Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: evacuare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Ciponnescus
Am nevoie de un sfat de la colegii "forumisti", cu privire la modificarea ce urmeaza sa o fac........mai exact vreau sa confectionez/montez un "straight pipe" paralel. Mai exact este vorba de o deviere a esapamentului pana sau dupa catalizator in o bucata de teava de vreo 30cm lungime.
La momentul asta am planul in cap dar ma lovesc de 2 probleme:
1 felul trecerii (pana sau dupa catalizator)
2 modalitatea prin care se face comutarea (electric ar fii ideal(ma gandeam la un actuator care va actiona un fel de supapa de trecere))

PS. Vreau sa fac asta deoarece:
1 am vazut la un ford focus si era "altceva"
2 nu sunt adeptul tevilor de tun la fundul masinii.
Maskatu
Am si eu o intrebare stupida. La ce te-ar ajuta chestia asta? Inafara faptului ca o sa trezesti toti vecinii cand ajungi noaptea pe la 10 acasa.
ursul_bipolar
Ne mai trebuie din pacate inca 20 de ani de acum in colo sa ii invatam pe toti smecherii ca nu au ce cauta pe strada cu rahaturile astea de avacuari care fac ca vaca nebuna...
Ciponnescus
@ursul_bipolar nu ai inteles nimic din ce vreau sa fac, nu sunt "smecher" ci doar vreau sa fac o modificare a evacuarii.
@Maskatu in afara de un sunet mai profund cred ca cu nimic. nu am cum sa deranjez vecinii deoare asa cum am scris si mai sus o sa fie prevazut cu un sistem de cuplare\decuplare a supapei care face by-pass-ul.

Si pentru toti ceilalti nu vreau sa fac asta doar ca sa sperii vecinii, pur si simplu imi place soundul acela.
Maskatu
Cred ca te-ai uitat la prea multe episoade cu west coast customs. Nu mai are rost sa mentionez despre ilegalitatea unei astfel de instalatii, si despre faptul ca daca te-ar opri rar-ul mobil, ai ramane fara talon si ai plati o amenda usturatoare.
mihairadu
Foarte tare ideea ,am vazut pe niste americane si era destul de comod. Cand vrei liniste ai, cand te apuca damblalele deschizi valva aia:D
ramsen
QUOTE(Ciponnescus @ 7 Mar 2011, 22:50)
@ursul_bipolar nu ai inteles nimic din ce vreau sa fac, nu sunt "smecher" ci doar vreau sa fac o modificare a evacuarii.
@Maskatu in afara de un sunet mai profund cred ca cu nimic. nu am cum sa deranjez vecinii deoare asa cum am scris si mai sus o sa fie prevazut cu un sistem de cuplare\decuplare a supapei care face by-pass-ul.

Si pentru toti ceilalti nu vreau sa fac asta doar ca sa sperii vecinii, pur si simplu imi place soundul acela.
*


la ce model de masina vrei tu sa faci asa ceva????la solenza???de abia are loc traseul ei original de tobe dar sa ii mai faci inca unul pentru by pass-ul ala de spui tu...stai frate linistit si mai bine iti faci un traseu fara detenta si pe diametrul de 50 si se aude si mai frumos decit ce vrei tu sa faci...parerea mea
Maskatu
Si itp-ul ce zice?
argon
Am inteles ideea, sistemul exista (nustiu daca din fabrica, sau facut profi ulterior) pe mai multe masini, dar nici una de 75 de cai, ci pe V6,V8, sute de cai, valva face bypas inainte de catalizator si tobe, si ofera un plus de cativa zeci de cai la nevoie, acu' daca se simte ceva incat sa merite la Solenza, m-as mira.

Problema e ca nu poti sa o faci tu pe genunchi, acolo trebuie etanseitate serioasa, si rezistenta la niste temperaturi foarte mari, se gasesc de cumparat in schimb, arata cam asa[attachmentid=1627702897]
marius80_eugen
1. S-au facut astfel de trasee la cateva DSN , care le-am vazut al concursuri , care aveau pe la 95 CP . Problemele mari erau la turatii sub 2000 de ture , unde masina nu avea cuplu deloc . Motoarele au trebuit modificate si aveau Pmax undeva la peste 6000 rpm , iar cuplul pe al 4000 si nu arata prea grozav . Nici vorba de catalizator pe acele masini .
2. Poti folosi sistemul de la Honda , care are doua tevi de evacuare , dar destul de subtiri , dar trebuie sa calculezi bine , astfel incat volumul evacuarii sa nu depaseasca cu mult pe cel de 50mm Borla . De ce fac comparatie la el ? Pentru ca acestas a fost calculat si isi face treaba foarte bine . Daca tu pui doua evacuari stock de exemplu vei avea ceva de genul 2 x 43-45 mm , ceea ce este foarte mult . La 1 x 60 mmm au doar diesel-urile de 1.9 - 2litri .
Pentru tine cred ca ai putea pune doua evacuri de Matiz de exemplu , ca diametru . Orice faci , daca vrei sa apuci sa te si bucuri de munca , faci DUPA catalizator . Daca faci inaintea lui , iti vor trebui doua catalizatoare , bani multi , greutate , loc putin sub masina ...
Poti pune eventual galeria ( serpisorii ) mariti , curatati , taseul pana in catalizator + catalizatorul marit apoi tot treseul dupa catalizator impartit pe 2 ramuri .
3. Poti folosi si varianta gen Porsche cu un singur traseu gros dupa catalizator si numai dupa puntea spate sa-l imparti in doua finale .
Per total nu castigi mai mult de 1-2 CP in plus fata de un traseu Sport Borla .
Maskatu
Vorbiti de evacuari de porsche si masini de zeci de mii de euro cu motoare de sute de cai in contrast cu solenze si super nove. Uneori nu mai inteleg deloc lumea de pe forumul asta...
marius80_eugen
Pai ... vorbim de ce nu avem biggrin.gif . Daca am avea , nu am vb de ele . icon_mrgreen.gif Cand e vb de imaginatie si idei ... "scai is da limit" smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.