Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu Porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
brezu
Dupa cum spuneam am o dacia 1310 bk.... mi-a murit motorul in mers apoi cand am incercat sa o pornesc, pornea dar se balbaia rau si murea .Un prieten la sunat la taicasu si mi-a zis ca ar fii jiglerul infundat am inversat fisele 1 cu 3 .... (cica asa se desfunda cel mai simplu jiglerul) nu prea a vrut sa porneasca asa.... am pus fisele la loc.... si a venit nenea la noi (taicasu prietenului meu) ia schimbat platina , capacul de la delcou si condensatorul de vreo 2-3 ori si tot nimic pana a murit bateria, am aduso acasa (tractata) am pus bateria la incarcat ....am puso pe masina si tot la fel invarte dar nu porneste ... am incercat si cu alta benzina crezand ca poate are apa in ea ...dar nimic .... nu mai stiu ce sa ii fac si la service nu vreau sa ma duc ptca aia ma jupoaie de bani si nu fac nimic calumea ....

Se ofera cineva care se pricepe sa ma ajute (Contra cost desigur) ?sau sa imi recomandati un mecanic bun care sa nu ia pielea de pe mine? sau spunetimi ce ar putea avea nu prea ma pricep dar imi place sa imi bag nasul biggrin.gif

dacia 1310 bk an 1996 moto 1.6 carburator dublu


Help me plz

Multumesc anticipat
Tudor Badescu
Ar trebui incercata si o alta bobina.Iar pentru ajutor direct,nu stim de unde esti.
brezu
sunt din bucuresti (Pantelimon) Iar masina se afla la Costin Georgian chiar pe langa gura de metrou


Bobina este cea din care vine fisa centrala nu ? biggrin.gif
mihai7575
QUOTE(brezu @ 21 Feb 2011, 15:49)
sunt din bucuresti (Pantelimon) Iar masina se afla la Costin Georgian chiar pe langa gura de metrou
Bobina este cea din care vine fisa centrala nu ? biggrin.gif
*


Da,aceea e boina,dar mai poate fi si din cauza acelei fise care intra in ea,schimba-i 1 data fisa si apoi bobina,parerea mea.
xrt3xrt3
scoate fisa centrala din capacul delco si tine -o la 1 cm de carcasa bobinei/alternatorului,pune contactul si misca cu o surubelnita paltina inchis deschis... daca ai o scanteie albastruie atunci bobina e ok, daca nu, inlocuieste fisa cu un conductor, aceasi operatie... astfel afli daca e pe partea de aprindere...
ca idee ar fi bine ca daca ia fise dalea negre&tari de urziceni sa le schimbi, iti iei tesla sau beru, le gasesti in vitan...
cat despre carburatie... incearca sa o pornesti cu benzina dintr-o seringa(eliminand pe moment carburatorul) ia-o prin eliminare... si intreaba-ne..
brezu
Deci mi-a reglat aprinderea un portar de la munca vineri dar mi-a murit bateria si nu am mai avut timp de teste... azi am incercat sa o pornesc (cu bateria incarcata) si nu a vrut ...apoi i-am pus benzina direct in carburator si a luato a consumat benzina din carburator dupa care a murit.... am incercat asta de 2 ori si din cate observ nu merge decat cat are benzina aia in carburator banuiesc ca este pompa de benzina dusa ....vreu sa o schimb ca de mult o banuiam ca face figuri

Ma duc sa iau o pompa de benzina biggrin.gif
adaniel69
S-ar putea sa se fi blocat cuiul ponton si sa nu mai intre benzina in carburator! Nu stiu cum e carburatorul dublu, dar la cel simplu cam asta ar fi! Asta sau pe la pompa de benzina! Mai incearca sa elimini filtrul de benzina si sa vezi daca iti baga benzina! Sau scoate furtunul din carburator si da la coada la pompa de benzina si vezi daca baga! Eu zic totusi ca e de la cuiul ponton si/sau filtrul de benzina!
Magnum_Baracuda
uitate asa dupa scanteie cum e sugerat mai sus si sa vezi alimentarea cu carburant,starea carburatorului jiglere etc daca iti pisa ciocul de rata in carburator cind dai sprit din parghia carburatorului
calin_pirotehnistul
Pe langa ce au spus colegii eu zic sa verifici si traseul de benzina sa nu tie infundate conductele care intra in pompa. Sufli cu pompa de umflat roti pe tur si retur, desfaci busonul la rezervor si pui pe cineva sa asculte daca ies bulbuci.
xrt3xrt3
ce carburator ziceai ca ai? daca nu ai deconectat furtunul de alimentare se poate sa ti moara de la excesul de benzina carb + seringa ; dasfa capacul cqarbului si pune cu stic;uta benzina cam 5 mm peste jiglere scoti furtunu de la pompa si dai la automat... asa vezi daca e carbu cu probl. inca odata ce carb ziceai ca ai?
brezu
Mdea ca la dacia.... acum nu mai merge electromotorul .....
Nu cred ca este aprinderea ptca am pornito (3-5 Sec) urmeaza sa ii schimb electromotorul (cel care il am acum pe masina si nu merge face clank cand dau la cheie si atat are carbunii si busele noi.... deci nui de la asta) mai am si electromotorul vechi al masini care invartea greu .... o sa incerc sa il ferific pe ala ( carbuni si bucse si sa vad daca merge)

Cam atat pana acum , sunt la stadiul de facut electromotorul si am luat pompa de benzina noua (urmeaza sa o pun dupa ce fac electromotorul)

xrt3xrt3 - Am carburator dublu corp & MOTOR 1.6
al1n
daca carbunii si bucsele sunt noi, cred ca e bobina de electromotor cam 50 de lei de asam, sau il iei de pe electromotorul vechi.
Magnum_Baracuda
luati frati de la asam e bun de aruncat fier vechi radmasa.gif pe incredere nu ezitati chiar ca" holograma "razboiul stelelor
mihai7575
QUOTE(brezu @ 21 Feb 2011, 19:52)
Deci  mi-a reglat aprinderea  un portar de la munca vineri dar mi-a murit bateria si nu am mai avut timp de teste...  azi am incercat sa o pornesc (cu bateria incarcata) si nu a vrut ...apoi i-am pus benzina direct in carburator si a luato  a consumat benzina din carburator dupa care a murit.... am incercat asta de 2 ori si din cate observ nu  merge decat cat are benzina aia in carburator banuiesc ca este pompa de  benzina dusa ....vreu sa o schimb ca de mult o banuiam ca face figuri

Ma duc sa iau o pompa de benzina biggrin.gif
*


Mergi si ia pompa de benzina de pulsor scornicesti,e cea mai buna pompa de benzina.
brezu
Am rezolvat si cu electromtorul..... i-am schimbat si pompa de benzina am pus bateria incarcata pe maisina... benzina in carburator si am dat la cheie ...a pornit am accelerato ca dracu am tras socul am dat drumu la acceleratie a murit....am mai incercat de cateva ori ,cam aceias chestie...pana ma lasat bateria ......

Astept parerile voastre biggrin.gif
Dacia_47_akm
strange relantiul, sau vezi poate e infundat vre-un jiglor, sau poate te-ai dat pe langa delcou si i-ai dereglat avansu, s-ar putea sa ai si returul infundat, vezi cel mai bine, dai capacu de la filtru de aer jos si uita-te in carburator, la ciocul de barza si dai de clapeta, vezi daca pisa ciocul de barza, iar pompa de benzina ai incercat-o ?, scoate furtunul de alimentare din carburator si pompeaza de cateva ori manual, vezi daca iti vine benzina pe furtun, chestia asta poti sa o mai faci si daca pui putina benzina in carburator cu furtunu scos si o pornesti putin sa vezi daca pisa pompa singura pe furtun fara ca sa ii mai dai manual, ia uita-te putin si la filtrul de benzina, s-ar putea sa fie si ala cauza
smile.gif
bygy007
nu stiu daca o avea vreo supapa duza (la daciile cu motor 1,4 aveau o duza de plastic pe un furtun ), si aia cind lipsea (ajungea pina la galerie unde era topita daca era din plastic) sau din cauza unui rateu era scuipata , sau supapa de servofrina defecta, cam asta am gasit eu la simtomul tau (ceva aer fals) , merge doar cind era accelerata la relanti nu statea
calin_pirotehnistul
Furtunul de gaze de carter care iese din T-ul de la carburator intra in galerie? Daca este sarit afara nu sta la relantiu si nici nu prea trage, eu am patit-o, trebuia sa o tin turata din acceleratie si daca lasam acceleratia murea. Si vezi poate ai muci in T la carburator.
mihai7575
@ brezu....dupa ce verifici acel furtun despre care ti-a zis calin pirotehnistu mai sus,verifica-i te rog si stutul de AL de sub carburator sa nu fie înfundat.
Magnum_Baracuda
problema e ca are sigur vreun jiglor deformat sau amestecul nui bun e slab un aer ori cantitatea de benzina din camera de nivel constant e mare si atunci cand tregi soclu iti ineaca
Club12TRS
1.6 dublucorp. Carburator de Oltcit deci. Dublu corp + bicameral. S-a montat pe dacia Nova GT si pe unele Dacia Berlina / Break / Papuc 1.6 . Nu are nici o treaba cu IRM-u' de pe Dacia 1300 / 1400.

Sper ca nu te-a pus dracu' sa umbli in el, ca are jicloare cat 5 Dacii 1300. Nu mai vorbesc de reglaje pe care e al dracului de indicat sa nu le deranjezi.

Amice, brezu, da-mi add pe yahoo!messenger, ID-ul meu e trsclub . S-ar putea sa cam ai noroc...
Danut 88
Eu zic ca cel mai simplu si mai bine ar fi sa inlocuiesti carburatorul acela cu unul normal.
Am avut unul la Dacia mea papuc si nu ii dadeam de cap de loc. Cum l-am schimbat cu cel normal alta treaba.
deceneu32
Si ce performante ai avut dupa?
Club12TRS
deceneu32, iarta-l, nu-l lovi in performanta IRM32-ului smile.gif))
Danut 88
Am adus 1.2T, 130km, cu 90-100km/h. Functioneaza foarte bine. Si nu ai nici probleme la ITP.

26 Feb 2011, 20:02:
Daca motorul e reglat cum trebuie trage foarte bine. Si daca stau sa ma gandesc mai bine, daca asteapta vreun mecanic sa-i regleze carburatorul acela s-ar putea sa investeasca mai mult decat l-ar schimba cuunul normal. Trebuiesc inlocuite toate garniturile, daca o-ring-uri in el si alea. Nu se mai gasesc meseriasi sa faca treburile astea. o sa o porneasca merge cateva zili-saptamani si iar il lasa. Nu vreau sa-l descurajez, dar asa se intampla la carburatoarele astea dublu corp.
deceneu32
QUOTE(Danut 88 @ 26 Feb 2011, 19:55)
Am adus 1.2T, 130km, cu 90-100km/h. Functioneaza foarte bine.

Te cred! smile.gif

26 Feb 2011, 22:27:
QUOTE(Danut 88 @ 26 Feb 2011, 19:55)
Si nu ai nici probleme la ITP.

Aici nu te mai cred! smile.gif
Motoarele de 1,6 sunt echipate din fabrica cu carburi dublu corp.Prezenta acestora este obligatorie la ITP.
Daca ai trecut inspectia cu IRM se datoreaza indulgentei sefului de statie.

26 Feb 2011, 22:35:
QUOTE(Danut 88 @ 26 Feb 2011, 19:55)
Si daca stau sa ma gandesc mai bine, daca asteapta vreun mecanic sa-i regleze carburatorul acela s-ar putea sa investeasca mai mult decat l-ar schimba cuunul normal. Trebuiesc inlocuite toate garniturile, daca o-ring-uri in el si alea. Nu se mai gasesc meseriasi sa faca treburile astea. o sa o porneasca merge cateva zili-saptamani si iar il lasa.


Ce O-ringuri ai tu in carbul dublu corp de papuc?Nu este decat unul mic de cauciuc la pompa de acceleratie(spritz).
Si garnitura nu e decat una de hartie la capac.
brezu
Scuze pt absenta indelungata ...... am mai mesterit cu portarul la ea ,am mai schimbat platina , capac delcou ,condensator , fise , filtru benzina.....si pana la urma am reusit sa o pornesc ..... dar cum!!!! direct cu turul de benzina in gura carburatorului....deci este ceva din carburator .... doresc sa il schimb cu unul normal .... din cate am citit imi trebuie o flasa adaptoare de la 4 suruburi la 2 si desigur carburator... pe care l-as avea ...dar imi lipseste flasa ....

Stie cineva unde as putea gasi una ???

Daca mi-a scapat ceva corectati-ma

(am uitat sa precizez ca am desfacut carburatorul si l-am suflat, curatat cum am stiut eu | deci clar l-am facut muci......trebuie schimbat | ) biggrin.gif
nikuniku
un mecanic bun til face la loc,carburatoarele dublu corp au 2 variante ori merg bine cu consum acceptabil sau nu mai porneste deloc si daca porneste papa benzina cu polonicu,pe motor de 1,6 cu un carburator de 1,4 o sa ai o gatuire la acceleratie daca nu e reglat foarte bine si mai trebuie gadilat si pe la jiglere(majorate o idee)
brezu
"mecanicul meu" adik portarul mi-a zis ca nu se pricepe la asta dublu corp si ca a mai intalnit o nova cu probleme la carburator (tot dublu corp) ....cica baiatul ala a fost cu carburatorul la carbotest si a fost multumit...... asa mi-a recomandat si mie sa ma duc la carbotest...

Din cate am citit pe forumuri se merita si cica face treba buna si cu factura ....dar costa cam 100 de lei

Voi ce parere aveti?
nikuniku
cam mult,dar daca e facut bine si consuma in limite dupa aia se cam merita
Danut 88
Dak nu ai 100 Ron sa mergi cu el la carbotest, mergi la un centru dezmembrari si ia-ti o galerie de motor 1.4 si nu m-ai stai sa cauti flanse. Nu stiu ce sa zic cu astea dublu corp... sunt cam pacatoase. Oricum ti-am zis am pus pe papuc si merge foarte bine.
mihai7575
QUOTE(brezu @ 28 Feb 2011, 19:06)
Scuze pt absenta indelungata ...... am mai mesterit cu portarul la ea ,am mai schimbat  platina , capac delcou ,condensator , fise , filtru benzina.....si pana  la urma am reusit sa o pornesc ..... dar cum!!!! direct cu turul de benzina in gura carburatorului....deci este ceva din carburator  .... doresc sa il schimb cu unul normal .... din cate am citit imi trebuie o flasa adaptoare de la 4 suruburi la 2 si desigur carburator... pe care l-as avea ...dar imi  lipseste flasa ....

Stie cineva unde as putea gasi una ???

Daca mi-a scapat ceva corectati-ma

(am uitat sa precizez ca am desfacut carburatorul si l-am suflat, curatat  cum am stiut eu | deci clar l-am facut muci......trebuie schimbat | ) biggrin.gif
*


Flansa ptr carburator,se gaseste la magazine de piese auto,am vazut eu la un magazin din orasul meu,costă in jur de 25 lei.
Club12TRS
Flansa se pune la Nova, pt ca nu exista galerie pt monocorp IRM. La 1300 e mai bine sa schimbi galeria, flansa iti inalta carburatorul si-ti poate cauza probleme cu tras aer fals pe langa daca e prost facuta.
Pe Costel de la carbotest (Auto Marcu's Group - in Pantelimon) il cunosc bine. Daca ai 100 ron de dat, merita sa te duci sa reglezi carburiciu'. Omu' e de nota 20.
brezu
Saptamana asta sper sa fac rost de bani si o sa ma duc cu el la carbo test.....

as prefera sa ramana masina stoc ptca asa a fost gandita ....

sper sa merga dupa carbotest .... o sa va anunt ce am facut

Multam pt sfaturi
brezu
Nu am reusit sa fac rost de bani pt carbotest.... in schimb mi-am luat o flansa ,am montat carburatorul mono corp (spalat ,suflat)
acum sunt la schimbat cablul de acceleratie ptca nu se potriveste cu carburatorul asta ....sper ca azi sa o pornesc


Va zic mai pe seara ce am mai facut smile.gif
Club12TRS
Mda... Daca dadeai un semn, ti-o faceam eu... Asa, te-ai complicat aiurea.
mihai7575
QUOTE(brezu @ 4 Mar 2011, 12:33)
Nu am reusit sa fac rost de bani pt carbotest.... in schimb mi-am luat o flansa ,am montat carburatorul  mono corp (spalat ,suflat)
acum sunt la schimbat  cablul de acceleratie ptca nu se potriveste cu carburatorul asta ....sper ca azi sa o pornesc
Va zic mai pe seara ce am mai facut smile.gif
*


Sper sa-ti mearga masina mai bine ,cu carburatorul monocorp.
brezu
Si totusi ghici ce ...... nu porneste

cam aceleasi simtome ...daca ii torn putina benzina in carburator o ia pentru 1-3 secunde dupa care moare....

mihai7575
QUOTE(brezu @ 4 Mar 2011, 18:12)
Si totusi ghici ce ...... nu porneste

cam aceleasi simtome ...daca ii torn putina benzina in carburator o ia pentru 1-3 secunde dupa care moare....
*


De ce-i torni benzina in carburator?inseamna ca ai o noua problema cu carburatorul monocorp,sau cu pompa de benzina,nu-ti ajunge benzina la carburator?
brezu
pompa de benzina este noua...dau la cama vine benzina dau la cheie cu tur-ul scos din carburator si vine benzina .....



roakru
@brezu - ai filtru de benzina? L-ai verificat daca nu e plin? Ai debit bun la pompa? Poate vro conducta de benzina infundata, poate sita din rezervor infundata. Verifica filtru de benzina daca ai. Ca si eu am stat si am demontat juma de masina ca nu se alimenta si cand am intrebat daca a verificat filtru a zis ca e curat, si asa am pierdut o zii intreaga pana am desfacut eu filtru si era plin de mizerie.
brezu
ca sa elimin probleme de genu pana porneste ( DOAMNE AJUTA) alimentez din sticla de nestea fara filtru de benzina .....


mai astept ideei biggrin.gif
xrt3xrt3
daca nu faci ce iti spunem noi pe aici si nu incerci sa intelegi cum functioneaza un motor... ba pe deasupra mai lasi sa iti umble in ea portari... n-o so pornesti prea curand...
de exemplu... facem pariu ca ai fise de urzieni?.....
brezu
este atat de grav daca am fise de urziceni ?? de la asta nu porneste nu ?............
si portarul de care tot zic eu este un nenea pe 60 de ani care pana acum 2-3 ani a avut dacie toata viata lui .... si nu se ducea la mecanic ...deci stie mult mai multe decat mine



si apropo daca u crezi ca te pricepi mai bine ai 50 de lei de la mine DACA REUSESTI SA O PORNESTI......
0766104749

roakru
si cand reusesti sa pornesti motorul pentru alea 3 secunde si il tii turat, iti merge rotund sau neregulat? daca merge neregulat incearca sa schimbi condesatorul de pe delcou, ca asa am pierdut si eu vro 3 ore cu o dacie, pana a zis un nene mai batran sa schimb condesatorul.
brezu
am mai schimbat platina , capac delcou ,condensator , fise , filtru benzina
Magnum_Baracuda
nu imi o lua nume de rau dar portarul tau e mecanic,posteaza itrebarile ce ai probleme si nelamuriri si te vor ajuta mesteri nu te baza pe nenea portarul pentru orice nimic
Dacia_47_akm
cu ce ai spalat carburatorul ?, daca spui ca iti vine benzina pe furtun pana la carburator, inseamna ca carburatorul (scuzati cacofonia) este de vina, da carburatorul jos, desfal , dute si cumpara o sticla de carfil si un set de jigloare, pentru carburatorul pe care il ai, daca nu sti de care model e, ia-l cu tine la magazin si arata-l, apoi cauta un vas ceva, gen un lighean, si baga carburatorul in carfil, vezi sa aibe toate jigloarele scoase, apoi il lasi cateva minute, chiar si o jumatate de ora, ca sa se decanteze mizeriile, apoi ii pui jigloarele noi, il asamblezi la loc, ai grija la plutitor, vezi sa dezasamblezi tot inclusiv ciocul de barza, bagi si ciocul de barza in carfil, apoi il sufli, vezi ca, chiar acolo unde intra furtunul de benzina in carburator se afla un surub mai mare dedasupt, desfal si vei gasii un filtru de benzina micut arata ca un paharut micut facut din plastic si panza, schimba-l si pe ala, in momentul cand il dezasamblezi fi cu bagare de seama, unde vine fiecare piesa si fiecare jiglor ca sa iti fie mai usor, apoi il montezi, si vezi daca merge
smile.gif
bv-08-fgm
Am o intrebare de om prost smile.gif).Firul care vine de la delcou(care vine la condensator) la bobina se leaga la borna Plus sau Minus?.Ca mi sa oprit "jegul" si nu mai da scanteie din bobina deloc,am inlocuit bobina si tot asa face=NIMIC.
Club12TRS
@bv-08-fgm Firul se leaga la borna MINUS a bobinei.
@brezu Nene, stau aproape de tine, cred ca stiu ce are rabla ta, da un semn si vin sa ti-o fac!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.