Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fluctuati tensiune
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
don91
detin o dacia 1310 din 1984 dusa din germania , demult in timpul mersului apareau fluctuati de tensiune banuiesc adica farurile luminau mai tare mai incet in timpul mersului.....de o vreme incep si becurile din bord plafoniera etc...si tot recent a inceput in timpul mersului sa apara socuri ca si cum ar fi apa in benzina , am luat`o treptat...am cumparat benzina buna am curatat jigleru filtru buziile le-am schimbat si pe alea...mai ramane sa ma bag la releu sau la diodele alternatorului[releul e mecanic] care sa fie problema?
fsilviu86
fii atent daca iti face si in mersg ... pe alternator este un cablu gros rosu care este plus, alimentare toata masina, are n papuc, acel papuc ori sa slabit ori cablul se misca in papuc sa oxidat, il desfaci cureti bine il strangi bine si nu vei mai avea probleme, asa am patit si eu pana sa oprit si nu mai aveam pic de curent, pur si simplu puneam contactul si nici un bec aprins, nu stiam de acel fir, si un nenea sa oprit si iam zis ceam patit si in 5 min ma rozelvat.
Paulorossi
Mai poate fi deasemenea firul de masa de la alternator la caroserie,contact imperfect sau chiar firul de excitatie.
fsilviu86
masa sau excitatia ar putea fi ca i falfaie becurile dar ca apar socuri in mers nu are cum decat daca plusul de pe alternator este slabit, mai mult ca sigur
bygy007
becurile mai pot filfii si de la releul mecanic , un aparat de masura ar fi util , masurarea tensiunii direct pe baterie si a firelor de legatura , deialii aici
Magnum_Baracuda
eu zic ce mai bine pune mana desfa alternatorul curatal verifica cele spuse mai sus,curata papuci de oxizi dale si vaselina si vezi incarcarea la borne
Snoopz
Cu aceeasi problema ma confrunt si eu de ceva vreme ...
Incarcare e ok, firul de masa e ok, +-ul la fel..

Daca apas pe avarii..imi palpaie usor plafonierele (daca sunt deschise) si becurile din bord (cele 3 de sus).
Cand am deschis casetofonul si dau volumul mai tare la o melodie care are bass mai accentuat, imi palpaie display-ul de la el(nu dau muzica tare..chestia a avut doar rol experimental).
Odata am aprins farurile cand aveam accesoriile (aeroterma, dezaburire, casetofon) deschise si a disparut acest "fenomen".
Tin sa precizez ca atunci cand scade intensitatea luminilor..parca se simte si in sunetul motorului ca scade turatia..
De la ce poate fi ?


L.E: Am uitat sa precizez ..ca atunci cand au loc aceste fluctuatii ..se simte si in aeroterma..in mersul ei ..biggrin.gif
Magnum_Baracuda
hai sa fie una buna,1 incarca(alternator) si 7 descarca(aeroterma,faruri, dezaburie casetofon),si apoi daca si bateria ta e batrana e mai greu sa imagazionezi si sa tina curent bateria,problema e ca un alternator nu de 50A unul de 70 si o baterie de 72Ah e perfect la dacie mai ales ca au crescut nr de consumatori,sau imbunatatit masinile, a crescut consumul si ceace debiteaza curent a ramas identic cu stilul din 70.
PH-06-BOA
Faptul că pâlpâie, se datorează releului de încărcare, care nu e reglat cum trebuie și încarcă în trepte, în funcție de tutație și consum. Necesită cel puțin o oră, sa faci un reglaj bun la releu, care nu se face numai din acea rozetă cu camă, ci din toate cele trei șuruburi combinat cu reașezarea celor doua lamele arc. Numai să ști ce să faci și cum. Deci, totul e de la releu care nu are o incărcare liniară.
mihai7575
QUOTE(PH-06-BOA @ 7 Feb 2011, 10:30)
Faptul că pâlpâie, se datorează releului de încărcare, care nu e reglat cum trebuie și încarcă în trepte, în funcție de tutație și consum. Necesită cel puțin o oră, sa faci un reglaj bun la releu, care nu se face numai din acea rozetă cu camă, ci din toate cele trei șuruburi combinat cu reașezarea celor doua lamele arc. Numai să ști ce să faci și cum. Deci, totul e de la releu care nu are o incărcare liniară.
*


DE acord cu tine,deci colegul nostru cel nou trebuie sa schimbe releul mecanic cu 1 nou electronic și problema lui sa rezolvat,e sfatul meu ptr el.
Snoopz
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 6 Feb 2011, 23:44)
hai sa fie una buna,1 incarca(alternator) si 7 descarca(aeroterma,faruri, dezaburie casetofon),si apoi daca si bateria ta e batrana e mai greu sa imagazionezi si sa tina curent bateria,problema e ca un alternator nu de 50A unul de 70 si o baterie de 72Ah e perfect la dacie mai ales ca au crescut nr de consumatori,sau imbunatatit masinile, a crescut consumul si ceace debiteaza curent a ramas identic cu stilul din 70.
*




Bun..inchidem casetofonul(discutam in masina si nu ne auzim din cauza lui) inchidem dezaburirea(s-a facut cald in masina, nu ne mai trebuie), inchidem si farurile..ramanem doar pe pozitii,acelasi rezultat.
Deci ...nu cred ca ar fi consumatori asa mari....aprindem avariile..si se duc naibii toate smile.gif
sau...inchid aeroterma...si cu pozitiile deschise dau drumul la avarii si imi palpaie lumina in bord.

Aici nu e vorba de consumatori..nu imi face doar cand sunt 4784758 consumatori..imi face tot timpul.
Nu cred ca e prea mic alternatorul in cazul asta biggrin.gif

Bateria e ok, porneste la prima cheie chiar si dupa 4-5 zile de stat.

La masina n-am facut carpeli...am cumparat tot ce e mai bun, nu m-am zgarcit la bani...deci..nu e vorba de o troaca.
Magnum_Baracuda
verifica atunci altceva incarcarea bateriei la 2000 de rpm cu consumatori si la 2000 rpm fara consumatori ,valorile tale masurate la bornele bateriei trebuiesc sa fie
13,8 - 14,4 maxim ,si apoi spune detaliile si mai vreu tensiunea de incarcare la bornele alternatorului mare atentie sa nu ai vreun incident neplacut ,plusul e surubul de 6(10) si minusul 4 (8),ca multi au inadit cablu cu reglete cu tot felul de minuni firul de incarcare a bateriei ala albatru ce duce direct de la alternator de la plus la borna plus a bateriei
Snoopz
Am precizat..incarcare e ok..chiar valorile date de tine le am si eu:)
Firele nu sunt inadite, totul e ok, curatat .
Am observat ceva...cand pun contactul scade intensitatea in plafoniere...
Ce primeste mult curent cand pun contactul?Ma gandesc sa nu fie vreu papuc slabit sau oxidat pe undeva si sa nu-l fi vazut.
Multumesc!
ghitza
sa nu fie din contact la tine.dar cand dai pe demaror scade luminile rau?poate fi din el sa fure curent,zic si eu
Snoopz
Nup..nu scade tare..,dar se poate observa..
Contactul este destul de nou, e original UAMT, modelul pe care il ai si tu pe injectata smile.gif
Magnum_Baracuda
cred ca ai contact imperfect la contact,verifica totusi contactul nu te baza ca e UMAT,
PS. verifica legatura de plus ce duce la surubul ala de 4 de la blocul de lumini si apoi merge la contact.
bygy007
deci plipiirea o da releul de incarcare defectsau alternatorul , depistarea se face verificind releul in modul urmator functionarea lui pe masina este explicata aici

dupa ce citesti astea doua , si daca ai posibilitatea sa il verifici pe o sursa reglabila de cc vei vedea ca in loc sa se stinga becul total el va mai ramine aprins mai slab pina la cresterea tensiunii cu 0,5- 1v pina la stingerea completa

la cele mecanice trebuiesc reglate contactele pe o cursa cit mai mica , cum zicea cineva mai sus
dex
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 6 Feb 2011, 13:58)
eu zic ce mai bine pune mana desfa alternatorul curatal verifica cele spuse mai sus,curata papuci de oxizi dale si vaselina si vezi incarcarea la borne
*


orice ai face nu le da cu vaselina. vaselina e izolator. e spay pentru contacte. foloseste-l cu incredere
PH-06-BOA
Pune un bec de far în locul releului, și te vei convinge ca e releul de vină. Sigur va merge fără să se fâlfâie. Dacă trei spunem că ești beat, apoi mergi și te culcă.
maho
QUOTE
dex      Posted Today, 07:48
      orice ai face nu le da cu vaselina. vaselina e izolator


Nu neaparat: citat din situl rombat, montarea corecta a bateriilor: "Suprafetele de contact electric ale bornelor bateriei si ale papucilor de prindere ai cablurilor se vor curata de oxizi pana la aparitia luciului metalic, apoi vor fi protejate cu vaselina neutra antiacida".

Eu personal deocamdata nu o fac, le mentin doar curate, de oxizi nu pun problema.
radu.sebes
Salut...scuye k scriu aici dar am nevoie de niste pareri cat mai repede!!am o dacie din 99 si,cu cateva yile in urma am fost la munte..bun..akolo am forjato putyin,cand am ajuns akasa nu mai mergea sa o bag in marsarier..intra dar cand dau sa plec,merge cativa cm dupaia de opreste si se aude zgomot ca de lanturi...in celelalte viteye intra..ieri intra in viteye dar nu puteam sa plec nici cum de pe loc!!!lasam ambreajul,murea motoru...multi au yis k mi so blocat cutia de viteze...ayi ca prin minune so deblocat!intra in viteye in afara de marsalier...plus k am vayut sub masina o pata mare de ulei..in motor am ulei k m+am uitat,deci numa din cutia de viteze poate sa fie...deci ce sa fac???
Magnum_Baracuda
ei zic totusi uitate prin fereastra ambreajului dupa semne de ulei si vezi sa nu fie placa si discul de ambreaj cauza ta,sa fi scapat ulei pe la semering,dar mai bine la rampa o inspectie vizuala
PH-06-BOA
A iesit boltul de la sateliti, a intrat intre coroana si pinionul de atac, si daca ai fortat ai spart si carcasa cutiei. Atata tot. Alta. Acel bolt, tine satelitii si el nu executa o rotatie in jurul axei sale, este asezat perpendicular pe axa de rotatie a planetarelor, asa ca la fiecare jumatate de tura, odata intra, alta iese de la locul lui, iar cand iese se aseaza intre coroana si pinionul de atac. El are un splint de asigurare, dar e asa de bine pus, ca multe au iesit, lasand boltul liber. Jumatatea de tura, e totuna cu cea a rotii, deci nu poti merge inainte sau inapoi, decat aproape o tura daca boltul iesedoar pe la un capat, sau mai putin de o jumatate de tura, daca iese pe la ambele capete. Daca se agata putin la locul lui, nu te bucura, ca poate iesi si la viteza mare si e mai grav. Neaparat verifica si remediaza, in ideea in care e asa cum zic eu.
nikuniku
adica alta cutie de viteze mai pe ocolite de spus
PH-06-BOA
Vaselina este indicata la contacte, uitati-va la blocul de lumini, fie de Dacie fie de orice alta masina, mai ales unde e frecare. Dece n-ar merge si la suruburile care strang papuci?
nikuniku
aici ai dreptate e sfanta vaselina la contacte electrice de putere(masa,electromotor,baterie) dar la contacte fine e bun spreyu de contacte electrice sau vaselina alba fara alte imbunatatiri in ia
dex
vreau si eu nu doar o parere. o idee concreta, un link ceva despre vaselina, cum ca e buna pentru contacte. vaselina e izolator. imi mentin ideea http://www.molyslip.ro/index.php?mn=lubricants
p.s. acolo zice pentru imbracamintea exterioara a cablurilor.. asa ca pana nu imi aratati ca vaselina e buna pentru contacte e in continuare izolator
bygy007
daca nu uit fac eu o poza la un tub de vaselina care de se da pe baterii
PH-06-BOA
E izolatoare în sensul că, dacă bagi doi electrozi in ea și conectezi la o tensiune, nu conduce, ca apa să zicem. Păi dacă n-ar fi izolatoare, n- ar face scurt sau ar fierbe între contacte? Fă diferența, și gândește ce spui.
dex
ce scurt sa faca in contact? tu o pui acolo ca sa ce? ca sa nu conduca, ca sa conduca sau sa nu faca oxizi?
de cand ma stiu vaselina a fost folosita pentru lubrifiere.este caracterizata de vascozitate si in cazul conductivitatii e caracterizata mai degraba de rezistivitate decat de conductivitate. vorbim despre vaselina obisnuita. vaselina care se foloseste intr-adevar pentru contacte este o vaselina siliconica ce contine microparticule de cupru pentru cazurile in care avem parti in miscare sau care se dilata, nu pentru contactele obisnuite gen bornele de la baterie. oxidul care se formeaza pe bornele bateriei sau sau la unele conexiuni se formeaza datorita strapungerii aerului de catre electronii care strabat conductorul respectiv. daca bornele sunt curate si lipsite de oxizi trebuiesc stranse foarte bine si oxidul respectiv va inceta sa mai apara.
krapcarasu
pune dupa ce strangi borna , sa fi linistit, se pune pt ca din baterie ies vapori corozivi si cu timpul ataca bornele si apare rezistenta mare de contact
maho
@dex:
Ti-am dat citatul exact, daca vrei, ia si link-ul:
http://www.rombat.ro/index.php/ro/instruct...erii-de-pornire
subtitlul "Montare".
dex
dupa cum am spus. nu e orice tip de vaselina. in viata mea nu am pus vaselina la baterie. doar curatata bine, bornele stranse bine si e ok
maho
Pai nici n-am zis ca e orice tip (si orice cantitate) de vaselina, ti-am dat doar recomandarea producatorului de baterii, din care rezulta evident ca nu toate vaselinele sunt izolatoare, cum credeai tu.
Am si specificat ca nici eu nu folosesc, dar se recomanda.
QUOTE
krapcarasu      Posted Today, 08:45
      pune dupa ce strangi borna , sa fi linistit, se pune pt ca din baterie ies vapori corozivi si cu timpul ataca bornele si apare rezistenta mare de contact

Cam asa e. Sau le mentii curate.
mihai7575
Eu am pus la bornele de la baterie, dupa ce le-am curațat de acea floare verzuie,miere de albine acu 6 luni,si nu mai mi-a aparut acea floare verzuie.
don91
am auzit de la cineva ca .... releele de incarcare electronice scurteaza durata de viata a bateriei....fluctuatiile apar tot timpul si cand accelerez si cand o tin in 2000 de ture...iar motorul nu merge constant nici macar dupa 80 de grade [are si el fluctuatii] maine o sa merg sa cumpar unul electronic ...sper sa rezolv problema.
maho
QUOTE
don91  Posted Today, 16:20
  am auzit de la cineva ca .... releele de incarcare electronice scurteaza durata de viata a bateriei....maine o sa merg sa cumpar unul electronic ...sper sa rezolv problema.


Inteleg ca vrei sa-ti "rezolvi" bateria ? blink.gif Aha, e masina firmei, si vrei sa-ti "rezolvi" patronul rolleyes.gif

BTW: eu am mecanic, si n-am nici o problema.
mihai7575
QUOTE(don91 @ 9 Feb 2011, 17:20)
am auzit de la cineva ca .... releele de incarcare electronice scurteaza durata de viata a bateriei....fluctuatiile apar tot timpul si cand accelerez si cand o tin in 2000 de ture...iar motorul nu merge constant nici macar dupa 80 de grade [are si el fluctuatii] maine o sa merg sa cumpar unul electronic ...sper sa rezolv problema.
*


Daca tu ai pe masina ta releu mecanic,care iti face problemele descrise de tine mai sus ,atunci schimbai cu 1 nou electronic.
bygy007
QUOTE(don91 @ 9 Feb 2011, 16:20)
am auzit de la cineva ca .... releele de incarcare electronice scurteaza durata de viata a bateriei....
*


astea sint mituri sau informatii gresite , banuiesc ca tipul era electrician auto si banuiesc ca stie cum finctioaneaza pe masina nu?
Magnum_Baracuda
ce interes avea cineva sa iti scurteze viata bateriei?si apoi nu mai era omolagat un lucru ce aduce defecte la masina si nu imbunatatiri,o mare prostie
"am auzit de la cineva ca .... releele de incarcare electronice scurteaza durata de viata a bateriei...." asemenea prostii nu sint plauzibile,doar sa nu fie vro chestie made in RPC(republic popular china) a de acolo te astepti la inventii
PH-06-BOA
Nu mai era omologat? Rulmentul de fata are intre bile , distantier de plastic (Alexandria), care e unit numai pe o parte, cea care se vede, sa prosteasca omul, si cand cobori o panta mai lunga, se topeste si cad bilele la partea de jos a rulmentului. Hop si ai de la RAR in drum (ca doar ei l-au agreat), si-ti taie respiratia cand vad ce joc ai la roata. Chinejii? Ai da mult sa faci ca ei!
danut1981
problema cu fluctuatia am avuto si eu,problema era de la masa caroserie,cand calcam pedala de la ambreiaj scadea rau intensitatea la faruri,scadea turatia la aeroterma,am pus un un conductor de fy6 legata la un surub de la chiuloasa la caroserie si gata,rezolvat problema cu masa si cu intensitatea luminoasa
don91
nah am cumparat releu electronic ....aceeasi treaba,fluctuati de tensiune....m-am uitat si la diodele de la alternator...masa buna,toate firele au contacte bune ,am curatat tot , platina noua, condensator nou,bujii noi .... ....habar nu am ce sa ii mai fac.....[ps: cam cat costa toba spate la o dacie ?,ca am avut de inox dar sa gaurit cu timpu]
Kiraly
fisele?capac delcou?cum stau?
bygy007
don91 masoara cu un aparat de masura intre plusul bateriei si plusul releului de incarcare si spune ce valoare da
nikuniku
bygy007 ce sa masoare intre doua +(plusuri),culoarea firului? ati spun eu e fir de culoare verde si sa dea o valoare?sigur da 0(zero) cu ,(virgula)
Kiraly explicane si noua ce treaba are delcou cu fluctuatiile de tensiune?? ca eu nu vad nici o legatura
Magnum_Baracuda
ideea era sa vada cadera de tensiune comparand valoarile tensiunii a bateriei fata de tensiunea firul de excitatie ala verde sau ala rosu ce intra in releu
nikuniku
si crezi ca daca gasesti o valoare de 0,2 v de acolo sunt fluctuatiile de tensiune?? sa fim seriosi,la lungimea carbunilor de excitatie sau la canalul facut de ei pe colectoru alternatorului,la perlarea(arderea) colectorului,,la aia nu va ganditi??,fuga la releu de incarcat,fir de masa,sau mai stiu eu ce masuratori
la masina mea sa rupt firu de masa de la alternator si merg de cateva luni cu el asa si nu face nimic la becuri,si am consumatori de curent destui pe masina de incarcat 13,7 relanti 14,3 la 1000rpm cu consumatori si fara
mecanick_maverick
QUOTE(nikuniku @ 17 Feb 2011, 18:39)
...
la masina mea sa rupt firu de masa de la alternator si merg de cateva luni cu el asa si nu face nimic la becuri,si am consumatori de curent destui pe masina de incarcat 13,7 relanti 14,3 la 1000rpm cu consumatori si fara
*



Nu cumva masina ta din 2002 injectie are alternatorul cu releu încorporat ? Aceste fluctuatii apar la cele cu releu pe semiaripä si e cu totul altä mîncare de peste (are dreptate bygy007 ).
Dacä nu vorbim aceeasi limbä nu mai contrazice .
Magnum_Baracuda
QUOTE(nikuniku @ 17 Feb 2011, 20:39)
si crezi ca daca gasesti o valoare de 0,2 v de acolo sunt fluctuatiile de tensiune?? sa fim seriosi,la lungimea carbunilor de excitatie sau la canalul facut de ei pe colectoru alternatorului,la perlarea(arderea) colectorului,,la aia nu va ganditi??,fuga la releu de incarcat,fir de masa,sau mai stiu eu ce masuratori
la masina mea sa rupt firu de masa de la alternator si merg de cateva luni cu el asa si nu face nimic la becuri,si am consumatori de curent destui pe masina de incarcat 13,7 relanti 14,3 la 1000rpm cu consumatori si fara
*


fara sa ofensez pe cineva nici pe nikunkiu bici pe bygy007 eu am incercat sa rectific poate o greseala de interpretare,e logic ca e vorba de o cadere de 20mV maxim 200mV,cat despre toata chestia e ideal stimabilul in cauza cu problema asta sa verifice cu stricta atentie diodele si restul detaliilor,altfel probleme te inconjoara daca nu face o lucrare cu simt de raspundere
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.