Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ambreiaj ciudat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
costi2
Salut, am si eu o problema, poate ma ajuta cineva cu vre-o informatie. Am o berline pe inj.din 2000, 34000Km. Problema la mine e cu ambreiajul, se apasa f.greu pedala, am rupt deja un cablu pe chestia asta vara trecuta. Acum am cablu nou, l-am uns cu ulei inainte sa-l montez, am dat pedala jos si am uns axul, mai mult nu stiu ce sa fac. Sa fie problema din placa de presiune? Daca-i asa ce poate sa aiba? Masina nu are decat 34000km, ambreiajul cupleaza bine, cineva mi-a spus ca s-ar putea sa am ambreiaj de papuc. Chiar si asa, mergea el greu de cand am luat-o, dar nici in halul asta. M-am invatat sa schimb vitezele fara sa mai apas ambreiajul ca ma tem sa nu rup iar cablu si sa raman ca prostu in mijlocul intersectiei. Va multumesc, astept pareri
stoica_mariush
pai daca mai schimbi vitezele fara ambreiaj s-ar putea sa schimbi si cutia nu numai cablu.verifica furca rulmentul de presiune si placa .
soarele placiii ar putea avea dinti lipsa sau unii f dintre ei foarte uzati si sa-ti incline rulmentul la debreiere si de aici problema ta.
pedala n-are nici o treaba daca iti rupe cablul,daca era de la ea mergea greu dar nu avea cum sa-l rupa daca jos mergea totul bine.

Moderator edit: Scrie mai frumos, te rog.
Club12TRS
Axul furcii se roteste greu in carcasa ambreiajului, e veche treaba asta.
Nu sari cu bidonu' de ulei pe furca, iti intra la ambreiaj si costa. Vad ca esti din Bucuresti, da-mi un semn, vii cu ea la mine si te rezolv.
mihai7575
Cum reusesti tu costi2 sa schimbi vitezele fara sa calci ambreiajul?daca-ti intra greu in viteze cind calci tu tot asa greu ambreiajul,eu cred ca ai o problema cu placa de presiune,parerea mea.
burlacu marian
Plecarea de pe loc e grea fara ambreiaj, dar schimbarea vitezlor se face usor. Se f oleseste dublu ambreaj, sprit si corelarea vitezei de deplasare cu treapta de viteza care trebuie schimbata.
Danut 88
De acord cu Club12TRS, furca ambreiajului lucreaza greu pe carcasa. Incearca cu un Spray degripant.
ATM
Reparatia corecta inseamna schimbarea bucsilor alea 2 intre furca si carcasa cutiei (bucsi de o culoare rosiatica, bronz sau cupru, nu stiu exact), curatat temeinic de mizerie canalele, gresat si asta e.
Sprayul degripant o merge el cat merge, dar daca e mizerie multa pe furca, va reincepe iar problema in curand.
Tin sa precizez ca se poate rupe cablul de la pedala, chiar daca placa in sine e OK. Patit mandea de doua ori, prima data s-a rupt urechea, apoi a doua oara s-a rupt cablul cu totul (dupa demontaj , ce mai ramasese din cablu parea intepenit de tot pe camasa, nu se tragea la mana). Dupa un montaj de cablu nou si gresare cu simt al raspunderii, a mers de mai mare dragul.
PH-06-BOA
Frectie ! Cred ca nu stiti ce inseamna sa mearga axul furcii greu, si apoi e imposibil sa se caleze, pentru ca acolo are si ungere mai de la palier, mai de la priza, de pe la chiulasa, ahaaaa! Prima problema e CABLUL. Ai dat un cablu prost jos, si ai pus altul la fel. Camasa cablului e asa de tampita, ca nu lasa cablul sa alunece, oricata vaselina sau ulei i-ai baga. A doua, ar fi bratul scurt, desi nu s-a mai folosit de mult timp. Fa comparatie intre lungimea bratului de la a ta, si alta ce merge bine. Daca era axul gripat, ar fi mers si rulmentul tot timpul pe soare, si era deja la suruburile volantei acum. Fa joc cablului, pentru a vedea distanta dintre rulment si soare, si te comvingi ca axul merge usor. Repet, pune un cablu bun, sau fa proba cu al altcuiva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.