Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: becul de la benzina.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
claudyyu89
detin o dacie 1310 din 95 si am o intrebare.. dupa ce se aprinde becul de la banzina cat mai poate fi mers? sau asta depinde de la masina la masina ?smile.gif biggrin.gif
pavel_daniel
Teoretic trebuie sa mai ramana 5 litri.Asta inseamna undeva la 50-60 de kilometri.
Magnum_Baracuda
teoretic dar nu si practic
adaniel69
in functie de cum este reglat plutitorul! poti sa ai si rezervorul jumate cand se aprinde becul... iti dai seama daca faci plinul(vezi cata benzina bagi din momentul in care s-a stins becul) sau daca scoti sonda din rezervor, golesti rezervorul, pui sonda la loc si pui benzina pana se stinge becul!
fsilviu86
teoretic ar trebuie sa mai faci cam 70 80 km cu becul aprins, la mine cand se aprinde becu mai fac in jur de 80 km, tin minte ca toata vara am facut buzau bucuresti si cand ajungeam la urziceni se aprindea becu, si pana acasa veneam lejer cu 80 90 pana la 100 si ajungeam fara probleme acum depinde cum este reglata s sonda din rezervor
Paulorossi
Nu cred ca sunt doua dacii la fel.La fosta dacie pe carb se aprindea intermitent cand mai aveam cca 11 l si ramanea aprins definitiv la 8 l cu care mergeam in functie de traseu(extraurban/urban) pana la 100 km.
rodi
Depinde cat la suta consum ai. Si din alte motive se recomanda sa pui benzina cand se aprinde martorul acesta.
bucatzel
@claudyyu89

Inainte sa te bazezi pe raspunsurile de aici, iti recomand sa verifici ca plutitorul e sanatos.

QUOTE(rodi @ 7 Feb 2011, 11:19)
Si din alte motive se recomanda sa pui benzina cand se aprinde martorul acesta.
*



Serioooos? Uimeste-ma. Vorbim de o dacie din '95, pe carburatie.


argon
Inca mai sunteti care nu i-ati dat ignore ? blink.gif

Ontopic, din cate imi amintesc, la Dacie, e rgalabil momentul cand se aprinde becul, dintr-o tija deformabila care face contactul cand culisa aia e la un anume nivel. Ar fi bun un montaj care face acul sa nu mai miste in mers, si cand se aprinde becul sa ramana aprins, ca la toate masinile streine, sau sa palpaie regulat la intervale de cateva minute, si din ce in ce mai des pana ramane aprins ca la unele, dar asta e un montaj mai complicat zic eu.
Magnum_Baracuda
eu zic unul ajunge cu atata dezbatere pe seama unui flotor amarat ce indica o limitare de combustibil.nu e cazul sa desfacem firul in 14 pe seama asta
mihai7575
QUOTE(claudyyu89 @ 6 Feb 2011, 16:56)
detin o dacie 1310 din 95 si am o intrebare.. dupa ce se aprinde becul de la banzina cat mai poate fi mers? sau asta depinde de la masina la masina ?smile.gif  biggrin.gif
*


Vin și confirm și eu alaturi de colegi,mai ai 5 litri īn rzv ,cīnd se aprinde becul.
rodi
Mai intai de toate parerea mea este sa nu umbli la plutitor inca. Vrei doar sa stii cat mai poti merge dupa ce s-a aprins becul martor de nivel benzina.

Aceasta este in functie de ce valoare de consum ai la suta de kilometri. La acest impediment (ca poti sa ramai in pana de benzina daca te bazezi pe o apreciere sau alta*) alt impediment este ca tragi benzinaq cu impuritati solide si lichide (apa din condens) care se ,,concentreaza" intr-un nivele foarte mic de benzina...

* poti aprecia chiar tu dar tot aproximativ - sub rezerva celor scrise de mine aici mai sus - avand o canistra cu benzina la tine - sa MERGI PANA AI RATEURI DE OPRIRE DIN CAUZA DE CARBURANT.

Un alt impediment la Dacia cu pompa mecanica (Dacii cu foarte multi km la bord) este ca in principal uzura de la cama pompei fiind mai avansata, aceste pompe nu trag bine din rezervor nivele mici, rezultand nivel mic in filtrul decantor si deci o oarecare micsorare a debitului in alimentare. Este o manifestare - repet - a Daciilor vechi - vechi (chiar daca au la activ o pompa schimbata).

<span class='edit'>7 Feb 2011, 13:16:</span>
QUOTE(claudyyu89 @ 6 Feb 2011, 15:56)
detin o dacie 1310 din 95 si am o intrebare.. dupa ce se aprinde becul de la banzina cat mai poate fi mers? sau asta depinde de la masina la masina ?smile.gif  biggrin.gif
*


Cati kilometri arata la bord ?
bucatzel
Si uite cine ma roaga sa nu poluez topicurile tehnice.

Impuritatile din rezervor sunt tinute in suspensie cam de cand mai ai in rezervor 10-15 litri. Ii multumesti spargatorului de valuri pentru asta. Pompa de benzina (de fapt filtrul ca nu degeaba e montat el inainte) oricum le vede la un moment dat, pentru ca daca nu, in ceva timp, rezervorul ar trebui sa devina jumatate mizerie, jumatate benzina.

Cata vreme are de unde trage, pompei de benzina nu-i pasa aaaabsolut de loc de nivelul din rezervor. Plus ca ea obisnuieste sa traga mai mult un pic decat este nevoie. Ca de-aia exista linie de retur spre rezervor.

Exista si surse de probleme, pe care nu le vad pomenite.
- cu toate ca rezervorul e facut sa suporte asa ceva, urcarea unui deal poate fi problematica.
- Acelasi lucru este valabil si in cazul accelerarilor in forta.

No, atunci se plange pompa de benzina, ca de, e obisnuita sa pompeze benzina, nu aer.

Motivul pentru care e insa postat becul ala nu are de-a face cu defectiuni si probleme la masinile pe carburatie, oricum (*). E un avertizor. Acul de nivel e un indicator. Ca sa intelegi diferenta, indicatorul il verifici cand ai chef, pe cand avertizorul incearca sa-ti atraga atentia.

Si stai linistit, ca exista si destule exemple practice. Ca nici nu-i greu sa gasesti pe cate unul care o mers cu benzina din sticla, pentru ca avea o problema cu rezervorul/tur infundat. Am avut un prieten care a fost nevoit sa faca 100 de kilometri asa. Dupa primii 30, isi dadea palme ca o uitat sa puna si returul in aceeasi sticla, si deja ramasese fara benzina in sticle. Si-a dat seama cand a calculat consumul si i-a dat 20%.


(*) Daca am fi vorbit de injectie. era altceva.
claudyyu89
nu stiu exact cati km are facuti ca nu sunt reali... ca mai dau si eu kilometrajul inapoi din cand in cand biggrin.gif momentan am facut in jur de 10 km cu becul aprin incontinuu.. mie si frica sa o mai scot din garaj laugh.gif laugh.gif
ionut81
Pai ia o rezerva la tine.
rodi
Bucatzel, ataci la persoana, iti sta probabil in caracter vina aceasta fata de regulamentul forumului, vede aceasta toata lumea.

Un alt impediment este ca atunci cand rezervorul nu este plin, vaporii de apa din aer condenseaza pe peretii rezervorului. Goluri in alimentare ca se produc pe pante sau rampe sau cand autoturismul este parcat inclinat pe o bordura, se inteleg de catre oricine ca SUNT POSIBILE.

Dar sigur se intampla restul, ceea ce ti-am spus.
In legatura cu apa provenita din condens, cu cat este mai putina benzina in rezervor, cu atat aceasta benzina este ,,viciata". Nu trebuie uitat ca la bunicii nostrii, vitezele Dacii 1100 aveau un rezervor de benzina prevazut cu buson de golire care permitea din cand in cand, scoaterea apei si a impuritatilor adunate in acel rezervor...

bucatzel
QUOTE(rodi @ 7 Feb 2011, 20:01)
atunci cand rezervorul nu este plin, vaporii de apa din aer condenseaza
*



Aaaaaasta nu intelegeam eu. Si cam cati litri de apa se condenseaza in o luna? Pentru dragalasenia calculului, sa luam un volum de 50 de litri de aer intr-un rezervor prin care oricum am intoarce-o, nu bate vantul.
Paulorossi
Important e ca becul sa se aprinda cand mai ai minim 10 l in rezervor.Acest lucru iti va permite sa te deplasezi pana la cea mai apropiata benzinarie.Daca ti se apinde la valori sub 5 l s-ar putea sa fie prea tarziu,acest lucru se va simti la o deplasare extraurbana de exemplu.Acest lucru se poate corecta din tija plutitorului.Nu stiu exact care e valoarea in litri prevazuta de constructor.E bine sa nu risti sa ramai fara benzina chiar daca esti pe carburator,acest lucru poate avea consecinte asupra instalatie de alimentare cu carburant.
nikuniku
constructoru spune ,,cand se aprinde becul care indica trecerea pe rezerva de combustibil mai sunt in rezervor intre 8 si 10 litri,,,
rodi
QUOTE(bucatzel @ 7 Feb 2011, 13:32)
Si uite cine ma roaga sa nu poluez topicurile tehnice.

Impuritatile din rezervor sunt tinute in suspensie cam de cand mai ai in rezervor 10-15 litri.

*


Sa fie... cu cat mai multi litri, cu atat filtrarea face fata si nu se infunda pompa, conducta tur, etc.
psanyiro
oh, ce mare problema ai, dute si tu la o benzinarie si nu mai ai treaba cu becul galben
rodi

Omul claudyyu89 intreba cati kilometri mai parcurge dupa ce i s-a aprins becul martor rezerva carburant. A aflat el niste lucruri in legatura cu aceasta rezerva... Deci claudyyu89, cand esti ,,pe rezerva" las-o pana acolo ca de aceea i-a spus fabricantul ,,rezerva " si du-te, cum zicea colegul , sa pui ceva benzina peste rezerva, parerea mea.

Repet un pic biggrin.gif La plutitor de ce sa umbli ? Cand faci plinul iti arata plin ? Ramane sa vezi postul nr. 12 , cand vrei sa faci o incercare pentru cat poti merge cu respectiva rezerva, asa, sa faci un sondaj, cata autonomie mai ai dupa ce plutitorul tau care functioneaza, iti aprinde ,, becul de la benzina"...
bucatzel
Hai n-o da cotita, calculeaza te rog cati litri de apa se condenseaza in rezervor.

QUOTE(bucatzel @ 7 Feb 2011, 20:17)
Aaaaaasta nu intelegeam eu. Si cam cati litri de apa se condenseaza in o luna? Pentru dragalasenia calculului, sa luam un volum de 50 de litri de aer intr-un rezervor prin care oricum am intoarce-o, nu bate vantul.
*



Uite, iti fac cadou si umiditate de 100%, sa-ti fie mai usoare calculele.



L.E. 8 Feb 2011, 18:38

Hai ca vad ca atunci cand sustii tampenii, nu-i greu sa le spui altora ca abereaza.
Cand vine vorba sa ti le justifici, te impiedica ceva. Nu spui ce...

Conditii standard. 25 grade, 1 atmosfera. Densitatea aerului este 1.168kgm-3.

=>

1 kg de aer = 0.8562m3 = 856 litri.

Avand in vedere ca umiditatea relativa a aerului ti-am facut-o cadou la 100%,
Asa ca pentru 1 kg de aer, avem 20 g apa.

Considerand ca in rezervor avem 50 de litri de aer (ignoram amarnic faptul ca marea majoritate a aerului astuia e saturata cu vapori de benzina) avem un maxim de 1.16 grame de apa.

Ploi musonice, nimic mai putin...
maho
Da' tu de unde-ai scos-o, ca in rezervor sunt 50 l. aer?! ohmy.gif
bucatzel
Am rotunjit/aproximat un pic biggrin.gif

Desi considerand si partea de sus a rezervorului, si gatul de alimentare, pe acolo pe undeva ar trebui sa fim, cand rezervorul nu mai are benzina.
maho
Eu stiu de max. 44, "pana-n buza". La mine am verificat.
Bine, sunt convins ca nici astea nu-s 2 identice...
bucatzel
No, fie... tongue.gif

Pentru 45 de litri de aer ies 1.05 grame apa.
Am retrogradat de la ploi musonice la ploi torentiale.
rodi
Tot ce mai vrei tu sa consideri X de cate ori se produce roua
De aceea rugineste si perforeaza rezervorul, spre cea mai de joasa cota, a se vedea densitatea apei si a benzinei.

Ov
cred ca s-a mega dezbatut stiintific problema din acest topic prin urmare se inchide
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.