Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Noxe peste limita..
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alin990
Buna seara,
As avea cateva intrebari, daca ma poate ajuta cineva..
Azi am fost oprit de un politist insotit de un domn de la CONTROL TRAFIC, mi-au verificat masina (Dacia papuc 1307) si au constatat ca am emisii de noxe peste limita admisa. Mi-au retinut certificatu si am primit amenda!
Ce pot sa fac ca sa fie emisiile de noxe in limita admisa, ce ar trebui sa schimb...set motor, segmentare ?
Astept pareri!
multumesc,
alin
bucatzel
Depinde. Daca consuma ulei, clar segmentare.

Oricum, un reglaj temeinic al carburatorului.
alin990
da,consuma si ulei..:|
mersi pt sfat!
mihai7575
QUOTE(alin990 @ 14 Feb 2011, 20:32)
Buna seara,
As avea cateva intrebari, daca ma poate ajuta cineva..
Azi am fost oprit de un politist insotit de un domn de la CONTROL TRAFIC, mi-au verificat masina (Dacia papuc 1307) si au constatat ca am emisii de noxe peste limita admisa. Mi-au retinut certificatu si am primit amenda!
Ce pot sa fac ca sa fie emisiile de noxe in limita admisa, ce ar trebui sa schimb...set motor, segmentare ?
Astept pareri!
multumesc,
alin
*


Mai poti schimba si statia peco ,de unde alimentezi,eu iti recomand efix 95 ,de la rompetrol,si schimul de ulei cu 1 nou,asta daca mergi zilele astea sa-ti faci noxele la RAR,iar dupa ceea macar o segmentare a motrului tau.
roakru
asa ma patit si eu. la mine nu consuma ulei, doar il arunca pe la imbinari, semeringuri(nu am avut timp si bani, sa stau de ea). Tot ce am facut eu, a fost sa cumpar toba finala, ca era sparta si silicon negru la greu la toate imbinarile tobelor, pentru ca CICA trage aer fals si ies noxe. Am fost la o statie itp, i-am dat 10 roni, ca l-am deranjat de la cafea si mia sugrumat carburatorul sub orice critica. Azi am fost la rar si am luat inapoi talonul (tot rupt smile.gif) nu iti da altu nou). Acum am doar belele, nu mai sta la relanti calumea, tremura, da in nas tot ce se poate cu un carburator reglat naspa. Tot ce a facut la carburator a fost sa stranga de surubul de amestec/aer sau cum se zice, ca nu am inteles pana acum.

Bani: la RAR - 170 roni ( in afara de mii si mii de xeroxuri)
amenda - 134 roni in 48 ore si 268 roni total.
+ toba finala (45 roni) plus 3 tuburi de silicon negru + un pachet de tigari si stres maxim.

Domnul agent de politie ma intrebat daca vreau sa fiu supus la teste, si il intreb: "daca nu vreau plec?" si el: "da. dar cu o amenda de 680 roni" pe motiv ca nu vreau sa fiu testat.


Sper ca am fost de ajutor.
alin990
ms pentru informatii.
o sa schimb uleiu si benzina sa vedem poate are efect:)
o seara placuta!
dandee
nasoala intamplare! nu cred ca multe din masinilie care circula acum pe strazile patriei ies bine la noxe tongue.gif
bucatzel
QUOTE(alin990 @ 14 Feb 2011, 21:11)
ms pentru informatii.
o sa schimb uleiu si benzina sa vedem poate are efect:)
o seara placuta!
*



Treaba ta... papucii sunt opriti din principiu de RAR, ca le gasesc suficient de des in neregula.

Si daca cumva scapi doar cu ulei , aditiv, si un plin de benzina ca lumea (alt termen mitic pe la noi) o sa scapi pana la urmatorul filtru. Iesi mai castigat daca o repari.

Preferabil ar fi sa o duci intr-un atelier care e si statie ITP (sau are analizor de noxe), ca sa nu faci mai multe drumuri
roakru
si inca ceva. Sa faci copie la raportul ala verde care ti-l da, in care scrie ca ti-a gasit noxe si etc, si la rar sa te duci cu copia si cu originalul, dar originalul il opresti tu. Ca 3 luni de zile daca te mai opreste, le dai cu foaia in fata si iti zice "o zi buna!" , nu mai are voie sa te opresca 3 luni de zile. biggrin.gif


si nu e vorba de noxe, un mic joc la roata din cauza ca nu ai strans bine planetara, ca pivotul e stricat, ca le schimbi. E vorba in felul urmator, ei ies odata pe luna pe drum, opresc toata ziua, dacii si mai rar masini vechii, ca sa isi faca norma de amenzi lunare si ia salariu mai mare si o sansa de a creste in grad. Eu daca imi pun o toba sport, iar imi ia talonul ca cica nu respect norma de decibeli wacko.gif , dar cand imi testa masina mea, a trecut un cocalar cu un bmw decapotabil, alb si 2 evacuari extra sport si gaurite, si ia dat goarna langa noi si plecat cu scart, si domnul agent de politie sa facut ca nu il vede. De ce legile sunt doar pentru cei care nu isi permit o masina de generatie noua?


edit: nu puteam pune un catalizator de la o dacie mai noua pe injectie sau de la o alta masina?


edit de nervi: va rog sa imi dati arme, munitie, explozibil, detonatoare ca sa curat tara asta de mizerie 022.gif
unikat45
nici nu stii ce sa mai zici... daca mie mi se pare ca motorul functioneaza normal, nu scoate fum si restul ...cum sa imi dau eu seama ca am noxele prea mari? ca doar nu o sa imi cumpar tester... ma rog...
bucatzel
QUOTE(roakru @ 15 Feb 2011, 09:19)
Eu daca imi pun o toba sport, iar imi ia talonul ca cica nu respect norma de decibeli  wacko.gif , dar cand imi testa masina mea, a trecut un cocalar cu un bmw decapotabil, alb si 2 evacuari extra sport si gaurite, si ia dat goarna langa noi si plecat cu scart, si domnul agent de politie sa facut ca nu il vede. De ce legile sunt doar pentru cei care nu isi permit o masina de generatie noua?
*


No, nu te enerva degeaba ca n-o sa traiesti mult. Cei cu daciile sunt vanati, pentru ca statistic vorbind, sunt o groaza de dacii care nu trec de verificari. Propritarii de dacie inteleg, si le rezolva. Dar daca opreste un cocalar ca ala pomenit de tine mai sus, cel mai probabil e ca-si creeaza singur o durere de cap.

QUOTE(roakru @ 15 Feb 2011, 09:19)
edit: nu puteam pune un catalizator de la o dacie mai noua pe injectie sau de la o alta masina?
*



Catalizator poti pune de pe injectie, dar fara sonda lambda si injectie in sine, il distrugi incredibil de iute.

Dar un carburator reglat corect, si o aprindere buna, iti tin noxele suficient de departe de limita admisa.
Andyno
pe mine m a oprit cand motorul avea 150 km smile.gif))))...mi au zis ca am noxe de diesel nou smile.gif))

le am dat 50 lei si am plecat....spaguta...avea joc maricel la volan..cuplajul era varza si aveam altul nou in portbagaj.
roakru
@bucatzel - inspectia este imposibil de trecut, cu piesele care sunt pe piata romaneasca, facute in coltul blocului. Un tovaras de al meu, a schimbat pivoti si a luat cel mai ieftini, si a facut in jur de 20 km si sa rupt un pivot deodata, la aruncat in sant. Bani nu avem sa ne putem permite sa luam piese aduse din franta pentru r12 sau care se mai potriveste. Deci in concluzie tot guvernu si cei cu burta mare, care fac bani pe spinarea noastra sunt de vina. Dar cei mai mari vinovati, suntem NOI, ca nu facem si noi cum au facut egipteni!
bucatzel
Piesele proaste se vand pentru ca le cumpara cineva. Stii vorba aia cu "Nu-i prost cel de cere ..."

Piesele de calitate sunt mai scumpe, corect, dar raportate la durata de viata, ies mai ieftin.

E alegerea fiecaruia ce cumpara...

Cat despre inspectii, pentru dacia din semnatura nu s-a dat vreodata spaga pentru ITP. Am platit revenire de dragul de-a plati revenire ( poveste lunga ) , dar nu spaga. Asa ca se poate.

roakru
@bucatzel nu stiu cum merge la voi cu ipt-ul, dar la noi e in felul urmator, chiar daca e perfecta masina, iti face revenire, ca sa nu bata la ochii ca e dacie si veche si nu ia gasit vro buba. Recunosc am cumparat piese de proasta calitate, o sa mai cumpar, pentru ca daca imi trebuie urgent si nu am timp si bani sa iau ceva de calitate, cumpar ce gasesc la primul magazin. dar daca e ceva din timp, cumpar ceva strain!
alin990
multumesc pentru pareri si sfaturi!
O sa fac o copie dupa raportul ala verde, sper sa trec cumva testul de fum:)
O sa incerc cu un schimb de ulei, un plin de benzina(cea mai buna),daca nu o sa-l segmentez ,set motor ...sa vedem:)
O zi cat mai placuta!
tichondrius95
da , pai japcarii astia de la RAR stau pe drumuri si-ti gasesc motive..vai doamne. Pe mine ma lua cu racordul de sub volan..am scapat de ei, mi-au facut si mie gazele, da au iesit, acum cand ii faci schimbul de ulei poti pune si un tratament pe baza de teflon, e vreo 25 de lei, iti mai inchide porii, ajuta si la scaderea noxelor. Bafta
crizarachetelordincuba
salutare. as vrea sa stiu daca schimb tobele daciei mele din 1999 carburatie o s atrec testul de noxe la RAR. trebuie sa merg dupa talon zilele astea. am aprindere electronica si carburator reglat foarte bine zic eu. consumul fiind aprox 7% vara si 8,5 % iarna. deci destul de bine.
paul_p
Tobele nu au nici o treaba cu noxele.
Semnalmec
Daciile (ma refer la cele clasice pana la SN) sunt masini foarte bune si ieftine.Eu nu voi renunta la aceasta masina pe care pot sa o repar acasa. Problema cu care noi posesorii ne confruntam este CALITATEA PIESELOR DE SCHIMB.Aceste piese de schimb care sunt autozate culmea de RAR..acelasi RAR care ne umileste in trafic.
Eu am facut o petitie in acest sens la RAR acum ceva vreme si raspunsul lor a fost o mare minciuna si anume ca ei nu aplica un tratament discriminatoriu si ca vor face controale pentru a depista piesele de proasta calitate ( le-am dat zeci de exemple de firme si ce am patit cu "piesele' lor). Rezultatul real este ca am vazut live cum undeva intr-o localitate vecina se opreau numai dacii si privitor la piese aceleasi marci de toata jena troneaza in continuare pe rafturi.

Ce PUTEM noi face?
Eu zic ca pe langa a ne exprima frustrarea pe forum sa nu uitam ca PRIMUL LUCRU pe care trebuie sa il facem este sa inundam cu petitii RAR-ul pana vom fi SUFICIENT DE MULTI incat sa ii determinam pe acestia sa nu mai dea autorizatii pentru piese proaste si apoi sa aiba pretentia ca daciile oprite de ei in trafic sa fie impecabile dpdv tehnic.
maho
Nu-ti fa iluzii; ei sunt interesati (direct, si indirect) sa scoata din circulatie masinile vechi (daciile sunt, inca, "multe") care nu le aduc lor venituri, si sa incurajeze vanzarea plasticelor noi, care se schimba (in principiu) mult mai repede, si care rotesc banii mai repede. Conceptul de "economie de piata" si cel de dacie veche pur si simplu nu se pupa pt. ei.
Pe scurt, noi (pasionati, colectionari, etc.) avem una in cap, ei alta. Petitiile nu rezolva nimic; mai degraba un meeting cu vreo suta de dacii impecabile, care sa navaleasca simultan in curtea rar-ului, sa claxoneze o zi intreaga si sa le blocheze activitatea (televiziuni included, desigur), poate ar scutura niste idioti din adormire.
Ov
nu ar face decat sa-i enerveze mai rau
PH-06-BOA
Nu cred ! Cu atat mai bine, c-ar crapa mai repede tampitul, care vrea sa-si distruga propria "gospodarie" . S-ar merge si a doua zi, si a treia, pana ar fi dati afara, cu tunurile cu apa. Cat priveste calitatea pieselor, atata timp cat ele sunt produse prin gradini, pe sub poduri sau alte ganguri, nu se vor produce de calitate, pentru ca materialele folosite trebuie sa se supuna unor procese de incercari, testari si alte probe, ori "producatorul " de azi nu-si permite investitia pentru incercari ci doar sa produca , fie cum o fi. La RAR duce una de calitate, facuta in doua saptamani si pe piata scoate alta facuta in doua minute. Am intalnit enorm de multe, facute din "briceag" cu timbrul de la RAR pe le.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.