stoica_mariush
26 Feb 2011, 22:02
sal am si eu oproblema cu batrana dacie
Am observat in mers ca se oprea caldura si baga aer rece si am observat ca in acest timp se ridica acul de la bord/
totul dureaza cam un minut apoi coboara acul si baga si caldura/
Care ar fi problema?sa fie de la sonde??
Ast raspunsurile voastre.VA MULTUMESC
P>S:am gpl pe ea.
Danut 88
26 Feb 2011, 22:11
Ai patito si tu? Si eu am aceeasi problema la Dacia mea papuc, nu baga caldura deloc, se dezaeriseste dupa fiecare stationare, urca temperatura apei pana de maxim si iar coboara, pana s-a ars garnitura de chiulasa. Acum am rectificat chiulasa si astept sa vina primavara sa o montez la loc. Vezi daca ai aer pe instalatie, aeriseste-o si daca tot nu vrea, vezi pe unde ar putea sa piarda lichid. Sper sa nu patesti ca mine.
De unde esti poate te ajut cu ceva. eu stau in Popesti-Leordeni.
26 Feb 2011, 22:12:
Inca o sugestie: verifica termostatul daca deschide la timp.
ghitza
27 Feb 2011, 00:40
asa patesc si eu la a mea de o vreme incoace si nu ii dau de cap,acuma seara am venit de la prietena si in fata portii a facut figura cu aer rece acu in bord la 90.Am deschis capota si am pus mana pe furtunu gros ce cu termostat si era caldut la fel ca si turu ce intra in caloriferu din bord(bord CN) insa returu cel cu stutu de aerisire era rece .Am desfacut stutu de sus sa vad daca iese aer si a iesit putin pe urma apa dar numai in reprize si asta cand acceleram ,la relanti slabut venea .ce sa aiba ca am aerisit de 10ori
bygy007
27 Feb 2011, 01:14
cred ca se lasa cu garnitura
ghitza
27 Feb 2011, 09:12
mss bygy,asa banui si eu de cand a inceput dar am zis ca poate nu e aerisita cum trebuie
pirvumark
27 Feb 2011, 09:39
garnitura de chiuloasa!
ghitza
27 Feb 2011, 09:47
mda ,speram totusi ca nu se ajunge la garnitura dar nah asta e ,o aveam deja cumparata in caz de ceva
citisem pe aici de o gaura mica de 0,5mm in termostat, cat mai aproape de margine, pentru o aerisire automata
ghitza
27 Feb 2011, 11:00
da asa e BAC ,dar la mine se pare ca nue din aerisire problema
Kiraly
27 Feb 2011, 14:09
nu trebuie nici un fel de gaura pe termostat.eu nu am si pot sa aerisesc nu am nici o problema.deci eu zic ca e garnitura sau la plamanul de gaz scapa gazul in apa.
ghitza
27 Feb 2011, 14:29
la treaba cu plamanu cade ca si cu cel vechi facea tot asa ,deci ramane cum am banuit cred ,adica garnitura de chiulasa
Kiraly
27 Feb 2011, 14:34
da cred si eu...faci drumuri lungi?
ghitza
27 Feb 2011, 14:38
fac naveta la servici ,aproximativ 50km pe zi dar mai vine si colegu de servici cu a lui facem o saptamana el una eu
Kiraly
27 Feb 2011, 14:43
poi atunci nu e problema pana mere numai sa nu te lasa pe drum.sa fi atent la presiunea de ulei si la temperatura de apa
ghitza
27 Feb 2011, 15:00
apa mai sus de 90 nu urca si nu a urcat niciodata (am si ELV) iar cu uleiu nu am nici o problema la pornire dupa 2 sec maxim se stinge becu in rest nci cea mai mica problema,mi-e putin teama sa nu stric altceva de la o nenorocita de garnitura atata tot si sa ma coste mai mult de 16 roni cat a fost garnitura.mss
Danut 88
27 Feb 2011, 15:04
Ai grija sa nu-ti fiarba, ca daca fierbe trebuie sa planezi si chiulasa. daca se ridica apa mai mult de 90 nu opri motorul!!! Las-o sa mearga la relanti, verifica nivelul apei si asteapta pana se mai raceste motorul.
ghitza
27 Feb 2011, 15:33
deci de fiert nu fierbe si nu a fiert iar faza cu ridicatu apei in mers face deci nu opresc motoru si scade singura la 40 si vine si caldura,de exemplu este zi cand nu face si am mers si 200km cu ea si nici o problema ,este cand diminmeata pornesc si pe drum numa vad ca baga aer rece si urca acu la 90 dupa care scade
Danut 88
27 Feb 2011, 22:19
Mergi cateva zile fara termostat si vezi daca mai face asa. daca numai face e clar, termostatul. Numai deschide cand trebuie. Ar mai putea fi supapa de la vasul de expansiune, dar nu stiu ce sa zic.
ghitza
27 Feb 2011, 22:33
termostatu e al 3-lea deja .acuma seara aiarasi a facut figura si am pus mana sub bord la cele 2 furtune ce intra in calorifer si am vazut ca turu e cald si returu ce iese din ele e rece ,sa fie de aici problema oare ?l-am suflat acum o luna caloriferu pe furtune nu l-am scos afara si a iesit apa curata din el
Kiraly
27 Feb 2011, 23:22
cand nu face figuri de astea baga caldura?pierderi de antigel nu ai?
ghitza
28 Feb 2011, 10:40
deci cand nu face figura caldura este nu ma plang,pierderi eu nu vad sa am ,cum am zis mai sus cand face figura cu caldura ioc si acu la 90 furtunu de RETUR e rece pa cand cel de TUR e cald nu fierbinte dar e cald bine pana la intrarea in caloriferul din bord(CN)
nikuniku
28 Feb 2011, 19:00
cu toate ca toti zic ca bordu de CN baga caldura la greu si eu am avut probleme cu caldura si am montat un vas de expansiune de logan ,legat pe returu de la aeroterma ,si furtunelu de la radiatoru de racire lam pus in intrarea de sus la vas,acum am caldura la greu,masina e break
Danut 88
28 Feb 2011, 19:35
Pai cum functioneaza aceasta schema? M-ai ai si celalalt vas de expansiune montat pe instalatie. Explica te rog ce ai facut mai clar si eventual poze la instalatia de racire pe unde duc furtunele.
nikuniku
28 Feb 2011, 19:58
vechiul vas nu mai exista,asta este vasul
Da' si tu mai multe detalii ...... ai montat vasul pe returul de la aeroterma..ce te-a determinat sa il montezi tocmai acolo .....
Practic temperatura lichidului din instalatie o sa fie la fel ca si in vas .........ma gandesc ca singura imbunatatire adusa ar fi ca ....se aeriste mai bine circuitul.... sau ....
nikuniku
28 Feb 2011, 20:38
returu aerotermei intra direct in pompa de apa pe acelasi retur de la radiator,deci apa tot timpu in motor,temperatura lichidului de racire in vas va fi aceeasi ca si in motor,vasu montat mai sus decat aeroterma,si radiatoru va fi tot timpu lichid deasupra termostatului,si pe timp friguros caldura in masina
acelasi principiu este si la dacia papuc diesel
Kiraly
28 Feb 2011, 20:45
nu inteleg ce trebuie mesterit la Bord CN..mie imi baga caldura la -15 ca nici nu ma gandesc sa fac ceva modificari...
Danut 88
28 Feb 2011, 20:49
Nici eu nu inteleg cum ai acut. Deseneaza-ne, fa-ne ceva ca nu intelegem. Explica m-ai pe intelesul unui batut in cap.
nikuniku
28 Feb 2011, 20:50
tu ai berlina ,eu am break fa si tu diferenta de aer care trebuie incalzit,mai am o dacie din 2000 la care am facut aceeasi modificare si se simte ca se incalzeste in toata masina mai repede ca la break,la ambele la treapta 4 la aeroterma la relantii cu motoru cald,aerul suflat este fierbinte
O sa postez maine poze cu tot traseul de furtune,ca este mai usor sa vezi ce si cum se face,decat prin scris
Cat te-o costat acel vas de expansiune .....?
nikuniku
28 Feb 2011, 21:05
de logan original cam 80 lei aftermarket 25-30 lei
Danut 88
28 Feb 2011, 23:00
Asa e mai bine. Abia stept sa vad poza. Mersi
s-a mai discutat pe aici mai demult de acest montaj daca nu ma insel de userul SGM tot asa cu vas de SN sau solenza nu mai retin si cica se aeriseste singura nu mai e nevoie de aerisire ,pe furtunu de sus iese aerul si e cel de jos intra lichid in instalatie,asteptam poze clare cu montaju
<span class='edit'>1 Mar 2011, 12:44:</span>
hai cu poze detaliate mai exact cu acel T de la borcan pe retutu aerotermei si poze mai dataliate sau un desen caci sumt dispus sa fac modificarea
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...m%20racire&st=0
nu e mai simplu cu un furtunel cum e in poza asta? eu asa o aeriseam cand imi intra gpl din plaman in antigel, apoi scoteam furtunelul si infiletam dopul, -- se poate lasa asa permanent furtunelul.
nikuniku
1 Mar 2011, 17:19
am revenit cu poze cum am montat vasu de expansiune mai sus sper ca se intelege ca am pozat cu telefonu
Furtunul rosu are rol de preaplin ???
nikuniku
1 Mar 2011, 17:34
asa este busonu de la vas este de la o masina japoneza are scurgere si este si supapa de presiune
Da chiuloasa jos si demonteaza tot dupa ea.Poti lasa doar supapele,in rest demontezi tot si mergi cu ea la un mester la strungarie(la freza),iti face o fata,trece cu freza de 2 ori pe ea(2-5mm max)apoi pune-i o garnitura de chiuloasa ceva mai buna si strange-o in x cu o tubulara.Lasa cheia dinamometrica ca e frectie la picior de lemn
.Bagi antigel si aerisesti.Dai cheie si ai sa vezi ca am avut mare dreptate.Asa am patit si eu(poti vedea topicul) nu imi mai baga caldura si nu se mergea pe gpl,ingheta.Am schimbat de la radiator,pompa apa,furtune,termostat,curea ventilator pana la robinet climatizare;asta dupa ce schimbasem intre aceste operatiuni 2 garnituri de chiuloasa cu care nu mergeam decat 1 saptamana sau 2 cu cea de a 2.Apoi am facut exact cum ti-am povestit si minune.Eu am zis ca-i dau foc daca nu mergea nici acum,in ultimul ceas.Cred ca s-a speriat de a mers
Danut 88
1 Mar 2011, 21:37
deci nikuniku sa vedem ce am inteles:
-renunt la vasul de expansiune original si cumpar unul de SN, Solenza...:
-Furtunul subtire de la radiator il inlocuiesc cu unul rezistent la presiune si-l montez intre radiator si stutul de sus al vasului de expansiune;
-tai returul care vine de la caloriferul de caldura ii pun un teu si din teu duc un furtun la stutul de jos al vasului de expansiune;
-restul instalatiei de racire ramane la fel.
Corecteaza-ma unde am gresit.
P.S. De la ce masina este elventilatorul?
Astept raspuns.
stoica_mariush
1 Mar 2011, 21:42
ai zis ca postezi tot circuitul,sa intelegem si noi ms mult.asteptam raspunsull tau nikumiku
1 Mar 2011, 22:18:
ai zis ca postezi tot circuitul,sa intelegem si noi ms mult.asteptam raspunsull tau nikumiku
pai ce nmu va pus poze sa inteleaga tot omu.e destul de clar multumim de poze
stoica_mariush
2 Mar 2011, 09:46
posteaza si tu intreg circuitul nikumiku
QUOTE
Geo89 Posted Yesterday, 20:59
Da chiuloasa jos si demonteaza tot dupa ea.Poti lasa doar supapele,in rest demontezi tot si mergi cu ea la un mester la strungarie(la freza),iti face o fata,trece cu freza de 2 ori pe ea(2-5mm max)
Pt. 2-3 mm, mai degraba la masina de rectificat, e mult mai rapida si mai exacta, nu mai vorbesc de rugozitate...
stoica_mariush
2 Mar 2011, 09:59
QUOTE(nikuniku @ 28 Feb 2011, 19:00)
cu toate ca toti zic ca bordu de CN baga caldura la greu si eu am avut probleme cu caldura si am montat un vas de expansiune de logan ,legat pe returu de la aeroterma ,si furtunelu de la radiatoru de racire lam pus in intrarea de sus la vas,acum am caldura la greu,masina e break
QUOTE(bac. @ 1 Mar 2011, 16:37)
nu e mai simplu cu un furtunel cum e in poza asta? eu asa o aeriseam cand imi intra gpl din plaman in antigel, apoi scoteam furtunelul si infiletam dopul, -- se poate lasa asa permanent furtunelul.
as am si eu de asta-toamna ca sa bage caldura da acu de ceva vreme mi se intampla ce am scris in topic.ASTEPT sugestii.multumesc
2 Mar 2011, 10:04:QUOTE(nikuniku @ 1 Mar 2011, 17:19)
am revenit cu poze cum am montat vasu de expansiune mai sus sper ca se intelege ca am pozat cu telefonu
cum ai motatat aeroterma aia la ce ai legato,la termostat??cat costa?
QUOTE(maho @ 2 Mar 2011, 09:54)
Pt. 2-3 mm, mai degraba la masina de rectificat, e mult mai rapida si mai exacta, nu mai vorbesc de rugozitate...
Nu sunt in totalitate cu tine .... 2-3 mm este mult sa ii iei la masina de rectificat plana ..tinand cont ca se poate "incarca" piatra de la masina cu material... si pe langa o sa aiba o rugozitate mica ceea ce nu este prea indicat .... undeva la 0,5 mm ar merge la masina de rectificat ... in cazul meu .. chiulasa pe aceasta masina am facut-o ,s-au luat din ea 0,3 mm ...
Indicat ar fi la o freza , sa ti-o planeze la "curat" dintr-o singura trecere .. asta daca nu are mult de luat si pt a asigura o rugozitate mai mare ...tocmai pt ca rizurile rezultate sa se "imprime" in garnitura de chiulasa ..!
Bafta !
Nu am patit-o, ca sa te contrazic, dar in privinta rugozitatii (necesar mai mare, zici tu), am dubii.
Recomand o documentare amanuntita si nu o sa mai ai dubii..
Bafta !
QUOTE(stoica_mariush @ 2 Mar 2011, 10:46)
posteaza si tu intreg circuitul nikumiku
pai nu l-a postat cu poze care explica tot ?ce circuit vrei s amia posteze, ca nu te inteleg
prea frumos ce a facut nikuniku !
eu am tot break si nu i am facut nici o aerisire in 2 ani...baga caldura la greu te frige la maini...
am avut o problema cand statea turata la 1100 tot timpul si apa nu crestea...baga caldura asa si asa...dar pana la urma si a revenit singura.
la dacia din 99 pe carburatie am facut aerisiarea cu un furtunel de la teu in borcan ...si merge de minune.
ANDYNO:deci treaba cu furtunelu de la T-eu in borcan e ceva permanent acolo sau numai cand faci aerisirea ?deci in principiu e aceeasi treaba cu ce a facut NIKUNIKU mai sus?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.