Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bigidimi
Va salut si va retin cu 2-ua probleme electrice:
1- nu-mi functioneaza pozitia spate stanga.Desfacut, verificat bec,cablaraie,sigurante .No problem ! Bec dublu filament,frana merge ,pozitie nu.
2 - se vede foarte slab semnalizarea( avaria ) parca nu ar fi curent in baterie. Mentionez ca sistemul de inchidere centralizata +alarma , cred, ca sunt legate pe releul de semnalizare.Cand armez /dezarmez alarma se vede foarte bine.Oare sa fie cauza pentru slabirea semnalizarii ( sa schimb releul )?
Masina e cea din semnatura. Multumesc !
adaniel69
1) nu cumva ai rugina pe tablita care face contact pe bec? ai masurat cu aparatul de masura daca iti vine curent pe acea tablita? s-ar putea sa nu ai masa in tripla din cauza ruginii! te ajuta un aparat de masura! si afli de unde vine problema!

2) alarma nu este legata de releul de semnalizare! alarma este legata direct la becuri prin doua diode! si se aprind mai tare becurile pentru ca e legata bine la masa! s-ar putea sa nu ai masa buna prin bord! sau nu incarca bine alternatorul din cauza la cablul ala dintre el si aripa stanga care asigura masa!
mihai7575
QUOTE(bigidimi @ 13 Feb 2011, 19:39)
Va salut si va retin cu 2-ua probleme electrice:
1- nu-mi functioneaza pozitia spate stanga.Desfacut, verificat bec,cablaraie,sigurante .No problem ! Bec dublu filament,frana merge ,pozitie nu.
2 - se vede foarte slab semnalizarea( avaria ) parca nu ar fi curent in baterie. Mentionez ca sistemul de inchidere centralizata +alarma , cred, ca sunt legate pe releul de semnalizare.Cand armez /dezarmez alarma se vede foarte bine.Oare sa fie cauza pentru slabirea semnalizarii ( sa schimb releul )?
Masina e cea din semnatura. Multumesc !
*


Ai oproblema cu masa la tripla respectiva,la semnalizare cit si la pozitie.
Magnum_Baracuda
adica e masa firul legat undeva in stanga in portbagaj undeva pe sub balamaua porbagajului ai sa vezi un fir legat cu un surub de 6M sau 10 mai pe inteles
bigidimi
Am sa verific masa si la motor ,si la fiecare stop .Eventual o idee cu ce sa protejez sa nu mai oxideze. Multumesc de sfaturi.Dupa ce fac ce ati spus, revin. Stima.
nikuniku
curata toate contactele din mufe,socluri de becuri,legatura la masa a lampilor spate si la sfarsit dale cu vaselina(un strat subtire,manjite)
bv-08-fgm
Din ce vad eu la semnatura e vorba de un papuc? Pentru ca daca este asa bagate in spate sub masina si verifica firele pe instalatie ca asa economie au facut in ultimii ani de fire incat se rup repede.La un prieten (are papuc model nou) i-am refacut toata instalatia spate cu fire mai groase(ca la daciile mai vechi) tot din cauza ca avea probleme .
Magnum_Baracuda
atunci improvizeaza o lampa de control cu un bec si doua fire unul legat la masa si celalt pui la fir si veridica firele imparte de la lampi
stabil777
Salutare, am dibuit ultimele cinci sigurante cum vin firele ,dar urmatoarele din primele 4 se aude cum tacane releul de la pompa de benzina si porneste pt trei secunde, cind comutez pe una din pozitii butonul blocului de lumini.

Prima siguranta cea cu fire rosii nu stiu cum vine ,iar la alta siguranta am fire verzi cu maro colorate pe care nu le gasesc in schema .

Firele cu albastru s-ar parea ca vin la rigleta ,as vrea sa stiu care fire sunt neaparat nevoie sa fie cuplate la riglete? Rigletele sunt trei si trei .
\
Daca se observa in poza la unul din firele de la releu sunt bagate impreuna un fir rosu ce vine de la frina de picior, iar altul vine din blocul de lumini,este un fir albastru.
Presupun ca aceste doua fire nu aveau cum sa vina cuplate acolo, iar daca le scot de acolo nu mai semnalizeaza.

Rog sa ma sfatuiti cu citeva principii auto electrice dupa care sa ma ghidez ,daca se poate.

Releul cu fire portocalii era legat pe firu gros gri ce iese din contact ,el mai are un fir galben subtire care nu imi dau seama unde venea, iar intre cele doua fire portocalii ca si pe firul scurt negru subtire care este izolat sunt lipite diode sau rezistente trei la numar, ce rol avea acest releu?

In schema color de Dacie1410 nu inteleg care numar este cel notat al rigletelor!?

La siguranta 4 este conectat in schema faza de ceata ,eu nu am asa ceva pe papuc

Are cineva poze cu bordul de Dacia 1305 platforma doua locuri? As vrea sa stiu cum si cite butoane sunt toate .?
Kanutza_77
Pai hai sa o luam de la capat...Daca semnalizarea stanga merge normal pe inchidere, vreau sa te intreb unde ai legate luminile de inchidere,pe blocul de semnalizare? Daca nu ma insel si la cele mai noi se pastreaza aceleasi legaturi,adica doar luminile au sigurante separate pentru farul de pe stanga si dreapta. Nu prea am inteles ce se intampla cu sigurantele. Daca semnalizarea dreapta merge bine stanga nu poate fi din sigurante pentru ca amandoua trec prin aceiasi siguranta. Mai degraba cred un contact imperfect in blocul de semnalizare. Dar inainte sa il desfaci,ia un bec de 12 v si leaga-l direct (nu prin suport-soclu-) si fa masa caroseria(o parte metalica neacoperita de vopsea,pe un surub,etc). Aceiasi parte cu becul de 12 v poti sa o faci si pentru pozitie. Daca imi aduc bine aminte farul din stranga trece prin aceiasi siguranta cu stopul din stanga,deci daca farul iti merge corespunzator defectul se afla undeva dupa cutia de sigurante pana la soclu,adica alimentare intrerupta. Test: Cu grija ia un fir cu bec de 12v ,pune-l direct pe siguranta care are legatura cu farul stang si fa masa cu caroseria,aprinde lumina,ar trebui sa mearga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.