QUOTE(sk100it @ 20 Aug 2013, 21:17)
datorita uzurii segmentilor,se face presiune in baia de ulei,o parte se consuma,deoarece ajunge in camera de ardere,iar restul,il arunca in palnia filtrului de aer.In acest caz se impune reparatia capitala a motorului,camasi,pistoane,bolturi si segmenti.Inlocuirea segmentilor doar nu duce la nici o ameliorare,atata timp cat camasile sunt ovalizate,se arunca ulei prin spatele segmentilor,sau,atunci cand camasile sunt foarte uzate,se rup pragurile pistoanelor,unde stau segmentii.Din pacate se parctica reparatii partiale,ceea ce este o mare greseala
De unde naiba uzura segmentilor ??? Daca omul a pus mai mult ulei asta nu inseamna ca a nenorocit motorul ! Povestea de mai sus vb. de o mare nenorocire , in timp ce omul nu are decat filtrul umezit cu mult abur de la recircularea capacului de la motor . NU trebuia sa puna cu mult mai mult , ci undeva la 300 -500 ml , dar in timp , asta se poate produce , mai ales daca a mers si cu motorul mai turat .
Uleiul nu ajunge in camera de ardere decat daca setul motor e praf si nu inteleg de unde ai tras concluzia asta ???
Daca setul motor e praf , permite arderea unei cantitati de ulei impreuna cu benzina , lucru usor observabil in FUMUL scos pe evacuare . O cantitate mai mare de ulei , NU duce la uzura setului motor .
Presiunea mai mare facuta de o cantitate putin mai mare de ulei nu duce la explozia blocului motor sau cum vreti sa mai exagerati , ci exact la acele semne ca ceva nu este in regula cu nivelul uleiului sau cu recircularea vaporilor . Uleiul / vaporii de ulei trecuti prin acel filtru a fost admisi in motor si arsi impreuna cu aerul si nici acest lucru nu duce la uzura prematura a setului motor .
De camasi ovalizate si alte filme horror ... hai sa fim seriosi , unii au mers si fara ulei , cu o cantitate f mica sau cu garnitura la chiuloasa arsa si tot nu au patit astea .
QUOTE(edy99 @ 20 Aug 2013, 23:24)
Daca te uitati bine in acea poza vedeai pete in uleiul ala, petele vin de la benzina ce intra in ulei
Petele de pe filtrul de aer "vin" de la benzina ce intra in ulei ????
Chiar sunt curios in ce moment benzina intra in ulei si daca nu cumva o fi un nou gadget al DACIA pt scaderea consumului , poate au bagat si motoare in 2 timpi si 16 V.
Eu mai intreb inca o data : s-au ieftinit drogurile ???
Pentru colegul patit : schimba uleiul ( 10w40) si filtrul de ulei ( ia de origine ) , pui la un schimb cu tot cu filtru 2,7 litri si apoi completezi numai la joja foarte putin cand masina se afla pe o portiune perfect plana , dupa ce ai lasat cel putin 5-10 minute motorul oprit.
Curata conducta de recirculare , scoti si restrictorul ala si il cureti bine , apoi o montezi la loc . Eu as desface si cutia si as curata corpul clapeta , nu neaparat din cauta uleiului , ci din cauza ca acel ulei face nebuii impreuna cu praful , iar motorasul pas cu pas este destul de sensibilos la mizerii , deci curata tot corpul clapeta si apoi le montezi pe toate la loc .
Verifica cu mare atentie daca a mai curs/supurat prin alte parti ulei si apoi faci teste la drum .
Nu ai precizat daca in ultimul timp ai mai umblat la motor in vreo parte si poate te gandesti si la ce a fost . Daca ai acces la un tester CLIP , poti urmari si presiunea de ulei si sa vezi daca este totul ok .
Pornirea motorului si un test pe loc se poate face si fara montarea filtrului aer si fara inchiderea capacului , astfel incat poti observa singurel daca , dupa curatare si inlocuirea uleiului si a filtrului + curatarile respective , se manifesta la fel , adica observi cum "sar" stropi sau abur puternic de ulei . Nu uita ca motorul trebuie sa fie incalzit si sa ai grija sa nu sara pe tine ulei incins cand accelerezi de la clapeta .
Daca ai verificat si restul de lichide , ca de exemplu sa NU ai antigel in ulei sau alte combinatii miraculoase care ar insemna probleme mai mari , atunci problema cu vaporii in filtru ar trebui sa dispara .