Salut, am si eu o problema, poate ma ajuta cineva cu vre-o informatie. Am o berline pe inj.din 2000, 34000Km. Problema la mine e cu ambreiajul, se apasa f.greu pedala, am rupt deja un cablu pe chestia asta vara trecuta. Acum am cablu nou, l-am uns cu ulei inainte sa-l montez, am dat pedala jos si am uns axul, mai mult nu stiu ce sa fac. Sa fie problema din placa de presiune? Daca-i asa ce poate sa aiba? Masina nu are decat 34000km, ambreiajul cupleaza bine, cineva mi-a spus ca s-ar putea sa am ambreiaj de papuc. Chiar si asa, mergea el greu de cand am luat-o, dar nici in halul asta. M-am invatat sa schimb vitezele fara sa mai apas ambreiajul ca ma tem sa nu rup iar cablu si sa raman ca prostu in mijlocul intersectiei. Va multumesc, astept pareri
stoica_mariush
4 Mar 2011, 09:43
pai daca mai schimbi vitezele fara ambreiaj s-ar putea sa schimbi si cutia nu numai cablu.verifica furca rulmentul de presiune si placa .
soarele placiii ar putea avea dinti lipsa sau unii f dintre ei foarte uzati si sa-ti incline rulmentul la debreiere si de aici problema ta.
pedala n-are nici o treaba daca iti rupe cablul,daca era de la ea mergea greu dar nu avea cum sa-l rupa daca jos mergea totul bine.
Moderator edit: Scrie mai frumos, te rog.
Club12TRS
4 Mar 2011, 12:27
Axul furcii se roteste greu in carcasa ambreiajului, e veche treaba asta.
Nu sari cu bidonu' de ulei pe furca, iti intra la ambreiaj si costa. Vad ca esti din Bucuresti, da-mi un semn, vii cu ea la mine si te rezolv.
mihai7575
4 Mar 2011, 12:50
Cum reusesti tu costi2 sa schimbi vitezele fara sa calci ambreiajul?daca-ti intra greu in viteze cind calci tu tot asa greu ambreiajul,eu cred ca ai o problema cu placa de presiune,parerea mea.
burlacu marian
4 Mar 2011, 21:14
Plecarea de pe loc e grea fara ambreiaj, dar schimbarea vitezlor se face usor. Se f oleseste dublu ambreaj, sprit si corelarea vitezei de deplasare cu treapta de viteza care trebuie schimbata.
Danut 88
4 Mar 2011, 23:13
De acord cu Club12TRS, furca ambreiajului lucreaza greu pe carcasa. Incearca cu un Spray degripant.
Reparatia corecta inseamna schimbarea bucsilor alea 2 intre furca si carcasa cutiei (bucsi de o culoare rosiatica, bronz sau cupru, nu stiu exact), curatat temeinic de mizerie canalele, gresat si asta e.
Sprayul degripant o merge el cat merge, dar daca e mizerie multa pe furca, va reincepe iar problema in curand.
Tin sa precizez ca se poate rupe cablul de la pedala, chiar daca placa in sine e OK. Patit mandea de doua ori, prima data s-a rupt urechea, apoi a doua oara s-a rupt cablul cu totul (dupa demontaj , ce mai ramasese din cablu parea intepenit de tot pe camasa, nu se tragea la mana). Dupa un montaj de cablu nou si gresare cu simt al raspunderii, a mers de mai mare dragul.
PH-06-BOA
5 Mar 2011, 19:09
Frectie ! Cred ca nu stiti ce inseamna sa mearga axul furcii greu, si apoi e imposibil sa se caleze, pentru ca acolo are si ungere mai de la palier, mai de la priza, de pe la chiulasa, ahaaaa! Prima problema e CABLUL. Ai dat un cablu prost jos, si ai pus altul la fel. Camasa cablului e asa de tampita, ca nu lasa cablul sa alunece, oricata vaselina sau ulei i-ai baga. A doua, ar fi bratul scurt, desi nu s-a mai folosit de mult timp. Fa comparatie intre lungimea bratului de la a ta, si alta ce merge bine. Daca era axul gripat, ar fi mers si rulmentul tot timpul pe soare, si era deja la suruburile volantei acum. Fa joc cablului, pentru a vedea distanta dintre rulment si soare, si te comvingi ca axul merge usor. Repet, pune un cablu bun, sau fa proba cu al altcuiva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.