Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei in filtru de aer !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
hhd_0
Am schimbat azi filtru de aer si am obs ceva ulei ( nu mult ) in compartimentul filtrului !

Credeam ca in acel compartiment este o singura gaura care duce spre motor , dar mai este una de dimensiuni mai reduse ! Clar de acolo a venit uleiul !


Este normal ?
ArtVandelay
ie de la forja
Maskatu
Pe acolo ar trebui in mod normal sa iasa doar VAPORI care ulterior sa fie re-aspirati de motor, insa uneori din mai multe cauze, incepe sa iasa uleiul sub forma lichida, anume:

-motor fortat foarte mult in trecut
-ulei de proasta calitate
-filtre si ulei neschimbate la timp
-neingrijire corespunzatoare a motorului
-evacuare sau admisie deficita
florynn23
auziti am si io o problema tot cu uleiu in filtru de aer:-?
doar k io am facut motoru acu 20k km....si acu 10mii nam bagat in seama uleiu din filtru pt k acel filtru il folosisem si knd papa uleiu si erau segmentii praf.... si acuma surpriza in filtru nou e ulei:| un mecanic a zis k ar fi de la pistoane :-s alte idei?
besche
Eu cred ca trebuie sa scriem naibii normal si cat de cat corect ,ca nu suntem pe messenger
justmechiry
Am si eu aceeasi problema cu uleiul in filtru , respectiv pe langa .Motorul nu a fost forjat,decat cand ma apuca ... destul de rar insa , ulei castrol , .
djasu82
nu ai treaba , poate ai pus mai mult de 2,9L. Oricum uleiul face bine la motor in campera de ardere. Ce e prost ca murdareste mai repede capul de la motorasul pas cu pas si trebuie curatat din cand in cand.
justmechiry
Poi din cate stiu 3.5L ulei , pune cand fac schimbul .... dar oricum bine ca nu are problema. Ms pentru ajutor .
hhd_0
QUOTE(justmechiry @ 7 May 2011, 18:16)
Poi din cate stiu 3.5L ulei , pune cand fac schimbul .... dar oricum bine ca nu are problema. Ms pentru ajutor  .
*




Se pare ca nu stii corect ! Azi am facut al 3-lea schimb de ulei si am pus fix 3 litrii.
3,5 este peste limita normalului , deci mai scoate din el smile.gif

Si 3 litrii sunt mai multi , eu stiam de 2,9 , dar sa vedem cum se prezinta maine . Probabil ca o sa fie putin peste semnul de "maxim" .

justmechiry
Nu pot sa zik exact cat ulei pune ,pentru ca nu-l schimb eu ci cei de la service , insa stiu sigur ca de obicei cumpar 4 sticle de ulei, din care una mai ramane in ea . Posibil sa puna 3 l si 100 grame.... nu pot sa zik exact .
Iulikk
E mult. Eu daca pun atat ulei gasesc capota (pe interior) patata de ulei. Cand ma duc la revizie cumpar 3 litri de ulei (asa scrie pe factura) si mai ramane intr-o sticla un pic de ulei...
hhd_0
QUOTE(justmechiry @ 7 May 2011, 23:13)
Nu pot sa zik exact cat ulei pune ,pentru ca nu-l schimb eu ci cei de la service , insa stiu sigur ca de obicei cumpar 4 sticle de ulei, din care una mai ramane in ea . Posibil sa puna 3 l si 100 grame.... nu pot sa zik exact .
*




Verifica nivelul uleiului dimineata ( dupa ca a stat masina minim 8 ore ) si o sa vezi daca ai peste maxim .

La 3 litrii sunt pe maxim . Masina nu cunsuma ulei , cel putin nu acum ~ 60k .

Poti sa vezi exact cat ti-au pus , pt ca bidoanele sunt gradate din 250 in 250 ml. ( asa este cel de castrol magnatec ) . Faci o simpla scadere cu ajutorul bidonului ramas si o sa vezi exact cat ti-au pus.
justmechiry
Momentan nu mai am nimic ramas de la ultima revizie. O sa vad cand fac din nou schimbul peste cateva sute de km .
MANUVIU
Producatorul spune ca nivelul uleiului din motor trebuie ajustat la joja si trebuie sa se incadreze intre nivelul minim si maxim ,deci totul este ok atat timp cat nivelul nu scade sub minim si nu trece peste maxim.
Nu exista degeaba min/max pe joja ,cei care vb de 3,5 l sa stiti ca v-au tras teapa aia din sevice, ati cumparat 1,6l degeaba, probabil la 2 schimburi de ale voastre isi fac si ei un schimb (pe uleiul vostru ,evident). Daca uleiul depaseste cota maxima, in circuit va exista o alta presiune decat cea recomandata si pompa de ulei la randu-i va fi fortata ceea ce va dauna ungerii corespunzatoare. Cand ma refer la depasirea nivelului maxim ,vorbesc de cantitati destul de mari (300ml - 1l) si nu de 100ml .
ramsen
QUOTE(justmechiry @ 8 May 2011, 00:30)
Momentan nu mai am nimic ramas de  la ultima revizie. O sa vad cand fac din nou schimbul peste cateva sute de km .
*


URGENT......dimineata inainte de a porni motorul verifici nivelul de ulei la joja...daca este peste linia care marcheaza nivelul maxim atunci te bagi frumusel sub motor si slabesti busonul la ulei si lasi sa se scurga pina ajunge la nivelul maxim...daca ti s-a pus 3,5L cum spui tu in motor atunci ai ocazia ca simeringul de la arborele cotit sa fie aruncat afara si toata cureaua de distributie unsa cu ulei...de aici poti ajunge la curea rupta si la altele prin motor...nici la Logan nu se pune 3,5 L ulei in motor...pentru viitor pune maxim 2,8l ulei sa fii tu sigur ca este corect nivelul...eu atit pun ulei in motor si nivelul este cu 2mm sub linia maxim ulei pe joja
djasu82
Ce e prost ca murdareste filtru de aer in rest nu are nici pe dracu fiindca il papa e ars si evacuat plus lubrefiaza pistoanele .
Altadata 2,9L .
Iulyk1988
si mie la service mi-au zis 3.4l ulei, daca nu ma insel si in carte scrie la fel, cred nu sunt sigur
andri1940
Daca aia din service sunt batuti in cap si ignoranti nu trebuie sa luam drept etalon ce tampenii vorbesc ei...

La solenza scrie negru pe alb in manualul de service ca intra 2,9 l de ulei in motor

ulei cutie de viteze: 3,5l
lichid de frana: 0,45l
lichid racire: 6l (adica 3l antigel si 3l apa)
freon: 0,6kg
ulei compresor AC: 135 cmc
Iulyk1988
aham, dar inca o chestie care mia trecut prin minte, 2.9l cu filtru de ulei montat sau fara ?pt k in filtru ar mai intra 2-3oo de grame.....
nikuniku
andri1940 si cum platesti tu alea 900 de ml de ulei daca aia de la service sunt batuti in cap,te crezi as in meseria ta? tot asa zic si altii despre tine
djasu82
QUOTE(Iulyk1988 @ 21 May 2011, 13:00)
aham, dar inca o chestie care mia trecut prin minte, 2.9l cu filtru de ulei montat sau fara ?pt k in filtru ar mai intra 2-3oo de grame.....
*


Cu tot cu filtru , sau tu incarci in filtru ulei si dupa aceea mai torni inca 3L ?
Deci 2,9L maxim ce trece peste e evacuat pe la filtru de aer si tras in motor , la motor nu face rau doar ca face rau la motorasul pas cu pas daca nu e curatat .
andri1940
nikuniku imi schimb singur uleiul si nu ma incurc cu toate maimutele date jos din copac mai ieri si pripasite prin service. Incerc sa ii evit cat mai mult...
Iar cand n-am timp ma duc cu uleiul la fix adica un bidon de 4l din care scurg 1l si ceva

p.s.: Nu trebuie sa fi expert in fizica nucleara sa schimbi uleiul la solenza si nici sa faci mici reparatii, chiar daca n-am avut si n-avem legatura cu "fiarele" la birou. Dar tocmai de aceea exista astfel de forumuri sa invatam sa facem singuri ceea ce altii fac si pe bani si prost.
ideeart
Am si eu aceeasi problema , am gasit ulei in filtru de aer la orificiul ala mai mic, am cam forjat masina (dacia supernova 2002) in sensul ca schimbam vitezele pe la 3000-3500, asta k sa nu mai aud planetarele cum bat biggrin.gif.

Ma gandesc la faptul ca uleiul din filtru are legatura cu faptul ca masina trage aer fals. I-am explicat fostului mecanic, ca dupa ce mi-a schimbat injectorul se comporta altfel motorol, suiera in mers iar cand il opresc se aude cum trage aer, parca se umple un vid.

-Insa idiotul nu m-a luat in seama. Nu stiu ce sa ma mai fac cu ea, imi vine sa o vand.Dar nu am bani de alta, trebuie sa rectific planetarele, si pana acum am tot bagat bani in ea. Acum din 2 una, ori amm avut mecanic prost ori mi-am luat teapa cu masina.


12 Sep 2011, 07:41:
In plus, mai si miroase a benzina!
Maskatu
In manual scrie ca 2,9 litri este cantitatea aproximativa, si se ajusteaza la joja in functie de nivel. Cred ca majoritatea de pe aici pun mereu 3 litri, adica cele 100 de grame nu ar influenta nivelul la joja cu mai mult de 1-2 mm.
ideeart
Oare asta sa fie cauza biggrin.gif- ca in rest motorul merge perfect!
marius80_eugen
QUOTE(Iulyk1988 @ 21 May 2011, 12:00)
aham, dar inca o chestie care mia trecut prin minte, 2.9l cu filtru de ulei montat sau fara ?pt k in filtru ar mai intra 2-3oo de grame.....
*


Prietene , tot filtrul de ulei NU are volumul de 300 ml ! Filtrul de ulei este mult deasupra locului unde "sta" uleiul , adica in baie , astfel incat , in el nu ramane decat putin ulei , datorita supapei din el , dar filtrul nu este cufundat in ulei , astfel incat el sa ramana plin . Diferenta de 100 ml dintre filtrul si fara el este nesemnificativa . Acel ulei din filtru il poti pune putin inainte sa montezi filtrul de ulei , pentru ca oricum trebuie putin umezita garnitura si amorsat putin , inainte de montare .
QUOTE(djasu82 @ 21 May 2011, 16:46)
Cu tot cu filtru , sau tu incarci in filtru ulei si dupa aceea mai torni inca 3L ?
Deci 2,9L maxim ce trece peste e evacuat pe la filtru de aer si tras in motor , la motor nu face rau doar ca face rau la motorasul pas cu pas daca nu e curatat .
*


Deci uleiul NU este EVACUAT pe nicaieri . DACA fortezi motorul in turatii mari , o anumita cantitate de VAPORI de ulei ajunge prin circuitul de recirculare a vaporilor , deasupra corpului clapeta si este arsa impreuna cu aerul filtrat .
Daca ai o cantitate mai mare de ulei in motor decat trebuie , asta nu inseamna neaparat ca acea cantitate ti-o da afara sau ti-o arde in aceste fel !
QUOTE(ideeart @ 11 Sep 2011, 18:20)
Am si eu aceeasi problema , am gasit ulei in filtru de aer la orificiul ala mai mic, am cam forjat masina (dacia supernova 2002) in sensul ca schimbam vitezele pe la 3000-3500, asta k sa nu mai aud planetarele cum bat biggrin.gif.
Ma gandesc la faptul ca uleiul din filtru  are legatura cu faptul ca masina trage aer fals. I-am explicat fostului mecanic, ca dupa ce mi-a schimbat injectorul se comporta altfel motorol, suiera in mers iar cand il opresc se aude cum trage aer, parca se umple un vid.
*


da , corect , daca o forjezi , ajung vapori pe acolo . Poate planetare au ajuns in acea stare tocmai din cauza forjarilor , mai ale in curbe !
Suiera daca garnitura dintre corpul clapeta si cutia filtruluid e aer este cu probleme . Aerul care-l auzi cand opresti motorul este din cauza eliminarii presiunii din cilindri , presiune formata de amestecul aerului si a benzinei , dar nears , cel putin mie asa mi s-a explicat .
ideeart
Multumesc pentru explicatii, intr-adevar am garnitura aceea cam terminata, am vazut-o ultima data cand mi-a desfacut mecanicul acolo, i-am spus sa mi-o schimbe n-a vrut, nu-mi amintesc dece.
george_scala_2004
nu prea se gaseste...si daca se gaseste e destul de scumpa - am trecut pe vara prin tirg si am ramas interzis cind un nene de la un chiosc de pe acolo mi-a spus pretul: 40 de lei ! blink.gif asa ca am bandajat-o bine cu banda dublu adeziva si cu izolier band...si ai naibii nici pīs nu zice... wink.gif icon_mrgreen.gif
Ming
am si eu problema astala la solenza 1.9D, pe acolo pe la filtrul de aer cu uleiul ( din gaura aceea mica de sub carcasa lui). Poate sa-mi zica si mie cineva de ce face asa?? Nu am forjat-o decat foarte foarte rar.
Iulikk
Ma... daca e sa o luam asa... am si eu o pata mica mica de ulei p-acolo, da' nu imi bat capu'. Masina porneste ok dimineata, seara oricand, merge bine, trage ok...

Cred ca asta e din ciclul: "Asa face toate."
Maskatu
Si a mea imi pata filtrul de aer, insa nu pierde gram de ulei de la schimb la schimb (8.000-10.000 km). Consum ca la carte, porniri la sfert, asa ca nu mi-am batut capul. Furtunul pentru recirculare l-am scos din carcasa filtrului si i-am facut o prelungire in jos pe langa motor, asta ca sa nu imi mai pateze filtrul de aer.

Suspectez ca problema ar fi aparut din cauza fostului propietar care nu schimba uleiul la timp, nu punea ulei de calitate si nu o forja (mergea batraneste).
Ming
@Maskatu dar daca fac un by-pass la tubul ala sa nu mai aiba nici o loegatura cu filtrul de aer, nu ii modific functionarea (in mai rau) ??
Maskatu
Asta am facut eu de vreun an si ceva. Am mutat traseul furtunului care iese din capacul de culbutori si l-am prelungit cu alt furtun care are capatul undeva pe la caseta de directie. In felul asta nu mai am filtrul patat. Iar suportul din carcasa filtrului l-am izolat sa nu intre praf in el.


Nu modifici nimic in rau, doar ca nu mai sunt recirculati vaporii de ulei care in cazul nostru devenisera semi-vapori de ulei, cu tenta "lichida".
marius80_eugen
1. pe acel furtun care ar trebui sa intre in cutia filtrului de aer aveti un limitator de presiune / oring sau cum vreti sa-i spuneti . Aveti grija ca ala sa fie mereu desfundat !
2. iarna acel circuit cica ar ajuta sa se incalzeasca motorul mai repede , dar vara nu ii face bine , bagand vapori la temperaturi mari ;
3. eu am filtru sport , iar la acel furtun am adaptat un filtru mic ( breather ) , care nu lasa gazele si stropii de ulei sa-mi curga pe undeva , astfel incat am rezolvat problemele cu acel circuit . Gaura din cutie am astupat-o cu un dop + powertape .
4. nu uitati ca pe acel furtun sunt si presiuni pozitive , dar si negative , deci mare grija unde il trageti , sa nu va treziti ca trage mizerie in motor . Din cate stiu cand accelerezi constant puternic 3500 - 5500 rpm se face presiune pozitiva ( scoate afara ) , iar cand esti in frana de motor , trage aer .
Ming
face presiune mare acolo?
marius80_eugen
nu mare , dar rapida , cat sa-ti arunce un jet de vapori fierbinti de ulei in filtru .
klaus
"limitatorul de presiune" de pe furtun se cheama simplu: duza/diuza.
Furtunele respective (ca-s 2) au rol de recuperare a vaporilor de ulei.
Cel mic este pentru viteze mici, si baga vaporii de ulei in galerie
Cel mare este pentru viteze mari, si baga vaporii de ulei in corpul clapeta (de fapt in filtru de aer, dar dupa filtru, nu trece prin filtru) si are si rol de a unge oarecum clapeta.
Recuperarea vaporilor de ulei are scop exclusiv de reducere a noxelor de ardere (nu de incalzire motor sau alte chestii).
Presiunea din carter care iese pe acolo este data in special de scaparile de presiune din cilindrii.
Ceea ce a facut maskatu (necesitatea de a "da" vaporii de ulei afara) denota ca segementii motorului sau nu prea o duc bine si scapa pe langa ei presiune in carter (se facea treaba asta foarte des de taximetristi pe vechile berline, ca le innecau motorul)

Iar in ce priveste afirmatia de mai sus a lui marius80_eugen ca "pe acel furtun sunt si presiuni pozitive , dar si negative" cred ca nu are nevoie de alte comentarii. As vrea eu sa vad carterul ala cu presiuni negative...

Presupun ca si la diesel o avea acelasi rol, nu cred sa fie vorba de altceva.
Ming
inainte se scurgea ulei in fata filtrului de aer, la furtunul ala scurt care merge la cutia aia neagra (nu stiu ce e ca nu ma stiu la motor) dupa ce i-am pus 2 colierepe capetele furtunului a inceput sa curga pe lateralul carcasei filtrului de aer
Maskatu
M-am gandit si eu ca poate scapa pe langa segmenti dar nu completez deloc de la schimb la schimb, consumul de benzina este ca la carte si trage foarte bine. Asa ca nu imi mai bat capul cu o segmentare care daca nu ar fi facuta ca la carte, ar face mai mult rau in loc de bine.
marius80_eugen
Klaus - in momentul accelerarii puternice , clar iese pe acel furtun presiune , iar daca este motorul cald ai sanse sa iasa vapori fierbinti de ulei . Daca se face presiune si IESE acea presiune , de unde pana mea trage aer ? Atat de mult aer pierzi din cilindri , in carter ?
Aceasta presiune iese si la masinile noi si la cele uzate , asa ca uzura motorului nu este cauza acelei presiuni de pe acel furtun .

- ce misto de unii care se vad in scaune de moderatori si isi permit sa arunce cu kko in altii cand vor . De ce oare nu ai spus tu de la inceput toata teoria ta , sa-i luminezi si pe altii si ai asteptat sa te legi de opinia mea referitoare la un anumit subiect ? Nu ti se pare ca prea des te iei de mine ? Oare un moderator / admin asta trebuie sa faca , sa fie partial ? De preas multe ori , lasi un topic sa prinda 2-3 pagini si abia apoi ataci pe cine poti pentru ca a avut o parere despre subiect ... devii prea previzibil , macar de ai veni si cu argumente tehnice de atatea ori .

- ia sa vedem daca ironick isi ia vre-un warn pt off-topic si mistourile aruncate din plictiseala . Apropos , ce masina si locatie mai are ?
IRONICK
QUOTE(marius80_eugen @ 16 Sep 2011, 13:35)
Nu ti se pare ca prea des te iei de mine ?
Mai Marius, Klaus a incercat sa iti spuna in toate felurile ca spui niste tampenii mai mari decat tine. De multe ori emiti niste ineptii de sta mintea in loc, nici nu imi dau seama cum de ai putut sa te gandesti la ele. Incerca sa intelegi ca nimeni nu are nimic personal cu tine, ci cu ce spui.
djasu82
Cum vine asta " presiuni negative si presiuni pozitive " ? biggrin.gif Mariuse ai kakarisit-o ... Acel furtun nu se scoate , s-a scos se uzeaza clapeta de acceleratie .. doar ati vazut ca e mai tot timpul umezita cu ulei de ce oare ??? ... si acolo e o mica frecare cand inchide si deschide clapeta plus la motorasul pas cu pas unge lagarul.
Aaaaaaaaaaaa stati asa s-a vazut la tuning ca multi pun filtru pe evacuarea vaporilor de ulei biggrin.gif ... aiurea dar infine fiecare cu gustul si cu banul aruncat .
ideeart
Da,este posibil sa faca asa la majoritatea . ma refer la ulei pe gaurica aia mica. un vecin are tot supernova si a zis ca si el are asa! m-am mai linistit si eu. Si asa am de cheltuit cu ea o gramada. Planetare - discuri......
klaus
QUOTE(marius80_eugen @ 16 Sep 2011, 13:35)
De ce oare nu ai spus tu de la inceput toata teoria ta , sa-i luminezi si pe altii si ai asteptat sa te legi de opinia mea referitoare la un anumit subiect ? Nu ti se pare ca prea des te iei de mine ?
*

In primul rand, poate am si eu treaba, nu tot timpul sa dau raspunsuri.
In al doilea rand, unele probleme sunt discutate destul de mult, si sunt suficienti care ar putea da informatii pertinente, nu doar eu, ca nu sunt eu maestrul atoatestiutor.
In al treilea rand, am intrat pe acest topic pur si simplu ca am vazut ca ai postat aici. Si cum am observat ca spui niste enormitati in ultimul timp (sincer nici nu inteleg de ce, ca esti baiat destept, ai masina aia de atatia ani, e cu un motor simplu-simplu, foarte usor de inteles), am aruncat un ochi sa vad ce ai spus.
Daca las asa, vine peste cateva luni-ani vreun cetatean in cautarea rezolvarii problemei sale si ia de buna ceea ce citeste.
Eu in general am un obicei: ma abtin sa spun ceea ce nu stiu. A, mai am si eu scapari, evident, insa nu fac din asta (spusul a ceea ce nu stiu) un obicei zilnic, daca intelegi ce vreau sa zic...
marius80_eugen
QUOTE(djasu82 @ 16 Sep 2011, 15:24)
Cum vine asta " presiuni negative si presiuni pozitive " ? biggrin.gif Mariuse ai kakarisit-o ... Acel furtun nu se scoate , s-a scos se uzeaza clapeta de acceleratie .. doar ati vazut ca e mai tot timpul umezita cu ulei de ce oare ??? ... si acolo e o mica frecare cand inchide si deschide clapeta plus la motorasul pas cu pas unge lagarul.
Aaaaaaaaaaaa stati asa s-a vazut la tuning ca multi pun filtru pe evacuarea vaporilor de ulei biggrin.gif ... aiurea dar infine fiecare cu gustul si cu banul aruncat .
*


Deci acel furtun are rolul de a unge clapeta ? Pai asa trebuia sa spui de la inceput , ca acea clapeta fiind din plastic si avand multi senzori , de asta avea nevoie , de ungere . Poate trebuia sa faca un circuit separat de ulei , ca la turbine , ca sa nu se uzeze clapeta .
Filtrul pe acel furtun se pune pentru ca nu-l poti astupa pur si simplu din momentul in care iti pui o admisie sport . De ce , cum si in ce fel ... citeste si tu mai departe unde doresti .
Postul tau este un mare exemplu de "rade ciob de oala sparta" .
Solenzul
Nu va mai certati.
Eu am urmatoarele intrebari:

1. De ceva vreme pe senzorul de presiune atomosferica am gasit o mazga si pete de ulei si ma intreb cum a ajuns uleiul acela acolo? A picurat de la carcasa filtrului de aer sau e vreo spartura pe undeva prin chestia aceea de plastic (nu stiu cum se numeste) in care se fixeaza senzorul de presiune atmosferica si imi arunca ulei pe acolo?

2. Care sunt simptomele clare ale unui motor care "mananca" ulei? Cand ar trebuii sa incepem sa ne ingrijoram cu privire la acest aspect?
Maskatu
Cea mai logica simptoma ar fi ca trebuie sa completezi cu ulei intre schimburi. Si din cate imi aduc aminte, fum negricios la evacuare.
fuzzzy
Pentru consum de ulei nu era fumul albastru? Iar cel negru da semne destul de clare ca necesita segmentare motorul? Intreb si eu, nu dau cu paru'...
klaus
multe masini cu injectie ai vazut cu fum albastru?
fuzzzy
Sincer, nu prea... de asta am si intrebat. Daca gresesc, te rog corecteaza-ma.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.