Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce va produce Ford la Craiova
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Florin989
Se pare ca a fost dezavaluit putin mai devreme ce masina va produce Ford la Craiova, si anume, Ford B-max (vezi aiciMy Webpage)
P-A-C-O
[attachmentid=1627700661] [attachmentid=1627700662] [attachmentid=1627700663]

de la departare aduce a suv tongue.gif

LE: usa culisanta rolleyes.gif
DFA
Nu e SUV e un monovolum, o corcitură între noua Fiesta și Fusion, pe care-l și va înlocui.

Ușa culisantă probabil va fi disponibilă doar pe Grand B-Max, Compact B-Max va avea uși normale.
boga81
o sa se vanda la noi... NOT... bine, nici nu mizeaza Ford pe vanzarile locale...
subiectiv: e urata!
Gusti78
parca ar fi un peste cu grila fata asa mare biggrin.gif
rtBK
nu mi se pare chiar urata, o sa conteze si pretul si pe langa asta o sa ii faca si daciei putina concurenta la viitorul monovolum si de ce nu actualul mcv. Poate mai vedem si noi niste reduceri de pret cum au firmele din alte tari cu apa calda.
Adielec
Eu cred ca va costa destul de mult, vad niste solutii care numai ieftine nu sunt (ex: o gramada de geamuri si gemulete).

Ca design arata ok, parca grila e prea mare, zici ca are gura cascata.
Smiley
masina din poze e C-max, nu b-max
http://www.ford.de/cs/BlobServer?blobtable...0488&blobkey=id
Smiley
o sa aflam in 2-3 zile smile.gif
leinad
B-max-ul!
Saint666
Bai n-arata rau deloc. Da am si eu o intrebare...cum deschizi usa?
solenza_scala
Ori electric, ori n-o mai deschizi...
janos
ori ca la Alfa Romeo wink.gif
DragosP
QUOTE(Saint666 @ 28 Feb 2011, 21:26)
Da am si eu o intrebare...cum deschizi usa?
*


Cred că are el ceva pe stâlp, da' nu se vede.
gygyscafes
Interiorul e chiar foarte placut. La fel si spatele masinii. Din pacate nu pot spune acelasi lucru si despre fata. Cu grila aia arata ca o balena gata sa te inghita. Imi place si faptul ca nu mai are stalp central. Poate fi dechisa usa spate fara sa o deschizi si pe cea din fata?
DFA
QUOTE(gygyscafes @ 1 Mar 2011, 09:02)
Imi place si faptul ca nu mai are stalp central.
*


Ce te-a făcut să crezi că nu mai are stâlpii centrali?
Din fotografiile de mai sus se poate vedea destul de bine stâlpii B...

QUOTE(gygyscafes @ 1 Mar 2011, 09:02)
Poate fi dechisa usa spate fara sa o deschizi si pe cea din fata?
*


Nici nu mă îndoiesc că se pot deschide toate ușile, independent de celelalte!
thomashardy
QUOTE(DragosP @ 1 Mar 2011, 08:52)
Cred că are el ceva pe stâlp, da' nu se vede.



...ori poate va fi dotata cu asa ceva:
touch it! biggrin.gif
tribunul
QUOTE(janos @ 1 Mar 2011, 00:25)
ori ca la Alfa Romeo wink.gif
*


La aia cum se deschide?
thomashardy
..la Alfa se deschide asa:[attachmentid=1627701022]
rtBK
netcarshow au denumit b-maxul concept... deci o sa mai dureze putin pana intra in productie. gresesc?
tribunul
QUOTE(thomashardy @ 1 Mar 2011, 10:49)
..la Alfa se deschide asa:[attachmentid=1627701022]
*


...si seamana cu usa de la ford?
Smiley
QUOTE(rtBK @ 1 Mar 2011, 11:54)
netcarshow au denumit b-maxul concept... deci o sa mai dureze putin pana intra in productie. gresesc?
*



peste tot apare ca fiind concept car. iar productia o sa inceapa prin septembrie.
intre timp or sa vina injinerii sa le faca praf conceptul, sa-i puna manere la usi si tot ce mai e nevoie pt a putea folosi efectiv masina.


ps: ce tembeli sunt aia de la site-ul 0-100 smile.gif. n-au fost in stare sa-si dea seama ca e expus un model deja lansat, dar si-au pus numele site-ului pe toate pozele smile.gif
QUOTE
UPDATE: La standul Ford de la Geneva este expus momentan un automobil Ford Grand C-Max in locul in care va fi prezentat pe durata Salonului modelul B-Max. Grand C-Max apare in fotografiile cu presupusul B-Max expus la stand, publicate initial de 0-100.ro.
leinad
Noul Ford B-Max, monovolumul de clasă mică al constructorului american, este proiectat pentru a primi cinci stele la testele de siguranță EuroNCAP, potrivit declarațiilor lui Stefan Lamm, designerul-sef al Ford Europa. Proiectarea pentru nivelul maxim de siguranțăa fost mai dificilădecât în cazul unui model normal deoarece al doilea stâlp al mașinii este inclus direct în portiere, cadrul fiind practic o celulă de siguranță.
Noul B-Max nu va înlocui în gama Ford actualul Fusion, ci se va vinde în paralel cu acesta.
"Principalii clienți ai acestei mașini sunt familiile tinere, cu unul sau doi copii. Ca poziție geografică, cele mai multe vânzări vor veni din Europa Centrală", a spus Stefan Lamm. Designerul șef a subliniat că mașina este proiectată sub conceptul "One Ford", aceasta urmând a fi comercializată și pe alte continente în afara celui european, dar încă nu s-a luat nicio decizie cu privire la acest lucru.
solenza_scala
Eu ma gandesc ca fara stalpul central, oricat de mult ar fi rigidizat caroseria, va fi nasol la EuroNCAP...
J o h n n y
Ceva preturi s-au anuntat?
Dar motorizari? Vor fi noile motoare ecoboost?
ArtVandelay
The Ford B-MAX is powered by an ultra-low-CO2 powertrain, featuring a state-of-the-art three-cylinder 1.0-litre Ford EcoBoost petrol engine equipped with the Ford Auto-Start-Stop system.

This three-cylinder Ford EcoBoost engine was first previewed in the Start concept vehicle displayed at the Beijing Motor Show in 2010, and represents the next addition to the global family of Ford EcoBoost engines.

Like the 1.6- and 2.0-litre four-cylinder Ford EcoBoost engines, which have recently been launched in Ford's European medium and large cars, the 1.0-litre unit combines direct fuel injection, turbocharging and twin independent variable cam timing to achieve significant reductions in fuel-consumption and CO2 emissions.

Designed to replace larger conventional four-cylinder petrol engines, the three-cylinder Ford EcoBoost engine is undergoing final development prior to its production launch.

"The B-MAX demonstrates Ford's commitment to providing customers with exciting and innovative vehicles," said Stephen Odell. "We believe that the new concepts and technologies it showcases will have a major impact on the small car market."

sursa
loganfan2008
QUOTE
Din 2012, Ford va produce în Bănie un motor pe benzină cu trei cilindri, turbo, din familia de propulsoare EcoBoost in timp ce la uzina de la Mioveni, Dacia va inaugura cele doua benzi de fabricare ale noilor motoare pe benzina turbo de 1.4L/4 cilindrii respectiv 0,9L/3cilindrii (H5Ft / H4Bt)

Totodata anul acesta Renault va lansa noul propulsor de 1.6 GDI (M5Mt) si cel de 3 cilindrii H4D, in timp ce mai vechea motorizare K4M va fi inlocuita de motorul H4M ce va fi produs in prima faza doar la Avtovaz, un motor mult mai economic si cu performate superioare. In 2020 este prevazuta lansarea motorului H5Ft.


@ArtVandelay: [...] nici nu-ti imaginezi tu cat de mult conteaza pentru Renault faptul ca Ford a inceput sa faca ceva la Craiova
ArtVandelay
ce legatura are renault cu ce face ford la craiova ?
rtBK
QUOTE(J o h n n y @ 1 Mar 2011, 22:10)
Ceva preturi s-au anuntat?
Dar motorizari? Vor fi noile motoare ecoboost?
*




la stiri au zis intre 10.000 si 20.000 de euro

solenza_scala: cred ca usa din spate e facuta de asa natura incat sa inlocuiasca stalpul central in caz de impact lateral, ceea ce mi se pare aiurea totusi este ca s-ar putea ca ocupantii din spate sa ramana blocati, cel putin teoretic. Practic cred ca s-au gandit si ei ce si cum...
tribunul
QUOTE(Saint666 @ 28 Feb 2011, 21:26)
Bai n-arata rau deloc. Da am si eu o intrebare...cum deschizi usa?
*



Doamne ce chior sunt, acum am vazut in prima poza postata de Logan_Stepway in postul #2.
Saint666
Pai ala din postul #2 nu e noul C-max ? Si B-max ( adica ala cu problema teoretica la deschis usi ) e in post #11 ?
Smiley
ba da. probabil ca tribunul o sa mai zica o data
QUOTE(tribunul @ 2 Mar 2011, 15:57)
Doamne ce chior sunt
*



smile.gif
loganfan2008
QUOTE
Ford a investit pana acum la Craiova, 98 de milioane de euro

Noul contract al Ford pentru fabrica auto de la Craiova va apărea în luna octombrie, când va fi semnat actul adițional prin care americanii de la Ford Motor Company au cerut amânarea investițiilor la Craiova. Anunțul a fost făcut de Wolfgang Schneider, vicepreședinte al Ford Europa, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, precizează Mediafax. În luna august a anului trecut, Ford a solicitat reprezentanților Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) să decaleze cu un an investițiile programate la uzina de la Craiova și prevăzute în contractul de privatizare. În acest fel, producătorul auto ar fi trebuit să fie exonerat de la plata penalităților prevăzute în contractul de privatizare. Potrivit contractului, Ford România trebuie să ajungă într-un interval de patru ani de la preluarea efectivă a fabricii la un volum de producție de peste 250.000 de unități anual, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziției fostei societăți Automobile Craiova.

Investiții totale de un miliard de euro

Wolfgang Schneider a declarat la Geneva că Ford își menține angajamentele privind România și, în plus, după 2012, vor urma o serie de investiții pe termen lung, care ar putea cumula un miliard de euro, cele mai multe fiind planificate în 2013. Inițial, Ford își propusese să investească la Craiova 650 de milioane de euro. Oficialul Ford a făcut aceste anunțuri la Geneva, unde Ford a prezentat noul model B-Max, care va fi fabricat în uzina craioveană, începând cu anul viitor.

Oficial, Ford a investit 15% din cât a promis

„În urma verificărilor efectuate de Ministerul Finanțelor Publice în baza prevederilor OUG nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiect dezvoltarea regională, s-a constatat la data de 16.04.2010 că Ford România a realizat în perioada 2008-2009 investiții în utilaje și echipamente noi în valoare de 98,22 milioane de euro“, au spus reprezentanții Ministerului, arătând că, de fapt, Ford a investit doar 15% din suma totală promisă. Ministerul Finanțelor nu a avansat ce sumă a fost plătită de statul român către Ford sub formă de ajutor de stat și nici valoarea investițiilor pe 2010. 
P-A-C-O
Dupa investitia celor de la IAC Group din Bals, OT a venit randul firmei Yazaki România, cu sediul central la Ploiești, care își deschide un punct de lucru în județul Olt, la Caracal. Compania va produce cablaje electrice pentru noul model Ford care va fi fabricat la Craiova, informează Yazaki România, adăugând că activitatea punctului de lucru de la Caracal a început deja prin instruirea primelor echipe de angajați - 150 de persoane - pregătirea lor realizându-se în fabrica centrală de la Ploiești si Arad. La deschiderea oficială de la Caracal, care va fi în luna iulie a acestui an, numărul de angajați de la punctul de lucru va ajunge la aproximativ 400 de persoane, iar până în anul 2012 vor fi peste 800 de angajați, odată cu începerea producției la Ford, afirmă reprezentanții Yazaki. Până la închiderea ediției, compania nu a anunțat ce meserii se caută și nici unde și când se va face recrutarea de personal.

Conducerea companiei Yazaki România a ales Caracalul drept destinație „datorită potențialului industrial dezvoltat al zonei, disponibilității forței de muncă și, nu în ultimul rând, facilităților logistice din această zonă, apropiată de fabrica Ford de la Craiova“, se arată într-un comunicat de presă al companiei. De la fabrica Yazaki și până la Ford se ajunge în aproximativ 40 de minute.
La Yazaki România lucrează peste 3.000 de angajați în fabrica de la Ploiești si Arad, aproape la fel de mulți ca în uzina Ford din Craiova. Yazaki produce in cele doua site-uri cablaje electrice pentru Toyota și Ford, care în prezent sunt cei mai importanți clienți.

http://www.yazaki-europe.com
P-A-C-O
se pare ca au inceput transferurile de la Dacia la Ford

QUOTE
[...] eu am plecat cu parere de rau de acolo (ILN), a fost o FAMILIE pentru mine, cu bune si rele ca in orice familie, motivul pentru care am pleca a fost legat de oportuninatea oferita de catre Ford si m-am bucurat ca am mers mai aprope de familie
  Gina Coman | 81.12.181.130
tribunul
QUOTE(Squirrel @ 9 Mar 2011, 09:32)

O stire plina de informatii exacte, jurnalisti nu gluma.
wanderer
poate introduc structura stalpului in usa din spate, in partea dinspre mijlocul masinii. Ar putea merge, daca il pun "sa se sprijine" pe o structura de rezistenta din podea si capota (desi conceptul ala cu capota de sticla nu prea vad unde sa gazduiasca o astfel de structura transversala), in ideea de a opune rezistenta necesara la un impact lateral...teoretic, fortele cele mai mari pot fi doar dinspre exterior spre interior, nu? deci un stalp mobil, sprijinit la inchidere pe restul structurii fixe, ar proteja rezonabil.

raman
- problema la rasturnare, cand capota s-ar face varza...
- greutatea structurii de rezistenta (parca se si spunea pe undeva ceva de "concept cusca", nu?) ca doar nu pun aliaje care ar costa mai mult decat un avion! smile.gif si nici o structura ca a masinilor de curse nu e fezabila in autoturisme, din multe motive. smile.gif poate ceva gen fagure...?
- ce materiale poti sa pui ca sa ai si rezistenta cand trebuie, si sa ai si deformarea necesara care se urmareste in caz de accident la masinile actuale...

in fine, ce am aberat p-aci tine doar de logica (logica mea), nu pretind ca sunt inginer sau ca as fi despicat un concept din ala. smile.gif As tinde sa cred ca daca baietii s-au angajat la 5 stele, o sa le obtina...sunt curios cu ce pret de vanzare, insa. Daca reusesc sa faca ceva fiabil, ar putea sa devina un trend destul de urmarit de producatorii de masini, caci e cool sa nu ai stalp, nu? biggrin.gif Cand am vazut prima oara conceptul am fost convins ca o sa reapara stalpul la productia de serie. Vad insa ca ei insista ca acesta nu va exista.

oricum, mi se pare o masinuta reusita, mai ales c-ul...in pozele astea "specifice". Ramane de vazut si pe viu.
Sper sa aiba vanzare buna (atata timp cat e produsa in Romania masiv, cel putin), odata pt ca ajuta prin export si alta data pt ca ajuta prin concurenta.

ah, si grila aia mare "gura de balena" (oare o sa "se lipeasca" exprimarea asta a voastra? =)) ) este acoperita partial de numar, si nu mai pare asa de ciudata.
Squirrel
Șeful Ford Craiova, dezamăgit de muncitori.
QUOTE
Situatie tensionată la Ford: Șeful Ford Craiova, dezamăgit de muncitori

    Uzina auto de la Craiova nu reușește să atingă nivelul de calitate dorit de americanii de la Ford, potrivit publicației spaniole Las Provincias care îl citează pe Jan Gijsen, CEO și președinte al Ford România, ca fiind "dezamăgit" de cei aproape 3.600 de muncitori de la fabrică.
    Nivelul ridicat de rectificări care trebuie efectuate pe linia de asamblare în România încetinește, potrivit ziarului spaniol, planificarea producției la nivel european.
    Mai mult, Las Provincias citează mesajele lui Gijsen către angajații uzinei, în care șeful Ford le transmitea angajaților că uzina nu era pregătită la începutul anului să asambleze modelul Transit Connect, în timp ce în luna aprilie acesta a cerut o reacție rapidă din partea angajaților
    "Noi suntem contracronometru. Primele prototipuri de vehicule și motoare sunt programate să intre în producție la mijlocul acestui an. Prin urmare, în lunile următoare trebuie să se îmbunătățească atât calitatea cât și fluxul de producție actual", a subliniat șeful Ford România în comunicatul internă.
    La nivelul lunii mai tonul președintelui Ford România devine însă unul mai grav. "Trebuie să spun că suntem dezamăgiți de performanța noastră pe plan intern, de modul în care livrăm clienților noștri interni. Când văd numărul de rectificări necesare ca urmare a controalelor de calitate, îmi dau seama că nu se acordă importanță clienților. Am implementat toate procesele și instrumentele adecvate. Am făcut toate programele de formare necesare. Trebuie să ne concentrăm pe ceea ce facem. În prezent există volume mici și nu sunt mulțumit cu procesul nostru intern", a subliniat șeful Ford în scrisoarea internă la nivelul lunii trecute.
    "În ceea ce privește materialul din mai 2011 din buletinul informativ intern, președintele Ford România a evidențiat un aspect important pentru Ford, care este calitatea. Totuși, aceasta nu trebuie considerată o afirmație negativă privind nivelul de calitate al modelului Transit Connect ce se produce la fabrică, care sunt la un standard foarte ridicat", a declarat Nadia Crișan, membru în consiliul de administrație al Ford România.
    În primele patru luni ale acestui an la Craiova s-au asamblat aproape 2.900 de utilitare Transit Connect, în creștere cu 300% față de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, toate fiind exportate către piețe din Europa Centrală și de Vest.
    Anul trecut Ken Macfarlane, vicepreședinte responsabil de cele 21 de uzine Ford la nivel european, declara într-un interviu acordat ZF la uzina de la Valencia că angajații de la Craiova "sunt foarte receptivi, dar este o călătorie pe care am început-o împreună și mai avem de parcurs, fiind un proces de învățare". Încă de atunci se punea întrebarea cât de dificil va fi pentru cei 3.600 de angajați să treacă acum la producția de modele Ford, după ce mulți dintre ei au produs modele Oltcit și apoi Daewoo. Macfarlane a subliniat atunci că "răspunsul stă în leadership".
    Potrivit oficialilor Ford, compania nu a concediat niciun angajat de la Craiova din motive legate de neîndeplinirea sarcinilor la locul de muncă. În același timp, compania derulează în continuare programe de training în vederea atingerii standardelor de calitate impuse la nivel mondial de Ford Motor Company. Jan Gijsen a preluat de la 1 ianuarie 2011 funcțiile de director al fabricii Ford de la Craiova și de președinte al Ford România de la Dionisio di Campos, primul executiv al constructorului american, care s-a ocupat de proiectul Craiova încă de la început.
yoncv
Printre destula gargara si propaganda, avem si cateva informatii noi:
QUOTE
Au fost montați 340 de roboți industriali și am văzut lucruri speciale, cum ar fi locul unde se va fabrica motorul de 1 litru, cu putere de 120 de cai-putere, cu consum minim de combustibil și care va fi montat pe opt tipuri de mașini Ford din Spania, SUA, Mexic
(...)Au fost fabricate primele două exemplare (Ford B-Max - n.r.)
(...)oficialii producătorului auto au confirmat că de la anul începe atât producția de motoare, cât și de autoturisme în Bănie.
(...)în viitorul apropiat fabrica de la Craiova va lucra în două schimburi, iar în prima parte a anului viitor se vor produce 500 de mașini pe zi. Noul Ford B-Max va fi produs exclusiv la Craiova, iar furnizorii vor lucra cu stocuri minime de producție. Luna decembrie a acestui an va fi destinată testării mașinilor și motoarelor EcoBoost fabricate la Craiova.

Sursa
aphophis
doamne ajuta sa mearga bine, avem nevoie de exporturi ca de aer
ArtVandelay
Si de locuri de munca, ca de cand se lauda cu niste angajari ..
P-A-C-O
ArtVandelay, ai PM
ArtVandelay
La ei, au promis angajari inca de acum 2 ani, au angajat niste electricieni prin iarna si aia a fost tot pana acum.
Acum si furnizorii instalati in fabrica promit, sa vedem daca se tin de cuvant

stii tu din surse sigure ca s-au facut alte angajari in afara de cei "99" de electricieni angajati in iarna ?( zic cu ghilimele, ca aia a fost cifra oficiala, practic cred ca au fost mai putini - a fost un topic lung pe craiovaforum si au postat si cativa dintre cei intervievati)
P-A-C-O
QUOTE
Ulrich Andree, director de comunicare pe Europa al companiei Johnson Controls GmbH cu sediul central în Germania, a declarat ieri că fabrica din Craiova a furnizorului de scaune se va deschide pe 28 mai 2012, acela fiind momentul la care compania va începe efectiv să producă pentru Ford.
Practic, Ford va putea produce după această dată. Producătorul auto a anunțat, în ultima perioadă, că va demara fabricarea noului BMax în prima parte a anului viitor. Directorul de comunicare al Johnson Controls a mai spus că vor fi angajate 185 de persoane în fabrica din Craiova, care este situată în incinta uzinei Ford. Oficialul companiei nu a dat nici un fel de detalii cu privire la locul în care se pot depune CV-urile, ce valoare va avea investiția de la Craiova și nici câte scaune (pentru câte mașini) se vor produce în Bănie pentru Ford.
Johnson Controls mai are trei fabrici în România - la Pitești, Mioveni și Ploiești -, unde produce scaune, banchete și huse pentru mai multe modele auto.
Furnizorul produce în România pentru Renault-Nissan, Opel și Seat.
Markos
Si ce? Fara scaune nu pot produce la Craiova?
corbex
Oltenii stai pe ciuci, nu le trebuie.
S4b1n
Noi informatii despre motoarele de pe B-Max.
http://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/noi...rie-foto-67565/
P-A-C-O
QUOTE
In gama Ford, noul B-Max, un monovolum subcompact, dezvoltat pe platforma Fiesta, va inlocui actualul Fusion, aflat in fabricatie de la inceputul deceniului trecut si va concura direct cu modele precum Opel Meriva, Citroen C3 Picasso si Renault Modus


probabil ca se refera la viitorul Modus ce va fi lansat in 2012, odata cu Clio4.... cum sa compari B-Max-ul cu "trotineta" de Modus actual wacko.gif

PS: cu ocazia acestor poze, s-a mai linistit lumea ca prea intrasera cu totii in panica asta primavara legat de lipsa manerelor de la usi ... unii chiar nu pot sa faca diferenta intre un concept-car si o masina de serie laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.