de ceva timp am o problema care ma enerveaza. pe la capacul de la culbutori, mai precis pe langa prezoanele care fixeaza capacul imi da ulei chiar daca le strang bine de tot. Ce solutie ar fi dar mai ales care ar fi cauza acestiu fenomen.
stoica_mariush
14 Feb 2011, 13:25
daca le strangi no sa rezolvi nimic,o sa arunce mai mult ulei
trebuie sa pui garnituri de piele (1-2)la fiecare surub si peste alea le pui pe cele speciale pt capac apoi strangi uniform suruburile dar nu preamult,
Cand nu mai merg cu mana dai 2 ture cu cheia si atat,daca mai curge strangi o juma de tura.
nikuniku
14 Feb 2011, 13:39
sau dai cu silicon de garnituri pe langa suruburile de la capac si pe garnitura capacului,doar manjite nitel nu dai mult
sau poti infileta pe surub un fel de sforara, nu stiu exact cum se numeste dar etanseaza bine. Clingherit parca....eu am pus si nu mai am probleme.
Kiraly
14 Feb 2011, 13:53
eu cu canepa am rezolvat si e 100%
mihai7575
14 Feb 2011, 14:05
QUOTE(micri @ 14 Feb 2011, 14:15)
de ceva timp am o problema care ma enerveaza. pe la capacul de la culbutori, mai precis pe langa prezoanele care fixeaza capacul imi da ulei chiar daca le strang bine de tot. Ce solutie ar fi dar mai ales care ar fi cauza acestiu fenomen.
Pune-i garnituri de clingherit de culoare verde,ele se gasesc la magazin de piese auto,si sunt speciale ptr prezoane capac culbutori.
QUOTE
N E S Posted Today, 13:50
sau poti infileta pe surub un fel de sforara, nu stiu exact cum se numeste dar etanseaza bine. Clingherit parca...
E fir de (sau cu) azbest, nu am auzit de
fir de clingherit.
Oricum, garnitura de clingherit ar trebui sa fie suficienta, fara sa stranga prea tare, ca sa nu deformeze capacul.
Magnum_Baracuda
14 Feb 2011, 14:31
foloseste gagiule fara frica banda de teflon dar mai groasa nitel si cu saiba de clingherit strangi frumusel,nu sa indopi capacul si gata
deceneu32
14 Feb 2011, 22:44
Capacul de culbutori nu se strange puternic deoarece il deformezi.El se strange atat ca sa asigure o etansare perfecta pe chiulasa.
Datorita strangerii excesive,capacul tau este deformat in zona celor trei piulite precum si la baza sa.Da-l jos,indreapta-l,schimba-i garnitura de cauciuc si cele de clingherit ale piulitelor.Strange-l foarte usor,cu simt de raspundere.
A zis bine deceneu, un coleg de forum a patit sa-i bata o tija de la culbutor in capac din cauza strangerii excesive a acestuia si nu stia de unde ii vine tacanitul.
gimivasile
15 Feb 2011, 21:44
salutare am o problema:mi s-a rupt un prezon de la capacul de chiuloasa ce tine rampa de culbutori, lam scos destul de usor desfacand si celelalte 2 suruburi inclusiv al 2-lea prezon lam schimbat cu un altul dar cand sa pun rampa la loc nu mai era pozitia initiala deci am invartit de elicie invers acelor de ceasornic pana sa dus pe pozitia respectiva am strins am intins putin si cureaua la alternator si a pornit la prima cheie , merg de 2 zile si ce am constatat azi la o verificare sumara imi iese fum pe la busonul de la ulei;mentionez ca mi se pare ca trage mai bine dar nu imi scade relantiul la 800 rotatii decat dupa 5 /6 min , de mers merge rotund nu se aud batai. inainte scadea la vreo 3 minute ; ce credeti trebuie reglati culbutorii? sau pot sa rulez asa cu masina? scuze ca nu-s expert in detalii tehnice
Pai daca trage bine, relantiul e stabil, nu da rateuri las-o asa.
Magnum_Baracuda
15 Feb 2011, 21:51
2 sec ai scos rampa ai rectificat problema dar nu ai reglat culbutori??? atunci frumusel sufli manecile si reglezi culbutori cu lera si sint destul de multe topicuri ce te ajuta si iti dau mura in gura(fara ofensare) spor la munca
gimivasile
15 Feb 2011, 21:54
ok o las ; dar imi era frica ca s-au dereglat culbutorii, cum ziceam mai sus sa marit timpul la relantiu si era fum in capacul de la culbutori; ms
2min? cred ca vreo 2 ore pana am facut rost de alt prezon. vad totusi ca se cere sai reglez o sa tin cont de sfat ; ms
Magnum_Baracuda
15 Feb 2011, 21:57
convingete singur cu lera si verifica distantele,si eu zic ca paza buna trece primejdia rea
Pai tu nu ai mai verificat apoi distantele? Daca nu, foarte rau.
gimivasile
15 Feb 2011, 22:06
rau de ce? ??? se pate strica ceva?
Daca sunt prea stranse iti poate arde supapele.
Tudor Badescu
15 Feb 2011, 23:08
Micri,o solutie foarte buna,verificata de mine de multi ani,este utilizarea unor garnituri din camera de anvelopa.Gaura se face cu preducea de 7.Presata intre saiba de sub piulita si capacul culbutorilor,garnitura de cauciuc se strange pe filet si etanseaza perfect.Pentru ca pe langa filet musteste uleiul,iar garniturile mai rigide,chiar si cele originale,nu strang pe filet.Nu e locul sa discut aspectele fizico-chimice ale fenomenului,dar intre piese rigide cauciucul practic nu se umfla in contact cu produse petroliere.De altfel la Moskviciul lui tata am folosit peste 10 ani la baia de ulei garnitura din camera de camion si afost singura metoda de a nu mai avea pierderi pe acolo.Garnitura insa nu am taiat-o exact dupa cea originala ci am avut grija sa nu ramana margini neprinse intre baie si bloc.Iar la palierele de capat,unde e nevoie de grosime mai mare,am cusut una peste alta fasii de cauciuc.
E drept ca astfel de garnituri nu sunt refolosibile.Ideal ar fi un cauciuc rezistent la produse petroliere.
Magnum_Baracuda
16 Feb 2011, 00:09
sint enspe mii de tipuri de cauciuc ,de la cauciuc pt domeniu alimentar pana la cauciuc rezistent presiuni mari depinde de intrebuintare,poti face din pluta sau din pielea unui sort de sudura garnituri cu preduceaua de 7
Nu va mai chinuiti atat .... aveti solutia la indemana .... taiati din furtunul de la pompa de benzina si confectionati "saibi" de cauciuc de vreo 2 mm grosime.... se introduce relativ usor pe prezonul de la capacul culbutorilor si aia e...
Am asa de o gramada de timp si ii fara scurgeri.... de nici un fel !.....
mihai7575
16 Feb 2011, 12:35
QUOTE(gimivasile @ 15 Feb 2011, 22:54)
ok o las ; dar imi era frica ca s-au dereglat culbutorii, cum ziceam mai sus sa marit timpul la relantiu si era fum in capacul de la culbutori; ms
2min? cred ca vreo 2 ore pana am facut rost de alt prezon. vad totusi ca se cere sai reglez o sa tin cont de sfat ; ms
Sigur ti s-au dereglat culbutorii,mergi la 1 mecanic auto sa-i regleze din nou.
Club12TRS
16 Feb 2011, 16:10
Vai de capu' meu!!!
Cauciuc din camera (sa nu faca pana capacul chiulasei! dupa ce montati garniturile din camera, asigurati-va ca presiunea e 2 ATM!)
saibe din furtune (?!???)
fire de azbest (asta-mi aminteste de esapamentul de Oltcit, Citroen-uri si ceva Peugeot-uri)
garnituri din piele (aici trebuia sa scriu ceva... da' nu scriu, ca iau "salariu")
sfoara din canepa (cuasem talpi la bocanci??)
banda de teflon (sunt tevi de apa prin Dacia??)
Cooperativa Munca in Zadar?!???
Singurii care au scris ce trebuie sunt mihai7575 si Deceneu32 (salutare maestre, sper sa continui proiectul Frantuzoaica (celalalt forum)!).
De ce sa improvizezi atata, cand te poti duce frumos la magazin, de unde sa cumperi 3 garnituri din clingherit, speciale pt etansarea in zona prezoanelor capacului chiulasei! Daca ar fi scumpe, as mai intelege, dar costa cat o bricheta.
deceneu32
16 Feb 2011, 17:33
Merci,KFT!Tot oltenii...
Nu,n-am abandonat celalat proiect.E doar in stadiu de amanare prelungita.Te tin la curent.
Kiraly
16 Feb 2011, 19:48
e drept ce ai scris...dar...cand stai acolo si nu ai ce sa pui la prezoane:)) incepi sa gasesti ceva rezolvare.eu sunt tipul care nici nu se opreste la magazin sa cumpere 3 garnituri.e rezolvat cu canepa nici nu se vede si isi face treaba.adevarul e ca ma simt mai bine asa ca am rezolvat eu singur (nu este vorba de bani).
Tudor Badescu
16 Feb 2011, 19:57
Pai tocmai asta e problema,draga Club12TRS,ca garniturile alea de clingherit nu inchid bine.Am scris acolo de ce.De-asta cauta lumea alte solutii.La Oltcit n-ai probleme din astea asa ca lasa ironiile in probleme pe care nu le cunosti.Ar fi mai bine sa incerci sa le intelegi.
Magnum_Baracuda
16 Feb 2011, 20:11
stimabil Club 12TRS clingheritul nu se muleaza precum caciucul siliconul sau alter materiale,eu perdonal miam facut cu preduceaua garnituri si de clingherit si pt tot neamul dar sint foarte satisfacut cu garniturile din pluta
Club12TRS
17 Feb 2011, 15:50
QUOTE(Tudor Badescu @ 16 Feb 2011, 19:57)
Pai tocmai asta e problema,draga Club12TRS,ca garniturile alea de clingherit nu inchid bine.Am scris acolo de ce.De-asta cauta lumea alte solutii.La Oltcit n-ai probleme din astea asa ca lasa ironiile in probleme pe care nu le cunosti.Ar fi mai bine sa incerci sa le intelegi.
Probleme pe care nu le cunosc?
Asta mi-a placut
) ca
MECANIC AUTO, am desfacut mii de Dacii + masini straine. Sa enumar cateva sute de masini care folosesc etansare cu garnituri de clingherit??
Cand garnitura de clingherit nu mai etanseaza cum trebuie, inseamna ca tre' sa schimbi capacul deformat cu unul nou. D'oh!!!
@Magnum_Baracuda Pluta da! Candva se folosea, da' s-a renuntat, e mai ieftin clingheritul si mai usor de prelucrat...
Kiraly
17 Feb 2011, 16:05
pana putem sa rezolvam sa etanseze si capacul deformat sigur nu mergem sa cumparam nou:P deci rezolvam noi cum putem de aia dam si sfaturi pentru cel care are nevoie de ajutor.
Magnum_Baracuda
17 Feb 2011, 16:22
sincer am acasa clingherit dimensiuni si demensiuni in grosimi foi intregi,dar sint plictisit de ele ,asa ca tot ce e etansare e pluta la mine inclusiv si garniturile de la pompa de benzina atat cat timp am sablon si preducele nu imi e greu,si cind e vorba de piele stai lin ca am un sort de sudura vechi car din el fac garnituri,nu iau haina de piele sa o tai sa fac garnituri
Tudor Badescu
18 Feb 2011, 13:54
Mda, Club12TRS ne trimite cam ca aproape toti mecanicii dupa piese noi ca doar nu le platesc ei! Chiar sa schimbi un capac de culbutori pentru o amarata de garnitura...Oricum as fi tare curios cum etanseaza perfect PE FILET acel clingherit,mai ales la un motor mai uzat care face un pic de presiune sub capac.A,cu nitel silicon,da.Si sa nu uitam ca vorbim de Dacii clasice care au tipica o mustire a uleiului pe la acele garnituri,nu de alte modele.
Club12TRS
26 Feb 2011, 19:24
QUOTE(Tudor Badescu @ 18 Feb 2011, 13:54)
Mda, Club12TRS ne trimite cam ca aproape toti mecanicii dupa piese noi ca doar nu le platesc ei! Chiar sa schimbi un capac de culbutori pentru o amarata de garnitura...Oricum as fi tare curios cum etanseaza perfect PE FILET acel clingherit,mai ales la un motor mai uzat care face un pic de presiune sub capac.A,cu nitel silicon,da.Si sa nu uitam ca vorbim de Dacii clasice care au tipica o mustire a uleiului pe la acele garnituri,nu de alte modele.
Prietene, faci tziganeli, cu tziganeli o sa mearga! Eu folosesc zi de zi un Oltcit -stiti voi, masina aia "nefiabila"- toate reglajele le fac EXCLUSIV ca la carte si intotdeauna montez piese NOI! Nu-mi curge ulei nicaieri tocmai pt ca nu folosesc ... materiale "alternative"! (Oltcit-ul are 13 O-ring-uri din cauciuc, 7 simeringuri, 4 garnituri din clingherit, o garnitura din cauciuc, 6 saibe din cupru pt etansare ulei + epuratorul de gaze / separator de ulei + 2 furtune din cauciuc).
Cand capacul nu mai etanseaza, se schimba sau se tiganeste. Nu vreau sa ofensez pe nimeni, dar romanul e invatat sa-si fure caciula singur in loc sa faca treaba ca la carte.
deceneu32
26 Feb 2011, 19:37
Nu,nu este asta mentalitatea generala a romanilor.Cred ca este vorba de proasta reputatie pe care si-au catigat-o masinile romanesti de-a lungul timpului.
Lipsa pieselor de schimb pe vremea lui Ceausescu sau slaba calitate a acestora i-a determinat pe romani sa gaseasca tot felul de inventii si improvizatii.Din aceasta cauza s-a ajuns la nefericite situatii,de genul''e Dacie,da-o dracu,merge si cu sarma''.
Tudor Badescu
26 Feb 2011, 21:47
Nu orice solutie noua e "tziganeala".Ba poate fi chiar mai buna decat cea "ca la carte"."Cartea" aceea au scris-o niste oameni nu Dumnezei.Asa ca e susceptibila de imbunatatiri.Altfel Dacia sau Oltcitul ar fi masinile supreme.Iar ca fapt divers,Oltcitul nu mi s-a parut chiar asa de nefiabila,doar ca ii trebuie intelese si respectate particularitatile.
Si repet,sistemul de etansare la suruburile capacului culbutorilor e rau gandit.Nu poate etansa perfect pe filet nicio saiba de clingherit care e stransa pe niste tabla care n-are nicio contra dedesubt si deasupra are doar o saiba de otel cu joc pe filet.Asa ca au trebuit solutii alternative.Si de unde solutia cu silicon can a aparut Dacia? Ca sa nu mai spun ca ar trebui sa folosim si acum la motor arhaicul 20W40 Super1 ca "asa e la carte",iar iar in materie nu s-a schimbat nimic in 40 de ani.
Magnum_Baracuda
28 Feb 2011, 19:49
voi spuneti de sarma-colier romanesc,dar daca ati vazut sint colierele alea facuta din sarma otelita ma rog si inxidabila si sint foarte bun,cat despre inovatia romanilor nu opot macar provoca,dealungul anilor de cind mesteresc raman uimit cu cate o inventie pe ici colo
diaconuliviu
1 Mar 2011, 16:17
No offence dar la Dacii cea mai buna etansare la capac culbutori am avut-o asa:
Garnitura noua sau refolosibila montata in capac dupa ce am pus in canal silicon. Peste ea (intre ea si chiulasa) strat subtire de silicon.
La prezoane, garnitura din furtun etansat cu silicon sau silicon + asbest-sfoara.
In orice alte situatii, a picurat ulei.
Asa cum spuneau colegii, sistemul e prost gindit si te impinge la improvizatii.
Ca sa nu mai vorbim de "sereleurile" care fac piese de dacia "la greu"...cu rezultate din cele mai variate.
Cu solutia expusa ajunsese capacul sa capete urme de rugina din lipsa de ulei pe el..
Exemple sint nenumarate: la dacia stringi colierul pina-l dai peste cap si curge, in timp ce la altele e de ajuns sa rotesti surubul o tura sau, uneori ajunge in lipsa si un "soricel"-acel colier din plastic. Sau, la altele vezi acele coliere pe care le eliberezi cu un cleste, apoi la eliberare se autostring. Si nu curge.
La dacia pui un "brat" de silicon pe garnitura de baie si POATE etanseaza, la altele pun silicon subtire, uns cu o lama de cutter, sa ramina finut.
ETC...
as avea o intrebare: capacele de culbutori, modelul cel vechi cu filet la buson si cel nou cu 2 garnituri la buson, au acelasi dimensiuni?
TitiMotanu'
2 Sep 2011, 10:12
Da!
Seby Tgv
15 Dec 2011, 18:20
Salut
O problema cu, culbutori (scuzati cacofonia:d) am si eu . Mi s-a deformat hexagonul de la piulita aceea de unde se regleaza culbutori si nu ii mai pot regla cum trebuie. Am cautat in toate magazinele si nu gasesc
.Cum o pot rezolva?
nikuniku
15 Dec 2011, 18:31
Seby Tgv piulitele alea sun de,,,7,,,pe cheie de 11 si nu se decalibreaza asa usor,ca sa ai model cand cauti piulite desfaci un surub care tine cotiera pe usa ,este surub de 7 ala,gasesti prin magazine de piese auto sau targuri de vechituri
Seby Tgv
15 Dec 2011, 19:01
Multumesc de sfat Nikuniku
O sa incerc si la dezmembrari,dar nu stiu daca imi da doar piulitele,cred ca o sa imi dea rampa cu totul,acum depinde cat ma duce ca pret. Multumesc inca odata
ghitza
16 Dec 2011, 17:40
Ia o piulita ce tine pompa de frana pe servo si in locu ei pune una din usa cum zice NIKU doar nu pui aia din usa la culbotor ca nu poti pune cheia de 11 pe ea
Du-te pe la dezmembrari cauta vreo dacie ... si gasesti piulite de M7 cate vrei .... la imbinarea cutiei de viteze .. la surubul de la delcou ..... ai de unde alege ....
Seby Tgv
17 Dec 2011, 00:09
Multumesc dragi colegi pentru raspunsuri.S-a rezolvat ,am fost la dezmembrari si am gasit,urmeaza sa inlcuiesc piulita cu problema.
Numai bine
cumpara garnituri speciale pentru suruburile la capac la culcutori da si cu putin mastic stragele la simtu maini si daca inainte leai strans prea tare vezi sa nu so fi infundat capacu putin acum sa nu mai fie uniform si la prelinga pa langa indreaptal la loc si nu o sa mai ai probleme:d
ghitza
27 Dec 2011, 23:23
Fa garnituri din piele si nu mai ai treaba
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.