Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Camion
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
garlic_dog
Ce, Satan, ii megamucul asta?
Merced
SR 101
bmwh548
Si eu care credeam ca l-a gasit Victoras pe soferul ala...
garlic_dog
Multumesc.
Merced
QUOTE(bmwh548 @ 5 Mar 2011, 17:54)
Si eu care credeam ca l-a gasit Victoras pe soferul ala...
*



Nu, o sa ne intalnim abia la Voineasa...
corbex
SR inseamna Steagul Rosu. Facut la Brasov. Benzina, pornire la manivela, personal navigant=2. Sofer si ajutor de sofer.
ArtVandelay
Nu se porneau doar la manivela, aveau si demaror(la buton) Am o carte veche unde e descrisa pornirea si utilizarea lor, un fel de manual de utilizare..cu poze si tot tacamul
corbex
Pina prin 1960 n-am vazut pe nimeni pornindu-le altfel decit la manivela. Poate erau msochisti. Modelele ulterioare posibil sa fi avut.
SiloS
Si ce facea ajutorul de sofer ? ohmy.gif
Shush
Ajuta soferul !
argon
QUOTE(corbex @ 5 Mar 2011, 19:45)
Pina prin 1960 n-am vazut pe nimeni pornindu-le altfel decit la manivela.
*



Chiar vroiam sa te intreb, Ford model T, model 1908, din ce-ti amintesti il porneau la manivela sau la buton? Daca nu, il intreb pe bion.
ArtVandelay
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image





daca e cineva curios..

ady77
QUOTE(corbex @ 5 Mar 2011, 18:45)
Pina prin 1960 n-am vazut pe nimeni pornindu-le altfel decit la manivela.
*



Nici eu radmasa.gif radmasa.gif
Victoras2001
QUOTE(Merced @ 5 Mar 2011, 18:00)
Nu, o sa ne intalnim abia la Voineasa...
*


De ce? Nu te mai ia domnul Markos?
Merced
Asa e, uitasem.
Imi pare rau ca nu ti-am mai raspuns la telefon dupa faza cu accidentu', da' m-a durut in cur de soarta pe care o s-o ai, ignorantule. icon_mrgreen.gif
Auzi, sa te bazezi pe un politai de comuna si pe intelegeri amiabile. wacko.gif
corbex
QUOTE(argon @ 5 Mar 2011, 20:04)
Chiar vroiam sa te intreb, Ford model T, model 1908, din ce-ti amintesti il porneau la manivela sau la buton?   Daca nu, il intreb pe bion.
*


Cind era de fata cineva cu Espero, il porneau la automat, sa nu se faca de ris. In rest, toata lumea avea garaje in plan inclinat, puneau contactul si le dadeau drumul la vale.

@ArtVabdelay: nu pun la indoiala manualul. indoieli am ca, apasind butonul care era in carte, puteai porni camionul care era in drum. Ori demarorul nu era bun de nimic, ori bateria, ori amindoua.
Cind aveam vreo 6 ani, practicam sporturi extreme. Stateam pe marginea drumului pina se apropia destul un camion cu busteni, dupa care traversam in fuga, cit mai aproape de el. Pierdea ala care traversa prea devreme sau pe care-l prindea soferul. Iti dai seama ca la frina aia i se oprea motorul omului.
ArtVandelay
Stai linistit, n-am pus manualul sa te contrazic.. m-am gandit doar ca poate e cineva interesat
alumicu
QUOTE(corbex @ 5 Mar 2011, 18:05)
personal navigant=2. Sofer si ajutor de sofer.


QUOTE(SiloS @ 5 Mar 2011, 18:49)
Si ce facea ajutorul de sofer ? ohmy.gif



QUOTE(Shush @ 5 Mar 2011, 19:02)
Ajuta soferul !


Masina era dotata cu sistemul servo-muschi; era nevoie de 2 oameni sa vireze autocamionul cand era oprit rolleyes.gif
l@u
QUOTE(alumicu @ 5 Mar 2011, 22:28)
era nevoie de 2 oameni sa vireze autocamionul cand era oprit
*



pai e si normal ca servo nu isi mai facea datoria radmasa.gif
bion
He,he.he SR copie dupa Zavod Imeni Stalina ZIS era copie dupa alea canadiene primite ca ajutor de razboi ca si M461 copie a GAZ 69 la origine masini Ford

motor:6 cilindri în linie, pe benzină,
Capacitate: 5550 cmc.
Alezaj/Cursă: 101.6/114.3 mm
Puterea maximă 90c p/2400rpm,
Raport de compresie: 6.0
Lungime: 6720mm, lățime: 2385mm, înălțime:2180mm
Ampatament: 4000mm, gardă la sol: 265mm
Ecartament față: 1700mm
Ecartament spate: 1740mm
Raza de bracaj: 8.0 m
Transmisie: spate, 4x2
Ambreiaj: două discuri, uscat
Cutie de viteze: 5 viteze
Greutate (gol): 3900 kg
Viteza maximă: 75 km/h
Pneuri: 9,00x20"
Capacitate rezervor: 150 L
Consum: 29.0 L/100km
A existat si 104 cu tractiune 4X4 si 109 ala din poza basculanta. A aparut in folclorul de tip nou " Sunt sofer pe basculanta si-am gagica bagaboanta" biggrin.gif
vet
hai ma ca esti rau. Acum 175 de ani servo functiona la fel si cu motorul pornit si cu el oprit. Si tot acum 175 de ani daca franai puernic ti se oprea motorul. Mari nelamurii aveau cei care franu puternic, li se oprea servo si se aprindea becul de la ESP.
b-73-zdv
QUOTE(corbex @ 5 Mar 2011, 18:05)
SR inseamna Steagul Rosu. Facut la Brasov. Benzina, pornire la manivela, personal navigant=2. Sofer si ajutor de sofer.
*


si uneori si stewardeza sofer5.gif
yhattori
QUOTE(corbex @ 5 Mar 2011, 20:16)
Cind aveam vreo 6 ani, practicam sporturi extreme. Stateam pe marginea drumului pina se apropia destul un camion cu busteni, dupa care traversam in fuga, cit mai aproape de el. Pierdea ala care traversa prea devreme sau pe care-l prindea soferul. Iti dai seama ca la frina aia i se oprea motorul omului.
*



Ala care traversa prea tirziu cistiga intii cu coronita.
Marty
Si 2 banuti! Plus ca facea popa o slujba numai si numai pentru el.
kog
am vazut recent unu d-asta dezafectat, in tinerete avusese un grup generator de trifazic montat.
user posted image

I-am deschis capota si am ramas socat. acolo se afla un urias motor V8 de 5 litri si 160 de cai. La o inspectie mai atenta am vazut ca avea tractiune integrala pe cardane.
Motorul ala m-a impresionat, avea chiar si carburatorul romanesc la locul lui. Inafara de radiator si un cardan nu parea sa ii lipseasca mare lucru wub.gif
corbex
Ala e Carpati sau Bucegi. Aratau identic. Cele mai multe aveau tractiune simpla. Cred ca pe unele variante de Bucegi se punea tractiune integrala.
tribunul
QUOTE(corbex @ 6 Mar 2011, 13:22)
Ala e Carpati sau Bucegi. Aratau identic. Cele mai multe aveau tractiune simpla. Cred ca pe unele variante de Bucegi se punea tractiune integrala.
*


Ai facut ucenicia pe ele, de le stii asa de bine?
kog
Avea in sat la bunica-mea un nene un buceag d'asta si obisnuia sa il conduca in blana tot timpul. Intotdeauna se auzea de departe ca vine, dupa aia se vedea un nor de praf si aparea si utilajul. Daca vreun animal de curte ii aparea in cale nu avea nici o sansa, de multe ori din bietele gaini care ii stateau in cale nu se mai aleagea nimic. Nici macar la curbe nu reducea viteza, le lua prin derapare fara probleme. Nu il deranja sa mearga cu viteza maxima nici cand era plin de oameni si unelte agricole ce se invalmaseau in bena aia din spate. O data a pierdut doua perechi de boi pe niste serpentine. Fara sa isi dea seama intr-o curba boii si-au continuat deplasarea rectilinie si uniforma. Cand s-a intors dupa ei, boii pasteau fericiti pe marginea drumului radmasa.gif
bmwh548
QUOTE(tribunul @ 6 Mar 2011, 13:26)
Ai facut ucenicia pe ele, de le stii asa de bine?
*



A lucrat la proiectare.
corbex
QUOTE(vet @ 6 Mar 2011, 00:51)
. Si tot acum 175 de ani daca franai puernic ti se oprea motorul. Mari nelamurii aveau cei care franu puternic, li se oprea servo si se aprindea becul de la ESP.
*


Soferii, spre deosebire de conducatorii auto, calca numai frina. Ambreiajul e pentru schimbat vitezele. In situatii de urgenta, numai DrMK ar mai avea prezenta de spirit sa calce ambreiajul, cu 1/10 secunde inainte de oprirea motorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.