Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare sistem de franare pe remorca
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
nenestean
Am o remorca cu MMA de 750 si este fara sistem de franare,
si dupa cum m-am uitat pe la roti este posibil sa ii montezi tamburi de dacie, si ar mai fi ceva de modificat la cupla incat sa culiseze.
acuma, intrebarea mea este...
am voie sa fac aceste modificari ?
in acte m-am uitat si nu scrie ca remorca nu are sistem de franare....
trebuie omologat sistemul ?
daca da....in ce consta omologarea ?
a mai facut cineva asa ceva ?
cristyz
nu merita
nenestean
QUOTE(cristyz @ 13 Feb 2011, 18:43)
nu merita
*



De ce ?
costurile prea mari ?
tamburi de pe la dezmembrari si cateva piese facute la strung.
sau omologatul ?
Merced
Omologatul. Si cu ce te-ar ajuta? Daca nu depasesti sarcina maxima in mod normal n-ai nevoie sa de frane la ea.
nenestean
am pus pe ea vreo 400 kg si la franare pe drum umed impinge masina.
am avut de mai multe ori problema asta.
poate dupa o masina mai solida nu ar fi problema, dar pt dacia pe mea...nu e usor sa o opreasca cand este impinsa.
vet
Trebuie sa te gandesti bine la sistemul de franare. Ideal este ca in momentul in care apesi frana....sa franeze intai remorca si apoi masina. Parca sistemele de franare pe genul acesta de remorci sunt inertiale. Sper sa nu vorbesc prostii.Sau franele pe remorca sa tina mai tare ca cele de pe masina. Ma gandesc la faptul ca pe gheata....remorca aia daca nu franeaza cum trebuie e posibil sa plece in lateral. Si cu 300kg pe ea si o masina usurica....nu e prea frumos din partea ei.
Laurentziu83
Cauta o remorca cu sistem de franare inertial si vezi cum e conceput sistemul la ea.
In mod normal la ele, axul remorcii nu e fix, ci culiseaza. In acest sistem se monteaza o parghie care actioneaza o pompa de frana, care pompa de frana actioneaza asupra tamburilor spate, exact ca in poza atasata.

Recomandarea mea e ca totusi sa preiei sistemul de pe alta remorca, nu sa te apuci sa-i construiesti artizanal, intrucat poti ori sa obtii un sistem ineficient si deci inutil, ori prea puternic si sa blochezi rotile, eventual intr-un viraj.
nenestean
Am inteles cum functioneaza si cum trebuie facut sistemul.
nu e mare shmecherie ...
problema mea e cu omologatu.
am cautat in certificatu remorcii si si in cartea de identitate ... si nu apare nimic scris ca remorca ar avea sau nu sistem de franare.
aveti careva dintre voi remorca cu frana si va este scris undeva in acte acest lucru ?
nenestean
in final si prin urmare, am primit un raspuns mai "oficial"


" Este omologata la RAR ca fiind fara franare, desi intr-adevar nu este trecut nicaieri ca e sau nu cu frana.
Cand mergeti la ITP acolo va prind imediat pentru ca trebuie facute alte teste pentru cea cu frana.
- Ptr a face sa aveti frana e nevoie de o investitie mare
- schimbat axa - aproximativ 1600 ron
- schimbat protapul (posibil sa nu fie nevoie)
- cumparat frana inertiala - aproximativ 800 ron
- montat cabluri de frana, balansier, tija filetata - aproximativ 300 ron
- platit proiect semnat de inginer AUTO
- platit omologarea artizanala a remorcii - intre 900 si 1200 ron la RAR
aproximativ 4000 ron la prima aruncatura de ochi.
Cred ca e mai simplu sa vindeti remorca Dvs si sa cumparati ceea ce doriti.
Cu stima,
Marius Morocoj "


cu toate ca in raspuns mi s-a raspuns cat ma costa tot cu piese cumparate din magazin, iar eu ma gandeam sa pun tamburi cu frana de solenza si sa fac piese la strung pt culisarea cuplei...
dar totusi omologarea mi se pare exorbitanta huh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.