QUOTE(Tiristu' @ 10 Feb 2011, 12:15)
Salut, dacia unui prieten manifesta urmatoarele probleme:
ii uda zilnic bujiile, trebuie sa le scoata odata,chiar de doua ori pe zi la aragaz sa le usuce. Da in nas, merge cand in 4 cand in 3 , cand e frig mai tare nici nu porneste, consuma de sparge. Ce problema sa aibe?
Dacia break 1310 an fabricatie 99...
multumesc anticipat
Problema e ori din aprindere ori din carburator.
In cazul carburatorului acesta se poate da jos si spala,se vor verifica atat cuiul pontou daca inchide,plutitorul sa nu fie spart sau returul infundat.Toate astea duc la un exces de benzina,iti uda bujiile si in consecinta consum marit.
In cazul aprinderii daca e dereglata calitatea scanteii e afectata si nu reuseste sa aprinda amestecul,de aici se uda bujiile.Pt asta se vor verifica distanta dintre platini,trebuie sa fie 0,4 mm cand platina mobila e pe varful camei,distanta
masurata cu lera.Apoi se va face testul scanteii.Practic se da capac delcou jos,se scoate fisa centrala de la capac delcou,se pune contactul si se tine fisa centrala la o distanta de 1 cm de carcasa alternatorului in timp ce cu surubelnita se inchide si se deschide platina.Scanteia rezultata trebuie sa fie de culoare alb-albastru.Daca e rosu-portocaliu cel mai probabil ai fise imbatranite care trebuiesc schimbate.Bobina de inductie,fisele,rotor delcou,bujie se pot verifica cu ohmetru.Fisa nu trebuie sa aiba rezistenta mai mult de 10 kohm.Mai poti avea condensatorul imbatranit care la turatie mica nu se simte dar la turatie mai mare iti afecteaza scanteia.Bujiile de la atatea socuri termice pot fi crapate microscopic si scanteia nu mai ajunge in varf ci direct la carcasa motorului.La sfarsit se regleaza avansul.