Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema cu presiunea la ulei cand e cald
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Claudiu2011
salut! am o problema la o dacie papuc cu presiunea la ulei. cand e cald, scade si m-i mi se aprind becurile in bord de la ulei si apa si alte pericole.
cand e la relantiu, daca turez motorul pe la 2000 de turatii se stinge, si cand revine la relantiu se aprinde iar.

Moderator edit: Scrie mai frumos, te rog
bucatzel
Pompa de ulei sau pinionul care actioneaza pompa de ulei ar fi primii suspecti.
CGDBZ
Pe langa ce a spus colegu verifica si nivelul de ulei , daca e mare e posibil sa ai benzina in ulei (de obicei ajunge pe la membrana pompei de benzina cand se rupe) .Poate fi si un ulei de proasta calitate care la cald isi pierde proprietatile (devine prea fluid) .
mihai7575
QUOTE(Claudiu2011 @ 15 Feb 2011, 16:29)
salut! am o problema la o dacie papuc  cu presiunea la ulei.  cand e cald, scade  si m-i mi se aprind becurile in bord de la ulei si apa si alte pericole.
cand e la relantiu, daca turez motorul pe la 2000 de turatii se stinge, si cand revine la relantiu se aprinde iar.

Moderator edit: Scrie mai frumos, te rog
*


Daca e din pompa de ulei cum spune colegul de mai sus,atunci schimb-o cu1 noua de pulsor scrnicesti.
Costy2000
Salut.........am si eu o problema cu presiune de ulei la rece este la a 2 linie [attachmentid=1627699121] dar cand se incalzeste motorul bine de baga caldura bine in masina imi scade jos pe linai aia rosie jos[attachmentid=1627699119] probleme mare a fost ca am facut un drum de 14km si cand am ajuns acasa mi-a sa aprins becul de la ulei acule era jos la linia aia rosie,cand am pornit-o a 2 zii presiune imi state la a 2 linie app pe la jumate unde este problema?
Am cumaparat un filtru de ulei romcarbon si maine il schimb si ii fac si schimbul de ulei in motor ii bag 15w40 de la agip(de asta am nu imi sariti in cap sad.gif)o mai fi ca pierde ulei pe la baie si sa piarda presiune eu unul nu cred unsure.gif.Daca nu se schimba ceva dupa schimbare uleiului care este urmatorul infractor dry.gif pinionul de delcou verificat bun,ramane pompa de ulei si cuzinetii sau cel mai rau caz axa cu came cu semnul intrebarii,casul este bun si sondele am inprumutat si tot la fel merg bine(nu am avut de unde sa fac rost de un manometru parca asa se numeste de masoara presiune) huh.gif

Daca stii cineva sau daca sa mai confruntat cu asa ceva sa imi spuna si mie, smile.gif
o fii si din cauza ca mai mananca ulei asa la zile nu mereu se vede la espament un fum mai albastrui in special dupa ce o pornesc ?
ATM
Pai, raspunsurile sunt cam si la colegul care avea probleme mai sus:
-in primul rand, schimbi uleiul si filtrul- eu unul recomand 20W50 de la Aral, pentru motoarele uzate. Si al tau pare a fi cam uzat, daca zici ca scoate fum albastru (mananca ulei). Vascozitatea sporita ar trebui sa iti aduca un plus de presiune.
-daca nu merge cu uleiul, e nasol. Dai baia jos si verifici cu ocazia asta si pompa de ulei, si linia. Totusi, tinand cont ca la rece ai presiune, indicata de ceas, dar la cald nu, inclin sa cred ca pompa de ulei merge (oarecum) in parametri. Daca e defecta de tot, nu mai baga neam presiune.
Mai exista si situatia - mai rara- in care nu-s ce bila actionata din arc, din pompa de ulei, e inglodat in mizerie, nemaietanseizand o intrare de retur sau cam asa ceva, caz in care scade presiunea - dar asta, din cate am inteles , destul de rar.
Kiraly
poi dar nu ai verificat nivelul???poate s-a dus membrana de la pompa de benzina si ti-a bagat benzina in ulei.dupa un drum de 14 km nu cred ca s-au dus cuzinetii sau axa cu came.
Costy2000
Salut! revin cu amanunte am facut schimbul de ulei am schimbat si filtrul,uleiul cam mirosea a benzina si am desfacut pompa de benzina mebrana pompei de benzina nu este ciupita mai ar fi putut sa fie si din alta parte sa intre benzina in ulei? dar am schimbat pentru orice eventualitate, presiune tot nema in 4 km tot pe rosu sta acul am desfacut capacul de la umplere de la culbutori si am lasato in relanti si am tinut mana sus sa vad daca arunca cu ulei si mi-a unplut mana de ulei si am si turato si arunca ulei rau deci in concluzie baga ulei, si ce imi veni mie sa trag de firile de la sonda de ulei ce pentru ceas si am tras de ea am tras si hopa de odata sa ridicat acul la ulei la jumate (2,5~3bari) blink.gif dry.gif deci contact inperfect era si rugunit surubul si acuma am presiune sa ved la drumuri mai lungi si cand o veni vara huh.gif
nikuniku
pai vezi si tu teai speriat ca ai motoru pe duca
bv-08-fgm
Azi am schimbat si eu sonda ca ramasese blocata,puneam contactul si deja sarea acu sus la maxim,acuma nu mai am probleme,da nu stiu cat e de bine cu presiunea,la relantiu sta un pic mai sus de 2 si in turatii sta undeva pe la 4.Oricum trebuie sa imi fac timp saptamana viitoare sa schimb uleiul si filtru si voi vedea dupaia cum se prezinta.
calin_pirotehnistul
QUOTE(Costy2000 @ 24 Feb 2011, 22:05)
Salut! revin cu amanunte am facut schimbul de ulei am schimbat si filtrul,uleiul cam mirosea a benzina si am desfacut pompa de benzina mebrana pompei de benzina nu este ciupita mai ar fi putut sa fie si din alta parte sa intre benzina in ulei?
*


Se mai poate sa bage benzina in ulei daca o tii mult cu socul tras. Eu nu folosesc socul decat la pornire. Il trag la maxim si dupa ce porneste il imping la jumate si il mai tin 5-10 secunde maxim, dupa care il imping de tot si o tin din acceleratie cam 1 minut pe la 1000 - 1200 Rpm apoi plec. Daca o las cu socul tras se inneaca si tuseste. Cu socul tras amestecul e mai bogat si benzina in exces poate intra in baie printre segmenti.
M_Sgarca
Salut! Am si eu o problema asemanatoare. Datele problemei sunt:
- motor 1400 inainte de schimbare set motor
- acul la temperatura cu motorul cald un pic peste jumatate
- acul la presiunea la ulei cu motorul cald la relanti la fel peste jumatate
- schimbat set motor (cilindri pistoane segmenti cuzineti palier si biela cota standard) planat chiulasa, rectificat supape
- verificat la service arborele cotit uzura si ovalizare, axul cu came, bloc motor si toate sunt in parametri pt cota standard
- nu am scimbat pompa de ulei caci nu am gasit dar tinind cont ca inainte cu cuzinetii vechi aveam presiune am pus-o pe cea veche
- ulei M20W40 si filtru nou

- motor dupa pornire si rulat 80 km
-la rece presiunea la maxim dupa incalzirea motorului 4-5 km presiunea scade sub prima liniuta de deasupra la rosu la relanti, la turatie creste bine
- acul la temperatura nu mai ajunge nici dupa 30 km decat la sfert si nu mai creste
Care poate fi cauza presiunii mici dupa inlocuirea liniei in afara de supapa pompa ulei gripata si a temperaturii scazute.
Urmeaza sa verific si termostatul.

Costy2000
esti frate cu mine la fel la fel ca la mine dar eu nu am setul nou eu cred ca sa-ar putea sa fie si din cauza uleiului prost si de la sonda
mihai7575
M-sgarca.....ai schimbat tu atitea piese la motor ,si nu ai mai gasit 1 pompa ulei noua?pacat,eu īti recomand sa-i pui o pompa noua de pulsor scornicești,filtru ulei de buzau si ulei elf 20w40 ,asta dupa ce faci 500km,cu ce ai acu in el,ca atunci tot trebuie sa stringi chiulas,daca-ti faca probleme termostatu i-ai 1 nou de vaslui.
M_Sgarca
Problema ciudata este ca inainte de a umbla la motor aveam presiune dubla fata de acum cand piesele sunt noi.
burlacu marian
ai verificat si strangerea rampei culbutorilor pe chiuloasa?
ct-03-tvy
QUOTE(M_Sgarca @ 25 Feb 2011, 14:01)
Salut! Am si eu o problema asemanatoare. Datele problemei sunt:
- motor 1400 inainte de schimbare set motor
          - acul la temperatura cu motorul cald un pic peste jumatate
          - acul la presiunea la ulei cu motorul cald la relanti la fel peste jumatate
- schimbat set motor (cilindri pistoane segmenti cuzineti palier si biela cota standard) planat chiulasa, rectificat supape
- verificat la service arborele cotit uzura si ovalizare, axul cu came, bloc motor si toate sunt in parametri pt cota standard
- nu am scimbat pompa de ulei caci nu am gasit dar tinind cont ca inainte cu cuzinetii vechi aveam presiune am pus-o pe cea veche
- ulei M20W40 si filtru nou

- motor dupa pornire si rulat 80 km
      -la rece presiunea la maxim dupa incalzirea motorului 4-5 km presiunea scade sub prima liniuta de deasupra la rosu la relanti, la turatie creste bine
      - acul la temperatura nu mai ajunge nici dupa 30 km decat la sfert si nu mai creste
  Care poate fi cauza presiunii mici dupa inlocuirea liniei in afara de supapa pompa ulei gripata si a temperaturii scazute.
Urmeaza sa verific si termostatul.
*




depinde si pe mainile la cine ai nimerit sa faca verificarea
eu am ramas ieri cu ,un gust amar, la un atelier de rectificat arbori etc, am dat peste un mos senil , ori e dus ori are impresia ca tot omu e necunoscator, dupa ce a stricat piesa, am aflat ca omu care lucreaza acolo in atelier vine numai cand e solicitat, si asta in timp ce a venit alcineva care intreba de respectivul nene, si mosu sandilau il critica pe ala ca e vai de capu lui ca nu are tigari, etc. a imbatranit degeaba excl.gif
frate nu cunosti meserie,stai in banca ta si ciocu mic

asa ca atentie sporita. blink.gif

atelieru de pe rasuri.sau razoare in coiciu
M_Sgarca
QUOTE(burlacu marian @ 26 Feb 2011, 10:39)
ai verificat si strangerea rampei culbutorilor pe chiuloasa?
*


Stransa cu dinamometrica si verificata.
Tudor Badescu
La 3000 de ture presiunea trebuie sa fie cel putin 3,5 atm,iar la ralanti min 0,7;sa nu aprinda becul.La motoarele refacute(schimbare set) de Dacia trebuie vazuta si uzura lagarelor axului cu came Acolo nu exista cuzineti care ar putea fi schimbati,lagarele sunt realizate direct in bloc.Cand se mai uzeaza,acolo se pierde presiune,dar daca se respecta valorile de mai sus,e in regula.Cand se uzeaza prea mult,de regula se schimba blocul.Reparatia acolo e dificila,nu o face orice atelier,trebuie utilaje mai speciale,cu bucsari,aliniere de lagare...
libarca
Are si Dacia mea o problema destul de ciudata, si anume pierde presiunea la ulei, conform indicatorului din bord(se aprinde si becul atunci cand scade sub 1), dar doar o data la mult timp (luni), dupa care isi revine complet!Toate astea se intampla cu urmatoarele mentiuni :
O apuca din senin, dupa ce se incinge motorul ma pomenesc cand ma uit la ac cu presiune mica, care dealtfel nu mai urca semnificativ in functie de turatie!De obicei se mentine foarte putin peste 2 la 2000 de ture, si scade un pic sub 2 la ralanti! Toata treaba asta ramane valabila atata timp cat nu o las sa se raceasca complet! Isi revine doar daca o las peste noapte, si totul se intoarce la normal, adica presiune blana la rece, 4 la 2000 de ture, si 2 la ralanti!
Totul e suspect, nu stiu pe cine sa banuiesc!Este ciudat pentru ca in conditii normale exista o variatie la presiune de 2 bar intre 2000 de ture si 900, iar cand o ia razna variatia este de maxim 0,5 bar .
Cu cat merg mai mult cu atat incepe sa scada incet incet pana cand la ralanti mi se aprinde becul!
Motorul pierde ulei pe la volant, dar niciodata nu l-am lasat sa scada sub semn!
Deci, sa fie oare indicatoarele , sau e pe duca pompa?
tynn
Daca nu e pompa, foarte probabil e sa ai uzati cuzinetii de palier.

6 Nov 2012, 18:17:
Sau sa nu ai vreo panarama de ulei, care isi pierde vascozitatea prea mult la functionare indelungata. L-ai schimbat cu altceva si tot asa face?
bostan22
Sa va spun povestea mea.Dupa 120k km motor intact...segmenti,pistoane cilindri,a inceput sa scada presiunea la ulei.Nu s-a aprins niciodata becul dar incepusem sa ma panichez.
Cu ulei romanesc 20w40 la rece aveam cam 4 la cald aproximativ 2 la ralanti ,si la fel cum spunea un coleg mai sus pentru motoarele uzate trebuie un ulei mai gros.Am bagat mobil 1 20w50 si de atunci presiune maxima la rece iar la cald cam pe la jumatate.O chestie foarte interesanta pe care nu pot sa mi-o explic:Nu papa gram de ulei si fuge de mananca asfaltul...or fi doar cuzinetii?
PS:Nu am verificat nimic referitor la ungere doar nivelul si calitatea uleiului(fara benzina)
libarca
Uleiul este Castrol GTX 10w40, are 3000 de km. In 99% din timp am avut presiune excelenta cu el,de 4 la 2000 de ture indiferent de cat de incins este motorul,deci nu stiu cat de probabil este vorba de uzuri.
Treaba asta nu s-a intamplat decat de 3 ori maxim, de fiecare data isi revine dupa ce sta peste noapte.Toata chestia e sa nu ma apuce atunci cand am de facut mai multi kilometri in ziua respectiva.
Intrebarea este de ce trebuie sa se raceasca complet ca sa-si revina? Chiar daca o las ceva timp, dar pana sa se raceasca motorul,adica inca se vede ca s-a mers cu masina, tot nu-si revine, parca stie a naiba ca nu trecu noaptea!
Si daca e vorba de presiune in functie de turatie, de ce atunci cand o ia razna nu are aceeasi variatie?Deci daca atunci cand am 2000 de ture presiunea este de 2 bar sa zicem, de ce cand o las la ralanti nu scade decat pana la 1,5,adica atat de putin?(In mod normal ea scade de la 4 la 2 bar) De ce nu se duce acu la fund, ca doar sunt 900 de ture,pompa nu mai lucreaza la fel de intens...
daniel93
Eu am motor de 1.4, ulei romanesc. La pornire urca pana pe 6, si acolo sta, chiar si dupa ce apa ajunge pe la 85. Dupa ce se incalzeste bine, scade pe 3 in sarcina (conduc intre 1500 rpm si 3000) iar in relanti sta pe 2 si un pic.
Iarna trecuta am avut ulei mai bun, Belco 10w40 semi-sintetic, si nu statea atat de mult pe 6 presiunea la rece. Am facut ~3000 km cu ulei romanesc si a inceput sa bata motorul, insa trage la fel de bine.
Am cumparat ulei Belco 15W40, maine il pun, sper sa se comporte mai bine... Masina cred ca are 104.000 km, iar motorul nu pare desfacut niciodata, si nu batea, pana la schimbul asta sad.gif
PH-06-BOA
La o anumita uzura a cuzinetilor (in special de biela, ca ei se uzeaza mai repede), cand motorul e rece, deci si uleiul e vascos, presiunea e maxima chiar si la relanti. Pe masura ce motorul si uleiul se incalzesc, cu cat cuzinetii sunt mai largi pe fusuri, cu atat scade presiunea mai repede. Daca si segmentii sunt uzati, scapa gaze in baie, uleiul se incalzeste si mai rapid dar si mai mult, ducand la scaderea presiunii, pana la aprinderea becului.
-Deci cauza, uzura la cuzinetii de biela, pe care ar trebui sa-i auzi batand , rapaind, atunci cand presiunea e mica (motor cald)
- pompei i-a ramas bila deschisa (supapa de refulare), si la rece face fata
- uleiul se incalzeste excesiv sau e prost de devine fluid ca motorina
-mai poate fi ruperea unor suruburi de la rampa de culbutori si iesirea e aproape libera la cald,
-poate sa fie si sonda defecta, daca la cald nu se aud batand cuzinetii de biele,cand o turezi,mai ales in socuri.
hopsin
ulei elf.. cred ca 10w ceva.. verific maine,la cald scade presiunea de la 80 de grade in sus ,cand se aprind martorii se simte si in mersul motorului ceva ciudat set borgo totul nou inafara de pompa de ulei ...
STORMTROOPER
Schimba pompa de ulei!!Sau poti incerca cu un ulei de genul 15w50.
Succes.
hopsin
QUOTE(STORMTROOPER @ 31 Dec 2013, 21:48)
Schimba pompa de ulei!!Sau poti incerca cu un ulei de genul 15w50.
Succes.
*



Una cu debit marit?
STORMTROOPER
Una buna de preferat. Daca gasesti una cu debit marit cu atit mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.