Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bv-08-fgm
Am cautat pe forum da nu am gasit aceasta problema(sunt mai prost cu cautatu,poate deaia nam gasit),dupa cateva zile de cand imi merge nasol masina la rece,am demontat azi chiuloasa constatand ca garnitura era arsa la unul din pistoane,am cumparat alta garnitura,toate bune si frumoase pana cand am pus suruburile inapoi si am constatat ca la un surub filetul din bloc e dus(asa era de cand am desfacut-o,deci nam apucat sa-l strang sa-i rup filetu),le-am strans pe celelalte cum trebuie,problema acuma este ce pot sa-i fac la acel surub sa-l strang fara sa schimb blocu sad.gif,ma poate ajuta cineva va rog.
davidut5
La mine din cauza ca a fost stransa tare la un surub a crapat blocul, crapatura in forma de T rasturnat, la tine sa dus filetul.

Vezi cat de adanca este gaura, daca iti permite un surub mai lung cu vreun cm, daca filetul este sters rau, si surubul sa fie nou. Daca nu-ti permite, si ai unde sa mai dai gaura si filet pe o freza ceva, ca e tratat.

Eu as lua un surub nou, mai lung daca permite, si l-as pune asa, fie ce-o fi.
Kiraly
dute la strungar si rezolvi ieftin..el o sa stie ce e de facut
bv-08-fgm
Am surub nou,i-am scos si saiba de pe el si tot degeaba a mai fost 2 filete cat a prins fara saiba si sa rupt si ala,crapat blocul nu cred ca e,doar filetul rupt,si nu stiu ce sa-i fac,daca e sa demontez tot motorul sa schimb blocu innebunesc ca motorul e facut nou tot are 5000km sad.gif.i-am dat o cheie asa fara surubul ala sa vad cum se comporta(cei drept fara apa) lam lasat in relanti pana a ajuns ulei sus si l-am oprit,ar fi in regula da ma gandesc cand bag apa s nu curga pe acolo cand se incalzeste .

Edit :
kiraly-ma gandeam sa merg la un strungar sa-mi faca un surub cu ceva mai gros care sa-si taie filet in bloc,asta daca ar fi posibil.
Kiraly
exact asa o sa faca...am patit si eu cu fosta mea dacie.
maho
Se poate rezolva, intai cu un tarod care sa "taie" filet in bloc, dupa care probabil ca va fi nevoie de alt surub. In nici un caz nu trebuie sa schimbi blocul.
vladut88
asa am eu acum la motor ,surubu unde e ghidaju de garnitura ,surubu original nu prindea de fel ,si am masurat cat e maxim pana in fundu gaurii ,am cumparat o tija filetata am sctranso cat a mers stransa foarte bine ,(inainte masurata si lasata cam 1/1,5 cm peste chiulasa ) pus garnitura ,chiulasa saiba piulita si stranse toate suruburile la cuplu indicat de constructor ,inclusiv ala cu puilita
bv-08-fgm
Nu mai merge,am bagat apa si arunca in vas,deci cred ca s-a si spart blocu acolo.
Magnum_Baracuda
problema e rtelativ usoara dar trebe o bormasina cu coloana se da o gaura pe mijlocul surubului rup apoi se baga un tarod cu filet de strangere pe invers celui ce sa rupt adica cind dai filet in surub sa desfaci surubul rupt din blocul motor
krapcarasu
nu cred sa se fi crapat blocul, nu merge din cauza ca nu e strans si ala, da jos qlasa si majoreaza gaura , filetezi in bloc
Magnum_Baracuda
maho :"Se poate rezolva, intai cu un tarod care sa "taie" filet in bloc" daca e vorba de tarod care taie filet ala e raiber si apoi va complicati prea mult su schimbat filet si altele,firumusel pune mana da o gaura de 7 frumos cauta un tarod cu filet pe invers baga si ii da filet baga un surubu si pe invers baga si o piulitza contra strange bine contra pe rurubul si spor la desfiletat,si blocul motor nu crapa daca nu are ulei in gaura,si totusi nu se strange cu parghie cu teava modeste nu trebe sa strangi si sa rupi
maho
"raiber", n-am auzit; eu stiu ca scula cu care se fileteaza o gaura e tarod (opusul filierei, care fileteaza tije); deci cu un tarod potrivit poate atat sa refaca un filet deteriorat (din bloc), cat si sa faca un filet nou; suruburi se gasesc de toate felurile, nu ele-s problema, ci calitatea filetului din bloc, care se mai uzeaza si el la desurubari-insurubari repetate - blocul fiind din fonta, deci mai casant decat otelul.
Si nu vad de ce ar folosi tarod "pe invers", pt. ca nici blocul nici chiulasa nu sunt in miscare, ca sa existe pericolul desurubarii in mers.
bv-08-fgm
Acuma am dat qloasa jos din nou,si pana la urma tot din cauza la acel surub cred ca e ca a bagat apa multa la 2 pistoane,si fisura nu se vede pe bloc(oricum diseara imi vine un bloc bun) asta daca nu-l rezolv pe asta,deci surubul e intreg sa dus filetul dupa bloc doar(se invarte surubu'n gol),acuma sa gasesc un tarod sa refac filetul si sa incerc cum zicea un coleg cu bara filetata,poate scap de desfacut motorul sad.gif.

O sa revin mai pe seara nu detalii noi.
mihai7575
Pentru siguranta ta pe viitor dar si amotorului tau ,schimba-i te rog eu blocul motor,mai muncesti in pus 3 ore dar vei fi mai sigur pe viitor pe motorul tau.
bv-08-fgm
Am revenit cu noi informatii,am facut filet in bloc si am bagat un prezon dupa care am pus qloasa sus,mai ramane maine sa o strang si sa-i dau o cheie sa vad ce face(nu mai am cheia de strans in seara asta,ia trebui proprietarului) si maine voi vedea ce am facut.Sper sa fie de bine smile.gif

mihai7575 - Nu ma gandesc la treaba asta,sper sa-l rezolv sa mearga pana la vara cand voi dispune de timp si ceva bani sa montez motorul de 1.6 injectie smile.gif,pana atunci sunt nevoit sa ma mai necajesc cu asta facut de romani
nikuniku
puteai sa,,pui,,... filet de reparatie.... asa se numeste trusa cu cateva filete si tarozii de majorare ,majorai gaura cu tarodu din trusa si infiletai arculetu in gaura filatata ,taiat la fata cu blocu,bagat surub strans o data sa se aseze filetu de reparatie in gaura si gata treaba,dar costa mai mult decat ai dat pe un prezon facut pe strung
bv-08-fgm
Mda,cum mi-a adus cheia si nam mai avut somn ,am strans-o am pus tot la loc,toate bune si frumoase,dau la cheie porneste.......lucrul ciudat scoate bule in vas sad.gif si nu inteleg de ce! garnitura a fost noua,posibil sa nu se fi aerisit bine circuitul de racire?am radiator fara buson de alimentare si ma gandesc sa nu se fi aerisit bine inca,acuma ma bag la somn ca imi ajunge pe ziua de azi,o sa vad maine cum se comporta si revin si pe aici cu detalii.
Magnum_Baracuda
daca ai refactut filetul sper ca ai dat filet cu tarodul cu acelas pas la filet si tarodul nr 3(exemplu tarodul de 6 are in trusa trei tarozi, filetul nou se incepe cu tarodul 1,si apoi progresiv2,3) si apoi prezonul tau sper ca e dintr-un material de calitate nu cum te apuci sa strangi 2-3 spire sa se stearga filetul,multa bafta in continuare
alexutzu:OT-13-CMA
auziti voi nu aveti habar k dak il puneti s faca toate astea ramane fara pistoane si chiuloasa iti spun eu cum s faci...dak mai ai nevoie fi atent:FACI CU UN TAROD D UN NR MAI MARE DECAT ACTUALUL FILET SI DUPA BAGI UN FEL D SURUB FACUT DIN OTEL P O TIJA D 20 CM ASTA O FACI LA "STRUNG" ASA IL INFILETEZI P FILETUL P CARE L-AI FACUT CU TARODUL SI DUPA AIA IL TAI D LA NIVELUL CHIULOASEI ... ASA DUPA AIA II DAI GAURA CU TARODUL D PAS MARUNT PT SURUB D CHIULOASA SI DUPA NU MAI AI TREABA..."FAZA ASTA E PROBATA P CHIULOASA D MERCEDES VITO 111"...biggrin.gif:d:biggrin.gif:d:d

Moderator edit: Inca ma plictisesc ... asa ca inca mai atrag atentia cum se scrie corect. Un exemplu:

Auziti, voi nu aveti habar ca daca il puneti sa faca toate astea, ramane fara pistoane si chiulasa?

Iti spun eu cum sa faci, daca mai ai nevoie. Fii atent:
Faci cu un tarod de un numar mai mare decat actualul filet, si dupa, bagi un fel de surub facut din otel pe o tija de 20 cm (asta o faci la strung), il infiletezi pe filetul pe care l-ai facut cu tarodul si dupa aia il tai de la nivelul chilasei.
Dupa aceea ii dai gaura cu tarodul de pas marunt pentru surub de chiulasa si dupa nu mai ai treaba.

Faza e probata pe chiulasa de Mercedes Vito 111.

maho
Presupunand ca ti-ai rezolvat filetul (daca strange surubul bine, fara sa scape, e ok), ai strans in ordinea corecta (nu mai stiu care e aia, dar stiu ca se strang intr-o anumita ordine, si, evident, la un anumit cuplu, cu cheia dinamometrica) ?
Asta ar fi una, si apoi, mai fa-i o aerisire completa, sa vezi daca mai iesi bule in borcan.

@Magnum_Baracuda: da, asa se face filet NOU, la el nu era cazul, filetul era facut dar f. uzat, deci merge si cu tarodul final (1 singur, nu 3);

@alexutzu:OT-13-CMA: ce-s alea "k", "D", "P"..., fii mai explicit, te rog, si mai coerent. excl.gif
bv-08-fgm
Buna seara! Am revenit,in sfarsit am rezolvat problema,acuma merge(avea aer pe instalatie si deaia facea asa) acuma mai trebuie sa vad cu platina sau ceva pe la reglaje ca am iesit la drum cu ea si scutura daca incerci so turezi mai brusc.In rest e totul bine smile.gif.Va multumesc celor care m-ati ajutat cu informatii.
PH-06-BOA
Baracuda, mai pe la inceput, intelesesesi ca e rupt surubul in chiulasa, asa cum a zis in titlu. I-ai sugerat sa dea gaura in ciotul ramas, in care sa bage un EXTRACTOR (tarod cu filet pe stanga). El are filetul ras in bloc. Se majoreaza filetul la M12, se face din otel, un prezon cu filet de M12, dupa care se revine la diametrul de 10, pentru a trece prin chiulasa, si la capat filet de M10. Nu e nevoie de strung pentru filetari, daca se majoreaza si gaura din chiulasa,sa treaca prezonul de 12, in cazul cand si la celalalt capat se fileteaza tot cu M12, deci piulita cu hexagon de 19.
Aerisirea o faci cu motorul oprit, vasul cat mai sus, deschizi aerisitorul de jos, inchizi cand vine apa, deschizi pe cel de sus si inchizi cand vine apa. Strangi de furtunul de sus al radiatorului, de cateva ori sa se elimine aerul, repeti faza cu aerisitorul de sus, si dupa ce fixezi vasul, pornesti.
Magnum_Baracuda
BOA ai dat rezolvarea ecuatiei,exact ce trebe sa faca acuma e la alegerea lui
Florinel 86`
QUOTE(PH-06-BOA @ 12 Feb 2011, 23:42)
Baracuda, mai pe la inceput, intelesesesi ca e rupt surubul in chiulasa, asa cum a zis in titlu. I-ai sugerat sa dea gaura in ciotul ramas, in care sa bage un EXTRACTOR (tarod cu filet pe stanga). El are filetul ras in bloc. Se majoreaza filetul la M12, se face din otel, un prezon cu filet de M12, dupa care se revine la diametrul de 10, pentru a trece prin chiulasa, si la capat filet de M10. Nu e nevoie de strung pentru filetari, daca se majoreaza si gaura din chiulasa,sa treaca prezonul de 12, in cazul cand si la celalalt capat se fileteaza tot cu M12, deci piulita cu hexagon de 19.
                                                          Aerisirea o faci cu motorul oprit, vasul cat mai sus, deschizi aerisitorul de jos, inchizi cand vine apa, deschizi pe cel de sus si inchizi cand vine apa. Strangi de furtunul de sus al radiatorului, de cateva ori sa se elimine aerul, repeti faza cu aerisitorul de sus, si dupa ce fixezi vasul, pornesti.
*


Mai adaug si eu ceva,la montarea CHIULASEI,se va demonta pompa de apa(corpul) pentru a putea monta chiulasa.Treaba cu prezonul e sfanta,poti merge fara probleme pe urma. Numai bine sporr...
Magnum_Baracuda
mai adaug si eu ceva radmasa.gif atentie la suruburile pompei cu desfacerea si strangerea sa nu stergi filetul din corpul pompei sau sa rupi suruburile alea de 6,casa nu faci cine face si desface are ce face,spor la munci
Florinel 86`
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(alexutzu:OT-13-CMA @ 12 Feb 2011, 00:27)
Faza e probata pe chiulasa de Mercedes Vito 111.
*



Trecand peste dubiile mele referitoare la normalitatea unei operatiuni de acest gen, cred ca in motorul de dacie nu este chiar atat loc de desfasurare pentru asemenea "ostilitati".
bv-08-fgm
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 15 Feb 2011, 21:23)
mai adaug si eu ceva radmasa.gif  atentie la suruburile pompei cu desfacerea si strangerea sa nu stergi filetul din corpul pompei sau sa rupi suruburile alea de 6,casa nu faci cine face si desface are ce face,spor la munci
*




Pai asta ar fi o problema biggrin.gif nu se desfac suruburile acelea si treaba e ca se aude urat pompa de apa(nu curge de curs) si vad ca s-a mai chinuit cineva inainte sa cumpar masina sa le desfaca,a rupt 1 si s-a lasat pagubas radmasa.gif .

Bine ca am rezolvat problema cu motorul,am ramas uimit de cum a pornit azidimineata blink.gif .N-a mai pornit asa de cand era cald afara.Da tot nu ma gandesc sa-l tin pe masina mai mult de 6-7 luni .

Acuma mai trebuie sa vad cu reglajul la tacheti ca pare sa nu fie 1-2 reglati bine,sau posibil sa faca vreo bujie figuri,ca intrerupe putin, si in mers are toane cand scutura.Si ma gandeam la vreo bujie.
Magnum_Baracuda
atunci daca ai luat vaca duca-se si funia repara si pompa de apa ca nu e inginerie, slabesti suruburile intepenite cu miscari inainte inapoi,iar surubul rupt il scoti cu atentie
bv-08-fgm
O las deocamdata asa,poate mai duce pana se face mai cald ca afara nu lucrez pe timpul asta(am un prieten cu garaj da nu-mi place sa ma tot rog de el sa o bag la caldura sa lucrez).Dupa cum se auzea fara curea par a fi rulmentii ca huruie.Pana la aia trebuie sa desfac alternatorul care am vazut ca are aceeasi problema(huruie) si una un pic alta un pic si se aud multe zgomote ciudate smile.gif.
Magnum_Baracuda
pai daca umli sa schimbi rulmenti ia si presetupa si atentie la rotor e casant se sparge repede
PH-06-BOA
Pentru a disloca suruburile intepenite, incearca sa bati usor in ele, cu un ciocan de-o jumate, ca intr-un cui, si apoi cu cheia faci miscari repetate de desfacere si strangere, scurte, de cateva grade, dar nu multe ca si asa se rupe. Sa bati usor, nu inseamna mangaiere, ci cu simt de raspundere. Cel rupt, sau rupte, pui o piulita de M8 peste ciotul ramas in chiulasa, si sudezi electric, cu electrod cat mai subtire (1,6), interiorul. Surubul se si incalzeste si se desface. In cazul in care s-a ras filetul in corpul de aluminiu, se poate turti surubul pe doua laturi, in ideea de a se mari diametrul pe cele ne lovite, si vor merge filetate. Nu va ganditi ca se strica filetul, nu-i asa. Nu rezista la prea multe filetari, dar la cel putin doua desfaceri merge. Poti majora filetul cu M8, daca nu ai curaj de turtit surubul.

Daca pompa face zgomot, misca de paleti sau de fulie si vezi daca are joc. Daca joaca, in curand va curge, sau mai rau e risc de iesire in radiator. Cam rar, dar se intampla cand amani mult.
bv-08-fgm
Nu se misca de miscat,asta m-a surprins,atat ca face zgomot,dar in rest nu are joc.Totusi sper sa nu se strice cu totul chiar acuma pe frigul asta.Am umblat in vara o luna cu apa ca aveam probleme cu radiatorul,ca in rest doar antigel a vazut,si cred ca de atunci i se trage.
Magnum_Baracuda
zgomotul il face pompa de apa cind presetupa ta nu mai etanseaza si apa intra in lagarul rulmentilor si cu timpul corodeaza , incepe sa urle ;cat despre alternator rulementii se bulesc datorita faptului ca nu au indeajuns vaselina la bile si nimeni nu se osteneste sa scoata carapacea si sa dauge vaselina
bv-08-fgm
Pai ma gandeam sa-i schimb.Apropo stie cineva ce cod au acei rulmenti?(cei de la alternator ma refer),ca le-as baga si vaselina da din moment ce huruie deja ma gandesc ca n-ar mai duce mult.
ghitza
stiu doa

17 Feb 2011, 14:23:
stiu doar ca ii unu mic si unu mai mare ceva cu 320.. nu mai retin exact
Magnum_Baracuda
ala mare de la fulie e 6203 si 6201 e ala mic de la colector
ghitza
asa e eu cred ca am confundat codurile cu cei de pe spate de la tamburi,scz inca odata laugh.gif
bv-08-fgm
Mersi,o sa vad poate si azi merg sa-i cumpar sa-i schimb.

O intrebare,poate sa intrerupa din cauza la acel reglaj vacumatic de la delcou?ca la mine dupa cum face cand scot furtunul afara(parca merge mai bine fara vacuum) trag concluzia ca e dus ceva pe acolo.Ca de pornit am pornito si acuma si a luat-o la prima cheie,si o tin afara nu in garaj.
Magnum_Baracuda
pai vezi sa nu ai infundat traseul(furtunasul) sau membrana sparta ce la pompa de vacum
bv-08-fgm
Am dat jos acea membrana si am testato pe alta masina,la care am observat ca sta nemiscata acea tija atat in relantiu cat si in turatii,desii ma gandesc ca trebuia sa se miste acea tija :|,am pornit masina si pe furtunas se simte cum trage aer,deci circuitul merge,dar e dusa pompita care vine pe delcou.
Magnum_Baracuda
pompa de vacum corecteaza avansul ma rog detali tehnice tie trebuie sa se smiste axul ala ce iese din pompa axul ala pe care e pus un arc
bv-08-fgm
Nu se misca deloc sad.gif Deci de acolo cred ca pleaca si problema cu mersul,care am obs ca si la rece intrerupe si oscileaza relantiul,iar in mers daca accelerezi mai "brusc" intrerupe.
Magnum_Baracuda
schimba pompa e vacum si ai rezolvato,apropo daca te pui sa muncesti la pompa de apa ai grija sa nu aibe un stift la rotor unele au ca masura de siguranta sa nu se invarta axul pe rotor in gol,si in spatiu intre rulmenti baga vaselina ca e mai bine sa aiba decat ce are din fabrica rulmentii 2 gr
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.