Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: anularea furtunului de la capacul culbutorilor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
markko
Salut, as vrea sa stiu daca anularea furtunului dintre capacul culbutorilor si carburator influenteaza cu ceva mersul motorului sau consumul ? As vrea sa fac asta pt a evita sa mai ajunga in carburator ''mucii'' formati pe acel furtun. Si inca ceva, daca fac asta presupun ca trebuie sa infund cu ceva gaura ramasa libera unde venea furtunul , in teul de la carburator, nu ?
mihai7575
QUOTE(markko @ 9 Mar 2011, 07:57)
Salut, as vrea sa stiu daca anularea furtunului dintre capacul culbutorilor si carburator influenteaza cu ceva mersul motorului sau consumul ? As vrea sa fac asta pt a evita sa mai ajunga in carburator ''mucii'' formati pe acel furtun. Si inca ceva, daca fac asta presupun ca trebuie sa infund cu ceva gaura ramasa libera unde venea furtunul , in teul de la carburator, nu ?
*


Gaura o poti infunda numai cu dop de plastic,nu cu cirpa,personal am facut acest lucru la una din masini acu 5 ani ,dar doar pe perioada rece de iarna,iar dacia mi-a mers foarte bine.
Paulorossi
Inceteaza sa mai vorbesti prostii.Furtunul acela nu trebuie astupat doarece vaporii de ulei creeaza presiune in carter si iti sare uleiul pe la joja.
Daca vrei sa scapi de muci scoate furtunul de la carburator si trage-l undeva sub masina asfel incat vaporii aceia vor avea unde sa iasa si nu o sa mai ai probleme.
E mai simplu daca dispui de bani sa-ti pui un ulei de calitate superioara sau epurator ca si cel de la olcit care iti filtreaza mucii si scapi de probleme.
Komissar
Poti sa pui in capul stutului pt. furtunul ala un "filtru" in genul astuia.
E facut exact pt. asa ceva:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AIR-OIL-CRA...=item3cb508f70f
danciusergiu84
Paulorossi - citeste mai atent, markko a pus o intrebare pertinenta

QUOTE(markko @ 9 Mar 2011, 07:57)
Si inca ceva, daca fac asta presupun ca trebuie sa infund cu ceva gaura ramasa libera unde venea furtunul , in teul de la carburator, nu ?
*



deci el nu vroia sa infunde racordul de la capac chiulasa
Paulorossi
danciusergiu84,eu dat raspuns la ideea sugerata de mihai7575,dupa care am mentionat cum trebuie facut,deci nu e cazul sa te agiti.
bucatzel
Mucii aia in carburator inseamna ca ar mai fi de munca la motorul ala, sau poate ar trebui sa te orientezi spre alt ulei.

Si daca nu, urmatorul pas ar fi montarea unui epurator de ulei.

De ce va inghesuiti sa abordati solutia care da poluare maxima? Nu credeti ca exista un motiv al naibii de bun pentru care se recircula gazele alea?
danciusergiu84
QUOTE(Paulorossi @ 9 Mar 2011, 13:56)
danciusergiu84,eu dat raspuns la ideea sugerata de mihai7575,dupa care am mentionat cum trebuie facut,deci nu e cazul sa te agiti.
*



QUOTE(mihai7575 @ 9 Mar 2011, 09:01)
Gaura o poti infunda numai cu dop de plastic,nu cu cirpa,personal am facut acest lucru la una din masini acu 5 ani ,dar doar pe perioada rece de iarna,iar dacia mi-a mers foarte bine.
*




arata-mi si mie unde a scris ca sa astupe gaura din capacul chiulasei

nu stiu cine se agita, banuiesc ca cel care posteaza fara sa fie atent la detalii
mihai7575
QUOTE(Paulorossi @ 9 Mar 2011, 09:35)
Inceteaza sa mai vorbesti prostii.Furtunul acela nu trebuie astupat doarece vaporii de ulei creeaza presiune in carter si iti sare uleiul pe la joja.
Daca vrei sa scapi de muci scoate furtunul de la carburator si trage-l undeva sub masina asfel incat vaporii aceia vor avea unde sa iasa si nu o sa mai ai probleme.
E mai simplu daca dispui de bani sa-ti pui un ulei de calitate superioara sau epurator ca si cel de la olcit care iti filtreaza mucii si scapi de probleme.
*


Paule,eu ma-m referit la gaura de la teu sa fie astupata cu dop plastic ,si nu la gaura de la capacul culbutorilor,te rog sa fii tu mai atent,si sa termini tu cu prostiile si cu improvizatiile de oltcit pe dacie,pai ori e dacie ,ori nu mai e.....
Merced
Sa te prinda pe tine RAR-ul cu furtunul de la capac pe sub masina. Epuratorul de gaze de la Oltcit e o solutie foarte buna, in niciun caz improvizatie. Improvizatie era pe Dacie, ca n-au prevazut-o cu asa ceva.
mihai7575
QUOTE(Merced @ 9 Mar 2011, 19:12)
Sa te prinda pe tine RAR-ul cu furtunul de la capac pe sub masina. Epuratorul de gaze de la Oltcit e o solutie foarte buna, in niciun caz improvizatie. Improvizatie era pe Dacie, ca n-au prevazut-o cu asa ceva.
*


Asa e pe oltcit este o solutie buna,dar pe dacie este o inprovizatie,personal nu am nimic cu oltcitu.
CGDBZ
radmasa.gif si scosu furtunu ce pe sub masina ce este ?
mihai7575
QUOTE(CGDBZ @ 9 Mar 2011, 19:30)
radmasa.gif  si scosu furtunu ce pe sub masina ce este ?
*


Este o mica improvizatie pe dacie,care pe mine personal m-a ajutat o data-n viata,dar numai iarna,vara nu am folosit furtunul scos afara pentru ca vara uleiul produce mai putini,,muci,, decit iarna.
bucatzel
MIIIICAAAAAA?????

Pesemne nu faci diferenta intre gaze arse partial si complet.

Da' in schimb epurator e improvizatie in toata regula.
bac.
omul a intrebat si de mersul motorului si respectiv consum
mihai7575
QUOTE(bac. @ 9 Mar 2011, 20:31)
omul a intrebat si de mersul motorului si respectiv consum
*


Asa e ,ca tine,ce sa zic,mersul motorului cu furtunul scos in exterior pe timp de iarna mi s-a parut ok,sunt 5 ani de atunci,iar in ceea ce priveste consumul de benzina,sincer nu am testat-o la acel moment,tot sincer spun acu 5 ani benzina era mai ieftina.
markko
Multumesc tuturora pt sfaturi si opinii, cred ca solutia de a anula acel furtun (din cele argumentate de dvs) nu e cea mai buna idee.
bv-08-fgm
Acel furtun se scoate cand motorul e pe duca,dar daca motorul e ok nu trebuie scos afara.
libarca
QUOTE(bv-08-fgm @ 9 Mar 2011, 20:43)
Acel furtun se scoate cand motorul e pe duca,dar daca motorul e ok nu trebuie scos afara.
*


Asa este,nu cred ca se poate contrazice asta.Acest racord are cateva motive intemeiate pentru care a fost gandit.Solutia nu consta in eliminarea sau modificarea sa,ci in folosirea unui ulei bun,in cazul unui motor ingrijit.
Ca are sau nu epurator din fabrica,asta nu e relevant.Daca p-aia de la Dacia nu i-a dus capul la ceea ce acum pare o solutie logica,asta nu inseamna ca nu trebuia sa mai faca acest racord.E bine ca s-au gandit macar la asta(daca s-or fi gandit ei,si nu altii radmasa.gif )
bv-08-fgm
Normal ca nu ei s-au gandit,romanii la fel ca si chinezii copiaza,singura diferenta e ca romanu cumpara proiectele pe bani si chinezii le fura. radmasa.gif
Paulorossi
QUOTE(mihai7575 @ 9 Mar 2011, 17:56)
Paule,eu ma-m referit la gaura de la teu sa fie astupata cu dop plastic ,si nu la gaura de la capacul culbutorilor,te rog sa fii tu mai atent,si sa termini tu cu prostiile si cu improvizatiile de oltcit pe dacie,pai ori e dacie ,ori nu mai e.....
*


Prietene,termina cu prostiile!!! slap.gif
Tu nu ai mentionat in postul tau care gaura vrei sa astupi cu dop,de accea am tras concluzia ca cea de la motor inspecial ca ai nu ai mentionat nimic de furtunul tras sub masina,deci fii mai atent.Apoi pt tine care nu stii ce vorbesti,te anunt ca epuratorul de ulei olcit nu e o improvizatie pe dacie,acele e rolul lui,toate masinile care se respecta au asa ceva,asa ca nu e cazul sa te agiti si nici prietenul tau...,stie el care.
paul-tm
Salutare. Sunt doua mari probleme:
-daca motoru e bun si ii pui ulei de calitate semisintetic sau chiar sintetic ai sanse sa scapi de muci
-daca motoru e varza poti sa ii pui 10 separatoare de olcit si ulei full sintetic ca motoru ala scapa ulei si impreuna cu condensu tot va face muci ;

Eu am motoru cam praf, am filtru separator de olcit si ulei castrol gtx nemtesc 15w40, elv fara elice pe pompa de apa , termostat functional apa se incalzeste in 2-3 km. Si tot nu am scapat de muci. M-am enervat si am scos furtunu de la epurator. Nu e o solutie buna, dar te scoate din necaz.
maho
@paul-tm:
In primul rand, motorul bun. Eu am ulei mineral, (ieftin - panther) si nu face "muci".

@Paulorossi: "toate masinile care se respecta au asa ceva"...ei, da ?! deci daca masina mea n-are, (pt. ca n-are nevoie), nu se respecta ?

Concluzia: lasati-o mai usor cu " slap.gif ", si incercati o combinatie potrivita ulei/motor/pret/dorinte.
Club12TRS
QUOTE(Paulorossi @ 9 Mar 2011, 08:35)
Inceteaza sa mai vorbesti prostii. ...
E mai simplu daca dispui de bani sa-ti pui un ulei de calitate superioara sau epurator ca si cel de la olcit care iti filtreaza mucii si scapi de probleme.
*


Inceteaza TU sa mai vorbesti (scrii) prostii!
Epuratorul de Oltcit nu filtreaza "mucii". Oltcit are motor boxer, iar motoarele boxer acumuleaza presiune in carter. Presiunea respectiva trebuie eliminata, altfel elimina ea simeringurile. De aceea, se foloseste epuratorul.
Daca ai ulei prost si face "muci", folosirea unui epurator tip Oltcit nu va ajuta, din contra. Sitele epuratorului se vor colmata, iar presiunea nu va mai avea pe unde sa iasa.

Bineinteles ca am scris numai prostii, avand in vedere ca posed 2 Oltcit-uri si am specializare pe Oltcit.
Paulorossi
Club12TR,se pare ca nu esti un mecanic prea priceput,alfel ai vedea ce rol are epuratorul tau.Presiunea de gaze se putea descarca simplu si fara epurator ca doar se recupereaza uleiul prin admisia de aer,dar asta e,al tau e bun de aruncat.Pt cultura ta toate motoarele fac presiune de vapori de ulei.Incearca sa astupi furtunul acela care vine din carter la un motor pe care tu-l consideri ca nu face presiune,sa vezi daca iti arunca uleiul pe la joja sau nu.Asa ca mai intai studiaza rolul pe care il are orice epurator pe masina si dupa accea vii si iti spui impresii.
maho,masinile care se respecta intradevar au asa ceva.Spre exemplu mai am un golf 4 cu motor 1,4 din 2001 care are asa ceva si mai sunt multe.Anul trecut mi s-a infundat epuratorul,gazele nu s-au mai descarcat si presiunea gazelor de pe carter mi-a aruncat tot uleiul pe la joja.
Asa ca e bine de stiut ce rol are un epurator wink.gif .
danciusergiu84
mda... masinile care se respecta au oil separator, care se racordeaza prin doua orificii la blocul motor (respectiv carter) iar al treilea orificiu e conectat prin furtun la carcasa filtrului de aer

e diferita abordarea oricum fata de recircularea gazelor pe la capacul chiulasei cum are dacia deci nu prea are sens sa ne agitam degeaba si sa ne permitem aroganta sa tragem pe altii de urechi pentru ca nu au fost prea expliciti, ca apoi sa ne permitem si luxul sa citim superficial scrierile lor
om_bland
Cu ce va deranjeaza acei ,,MUCI " ? unsure.gif
Paulorossi
Sunt gri si noua ne-ar place transparenti wink.gif
danciusergiu84,nu am fost ironic,doar ca cei care isi vor pune sau vor face modificari ar fi bine si sa se gandeasca la posibilele consecinte,la urma urmei fiecare e liber sa faca ce vrea pe banii lui.
catalinxx
lasa mucii sa intre in carburator daca nu sunt prea multi.ca doar e ulei si o sa mearga motorul mai bine.
kog
ce rol are furtunul incercuit cu rosu? La mine e astupat, pentru ca ar consuma masina mai putin. Ce face el defapt?
Magnum_Baracuda
chiar sunteti culmea muci in carburator am dacia de 31 de ani,motorul e la a3lea set motor,punei furtunul ala pe traseul de recuperare a vaporilor de ulei si pune un ulei bun nu tot srl de la drumul lung,
sebymesteru
si eu tot ulei panther 20w50 bag in ea si n-am treaba cu mucii. N-am nici cartoane puse in fata la carburator(cum am vazut la multi) dar am tava de sub carburator scoasa si am elv tongue.gif. Avand in vedere ca circul exclusiv pe GPL nici pe cel mai al dracu' ger nu mi-a facut muci in carburator si de cand cu elv-ul n-am nevoie nici de cartoane in fata radiatorului.
tzepesch
daca veti sapa mai adanc, si il veti intreba pe nenea din suceava cu mulltele 1300 pe care le-a tot reconditionat, si ii veti cere si poze, veti vedea dragilor, ca 1300, cu motrul de Renault AVEA epurator de ulei. Si dacia bunicului meu, 1300 din 1971 avea epurator de ulei intre capacul carterului superior si carburator.

oltcitul, care avea un motor ceva mai avansat tehnologic, dar mai prost realizat, are epuratorul acela special facut de asa natura incat sa nu imputa filtrul de aer cu reziduuri de ulei. Este pentru recircularea gazelor arse partial.

Este format din 9 sau 11 site cu perforatii de diferite dimensiuni, suprapuse si capsulate care retineau orice forma de MUC si lasau sa treaca doar vaporii.

Eu am folosit la Dacia mea veche acest filtru, si da, este o imbunatatire substantiala adusa CARBURATORULUI, pentru ca nu se va mai imbacsi in timp de ulei. Il speli o data f bine, si apoi uiti de el.

Iar celui care merge cu furtunul tras sub masina ii urez multe piese de ASAM si multi stalpi in fata, daca nu e in stare sa dea 3-4 mil pe o resegmentare, resetare sau o intretinere corecta a motorului si sa ne mai lase drk in pace cu poluarea excesiva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.