Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cred ca este o problema cu frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
My Berlina
deci cam asa esste problema cand oun frana tare se aude un sunet in spatelei masini ca si o lovitura foarte tare. Nu pot sa inteleg ce poate sa fie. Am fost la inspectia tehnica si o zis ca nu are nimic dar tot o zis sa schimb servo frana si am schimbato. dar tot se aude sunetul acel. M-am uitat la un repartizor de frana din spate si tot nu aia este problema. Ce poate sa fie?
RIon
iti bate toba? se misca ceva in portbagaj?
My Berlina
nu, nu este nimic in porbagaj. am si scos totul, ma-m uitat la roata si tot nimic, zgomotul este ca si ceva care se loveste de ceva dar nu este un zgomot de metal si nu se aude cand pun frana mai incet. nu inteleg?
gattoman
verifica daca puntea e prinsa bine. poate e vreun brat rupt, ca am vazut asa ceva.
ovidelu
cu aceeasi problema ma confrunt si eu. uneori se aude un harsait infundat, alteori ca o lovitura de ciocan. am schimbat ambele tendoane (stg +dr) si degeaba. la mine se aude si la franare usoara.
inca n-am identificat cauza. mai caut...
diaconuliviu
@Myberlina
Cum ti s-a spus, toba?Sau teava intermediara? la frinari bate in podea, care daca e antifonata "din gros" scoate sunet infundat..
My Berlina
Da dar sa uitat la toba cand am facut inspectia si inca am facut inspectia la un servis Dacia. Acum nu se mai aude asa de tare dar tot se aude cate o data. O sa ma mai uit eu sub masina sa vad daca vad ceva. este un sunet cum a zis ovidelu ca o lovitura de ciocan.
andu911
pistoanele de la o roata nu ies amandoua in acelasi timp cand apesi frana. no problem smile.gif
My Berlina
QUOTE(andu911 @ 16 Jun 2005, 11:58)
pistoanele de la o roata nu ies amandoua in acelasi timp cand apesi frana. no problem smile.gif
*



Multumesc smile.gif
to_the_limit
Consider ca am si eu o problema asemeantoare,si anume cand franez sa opresc de tot masina,daca cumva calc mai din scurt frana se aude un zgomot metalic,gen pok pe spate...dar numai la franare usoara cand are sub 20km/h masina adica cand e pe oprite se aude...

care e faza cu pistonasele ca nu m-am prins

si secundo problem,am schimbat niste rulmenti la o roata pe spate si ieri am ridicat-o pe cric si cand le-am invartit pe amandoua scoateau un harsait usor...amandoua
worm
la franare aud si la a mea o lovitura in partea de spate a masinii. mi s-a zis ca e de la toba, am fost si am legat-o dar tot se mai aude...

QUOTE
pistoanele de la o roata nu ies amandoua in acelasi timp cand apesi frana. no problem

nu imi explic cum poate provoca asta acea lovitura. poti deatila te rog?

Oxygen
inseamna ca unu din pistoane(cel cu zgomotu) nu lucreaza chiar cum trebuie si atunci cand calci frana ii trebuie o presiune mai mare a lichidului ca sa poata actiona complet pistonasul, el actionand complet dupa ce celalat si-a terminat cursa
tao13
vezi sa nu ai piulita de la rulmentii din spate slabita saun poate iti bate cyutia in podea din cauza ca ai rupt un tampon
to_the_limit
C.V exclus am inlocuit tamponii la ea acum cateva luni.
Dyda
QUOTE(to_the_limit @ 28 Jun 2005, 14:55)
Consider ca am si eu o problema asemeantoare,si anume cand franez sa opresc de tot masina,daca cumva calc mai din scurt frana se aude un zgomot metalic,gen pok pe spate...dar numai la franare usoara cand are sub 20km/h masina adica cand e pe oprite se aude...

care e faza cu pistonasele ca nu m-am prins

si secundo problem,am schimbat niste rulmenti la o roata pe spate si ieri am ridicat-o pe cric si cand le-am invartit pe amandoua scoateau un harsait usor...amandoua
*



Acel poc in momentul actionarii frinei provine de la limitator frina ( montat pe caroserie partea dr spate), acesta lucreaza si intra in functiune pe principiul egalizarii presiunilor. Datorita unei functionari defectuoase (garnituri gomflate sau uzate,uzura la piesele metalice in miscare ) produce acel zgomot, dar totusi raminind functional la capacitate redusa. Pentru a verifica cele spuse, incarca masina pe spate cu 3 persoane frineaza si ai sa observi ca ori se ampliofica ori dispare.
Acel hirjiit provine de la frecarea ferodourilor pe tambur deoarece ai modificat pozitia acestora disparind paralelismul intre fetele de asezare ferodou-tambur. In timp uzura va elimina acest fenomen
to_the_limit
Multumesc Dyda pentru explicatii,dar tot te mai deranjez cu o intrebare..
Acest pocnet implicit limitatorul de frana imi pot cauza probleme pe viitor la mecanismul de franare,sau in timp dispar?
Dyda
In timp va duce la blocarea limitatorului implicit imposisibilitatea reglajului limitator. trbuie incercat un reglaj limitator , adica adus in plaja de 28-30 bar , presiune de lucru la cilindrii roti. Acest reglaj trebuie facut de persoana ( service ) avind cunostinte in acest domeniu.
Marius Adrian
Nu sunt sigur dar parerea mea este ca acest sunet provine din cauza ca s-au tocit sabotii sau cum naibi se numesc aia care pun frana pe spate ca mereu uit. Deci fara suparare asta e parerea mea. Salutare!
to_the_limit
nu e nici o suparare,dar nu e asta ca atunci cand am inlocuit un rulment i-am verifcat si erau in regula.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.