alphabluesky
3 Feb 2011, 17:04
problema kilometraj am o dacie din 2000 iar am schimbat pinionul de la kilometraj de la cutia de viteza iar acum imi arata kilometrajul mai mult cu 10 km de ce oare? aveti vrei idee ??
fsilviu86
3 Feb 2011, 17:20
problema nu este pinionul ci din ceas, kilometrzul lucreaza pe principiul inductiei. are doua placi care atanci cand una se invarte produce o inductie magnetica si o invarte si pe cealalta, intre ele doua exista un mic spatiu care daca intra mizerie se blocheaza si nu se mai duce acul de la 0
poti incerca o chestie, ia scoate cablul de cilometraj din ceas si vezi se duce acul la 0?? daca da atunci schimba cablul.sau sa nu fie prea trans. multi fac o mare prostie cand scot cablul din cutie nu nu il scit si din ceas, iar cand il baga la loc fortat acesta forteaza in capul celalat in ceas, incearca totusi sa slabesti putin piulitza si vezi ce se intampla. cel mai sigur este cablul, daca nu este din ceas.
alphabluesky
3 Feb 2011, 17:47
dar inainte sa schimb pinionul de la cutie indica bine viteza iar cablul de kilometraj este nou
se schimbat greu pinionul din cutie?
am fost la un nene sa schimb cablul si mi a zis ca s ar putea sa fie devina pinionul din cutie ca s a mancat de la plititura...
tichondrius95
3 Feb 2011, 18:25
Si asa la dacie nu prea indica real, sunt multi care spun ca au o viteza si de fapt au alta (mai mare sau mai mica). Daca e problema din ceas, pleaca de la 0 sau de mai sus? la mine pleaca de la 8-10 km/h, am facut un test cu un citroen, el avea fix 50 , eu fix 60, trebuie desfacut ceasul, curatat, dat de la zero, iar montat...Eu asa merg cu ea de vreo 2 ani(intr-un fel e funny ca mai iau cate un amator cu mine si unii se minuneaza ce reapede ia viteza
)
alphabluesky
3 Feb 2011, 18:43
ok dar inainte sa schimb pinionul km de la cutie de viteza a mers bine kilometrajul dar mi sa stricat punionul nu mai mergea si am schimbat pinionul si de atuncea arata mai mult cu 10 km
fsilviu86
3 Feb 2011, 20:18
alphabluesky daca zici ca indica bine atunci iti spun mai mult ca sigur ca acel pinion nu are nici o legatura ca tie iti pleaca de la 10 si nu de la 0, acel pinion merge pe melcul de la kilometraj si invarte cablul. bun este problema care tiam spuso eu ca multi fac greseala ca atunci cand baga cablul in cutie nu il scot din ceas, slabeste putin piulita de la cablu din bord si ar trebui sa revina la 0, 100%
imi cer scuze alphabluesky ca ma bag peste postul tau, dar sa nu mai creez altul.
am dat cu search-ul, dar a castigat, nu am reusit sa gasesc ce vroiam.
problema: viteza o indica bine, dar ma deranjeaza, ca e acul cam beat. Adica mi se misca cam 10 km/h in sus si jos, fata de viteza care ar trebui sa o arate. Am observat ca daca ii dau mai tare miscarea este foarte mica, dar daca merge mai batraneste se misca de te ameteste
) . Se poate rezolva cumva?
mihai7575
4 Feb 2011, 06:38
QUOTE(roakru @ 3 Feb 2011, 23:26)
imi cer scuze alphabluesky ca ma bag peste postul tau, dar sa nu mai creez altul.
am dat cu search-ul, dar a castigat, nu am reusit sa gasesc ce vroiam.
problema: viteza o indica bine, dar ma deranjeaza, ca e acul cam beat. Adica mi se misca cam 10 km/h in sus si jos, fata de viteza care ar trebui sa o arate. Am observat ca daca ii dau mai tare miscarea este foarte mica, dar daca merge mai batraneste se misca de te ameteste
) . Se poate rezolva cumva?
LA tine e de vina cablu de km,desfa-l de la bord și uitate daca mai are pe micul patrat din capul cablului garnitura aia mica de textolid,daca nu o are fai una de cauciuc dar mica,nu mare .
deceneu32
4 Feb 2011, 12:23
Despre ce garnitura de textolit e vorba?Si ce rol are?Am desfacut si eu cablul de kilometraj dar nu i-am sesizat prezenta.
fsilviu86
4 Feb 2011, 15:32
deceneu32 la unele modele de cablu kilometraj cele mai vechi, aveau in cap ca niste garnitiru, dar erau un fel de distantiere din tehtolit care asezau cum trebuie caul la cablu, la cele mai nou cabluri nu mai au asa ceva, eu cel putin nu mai am, la cel vechi aveam o chestie rosie dintrun material poate textolit sau plastic nu stiu exact.
deceneu32
4 Feb 2011, 17:01
Multumesc!Cablul meu este nou de ELECTROPRECIZIA.Nu am vazut sa aiba respectiva garnitura de textolit.
mihai7575
5 Feb 2011, 08:44
QUOTE(deceneu32 @ 4 Feb 2011, 13:23)
Despre ce garnitura de textolit e vorba?Si ce rol are?Am desfacut si eu cablul de kilometraj dar nu i-am sesizat prezenta.
Daca nu au acele garnituri,îți poate fluiera la bord km,eu asa am patit,dar dupa ce i-am pus 2 mici garnituri de cauciuc am scapat de fluierat.pacat ca la noile cabluri ,nu le mai pun.
fsilviu86
5 Feb 2011, 16:49
pai noile cabluri de km au un guler care vine perfect, si sau eliminat acele garnituri, cel putin asa am observat eu diferentza la ale mele.
Intreb aici pentru a nu deschide alt topic... stie cineva care poate fi cauza pentru care acul de kilometraj are anumita "inertie" in afisarea vitezei de deplasare ? Am viteza si el inca nu s-a ridicat , aproape ca am orpit masina si el inca arata viteza cu care mergeam acum 20-30secude.
La viteza de peste 80 km la ora ramine blocat acolo si nu coboara decit dupa ce opresc masina de tot....
panter1
15 Jun 2011, 02:28
pentru initiatorul topicului.. m-i se pare ca pinioanele astea difera.. unele sunt de Dacia papuc pentru a indica viteza corecta avand niste roti(cauciucuri) mai mari fata de ale berlinei si e normal sa indice alta viteza..
Al meu kilometraj este testat de mine cu gps-ul si la o viteza de 120 pe ceas arata 119 pe GPS iar masina este din 2002 deci acelas bord si cutie ca la tine.. asta pentru cei care cred ca daciile nu indica bine pot pune pariu in orice moment pe o naveta sau doua de bere ca indica corect
BennyORWO
19 Sep 2012, 15:50
Astazi am facut si eu un test de viteza:am montat un GPS pe dacie,si am constatat cu mare dezamagire ca dacia mea indica cu 15 km/ora mai putin
Prea mi se parea bine ca la 2000 rpm cu tr 5 aveam 75km/ora si la 3000 rpm aveam 110 km/ora.
Am ramas foarte dezamagit ca la 2000 rpm am 60,si la 3000 rpm,abia abia 80km/ora.
Update:dupa ceva experimente,se constata ca viteza este indicata corect pana la viteza de la 35 km/ora,pana acolo indica foarte precis ceasul,dar dupa 35km/ora incepe sa indice cu 10-15 km mai putin ceasul.
Se poate sa fie din cablul de kilometraj treaba asta?
nu, toata problema e in ceas si nici nu prea ai ce sa ii faci.
BennyORWO
19 Sep 2012, 21:21
Merci Kog,poate incerc sa inlocuiesc tot ceasul din bord.
Si ca o mica corectare la penultimul meu post,viteza care mi-o indica la bord este mai mare cu 15km,nu cum am scris ca indica mai putin.
BennyORWO
26 Sep 2012, 16:52
Yupiii...sunt fericit...GPS-u nu indica bine viteza
Am facut test pe alte 2 masini(logan si cielo),si GPS-u indica cu 15 km/ora mai putin,adica cand masina avea 100,GPS-u indica 85.
Cei drept si eu cand am facut testul pe dacia mea,cand aveam 100 pe bord si pe GPS 85 kmh,mi se parea ca prea merge repede masina pentru 85 kmh.
bucatzel
26 Sep 2012, 19:20
Cand ai facut testul in cauza? Ca saptamana asta e o eroare de paralaxa intre satelitii care asigura informatiile de GPS, si in cazul asta, se stie ca asemenea erori mai apar.
Pana pe duminica, realinierea ar trebui sa fie completa, asa ca, cel mai sigur, refa testul saptamana viitoare.
QUOTE(BennyORWO @ 19 Sep 2012, 16:50)
Astazi am facut si eu un test de viteza:am montat un GPS pe dacie,si am constatat cu mare dezamagire ca dacia mea indica cu 15 km/ora mai putin...
Mira-m-as. Poate mai mult!
QUOTE(bucatzel @ 26 Sep 2012, 20:20)
Pana pe duminica, realinierea ar trebui sa fie completa...
Habar n-ai ce spui. Ia intra matale pe site la observatorul astronomic si-ai sa vezi ca alinierea perpendiculara se reface abia in jur de 10 octombrie. Asa ca pana atunci tot o sa dea erori.
Io-te si eu unul am o astfel de eroare (pe bune!), chiar mai paradoxala: utilizez (alternativ - vara, iarna) cauciucuri 185/65/R15 si 195/65/R15. Oleaca de artimetica imi spune mie ca diametrul celui de-al doilea e mai mare, deci eroarea ar trebui sa fie mai mica. Numai ca eroarea celor de 185 este cam de 6%, iar a celor pe 195 bate spre 8-9%. O alta explicatiune de dincoace de Poarta stelara stie cineva? Ori poate doar aveam cauciurile mai mari mai dezumflate?
B17XGG
29 Sep 2012, 19:10
Pt. @BennyORWO: La vitezometru se poate regla valoarea indicatiei prin modificarea pozitiei scurt-circuitului din surubul aferent (sigilat cu vopsea). Pt. diminuare se apropie placuta respectiva. Deasemenea un rol f. important in precizia indicatiei are limitarea aproape de zero a jocului axial al discului magnetic (cel actionat direct), joc care poate fi marit de inevitabila uzura.
DJ-55-AMC
17 Sep 2013, 17:52
Salut. Am si eu o problema. De cateva luni imi bate acu' de la kilometraj. Aceasta problema poate afecta si totalizatorul cel mic de sub ac ( pentru mine este vital, imi spune cand sa ma opresc la pompa
)? La viteze mici acul bate rau, adica "penduleaza" chiar si cu 20 de KM\H uneori. Cand trec de 70-80 de KM\ eroarea se reduce la 5 - max 10 KM. Daca trag de cablu de kilometraj ( practic trag de el intr-o parte) eroarea se diminueaza aproape de 0. Se poate repara? Am schimbat ceasul dar asta e mai prost, nu vrea sa treaca de 30 km\h.
Cablul cred ca este bun, patratul nu pare sa fie uzat.
B17XGG
17 Sep 2013, 18:11
Problema este de la cablu.
DJ-55-AMC
17 Sep 2013, 18:15
La cel de-al 2-lea ceas nu bate, doar ca nu urca acul mai sus de 30 km.
Plus ca nu pare patratul de la cablu uzat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.