Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei in filtru de aer !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
Maskatu
albastru=injectie
negru=diesel unsure.gif

Nu are legatura culoarea cu segmentarea. Atata vreme cat pierde ulei, clar scapa pe la segmenti, asa ca nu prea mai are importanta daca iese roz, albastru sau verde la evacuare. happy.gif
cata82
QUOTE(Maskatu @ 27 Oct 2011, 07:29)
albastru=injectie
negru=diesel  unsure.gif

Nu are legatura culoarea cu segmentarea. Atata vreme cat pierde ulei, clar scapa pe la segmenti, asa ca nu prea mai are importanta daca iese roz, albastru sau verde la evacuare.  happy.gif
*



Maskatu imi permiti o completare ?
Pot fi si garniturile (oringurile) de la supapele de admisie/evacuare nu neaparat segmenti sau pot fi ambele si segmenti si garniturile de la supape.
razvan_78
Iata cum am gasit filtrul de aer si ce am gasit in carcasa lui....imi puteti spune despre ce este vb?ms

17 Aug 2013, 12:56:
filtrul de aer..
edy99
Ulei iti mananca? Cum arata uleiul? In mod normal trebuie segmentare sau schimbare semeringuri supape. Nu stiu daca are vre-o sita sau vre-o supapa pe undeva ca la alte masini, pt a putea fi curatate
razvan_78
mananca cam 1 l la 10 mii
edy99
Trebuie segmentat
marius80_eugen
QUOTE(razvan_78 @ 17 Aug 2013, 12:54)
Iata cum am gasit filtrul de aer si ce am gasit in carcasa lui....imi puteti spune despre ce este vb?ms
*


OMG . Verifica nivelul uleiului la joja si vezi unde este situat . Este posibil si sa fi bagat prea mult ulei in motor si sa-ti arunce pe la recirculare in filtru .
Verifica si conducta de recirculare , pentru ca are un obturator/limitator pe ea , care se poate infunda in timp !
Eu as schimba uleiul cu totul , as curata si filtrele de ulei si aer , as curata tot ( cutia filtru aer , corp clapeta ...) si apoi as mai face ceva teste , ca nu cumva un mecanic idiot sa fi bagat mai mult de 2,8 - 3 litri de ulei .

QUOTE(edy99 @ 17 Aug 2013, 17:05)
Ulei iti mananca? Cum arata uleiul? In mod normal trebuie segmentare sau schimbare semeringuri supape. Nu stiu daca are vre-o sita sau vre-o supapa pe undeva ca la alte masini, pt a putea fi curatate
*


Daca papa ulei sau trebuie segmentat , fumul se vede clar si acel ulei este consumat , nu are treaba cu recircularea ! Mai intereseaza-te inainte sa dai sfatul respectiv.
Iulikk
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Aug 2013, 19:56)
Este posibil si sa fi bagat prea mult ulei in motor si sa-ti arunce pe la recirculare in filtru .
*



Este o porcarie ceea ce spui tu acolo. Am bagat, din greseala, in motorul Solenzei din dotare 6 litri de ulei. Nu a avut nici pe dracu filtru de aer (am editat) si nu s-a aprins niciun martor in bord. Noroc ca țiuia cutia in viteza a 5a si mi-am dat seama imediat (adica la vreo 80 de km) ca am scos din greseala uleiul din cutia de viteze, si am pus ulei in motor peste cel vechi ph34r.gif .
razvan_78
era vorna de filtru de aer.oricum mai mare prostie ca a ta nam auzit radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Iulikk
Am editat. Din repezeala am scris filtru de ulei in loc de filtru de aer.
cosstti
Am observant de curand ca am filtrul de aer murdar de ulei si lipsa de aprox 0.6 l de ulei.
Filtrul murdar de ulei este doar pe o portiune mica, nu ca cel al lui razvan_78.
Am mai observant ca teava de esapament este murdara la interior.
Maine curat cele doua furtune.
marius80_eugen
QUOTE(Iulikk @ 18 Aug 2013, 19:37)
Este o porcarie ceea ce spui tu acolo. Am bagat, din greseala, in motorul Solenzei din dotare 6 litri de ulei. Nu a avut nici pe dracu filtru de aer (am editat) si nu s-a aprins niciun martor in bord. Noroc ca țiuia cutia in viteza a 5a si mi-am dat seama imediat (adica la vreo 80 de km) ca am scos din greseala uleiul din cutia de viteze, si am pus ulei in motor peste cel vechi ph34r.gif .
*



S-au ieftinit drogurile atat de mult ? radmasa.gif
Leo0608
iese pe la simeringuri, filtru aer , surplusul de ulei bagat in plus in baie
face presiune si il arunca afara, forteaza
cosstti
@ total
Schimbul de ulei il fac personal. Pun ulei pana la jumatatea portiunii dintre cele doua crestaturi.
Spui ceva despre simeringuri, la care simeringuri te referi?
Sincer sa fiu... vreau sa remediez problema.
Iulikk
QUOTE(marius80_eugen @ 19 Aug 2013, 22:25)
S-au ieftinit drogurile atat de mult ?  radmasa.gif
*



Vai de plt icon_mrgreen.gif .
sk100it
datorita uzurii segmentilor,se face presiune in baia de ulei,o parte se consuma,deoarece ajunge in camera de ardere,iar restul,il arunca in palnia filtrului de aer.In acest caz se impune reparatia capitala a motorului,camasi,pistoane,bolturi si segmenti.Inlocuirea segmentilor doar nu duce la nici o ameliorare,atata timp cat camasile sunt ovalizate,se arunca ulei prin spatele segmentilor,sau,atunci cand camasile sunt foarte uzate,se rup pragurile pistoanelor,unde stau segmentii.Din pacate se parctica reparatii partiale,ceea ce este o mare greseala
Leo0608
@cossti , ma refeream la posturile lui marius80_eugen si Iulikk de mai sus wink.gif
LE: zice bine sk100it mai sus .Vad ca esti din IS, mergi la un mecanic bun,recomandat de altii, sau recomandat de pe forum ca sa iti diagnosticheze/repare motoru
edy99
Daca te uitati bine in acea poza vedeai pete in uleiul ala, petele vin de la benzina ce intra in ulei
marius80_eugen
QUOTE(sk100it @ 20 Aug 2013, 21:17)
datorita uzurii segmentilor,se face presiune in baia de ulei,o parte se consuma,deoarece ajunge in camera de ardere,iar restul,il arunca in palnia filtrului de aer.In acest caz se impune reparatia capitala a motorului,camasi,pistoane,bolturi si segmenti.Inlocuirea segmentilor doar nu duce la nici o ameliorare,atata timp cat camasile sunt ovalizate,se arunca ulei prin spatele segmentilor,sau,atunci cand camasile sunt foarte uzate,se rup pragurile pistoanelor,unde stau segmentii.Din pacate se parctica reparatii partiale,ceea ce este o mare greseala
*


De unde naiba uzura segmentilor ??? Daca omul a pus mai mult ulei asta nu inseamna ca a nenorocit motorul ! Povestea de mai sus vb. de o mare nenorocire , in timp ce omul nu are decat filtrul umezit cu mult abur de la recircularea capacului de la motor . NU trebuia sa puna cu mult mai mult , ci undeva la 300 -500 ml , dar in timp , asta se poate produce , mai ales daca a mers si cu motorul mai turat .
Uleiul nu ajunge in camera de ardere decat daca setul motor e praf si nu inteleg de unde ai tras concluzia asta ???
Daca setul motor e praf , permite arderea unei cantitati de ulei impreuna cu benzina , lucru usor observabil in FUMUL scos pe evacuare . O cantitate mai mare de ulei , NU duce la uzura setului motor .
Presiunea mai mare facuta de o cantitate putin mai mare de ulei nu duce la explozia blocului motor sau cum vreti sa mai exagerati , ci exact la acele semne ca ceva nu este in regula cu nivelul uleiului sau cu recircularea vaporilor . Uleiul / vaporii de ulei trecuti prin acel filtru a fost admisi in motor si arsi impreuna cu aerul si nici acest lucru nu duce la uzura prematura a setului motor .
De camasi ovalizate si alte filme horror ... hai sa fim seriosi , unii au mers si fara ulei , cu o cantitate f mica sau cu garnitura la chiuloasa arsa si tot nu au patit astea .

QUOTE(edy99 @ 20 Aug 2013, 23:24)
Daca te uitati bine in acea poza vedeai pete in uleiul ala, petele  vin de la benzina ce intra in ulei
*


Petele de pe filtrul de aer "vin" de la benzina ce intra in ulei ????
Chiar sunt curios in ce moment benzina intra in ulei si daca nu cumva o fi un nou gadget al DACIA pt scaderea consumului , poate au bagat si motoare in 2 timpi si 16 V.
Eu mai intreb inca o data : s-au ieftinit drogurile ???

Pentru colegul patit : schimba uleiul ( 10w40) si filtrul de ulei ( ia de origine ) , pui la un schimb cu tot cu filtru 2,7 litri si apoi completezi numai la joja foarte putin cand masina se afla pe o portiune perfect plana , dupa ce ai lasat cel putin 5-10 minute motorul oprit.
Curata conducta de recirculare , scoti si restrictorul ala si il cureti bine , apoi o montezi la loc . Eu as desface si cutia si as curata corpul clapeta , nu neaparat din cauta uleiului , ci din cauza ca acel ulei face nebuii impreuna cu praful , iar motorasul pas cu pas este destul de sensibilos la mizerii , deci curata tot corpul clapeta si apoi le montezi pe toate la loc .
Verifica cu mare atentie daca a mai curs/supurat prin alte parti ulei si apoi faci teste la drum .
Nu ai precizat daca in ultimul timp ai mai umblat la motor in vreo parte si poate te gandesti si la ce a fost . Daca ai acces la un tester CLIP , poti urmari si presiunea de ulei si sa vezi daca este totul ok .
Pornirea motorului si un test pe loc se poate face si fara montarea filtrului aer si fara inchiderea capacului , astfel incat poti observa singurel daca , dupa curatare si inlocuirea uleiului si a filtrului + curatarile respective , se manifesta la fel , adica observi cum "sar" stropi sau abur puternic de ulei . Nu uita ca motorul trebuie sa fie incalzit si sa ai grija sa nu sara pe tine ulei incins cand accelerezi de la clapeta .
Daca ai verificat si restul de lichide , ca de exemplu sa NU ai antigel in ulei sau alte combinatii miraculoase care ar insemna probleme mai mari , atunci problema cu vaporii in filtru ar trebui sa dispara .
sk100it
Un lucru e clar.Au disparut scolile de specializare a viitorilor mecanici auto,iar acum totul se invata dupa ureche,gen las-o ba ca merge asa.respectivul forumist a spus ca a gasit ulei in filtrul de aer.Eu am explicat exact care este problema.putem sa o luam logic,nu ma deranjeaza.Ce ma deranjeaza este tactica tipica romanului care nu se pricepe,dar se baga,este atotstiutor.1.simeringuri supapa stricate=consuma ulei,scoate fum,ancraseaza bujiile,dar NU EXISTA PRESIUNE IN BAIA DE ULEI.deci,nu apare ulei la filtru.supapa admisie arsa,da rateuri,da in nas,tinde sa se opreasca,toba este murdara.supapa evacuare arsa,motorul trage,insa merge prost,insa nu da in nas,toba este curata.Segmenti uzati=motorul trage ca la balamuc,scoate fum la rece,consuma ulei,in timp ancraseaza bujiile si in ultim moment calamineaza supapele,ceea ce duce la deschiderea partiala,ca intr-un final nu il mai poti porni din lipsa de compresie.Set motor uzat=toate simptomele segmentilor uzati,in plus incep sa bata bolturile sau pistoanele in camasi.Segmentarea de care zicea colegul se face Doar o data si atunci cand motorul nu are mai mult de 80000km,dupa acest rulaj,e apa de ploaie,pt ca cilindrii sunt compromisi si nu mai merge doar segmentarea.La alte intrebari,daca timpul imi sta la dispozitie,voi raspunde.Succes
edy99
Ba nene, esti praf de pusca! Invata mecanica pe un motor nu pe calculator si apoi jigneste oamenii! Cand sunt uzatii segmentii si scapa compresie, o parte din amestecul de combustibil si o parte din gazele arse in urma detentei, scapa in bloc in ulei! De acolo face presiune in carter si da uleiul afara pe unde apuca si tot de acolo acele gaze cu acel amestec intra in ulei! Dupa cum am zis in prima postare, in cazul in care nu are alte supape infundate(pt ca nu cunosc traseul eliberarii caldurii uleiului la acest motor), e dus setul motor.
neacsugabrie
Eu zic sa schimbe uleiul,filtrul si sa vada ce se mai intampla.Cand am cumparat Solenza de la fostul proprietar ,efectuase el schimbul de ulei si filtre si distributia,caci initial nu dorea sa o vanda.Dorind sa verific cele spuse,la cateva zile,am fost la un amic care are un mic service si am verificat masina.Am gasit filtrul de aer nou dar plin de ulei in zona epuratorului.In motor erau fix 4 litri de ulei.La-am sunat pe fostul proprietar si mi-a zis ca 4 litri ia ca asa i-au bagat aia la service.De atunci am 45000 de km cu masina si mai gasesc un pic de ulei in zona epuratorului ( nu asa de rau ca atunci),atunci cand fac schimburile,dar cred ca e si de la faptul ca port 44 la picior.Masina nu consuma ulei,a trecut 2 teste de noxe (unul la ITP si unul in trafic) si cred ca are 198000 km nu 98.000 cum arata la bord.
Maskatu
De cand am luat masina aveam filtrul patat. Pana m-am prins de treaba am mers asa. Apoi am scos furtunul ce intra in carcasa filtrului, lam prelungit sii l-am lasat atarnat langa motor, inspre caseta. Are 4 ani de cand este asa. Ulei nu consuma, benzina nu consuma, fum nu scoate. Probabil problema nu este asa avansata.
sk100it
QUOTE(edy99 @ 21 Aug 2013, 18:06)
Ba nene, esti praf de pusca! Invata mecanica pe un motor nu pe calculator si apoi jigneste oamenii! Cand sunt uzatii segmentii si scapa compresie, o parte din amestecul de combustibil si o parte din gazele arse in urma detentei, scapa in bloc in ulei! De acolo face presiune in carter si da uleiul afara pe unde apuca si tot de acolo acele gaze cu acel amestec intra in ulei! Dupa cum am zis in prima postare, in cazul in care nu are alte supape infundate(pt ca nu cunosc traseul eliberarii caldurii uleiului la acest motor), e dus setul motor.
*


Eh,cine ma puse sa vorbesc?Nu era mai bine sa tac? unsure.gif Auzi,supape infundate. 243.gif sa se faca ala care o mai zice ceva
marius80_eugen
edy99 mergi sa faci o baie rece si poate iti revii !

Problema omului nu este atat de mare pe cat bat unii campii , nu mai speriati oamenii degeaba , ca asa ajung sa dea o caciula de bani la mecanici "destepti" care schimba un filtru de aer , unul de ulei si ii cer omului milioane .

Maskatu - ai grija cu ala ca se dau amenzi mari in afara daca lasi in urma masinii picaturi de ulei ! Stiu ca si la vechile Dacii la fel se facea , eu personal prefer sa folosesc un filtru mic (breather) langa carcasa filtrului si consider ca e mai "sanatos" asa . Nici ARR-ul nu e incantat cu astfel de modificari , pentru ca acei vapori trebuiesc arsi si trasi prin catalizator si nu eliberati direct in atmosfera , dar ... sa nu fim mai catolici decat Papa , partea buna e ca motorul e mai curat asa , mai ales corpul clapeta .

Eu as astepta raspunsul colegului cu problema sa ne spuna ce a facut , ce a descoperit si cum a rezolvat problema .
Maskatu
Cred ca in nici o luna breatherul ala s-ar imbacsi in ultimul hal si ar face mizerie mare prin jur. Breatherul este un fel de mini filtru de aer nu? Unde ai gasit si cat costa?
MyKe89
Am schimbat de 2 ori filtrul de aer de cand am masina si nu-mi aduc aminte sa fi vazut ceva. Ori nu avea nimic, ori avea foarte putin. De ce diferentele astea? smile.gif
Maskatu
Modul de exploatare, calitatea uleiului, nr de km la care s-a facut schimbul, samd. Daca au cateva buba asta nu inseamna ca trebuie sa o aiba toate.
marius80_eugen
QUOTE(Maskatu @ 22 Aug 2013, 00:28)
Cred ca in nici o luna breatherul ala s-ar imbacsi in ultimul hal si ar face mizerie mare prin jur. Breatherul este un fel de mini filtru de aer nu? Unde ai gasit si cat costa?
*


Eu cam la 4-5 luni curat si filtrul de aer sport si acel breather . Nu conteaza ca raman vapori in el , nu curge nimic din el si pana la urma acel ulei din filtrul mic ajuta la filtrarea aerului si nu lasa praful sa intre in motor . Din targ Vitan cam 20-25 ron parca a fost . Dar o data la 2-3 ani schimbat , nu se simte .
Iulikk
'ai ca m-ati facut curios si azi m-am uitat si eu un cutia filtrului de aer. Curat ca lacrima... Daca tot am umblat acolo, am schimbat si filtrul. Am pus de origine, 35 de lei. Am pus mereu cate 3 litri de ulei. Nu m-am uitat la "jojã" de vreo 3 ani.
cosstti
Fericitule!
In poza 1 se vede ca ai facut ceva curatenie pe acolo cu un penson probalil, ceea ce este absolut normal.
Maskatu
QUOTE(Iulikk @ 22 Aug 2013, 15:56)
'ai ca m-ati facut curios si azi m-am uitat si eu un cutia filtrului de aer. Curat ca lacrima... Daca tot am umblat acolo, am schimbat si filtrul. Am pus de origine, 35 de lei. Am pus mereu cate 3 litri de ulei. Nu m-am uitat la "jojã" de vreo 3 ani.
*


Mai pune antigel ca plange vasul. happy.gif
Iulikk
QUOTE(cosstti @ 22 Aug 2013, 21:47)
Fericitule!
In poza 1 se vede ca ai facut ceva curatenie pe acolo cu un penson probalil, ceea ce este absolut normal.
*



Nu am facut curatenie deloc in acel spatiu. Probabil praful acolo s-a sters cand am ridicat filtrul. Am curatat spatiul din spatele motorului, unde este aeroterma, vasul de lichid de parbriz si am desfundat scurgerea din dreapta, dar "interiorul" cutiei filtrului nu am sters-o nici macar o data de cand e masina.

PS: da maskatule stiu... am cumparat 1 litru de antigel si 1 de apa si am completat acolo.
Maskatu
Pe unde iti pierde?
Iulikk
Sincer, nu stiu. Dar cred ca pe la pompa de apa, care e cea originala de 10 ani. Prin alta pare nu cred ca pica. Nu se face balta sub masina... iar la motor nu am observat pete suspecte.
cosstti
Am citit toate comentariile de pe aici si am constatat ca nu prea este nici o solutie in eliminarea uleiului aruncat sub forma de picaturi in carcasa filtrului de aer.
Cele doua furtunase pentru recuperarea vaporilor de ulei le-am curatat, le-am spalat cu benzina, deci sunt curate. Si totusi fenomenul persista.
Solutia ar fi segmentarea sau inlocuirea intregului set motor?
Cum se poate sti cand este timpul sa se faca operatiunea cu setul motor?
Uleiul aruncat in filtrul de aer afecteaza intr-un fel sau altul catalizatorul?
Masina are aproape 15.000 Km. parcursi.
Maskatu
Scoate furtunul din carcasa si pune o prelungire pe langa motor, sa curga pe jos. Da stiu ca nu este eco dar nu mai patezi filtrul de aer. Si daca vrei pui un breather ca sa nu mai curga pe langa.
cosstti
Stiu ca inovatia asta ai facut-o la masina ta.
Procedand astfel nu faci altceva decat sa protejezi catalizatorul.
Rectific: Masina are aproape 150.000Km.
Probabil ca voi adopta aceeasi metoda ca si tine pentru a evita setul motor.
Multumesc.
marius80_eugen
Parerea mea strict personala este ca acei stropi nu au cum sa dauneze catalizatorului incat sa-l strice .
Daca setul motor e uzat , motorul consuma ulei si scoate fum si atunci poti spune ca dauneaza catalizatorului . Vaporii de ulei sunt bagati in admisie si apoi arsi , dar este vorba de 10-20 gr ulei , nu mai mult .
Eu in continuare nu cred ca acei stropi pe filtrul de aer sunt din cauza setului de motor uzat .
Poti sa scoti in exterior un furtunel prin care sa dea afara acei vapori , daca nu-ti place varianta cu breather-ul mic , dar sa NU indrepti direct in jos acel furtun , pentru ca iti va scoate din motor mult ulei daca il dai in jos imediat din capacul carterului . Nu uita ca el ajunge in filtrul de aer dupa ce urca destul de mult si mai are si o duza mica pe traseu .
Eu ti-as recomanda sa mergi in service autorizat pentru un reglaj de tacheti si cu ocazia asta explici si mecanicilor problema ta si vezi ce solutie au , iar pentru ca tot desfaci in zona capacului , vezi situatia in motor si care sunt cauzele problemei .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.