Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cateva intrebari (vapori ulei, Senzor clapeta ,etc)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
MANUVIU
Saluatare , am si eu cateva intrebari , dupa cum urmeaza:

1. Cum se monteaza corec senzorul (potentiometrul) de la clapeta de acceleratie ?

Eu l-am dat jos ( prin septembrie cand am curatat corpul si schimbat MPP) si cand sa il montez parea ca trebuie inclinat un pic spre stanga pana intra pe tija aia si dupa aceea centrat pe locul lui. dupa montare aveam fluctuatii de turatie si am decis sa il desfac iarasi, iar de data aceasta l-am rasucit o tura pe tija dupa care l-am potrivit la loc, intr-un fel au incetat fluctuatiile (acu jongleaza cateodata in jur de 200 ture - 800 -> 1000 - 1000-> 800). treaba e ca mi se pare ca am un consum cam mare in oras ( 10 l /100km iarna + 5 min incalzirea). vreau sa stiu daca este montat corect .

2. La ce ajuta vaporii de ulei care intra in carcasa filtrului de aer ( in afara de a evita poluarea ) si ce se intampla daca nu mai tii furtunul bagat in carcasa?

Am vazut ca mai este un furtunas care intra in galeria de admisie. practic face acelasi lucru ca si cel de la filtru doar ca e legat direct pe galerie.


Astazi am avut ceva fluctuatii la relanti 800 - 1200 - 800 (afara erau 12 grade , cand a fost - 20 nu facea asa) e posibil sa fie de la garnitura dintre corp clapeta si admisie . zilele acestea am sa remediaez situatia.

Astept raspunsuri si pareri.

Va rog nu aruncati cu pietre ( stiu ca au mai existat unele discutii).
BoomPunk
Eu cred ca e posibil sa fie de la garnitura,poate nu e pozitionat corect si trage aer fals,de aici si fluctuatiile de turatie.Alta cauza poate fi curatarea defectuoasa si chiar uzura,poate clapeta de aer nu mai functioneaza chiar ca-n prima zi,la fel si motorasul pas-cu-pas.
MANUVIU
Aseara am luat in casa clapeta si am spalat-o - cuaratat-o de praf - sters-o - uscat-o ( desi era chiar curata si nu avea vreun fel de depuneri ) la fel am facut si cu cutia de la filtru de aer care era un pic murdara in zona exterioara a filtrului (pe interior nu era gram de mizerie) si azi am montat-o la loc.

Am observat aseara ca , clapeta, juca pe admisie ,adik parca nu ar fi avut deloc garnitura. Daca trageam usor in sus de carcasa ,scotea calpeta de pe admisie, deci nu statea etans si probabil tragea aer fals.
Azi i-am pus in locul graniturii o tura de banda izolanta si am pus garnitura peste , acu trebuie sa o fortez sa intre in admisie si la fel ca sa o scot. Acu ,cand scot carcasa de la filtru de aer, nici macar nu o clinteste .
Am mai obesrvat o chestie. Masina am lasat-o fara baterie ( adik am scos borna) cam 20 de ore si dupa ce am motat tot la loc si am facut reglajul la MPP (pus contact - luat contact - etc) , am pornit masina dar turatia statea pe la 2500 ( mentionez ca aseara afara erau 0 grade si azi erau - 10 ) ,am accelerat-o de vreo 2 ori dar acu facea fluctuatii de la 2000 la 800 si iarasi la 2000. Am decis sa fac o tura cu ea si pe percursul plimbarii i-am dat ceva sprinturi si turatii si am lasat-o in frana de motor de la 4000 de ture pana la 800 , toate acestea efectuate de cateva ori. Dupa circa 5 min am observat ca si-a revenit la normal. Sa se fi resetat computerul pt ca a stat fara baterie 20 ore si i-a luat un pic de timp pana si-a invatat parametrii ?

Mai demult am facut reglajul MPP -ului la mana , adik am tras usor de tija mpp pana la punctul maxim si l-am montat la locul lui strangand usor surubelele ca sa nu il fortez , si nu am avut nici un fel de prob. cu turatia, a pornit normal si acul de la turometru s-a asezat frumos la 800-750 ture fara fluctuatii si alte alea.
andri1940
Da, daca ai decuplat bateria, calculatorul trebuie sa "invete" din nou... Dar fluctuatia de la relanti era de la mpp, probabil l-ai miscat la demontare si a durat putin pana si-a gasit iar locul smile.gif
marius80_eugen
1. NU trebuia sa SPELI corpul clapeta . El se curata cu o carpa moale , USCATA .
2. POZITIA MPP nu trebuie sa se schimbe ! Adica asa cum l-ai desfacut , il cureti incet si il bagi in interior .
- se curata incet cu carpa uscata toate incaperile si orificiile corpului clapeta . Daca la pornirea dupa asamblare se comporta asa cum ai descris , opresti imediat motorul si desfaci iar totul si incerci sa refaci pozitia MPP . NU pleci cu masina de pe loc si nici nu o lasi pornita cand motorul se comporta ca in situatia descrisa de tine !
Nu are nici o legatura MPP cu deconectarea bateriei . MPP se auto-regleaza la fiecare pornire , in functie de cativa parametri , daca nu o face , montarea nu a fost corecta , sau ramane blocat .
MANUVIU
in tot ce am facut (mai sus mentionat) cred ca am procedat foarte bine. Toata treaba a fost de rememorare a parametrilor.Am lasat tot asa cum montasem si a 2 a zi dupa montare si-a revenit la normal.
marius80_eugen
1. topicul trebuie mutat la probleme tehnice , nu la DIVERSE ;
2. daca ai facut totul perfect , atunci nu trebuia sa ai probleme de nici un fel ;
3. daca tot faci ca tine si zici ca mai e si bine , atunci de ce mai intrebi ? Parerea mea este ca nu ai avut decat NOROC ca nu s-a stricat ceva , iar pe viitor poate ii asculti si pe altii !
klaus
QUOTE(MANUVIU @ 14 Feb 2011, 03:22)
2. La ce ajuta vaporii de ulei care intra in carcasa filtrului de aer ( in afara de a evita poluarea ) si ce se intampla daca nu mai tii furtunul bagat in carcasa?

Am vazut ca mai este un furtunas care intra in galeria de admisie. practic face acelasi lucru ca si cel de la filtru doar ca e legat direct pe galerie.
*
Cele doua furtunase sunt de recuperare a vaporilor de ulei.
Cel mic este pentru viteze mici, si baga vaporii de ulei in galerie (dupa corpul clapeta)
Cel mare este pentru viteze (turatii) mari, si baga vaporii de ulei in corpul clapeta (de fapt in filtru de aer, dar dupa filtru, nu trece prin filtru) si are si rol de a unge oarecum clapeta.
Recuperarea vaporilor de ulei are scop exclusiv de reducere a noxelor de ardere.
alex_DNK
am si eu o problema cu masina mea...cand o las pe liber sau in decelerare se aprinde usor in bord pompita ai de ulei..mai si clipoceste cateodata, ca si cum ar fi un contact imperfect sau mai stiu eu ce..pe unde este amplasat senzorul de ulei?
ovidiu87
Este pus in dreapta galeriei de evacuare cam la aceeasi inaltime cu filtrul de ulei.
Posibil de la vibratiile motorului firul sa se fi frecat si sa faca undeva masa pe caroserie/motor.
In ultimul rand te intreb si de ulei daca are multi km ? Un ulei uzat foarte tare la relanti aprinde beculetul .
alex_DNK
am cateva sute de km cu uleiul.
marius80_eugen
Senzorul de presiune ulei este pe langa cel de temperatura apa , in dreapta motorului , in blocul motor . Daca la pornirea rece de dimineata nu se aprinde , dar apoi se aprinde cu siguranta el merge , dar uleiul nu mai este ok .
Ce marca / specificatii de ulei ai bagat ? Ca este prea subtire si prost nu face presiune .
Ai verificat joja ? La ce nivel este ? Un nivel minim de ulei poate da si astfel de probleme .
Ce filtru de ulei ai ? Un filtru prost nu lasa o presiune buna si mai mult obtureaza circuitul si debitul uleiului . La 15 ron gasesti filtrul original Mann , negru , care are si acel arc in interior .
Garnitura de ciuloasa este ok ? Ai pierderi de ulei pe undeva pe la capacul culbutorilor ? Iti baga o cantitate de vapori de ulei mare pe recircularea de la filtrul de aer ?
Ai verificat sa nu curba garnitura de la filtruld e ulei ?
Ai verificat sa fie strans bine busonul ?
klaus
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Sep 2011, 09:21)
Senzorul de presiune ulei este pe langa cel de temperatura apa , in dreapta motorului , in blocul motor
*

Unde? Tu vorbesti de solenza?
marius80_eugen
da , ai dreptate , ma mai uit o data la Lamborghiniul meu sa-l vad . Ce m-as face fara tine , nu stiu , cred ca numai prostii as spune radmasa.gif
dacia1310injectie
Salutare!
Am si eu o problema cu masina mea,Dacia 1310 Injectie.
O pornesc dar nu sta la relanti deloc deloc,da sa se opreasca motorul.
Incerc sa o turez,dar ca sa urce pe la 2-3000 de ture sau mai mult,trebuie sa ii dau pedale calumea,ca de nu ii dau se opreste motorul.
Spuneti-mi ce ar fi de face asa si ce sa verific!Urgent!Multumesc!
marius80_eugen
scrie pt topicul pentru masina ta . Avem motoare diferite ! La tine socul electronic este problema initial !
dacia1310injectie
Pai si ce trebuie verificat?Ce trebuie schimbat?Ajutati-ma va rog. unsure.gif
PS: am motor de 1.4 huh.gif
marius80_eugen
http://www.daciaclub.ro/dacia-injectie-t9010.html

In topicul de mai sus poti scrie problemele masinii tale . Stiu ca ai pe injectie si motor de 1.4 si tatal meu are la fel .
Iti repet , ai alt motor , alta injectie , cu totul alfel decat SLZ , DSN , LGN ...

Eu la tatal meu cu spray de curatat corpul clapeta/carburator am dat de cateva ori , am pus aditiv de mai multe ori in rezervor , apoi numai benzina de la Mol CO95 . In timp s-a rezolvat problema . La tine poti verifica si filtrul de la benzina care se afla sub masina , vezi ca are carcasa metalica sau de plastic tare si trebuie sa-l schimbi cu acelasi model .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.