in primul post...deci NU posteste DELOC cu socul tras, oricat de putin. Porneste doar cu socul impins la maxim si ca sa ramana pornita trebuie sa o tin din acceleratie turata cateva minute...
Daca o pornesc cu socul impins si i-l trag cat de putin, se opreste!
Se opreste si daca scot avansul vacuumatic...
Bujiile sunt cam afumate, dar din cate am inteles e normal pt ca nu am facut drumuri lungi...
In plus am observat un consum destul de mare, dar si asta poate fi pus pe seama faptului ca mergea in 3 pistoane...acum se pare sa se fi remediat problema prin schimbarea unei bujii. Problema la pornire ramane..


-platina -- schimbata si reglata in noiembrie
-capac deloco -- schimbat in noiembrie
-bobina inductie -- nu-i cunosc starea, dar pana acum nu a facut probleme
-bujii bune + fise bune -- bujii relativ noi, fise noi
-avans reglat bine -- nu stiu cat de bine l-am reglat...
- jugleoarele sunt desfundate
-carburatorul a fost curatat complet in noiembrie

Idei?


krapcarasu
ai socul dereglat, amestec bogat, regleaza avansul corect apoi carburatorul ,numai la cald

5 Feb 2011, 08:47:
nu cumva ti-a reglat carburatorul cu motorul rece, un nene care traieste cu impresia ca surubul orizontal e aer? Asa rezulta exact ce spui tu
adaniel69
confirm amestec bogat!
vezi sa nu fie reglat gresit plutitorul sau sa fie uzat cuiul ponton!
de-asta iti afuma bujiile! eu am rezolvat prin schimbarea carburatorului!
xrt3xrt3
atunci cand tu bagi cheia in contact si "dai la automat" electromotortul iti invarte motorul care creeaza o depresiune , ei bine depresiunea asta "suge" benzina din carburator si aer din filtru.... Socul se "trage" pt ca "amestecul sa fie mai bogat" adica sa traga mai multa benzina, ca sa traga mai multa cantitate de benzina aceeasi "cantitate" de depresiune ai nevoie sa obturezi "gaura" spre filtru... si uite asa s-a inventat shocu'... daca ai inteles explicatia asta simplificata, atunci trebuie sa cauti pe unde iti da mai multa benzina decat ar trebui... de aceea si trebuie sa o ti putin turata pt ca sa consume surplusul de benzina...
pe langa ce au scris ceilalti, eu te sfatuiesc sa verifici si returul pompei de benzina, ca daca e cumva infundat sau doar putin obturat... atunci poate sa iti bage mai multa benzina in cnc decat poate plutitorul sa impinga poantoul... ma ales daca ai plutitor de tabla...
vamav3che
Azi am fost la un amic "meserias" si ne-am apucat de treaba..uite cum a decurs povestea:

-scos toate bujiile si curatat (nu, nu cu peria)
-curatat papucii de la bobina de inductie si de la condensator..
-distanta la paltina de 0,4
- pus motorul la linie si reglata aprinderea...avansul
-desfacut carburator, curatat, plutitorul e de plastic si nu era spart, pipa aia dadea benzina bine, nivelul era ok , desfacut-ul t-ul ,toate tzevile aferente, curatat si montat la loc...
-completat cu ulei pana la nivel (acelasi tip si specificatii)
- completat cu antigel si apa pana la limita superioara
- bateria a fost lasata pe redresor 16 ore...
- dat cheie, a pornit la sfert ...
- in continuare a reglat amestecul (tind sa cred ca bine, omul a avut 1300 vreo 15 ani)
- motorul mergea rotund si frumos

Dupa ~1 ora in care l-am lasat sa mearga la relanti (timp in care am incercat sa facem cela la aeroterma sa bage cat de cat aer spre parbriz...) am oprit motorul...

Dupa ~4-5 ore am zis sa merg si eu acasa...ma urc, dau cheie, porneste bine...dau sa plec dar parca mergea in 1 piston....nu se accelera deloc, trepida de parca dadea motorul sa plece de la locul lui,a3-a nici nu mai zic ....
Merg un km, ma intorc la meserias....ai dau sa faca o tura...face la fel...

Ramanem amandoi cu ochii cat cepile blink.gif si cam atat pe azi..

Eu nu mai inteleg, ce se poate manifesta asa? wacko.gif
krapcarasu

inainte sa reglezi carburatorul ia si fa o tura, doua, sa fie termostatul deschis cand reglezi.
Posibil ,cel cu dacia 1300 ( nu neaparat sa fi avut carburator solex cu reglaj de aer) crede ca si carfilul tau are reglaj aer, fiind motorul rece deschide mai mult 'aerul' ca sa mearga rotund, defapt imbogateste amestecul, la cald afuma cate putin bujiile, iar cu timpul nu mai lucreaza cate una;
vezi si fisele ce rezistenta au, verifica sa ai scanteie puternica, filtrul de aer
vamav3che
scanteia pe bujii era ok, filtrul de aer are 50 de km...

Inexplicabil e faptul ca dupa ce l-am dibuit 1 zi intreaga si mergea perfect, dupa cateva ore mergea intrerupt tare de tot..am scris mai sus tot ce am facut..
krapcarasu
ti-am spus parerea mea cum ar fi posibil, amestec bogat
vezi si nivelul, reglajul culbutorilor
BILIXON
Va salut !
Ceva asemanator am patiti si eu si ce credeti ca era ? Dupa ce am spalat carburatorul am scos si sita aceea micuta care se afla la intrarea in carburator, ea mai este denumita generic si ,,degetar" si am inlocuit-o cu alta noua.Proasta inspiratie am avut....deoarece fiind facuta de firma ,,neica nimeni", in contact cu benzina pur si simplu s-a topit, aproape s-a dizolvat.Efectiv pana sa verific acolo mai aveam putin si desfaceam motorul, asa ca nu strica sa te uiti...am citit ca ai curatat carburatorul si poate ai facut la fel. Succes.
Magnum_Baracuda
problema ori e alimentarea cu benzina mizerii decantor imbaxit gunoaie in filtre etc sau aprinderea
BILIXON
Revenind, mergea foarte bine la relanti dar in sarcina facea ca tremurici
Magnum_Baracuda
amestec slab sau avansul dereglat
vamav3che
nu, nu este de la avans sau de la amestec (cred, asa sustine nea` meseriasul)

care e posibilitatea sa fie de la tacheti/culbutori??


asa sustine nea` meseriasul....



caut ca disperatul o lera in iasi...


caut si nu gasesc, toate lerele de 0,15/20 sa apeleze la mine


uneori e greu sa nu te saturi de dacia...dar inca ma tzin tare..
Va multumesc toti celor ce atzi avut rabdare sa cititi acest post.
krapcarasu
lasa ce sustine meseriasul, chiar tu pui cuvantul in ghilimele, parerea mea e ca toti cei care conduc dacii cu carb ar trebui macar sa stie sa regleze macar amestecul, sunt doua suruburi
Magnum_Baracuda
vorba lui Krapcarasu deacord, vorba multa saracia omului ,sa fim practici
vamav3che
problema cu pornirea s-a rezolvat prin schimbarea cu totul al delcoului ..

Mi-a dat un amic un delcou de pe o alta dacie care a plecat spre remat si porneste la sfert.

Multumesc celor ce si-au dat cu parerea in acest topic.
Kiraly
ce era problema cu delcoul vechi?
Magnum_Baracuda
si totusi daca nu era amestec(carburator) era avans(delcou) deci ca atare
"nu, nu este de la avans sau de la amestec (cred, asa sustine nea` meseriasul)

care e posibilitatea sa fie de la tacheti/culbutori??"
nenea meseriasul este pe interes material atunci nici de um in interes sa presteze o lucrare buna pt bani luati
ps schimba meseriasul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.