Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am nevoie de ajutor! Din invatator - mecanic!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
UncleSam
Salut, dragi proprietari de Dacii!

Apelez la experienta posesorilor "veterani" sau a celor cu indemanare ridicata. Sunt un posesor al unei Dacii 1310 din '86 si in acest weekend vreau sa schimb urmatoarele piese: bucse, pivoti, bielete, t-uri amortizor, rulmenti fata + spate, capac pompa apa, brate spate etc. Pana aici toate bune si frumoase....cu exceptia vremii. Dar, unde e problema grava - nu cunosc procedeul de schimbare a bieletelor si bucsei de teflon + saibe reglaj caseta. Stiu ca atunci cand se schimba bieletele se numara filetele ...dar intrebarea mea este de ce sa le desfiletezi cand poti sa le desfaci din surubul care uneste bieleta su axul ala de intra in caseta (are si o bucsa acolo) ??? Si o alta dilema pt mine este cum ajung la bucsa de teflon si saibele de reglaj? Bieletele au mai fost schimbate de mai multe ori pana acum, inclusiv bucsa teflon si saibele alea dar unghiul de fuga nu a trebuit sa fie refacut.....acum majoritatea prietenilor zic ca o sa fie musai nevoie? Care sa aiba dreptate?
Ma poate ajuta cineva cu pasii pentru operatiile de schimbare a bieletelor, bucsa teflon si saibe reglaj?

P.S. M-as fi dus la service....dar, lucrez in invatamant si .....stiti cum e cu salariile. Nenea ala de la service nu ma lasa sa plec pana nu-i dau cel putin 100 ron ...sau rom smile.gif)
Va multumesc!
Va urez ...rezervoare pline ochi, multe drumuri fara gropi, rotile umflate, discuri ventilate si bujii uscate!
dragoselu
Salut, colegule! Si eu sunt dascal, predau limba franceza intr-un liceu din Galati. Daca as sti ca locuiesti in acelasi oras, ti-as recomanda un mecanic de cartier care repara de toate, si ieftin. Cele bune si sa ne fie viata mai usoara, ca tare greu o mai ducem, dascalii din tarisoara aceasta!

Cu stima,

D.
UncleSam
Hoho...Galati !!!

Vand masina sa bag benzina....sa ajung pana acolo.....si-n ce sa mai bag benzina??!!!
smile.gif) Eu sunt din Caracal, Olt.
dragoselu
Da' cin' a stiut ca esti tocmai din Olt? smile.gif
kog
daca ai caseta de directie originala nu trebuie sa numeri nimic. Bieletele de directie nu au nici un filet. Au o bucsa in capatul dispre cutie si un pivot ce intra in fuzeta. Atat. Doar la modelele mai noi care nu au bielete, ci capete de bara trebuie refacuta directia obligatoriu
mihai7575
QUOTE(UncleSam @ 25 Feb 2011, 00:02)
Hoho...Galati !!!

Vand masina sa bag benzina....sa ajung pana acolo.....si-n ce sa mai bag benzina??!!! 
smile.gif) Eu sunt din Caracal, Olt.
*


Te pot ajuta eu ,dar mai mult prin tlf ca e o manopera lunga la ce vrei tu sa schimbi la directie,iar apoi poti veni sa reglezi directia la slatina la mine,te duc eu la 1 service privat ptr reglat directia ,te costa doar 40 lei.
UncleSam
QUOTE(kog @ 25 Feb 2011, 00:34)
daca ai caseta de directie originala nu trebuie sa numeri nimic. Bieletele de directie nu au nici un filet. Au o bucsa in capatul dispre cutie si un pivot ce intra in fuzeta. Atat. Doar la modelele mai noi care nu au bielete, ci capete de bara trebuie refacuta directia obligatoriu
*



Poate ma insel eu...dar dacia mea are bielete directie tip vechi. Scrie si pe cutia pieselor care le-am cumparat. Iar despre filete.... si aici sunt destul de sigur ca exista operatiunea asta....ca sa ma fac inteles atasez un desen.

Nu pricep de ce mecanicii pe la care am fost desfaceau bieletele cu ax cu tot .....din moment ce ele se pot desface de la jumate'. (adica de la surubul cu bucsa)
PH-06-BOA
Ia-ti o punga de seminte, si urmareste:
-bieleta se demonteaza din cremaliera (cu totul), numai daca ai si bucsa uzata. In momentul cand ai scos din portfuzeta, daca apesi pe bieleta, trebuie sa fie ferma, sa revina la orizontala.Atentie la montare daca o scoti din surub, s-o strangi in pozitia de lucru, nu apasata la pozitia portfuzetei.Deci ti bieleta la orizontala, strangi surubul de M10 de la bucsa si dupa aceea o apesi sa intre in portfuzeta. Nu invers, ca asa cand lasi masina pe roti, o rupi in primele ore de lucrat.
- ca sa schimbi bucsa de teflon, neaparat desfaci cu totul din cremaliera, numarand turele, virezi maxim pana intra cremaliera in caseta, scoti siguranta zegher, faci o scula dintr-un electrod intors la un capat la 90 de grade vreo 3 mm, si latit putin, bagi pe langa axa cremaliera si rotesti sa agate bucsa de teflon, dupa ce ai scos si saiba care e tinuta de siguranta. Cineva roteste de volan in timp ce tragi cu acea scula, de bucsa, care va iesi odata cu axul. La bagat, cu o teava.
-rondelele de la tachet, nu se schimba ci se adauga atatea, cat sa nu aiba joc in arc, dar sa mearga si usor. Mai simplu, adaugi una cate una, pana merge greu si apoi scoti una subtire.
-pentru a regla unghiul de convergenta, ca numai asta se modifica la schimbarea bieletelor , masoara cu o tija telescopica (facuta dintr-o sarma mai groasa ce intra intr-o teava), distanta intre partea de fata si cea de spate , a rotilor din fata, si sa fie mai deschisa in fata cu maxim 2-3mm. Daca masina e pe un plan inclinat, cu fata catre urcare si bagata in viteza, fara frana de mana, distantele masurate sa fie egale.Apoi masori distanta intre cauciucuri la partea de jos, cea de contact cu solul, impingi masina inapoi 3m, masori iar. Daca distanta e mai mica, inseamna ca rotile tind catre interior la mers inapoi. Impimgi si in fata si opresti cu frana de mana pentru a nu modifica, si ar trebui sa gasesti mai mare distanta . Asta spune ca la mers inainte rotile se deschid, deci una din bielete o mai desfaci cu un numar de ture, stiind ca o tura are 3mm la roata (parca).
-daca dupa schimbarea bucsilor la tirantul impingator trage intr-o parte, unul din unghiurile de fuga e marit sau micsorat, si va trebui sa umbli la cele doua piulite din spatele bucsilor. Trage dreapta, ori micsorezi unghiul de la bascula din stanga si directia va merge mai usor dar mai instabila, ori maresti pe cel din dreapta (duci bascula superioara catre in spate), va vira mai greu, va reveni la directia inainte dupa viraj , mai vioi, mai stabila la drum.
- celelalte, banuiesc ca le vei pune in aceeasi ordine ca la demontare, adica rulmenti volan si ce te-a mai pus sa schimbi. Apropo de volan, cuplajul daca il schimbi, sa il strangi numai cu volanul pus pe directia de mers inainte, altfel va trage intr-o parte, asa cum ar cere elasticitatea bucsii care tinde sa vina la starea ei initiala, si se va distruge si repede, ca si bucsile de la bascula sau bieleta. Deci toate se strang in pozitia de lucru, nu ridicata pe cric.
- nu-ti recomand servis, ca te va pune sa schimbi numai dupa bunul plac al celui ce "lucreaza" , pana si papucii soacrii, si tot nu va merge cum o faci tu acasa. Lasati vrajeala cu directia pe calculator. Aia doar la extraterestrii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.