Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme instalatie racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
bdg
salut, am si eu o problema la dacia 1310 Li, iam schimbat garnitura de chiulasa in luna decembrie, de cateva zile ceasul la bord mi se ridica pana la ROSU dar pentru maxim 5-7 secunde si cateodata imi arunca apa din vasul de expansiune, chiulasa nu este ovalizata. termostatul este schimbat radiator nou. dati-mi si voi o idee. Precizez ca are si instalatie GPL pe ea. va multumesc
Danut 88
Cati km ai de cand ai inlocuit garnitura? Ai strans-o si a doua oara 500-1000km?
Daca nu m-ai schimb-o o data.
mihai7575
QUOTE(bdg @ 27 Feb 2011, 20:14)
salut, am si eu o problema la dacia 1310 Li, iam schimbat garnitura de chiulasa in luna decembrie, de cateva zile ceasul la bord mi se ridica pana la ROSU dar pentru maxim 5-7 secunde si cateodata imi arunca apa din vasul de expansiune, chiulasa nu este ovalizata. termostatul este schimbat radiator nou. dati-mi si voi o idee. Precizez ca are si instalatie GPL pe ea. va multumesc
*


Tot garnitura de chiulasa e problema ta,ti s-a ,,ars ,,din nou,schimb-o si verifica-i la 1 atelier special daca chiulasa nu e ovalizata,eu cred ca e,ptr ca ti s-a ars garnitura cea veche ,prea repede.
florynbotz1990
buna...am o problema cu instalatia de racire.....am mers la deal cam un km in treapta 1-2 si am vazut ca`i temeratura la apa,pe rosu...am oprit si cand am deschis capota...surpriza...fierbea apa in vasul de expansiune,am lasat la relanti si am completat apa.....am ajuns acasa si am scos termostatu.de atunci nu mai incalzeste chiar asa tare...dar tot incalzeste si cand ii aproape de rosu tot nu mai baga caldura nimic si nici furtunele de duc sub bord nu`s calde...ce`i de facut oare??


multumesc
mihai7575
QUOTE(florynbotz1990 @ 1 Jun 2011, 00:09)
buna...am o problema cu instalatia de racire.....am mers la deal cam un km in treapta 1-2 si am vazut ca`i temeratura la apa,pe rosu...am oprit si cand am deschis capota...surpriza...fierbea apa in vasul de expansiune,am lasat la relanti si am completat apa.....am ajuns acasa si am scos termostatu.de atunci nu mai incalzeste chiar asa tare...dar tot incalzeste si cand ii aproape de rosu tot nu mai baga caldura nimic si nici furtunele de duc sub bord nu`s calde...ce`i de facut oare??
multumesc
*


si tu colegule ai garnitura de chiulasa arsa sau ,,ciupita,,e un termen popular deci,trebuie sa mergi la un mecanic auto sa o schimbi,neaparat,parerea mea.
bac.
simtome cand garnitura e ciupita, arsa, suflata...
- nu baga caldura in habitaclu,
- bule de aer in borcan,
- ulei in apa si/sau invers
daca mai sunt adaugati-le ca sunt colegi noi , desi daca foloseau search-ul tot acelasi rezultat gaseau.
panter1
eu stiu asa.. apa sub presiune nu fierbe.. sau fierbe la o temperatura mult mai mare de 95-100 de grade.. deci daca ar fi sub presiune(ar avea punctul de fierbere la 120-130 de grade ca de exemplu, temperatura la care motorul nu ajunge) ideea este sa isi faca datoria in continuare si la temperaturi mai mari

Daca urci un deal si o scapi la 95-97 de grade fara sa fie sub presiune.. vor iesi bule de aer in locurile unde circula ea si primeste caldura.. rezultatul fiind ca acea apa cu antigel nu mai atinge blocul.. se umfla in borcan datorita bulelor de aer din bloc datorita fierberii iar motorul se va incinge si mai mult caci ba primeste apa ba nu primeste...

Am avut si eu aceasta problema.. si am rezolvat-o cu un nou vas de expansiune de plastic cu dop cu supapa de presiune pe care il strang mereu cand umblu la el.. Cand motorul se incalzeste si implicit apa el nu da voie la aerul din vas sa iasa pana la 0.7-0.8 bari.. Si deci.. apasa apa care aceasta nu mai face bule daca fortezi motorul si nu mai arde garnitura de chiulasa smile.gif

Cei care nu aveti astefel de vas va recomand.. si a.. sa fiti atenti la coliere caci sub presiune s-ar putea sa scape antigel pe la ele.. ori l-e mai strangeti ori taiat putin furtunele si strangeti colierele din nou.. Eu si vara merg tot pe antigel si completez odata la 3-4 luni.. si trebuie sa nu aveti radiarorul spart sau pierderi de apa pe nicaieri..

Pentru cei cu probleme va recomand sa eliminati intai cauzele defectiunilor apoi efectele smile.gif caci daca eliminati doar efectul prin schimbare de garnituri chiulasa.. dupa un timp iar se va ciupi.. si iar schimbati.. asa ca mare atentie la dopuri si vase de expansiune..
florynbotz1990
ms mult panter1 am sa incerc sa fac asa sa vad daca reusesc
panter1
Inca o chestie mai este ca motorul in 4 timpi aparent se raceste doar cu apa.. insa in realitate mai are un factor de racire pe care multi nu il prea baga in seama la dacii.. si anume AER-ul absorbit in cilindri.. Motorul se raceste si cu aerul tras pentru ardere nu doar cu apa din radiator si care circula prin el.. Vara spre exemplu bate soarele pe capota + stationatul la semafor+ radiator incins iar aerul absorbit de motor pentru ardere va avea o temperatura foarte mare.. + ca la cei mai multi dintre voi motorul trage aer din dreptul galeriei(ca iarna)... fapt ce este GRESIT vara, iar motorul saracul.. numai el stie ce pateste in astfel de cazuri..

Pentru a rezolva si aceasta problema.. se poate monta un furtun grofat mai lung care iese din filtrul de aer (asemanator celui cu care trage de la galerie doar ca este mai lung) care sa ajunga mai jos sub radiator unde sunt 3 gauri mari care comunica cu exteriorul.. si deci.. de acolo este indicat sa traga aer.. Ajuta mult si acest lucru vara.. + ca aerul rece este mai bogat in oxigen decat cald(aerul cald este rarefiat in oxigen)deci.. ardere mai buna.. Una este sa aspire aer de 70 de grade si alta e de 30-35 de afara..

Matizul spre exemplu trage aer din fata.. koreenii stiu de ce biggrin.gif..

Iar sub numar-ul de inmatriculare unde corespunde acea gaura pe care tage aer furtunul se pune la 3-5 cm un paravan confectionat din panza neagra care sa nu se observe(sa nu para tiganesc).. Asta ca sa nu primeasca aer fortat din viteza masinii caci masina merge tot in fata.. si ar introduce fortat aerul care intra in motor..
nikuniku
panter1 si prima balta mai mare va fi aspirata in motor,unu si doi tu stii ce temperatura are asfaltu vara,el sta pe loc,masina se misca si se mai raceste,daca vrei aer curat pui tubu de aspiratie unde nu va intra apa in el si nu va fi influentat de temperatura asfaltului
bv-08-fgm
A mai fost un topic unde s-a discutat mult pe tema aerului luat de motor.
ghitza
In spatele farului e cel ami indicat sa faci o treaba a traga aer mai rece in mers
brigada_diverse
si motorul de dacie, si cu radiator mic(cel de 1.3) chiar, trebuie sa functioneze corect, cu termostatul pus.
curatati instalatia, vedeti sa nu aveti pierderi de agent de racire, sa nu fie ciupita garnitura de chiulasa , sa nu aiba cilindrii probleme la garniturile de etansare si sa ajunga agentul de racire in ulei si cam atat.
aerisiti instalatia si sanatate.

daca garnitura de chiulasa e ciupita se manifesta asa:
1. ori baga apa in piston si e aruncata pe esapament(oricum iese abur mult)
2. scoate bule prin borcan, poate sa miroasa si a esapament daca motorul este stricat
3. baga apa in ulei si creste niveul la ulei (la fel se manifesta si daca sunt garniturile la cilindru cu probleme)
4. baga ulei in apa
5. poate curge pe langa bloc

masina merge bine cu admisia aerului unde este pusa ea.

sunt motoare in 4 timpi care folosesc agentul de racire aerul si uleiul(vezi oltcit)

motorul tragand aer de la galerii, vara pe canicula de anul trecut, mers de 500km, nu am avut nicio problema.
panter1
QUOTE(nikuniku @ 2 Jun 2011, 20:00)
panter1 si prima balta mai mare va fi aspirata in motor,unu si doi tu stii ce temperatura are asfaltu vara,el sta pe loc,masina se misca si se mai raceste,daca vrei aer curat pui tubu de aspiratie unde nu va intra apa in el si nu va fi influentat de temperatura asfaltului
*


Ce treaba are temperatura asfaltului?? trage aer din asfalt?? Eu nu am zis in gaurile de la scut care sunt jos ci de la traversa aceia cu 3 gauri pe care este asezat radiatorul..
Gaurile acelea sunt aproape deasupra spoilerului.. in ce apa trebuie sa intri ca sa ajunga apa aspirabila in motor?? Acum ai sa spui ca pe timp de ploaie blink.gif

QUOTE(bv-08-fgm @ 2 Jun 2011, 20:40)
A mai fost un topic unde s-a discutat mult pe tema aerului luat de motor.
*


stiu.. si cei de acolo asa au facut.. cineva isi decupase capota si punese priza de aer pe ea.. Oamenii de aici au probeleme cu racirea si ma simteam dator intr-un fel sa l-e spun si lor ce am testat eu pe masina mea si a functionat, am explicat cu lux de amanunte..
QUOTE(ghitza @ 2 Jun 2011, 21:30)
In spatele farului e cel ami indicat sa faci o treaba a traga aer mai rece in mers
*


Aerul de sub capota trece prin radiator inainte sa ajunga in compartimentul motor inclusiv spatele farului.. iar daca radiatorul este fierbinte.. ghici ce aer ajunge sub capota si spatele farului?? + motor incins am explicat mai sus.. restul..

Eu am pe masina asa ceva + ca apa imi sta sub presiune.. si nu am probleme niciodata vara.. oricat de deal as urca oricat de soare ar fi si as sta la semafor.. Am radiator mediu de cupru.. care cupru este mai slab decat aluminiul la capitolul radiatoare si tot nu am probleme.. Fiecare crede si face ce vrea cu masina lui pana la urma smile.gif M-am inspirat si de la matiz.. am calculat bine inainte de a face operatiunea..
brigada_diverse
o masina trebuie sa mearga bine fara astfel de improvizatii.
panter1
tu ai motor de 1.3 si radiator mare... cel mai mare(posibil chiar aluminiu).. asta daca din cate tin eu minte dintr-un alt topic ai radiator de papuc Diesel 1.9 si mai spuneai ca abia incapuse cand l-ai montat.. corect? Pai se compara cu radiatoarele mici sau medii pe care multi le au + motoare de 1.4 ?

daca tie t-i se pare o improvizatie faptul ca daciile noi aveau toate capace la vasele de expansiune care tin presiunea in intalatie la 0.7 bari astfel incat sa nu fiarba nici la 95-100 de grade.. iar in timp se strica acele dopuri ori nu mai etansaza bine nu stiu ce sa mai spun.. La un vecin in loc de presiune facea vid, era stricata o supapa de la dop..

In alta ordine de idei.. MATIZ are priza de aer imediat unde deschizi capota, deci nu la galerie, nu la far.. iar ca sa nu primeasca prea mult aer din viteza masinii mai are inca o cutie care regleaza aerul sa nu il bage fortat dar tu numesti asta improvizatii mad.gif .. Repet.. fiecare face si crede ce vrea..
brigada_diverse
mie imi zici de radiator mare? nu. e ala de fabrica, cel MIC, cu elice pe capacul pompei de apa, deci nu are nici macar electroventilator. si merge struna, si pe transalpina si peste tot, cu 5 persoane sau doar cu soferul, vara sau iarna.

daciile nu au nevoie de pus prize de aer si alte minunatii ca sa nu se supraincalzeasca motorul. doar sa fie intretinute corect .

nu sunt lucruri facute din fabrica, deci sunt improvizatii.
fullhouse
panter 1, pune te rog linkul cu acel topic, sunt curios si eu, mersi mult
Minel
QUOTE(brigada_diverse @ 2 Jun 2011, 23:51)
o masina trebuie sa mearga bine fara astfel de improvizatii.
*




Ce improvizatie am mai facut si eu ..... happy.gif [attachmentid=1627726728]
fullhouse
Minel, ce e chestia aia neagra de plastic care-i prinsa de suportul farului? E ceva carcasa speciala pentru asa ceva?
StefanT
Sa-mi dau palme, trage aer prin far? Cand aprinzi farul nu primeste tot aer cald? Glumesc...

Pentru cei care sustin ca o dacie de 1.3 cu radiator min face fata oricarei situatii din traficul de astazi, le-as sugera sa se gandeasca ptr ce conditii au fost proiectate masinile astea.
Eu unul, cand ma dadeam cu Dacia mea 1300 prin bucuresti, stateam cu ochii pe ceas ca pe BOMBA, frate la orice semafor crestea cand afara erau 42 de grade. Ca sa nu mai vorbim ca in trafic la nivelul botului sunt muuult mai multe grade. Voi cu ce vreti sa isi faca racirea? Aerul cu care intra in contact radiatorul are pe putin 50 de grade, suprafata radianta mica, turatie ventilator mica (relanti, stat in trafic), plus ca ventilatorul ala nu trage doar prin radiator considerand distanta la care este pozitionat fata de radiator.
Probabil cand era noua masina ar fi facut caaaaat-de caaaat fata.
Cand am montat radiator mare si ELV a fost alta situatia.... oricum nu se compara cu o masina decenta dar isi facea racirea rezonabil. Eu alta solutie nu vad, sincer..
Minel
QUOTE(fullhouse @ 3 Jun 2011, 14:25)
Minel, ce e chestia aia neagra de plastic care-i prinsa de suportul farului? E ceva carcasa speciala pentru asa ceva?
*




QUOTE(StefanT @ 3 Jun 2011, 14:41)
Sa-mi dau palme, trage aer prin far? Cand aprinzi farul nu primeste tot aer cald? Glumesc...


*




Sa incerc sa impusc doi iepuri dintr-o data .......

"Gura" de admisie aer ...este de pe o straineza , o adaptare pt o mai buna captare a aerului ..

Partea "activa" a captatorului ( tip palnie ) este mai sus de suportul farului , din pacate nu se prea vede bine in poza ....iar aerul si-l ia din zona de imbinare a capotei cu grila ...."motorul trage " aer mai oxigenat decat din compartimentul motor .....rezultand o ardere mai completa a amestecului !


Bafta !
ghitza
Asa am zis si eu mai sus dar nimeni nu asculta cand zici toti sunt destepti si daca le zici sar in sus ca de ce asa si nu asa,bravo Minel si sa iti traoasac masina si eu am facut treaba asta asta vara
nikuniku
Minel aerul are destul oxigen in compozitie,ca sa se umple cilindri mai eficient aerul trebuie sa fie rece,avand densitate mai mare decat aerul cald,asa ca la tine trage aer mai rece nu mai oxigenat

panter1 chestia aia se numeste rezonator si are rol de a atenua zgomotul facut de aer cand curge prin tub spre admisie
Minel
QUOTE(nikuniku @ 3 Jun 2011, 17:30)
ca sa se umple cilindri mai eficient ,aerul trebuie sa fie rece,avand densitate mai mare decat aerul cald,asa ca la tine trage aer mai rece nu mai oxigenat
*



Automat un aer mai rece este mai dens, ca atare cu un continut mai ridicat de oxigen ......rezulta un amestec mai omogen si ardere mai completa !

Te asigur eu ca atunci cand ai ELV si afara este cald , motorul da rateuri mici pe evacuare uneori......

Daca s-a observat dimineata sau seara ce bine trage motorul ..... de zici ca nu ai motor de dacie sub capota .... laugh.gif

Bafta !
nikuniku
am ELV si nu am nici un rateu,traseul de admisie al aerului este asa cum a iesit din fabrica,doar esapamentu este modificat,am pus toba de mijloc de pe logan,in fiecare an schimbam tobele cu asta am doi ani
ghitza
Minel are dreptate si este asa cum zice dimineata si seara sau noaptea cand se lasa caldura e mai sprintena si pe GPl se simte bine ,si eu am aceeasu adaptare in zona farului doar ca nu am palnie ,am filtru sport conic

4 Jun 2011, 12:05:
si am si eu ELV, am uitat sa precizez
Kiraly
da e drept ca dimineata si seara trage mai bine motorul.si eu am observat asta merg numai pe GPL.acuma am facut si eu ceva improvizatie sa traga aer sub masina.sunt curios ce efect va avea
maho
O veni aer mai rece de sub masina, dar nu trage si mult praf ?
Kiraly
ba sigur ca da...dar este prea in fata acolo inca nu se formeaza praf
victor394
Aceeasi problema cu supraincalzirea o am si eu la urcarea pe dealuri. Am urcat Piatra Craiului si s-a aprins becul rosu la racire. Apa nu fierbea, dar avea nivel mai mare decat limita de maxim din vas, si electroventilatorul mergea. Dupa o pauza de 5 minute, am continuat urcarea si nu s-a mai aprins becul rosu. Nu ar putea fi de la benzina fara plumb, care cica ar arde la temperatura mai mare in cilindri?
Unii zic de avansul dereglat, sau de carburatorul dereglat. Sunt multe topicuri aici pe tema asta, dar solutiile nu sunt prea clare. Masina mea are instalatia de racire spalata, si radiatorul in stare buna. Se pare ca nici nu trebuie turat prea tare motorul in urcare.
Ce parere aveti?
Exista vreun specialist pe aici?
Eu nu am de gand sa fac improvizatii. La masinile controlate de computer, se limiteaza automat turatia si viteza in urcare, ca sa nu se supraincalzeasca motorul. La Dacia, cred ca trebuie sa facem asta manual, adica cu mana si piciorul.
StefanT
QUOTE(victor394 @ 4 Jun 2011, 19:58)
La masinile controlate de computer, se limiteaza automat turatia si viteza in urcare, ca sa nu se supraincalzeasca motorul.
*



Cum adica?
argon
Turatia se limiteaza sa nu-ti distrugi motorul, nu are treaba cu temperatura, ca la ralanti in trafic se incinge cel mai tare.
brigada_diverse
da, se poate si de la avans si se la amestecul carburant ca motorul sa se incinga prea mult.

pentru amestec foarte sarac parca era. la avans nu mai tin minte.
la masinile controlate de computer nu sunt controlate de computer.

cazul benzina
exista un calculator de injectie care comanda bobina/bobinele de inductie si injectoarele de benzina. la injectoare iti calculeaza in functie de temperatura motorului, turatie, sonda lamda amonte si sonda lamda aval(adica dupa gazele de esapament) si dupa pozitia clapetei de acceleratie eventual ce cantitate de benzina trebuie sa dea injectoarele.

limitarea de turatie:
la o viteza de rotatie mai mare decat X, se taie alimentarea de benzina. se revine sub X cu turatia , alimentarea se reia. se depaseste iar turatia limita, iar se taie alimentarea.....etc

deci cantitatea de benzina ce intra in motor este calculata dupa un algoritm destul de precis si rapid, astfel se asigura cantitatea optima de benzina.


la masinile pe carburator, amestecul carburant (aer+benzina) este format in carburator, si este aspirat in motor. el se formeaza prin aspiratie, nu este impins sau pulverizat de carburator. daca sunt jiglerele decalibrate(curatate cu sarma sau puse unele "noi" de cooperatie care sunt stricate din fabrica), atunci amestecul carburant nu mai este optim . la fel si pentru avans. daca mecanismul de corectie a avansulului (avansul centrifugal) nu este perfect functional, scanteia va fi data inainte sau dupa momentul optim. aceste erori pot determina o crestere a temperaturii de ardere.

pe fosta dacie am experimentat si eu asa ceva si pentru un amestec sarac chiar se incingea mai mult motorul(la fel si pt avans reglat prost), dar nu am ajuns sa fiarba .....
maho
QUOTE
victor394      Posted Yesterday, 19:58
      Nu ar putea fi de la benzina fara plumb, care cica ar arde la temperatura mai mare in cilindri?
.. solutiile nu sunt prea clare. Masina mea are instalatia de racire spalata, si radiatorul in stare buna..
Exista vreun specialist pe aici?

N-are a face benzina fara pb. Solutiile depind de sursa problemei, la fiecare, care poate fi f. diferita. Nu e suficient ca ai spalat instalatia, si radiatorul in stare buna, mai sunt multe de verificat: pompa de apa, termostatul, etc. O rezolvare de moment, pana dai de "buba": deschizi caldura la max., in interior, sa degrevezi motorul de o parte din caldura. Eventual mergi putin cu geamul deschis.
victor394
Multumesc pentru lamuriri.
Aici citez ce a scris alt membru despre benzina fara plumb:
"lipsa tetraetilului din compozitia benzinei impune reducerea cifrei octanice
tetraetilul de plumb este pus in benzina pentru a scapa de detonatii si autoaprinderi. Motorul iti munceste mai bine in schimb creste temperatura in camera de ardere si de aceea se mai prajesc uneori supapele (si nu din cauza ca ar fi benzina fara pb mai uscata".
maho
N-ai pt. ce, ti-am spus, verifica termostatul intai, e cel mai simplu, apoi pompa, si le iei la rand toate componentele ambelor (mic si mare) circuite, gasesti multe topicuri pe tema.
Benzina cu pb. cica dadea un pic mai multa putere, a inceput sa fie scoasa din motive de poluare. Eu zic ca nu e diferenta mare (de putere), dar in orice caz, supapele, fiind facute din otel aliat mai bun, nu se pune problema de "prajeala", sau topit, rezista la temperaturi mult mai mari decat in camera de ardere. Ele se mai afuma sau blocheaza, din alte motive.
fullhouse
Minel, vreau sa te intreb, totusi, daca sesizezi vreo diferenta in mersul motorului cu admisia aia. Banuiesc ca e mai bine, ca altfel o dadeai jos tongue.gif
Minel
Fii sigur de asta ca as fi dat jos "sistemul" daca nu as fi simtit ceva .... laugh.gif
forest
in buc temperatura se mentine 80-82, dar la viteze 125-130 ajunge la 95. cand era mai nou set motor 130/h nu era nici o problema... Antigelul din borcan se duce repede (1 luna). radiator mare, nou, nu se vad pierderi, nu intra apa in ulei, garnitura chiulasa noua. Set motor are peste 250.000 km facuti de mine, trece test revizie tehnica fara probleme. aveti idei?
fullhouse
Nici eu nu aveam pierderi vizibile, dar am schimbat pompa de apa, intrucat avea joc mare rulmentul, si pierderile de lichid au disparut. Se pare ca totusi se pierdea putin lichid pe acolo, ar putea fi si cazul tau.
forest
cu apa tine de mult, am schimbat la un moment dat si pompa si caloriferul, fara efect. e 1300 clasica 1977. de ce se ridica apa la viteza mare?
are 4 trepte, dar 200.000 km mergea autostrada cu 130/h si apa nu depasea 90 grade.
la motor nu am umblat 250.000 km, mananca cam 1l ulei/4.000 km

6 Jun 2011, 12:59:
e periculos daca merg cu ea cu apa la 95 grade?
maho
Mai ai cumva musamaua de iarna ? Sau ceva obstructioneaza aerul din afara spre radiator ?
Uita-te atent si pe interiorul scutului, in suportul de sub radiator...sau chiar sub borcan. Un borcan /luna e f. mult, cred ca nu poate fi de la un simplu "por" in radiator. Si consumul de ulei mi se pare cam mare, se pare ca o cam si forjezi...
Periculos nu e (sau nu e mai periculos decat sa mergi pe drumurile noastre cu 130), dar cred ca ti se coace garnitura de chiulasa mai repede.
forest
merg cu ea din 1998, am mers peste 400.000 km (500.000 are masina), asa ca musamaua cade...
nu pricep de ce in Buc chiar daca e f cald e totul ok.
nu o forjez, merg chiar lejer, da la drum intins (autostrada) ii place...
...si mie... (nu incurc traficu')
maho
Pare sa fie ceva legat de turatie, deci de pompa de apa, alta idee logica nu-mi vine.
forest
pompa nu scoate zgomot. se poate da jos si unge sau una noua? oricum o sa vorbesc cu "doctoru'" ei. multumesc!
cand nu merg in afara (unde i-a viteza) nu mananca ulei (adica mananca normal)
ghitza
Schimbi capacu ei doar ,pe el se ala si rotoru cu paletele
maho
Din cate am auzit, Pulsor Scornicesti ar fi bune, Dolz...da, capacul.
forest
cu mancatu de ulei, ii fac ITP in fiecare an pe bune si aia zic ca se incadreaza, oricum acum mai nou presiunea la ulei sta la max si in relanti!?!
aditza579
Verificati fratilor supapa de la capacul vasului de expansiune, asta este o chestie minora, dar garnitura de chiulasa este problema la voi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.