Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitie Solenta Scala
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
TitiMotanu'
Salut! Sunt nou pe forum, asa ca sper ca am postat bine. Am nevoie de ajutorul vostru in achizitionarea unei Solenta Scala. Din ce am inteles de la proprietar, are AC, servo directie, jante aliaj, cauciucuri de vara / iarna. Masina este Gri metalizat, din 2003 si are 95.000 Km. I-a fost schimbata garnitura de chiulasa saptamana trecuta, pentru ca s-a stricat pompa de apa si a fiert motorul. Distributie schimbata tot acum. Nu troncane, nu bate, are cateva puncte de rugina pe partea dreapta la usi. Nu pare grav la prima vedere. Are si Gpl, dar nu stiu la ce nr. de km a fost montat. Cere pe ea, ultimul pret, 2100 Euro. Am nevoie de sfaturi, daca e mare pretul, unde sa ma uit la punctele slabe. Multumesc
Escape
carte service are?e prima data cand schimba distributia?(se schimba la 60.000 km sau 4 ani).Nu cumva a schimbat distributia pentru ca s-a blocat pompa de apa si a facut-o varza(cureaua)?Garnitura de chiuloasa e posibil sa fie de la GPL.In portbagaj la oale te-ai uitat de rugina?Pe unde are rugina trebuie facuta pentru ca se intinde si apoi ce ii faci?bagi 3 kg de kit sau cumperi usi?Scala trebuie sa aiba si geamuri electrice.De accidente nu ai zis nimic
argon
Na-s lua o masina cu GPL gata montat, prefer sa il montez eu, sa si merg ceva cu ea, pana se distruge motorul, nu sa-l iau gata terminat. Cine-si pune GPL la o masina ce consuma putin si pe benzina, il pune ca face ceva km cu masina.
CIPTUNING
Scurgeri la toate elementele servodirectiei- de cautat.
klaus
Daca masina e cea de la http://www.autovit.ro/dacia-solenza-C17845819.html eu m-as uita cu atentie la ea pentru ca mi se pare prea buna vopseaua pe ea (daca nu cumva a fost schimbata culoarea din ... galben in gri).
As verifica ambele chei (are UCE decodor si astea mai pica)
As intreba de ce nu are capac cutia de sigurante si relee de la motor.
M-as uita cu atentie la uzura volanului (care la 95.000 km trebuie sa existe, daca nu exista inseamna ca e inlocuit petnru a ascunde km reali). De asemenea la uzura schimbatorului si la pedale.
Rugina la oalele spate (mentionata deja)
Daca merge AC-ul (d-aia eu nu prea sunt adeptul cumpararii iarna, ca nu se poate verifica AC-ul), daca merg geamurile electrice, scaunele sa fie reglabile (sa nu fie sudate)
In pozele de pe autovit capota sta cam ridicata, dar e posibil sa fi fost deschisa si lasata doar.
Si din cate stiu scala avea jante de aliaj, acolo sunt de tabla.

Insa eu as fi atent la treaba cu garnitura, mi se pare dubioasa stricarea pompei de apa in asemenea hal. Sa nu fie problema din alta parte.
Escape
Nu cred ca e asta...nu vad GPLeul.Si chiar daca a fost taxi sunt sanse mari sa fie vopsea originala pentru ca multe sunt colantate.
TitiMotanu'
In primul rand multumesc pentru raspunsuri. Are geamuri electrice si nu este cea de pe autovit. Maine ma duc cu un prieten sa o vada. O sa am in vedere sa intreb de cartea de service, daca a fost lovita (desi nu parea). Am sa urmaresc si ceea ce mi-a sugerat klaus (pedale, volan, schimbator, scaune). Are si jante de aliaj, dar nu cred ca sunt cele de fabrica. Si mie mi se pare dubioasa partea cu pompa de apa si distributia schimbata (nu stiu daca e prima sau a doua schimbare). Maine o sa postez impresii.
Multumesc inca o data.
Poky
Are dreptate argon. Vezi cand a fost pusa instalatia de gaz. Daca are mai mult de...2-3 ani sa zic sunt sanse mari sa nu aiba atat de putini kilometri. Daca poti baga si niste poze sa ne benoclam.
De asemenea te poti uita sub bancheta spate, aproape de margine sa nu fie prea multa rugina. Si neaparat atentie la orice scurgere si la burdufe planetare.
vitamina
Mie a inceput sa imi apara putina rugina in portbagaj la oalele acelea.Acum un an cand am luat-o nu se vedea nimic.Nu stiu cam ce s-ar putea face in cazul asta.
augustin87r
Dupa 8 ani are sigur rugina sub bancheta spate si poate iese putin rugina si in oale. Si poate ii si curge putin caseta de directie + multe mici alte defecte. Poate are si cateva puncte de rugina cauzate de pietricelele care au lovit caroseria. Poate si esapamentul e cam ruginit , jentile de asemenea. Masina nu mai e noua ca sa fie impecabila. Important e sa nu fie uzate piese scumpe sau care se schimb[ greu. Impecabile nu o sa mai gasiti
Maskatu
1. verifica oalele spate portbagaj, MAI ALES sub mocheta care le acopera ( de preferat scoaterea mochetei pentru o mai buna vizualizare)
2. de verificat chederul parbrizului spate , mai ales partea de jos, pentru urme de rugina provenite de la eventualele scurgeri de apa, de care au avut parte multe dintre ele.
3. de verificat partea drepta fata (pasager - sub torpedou), pentru eventualele urme de antigel provenite de la calorifer spart + lichidul de racire daca se afla la nivelul corespunzator, multi care au caloriferul spart uita sa complecteze inainte de a aduce clientii sa vada masina.
4.de verificat lufturile de la usi, mai ales partea dreapta care e predispusa infiltrarii apei.
5. de verificat usile cum se inchid si daca colturile usilor (toate 4) lovesc partea de sus a aripii (valabil pentru usile spate) si coltul fata al usilor din spate (valabil pentru usile din fata)
6. de verificat cum se inchide hayonul, daca are joc sau nu.
7. de verificat daca masina a fost implicata in accidente( se verifica lufturile dintre aripi-usi / usi-usi,etc)
8. de verificat proiectoarele, multe s-au spart si au ruginit din cauza apei.
9. de verificat toate becurile de pe masina... avarii, ceata, marsalier, proiectoare, in special stopul de pe eleron (daca are), care de obicei nu functioneaza din cauza contactelor imperfecte
10. se verifica de rugina capetele amortizoarelor, in special cele spate, predispuse la rugina.
11. se verifica macaralele geamurilor prin actionarea lor (toate 4 usi)
12. de verificat sinele scaunelor. multe au ruginit si nu mai culiseaza deloc
13. de verificat MOCHETA din interior, in special cea din fata, ma refer de verificat daca este USCATA. Mai exact se scoate presul de cauciuc si se palpeaza mocheta.
14 de verificat lufturile la toate aripile, usile, capota, hayon, asta pentru a vedea daca este la "linie" si sa nu fi fost lovita, aripi/ usi schimbate, sau alte piese.
15. de verificat ceasurile de pe bord, kilometraj, turometru, benzina, daca functioneaza corect, si de verificat daca este posibil iluminarea ceasurilor din bord si functionalitatea martorilor + becurile din consola centrala si butoanele amplasate in bord (ceata fata, ceata spate, deschidere usi, dezaburire si avarii ( nu mai stiu sigur daca are bec pozitie in el din fabrica..)
16 de verificat tabla de sub bancheta spate. Daca a "luat apa" prin portbagaj sau usile din spate, atunci cu siguranta are urme de rugina.
17. de verificat compartimentul motor, eventuale urme de fusta fata schimbata, grila schimbata, tevi ac mutate.
18. de verificat instalatia de racire (ac) + treptele 1,2,3.
19 de verificat rotita de directionare a fluxului de aer ( picioare, parbriz, aeratoare bord)
20. de verificat reglajul farurilor prin rotirea rotitei din dreapta ceasurilor. Se poate parca masina in fata unui perete, se actioneaza rotita, apoi se urmareste daca cele 2 fascicule de lumina coboara respectiv urca in acelasi timp.
21. de verificat roata de rezerva si sistemul de prindere al acesteia. Coarba are in capatul celalalt un fel de "+" care se introduce in suportul special aflat in interiorul portbagajului spre bara.
22. de verificat inchiderea centralizata, inchiderea din cheie a usilor fata + hayon.
23. de verificat alarma si senzorii de prezenta. Se lasa un geam deschis, se armeaza si dupa 1-2 minute se baga mana in masina, ar trebui sa urle.... la fel si cu usile.... se armeaza alarma, si dupa 2 minute se descuie usile fata dreapta si stanga + hayon pentru a verifica daca functioneaza.
24. De verificat actionarea incuietorilor cu ajutorul cheii. Ambele usi fata (daca si cea din dreapta are incuietoare) + incuietoarea busonului de la rezervor + incuietoarea de la hayon.
25. Din fabrica masina primeste 2 chei. De verificat daca ambele chei sunt in regula, respectiv functioneaza inchiderea/deschiderea alarmei + inchiderii din fabrica de pe ele (chei), doar daca este cazul, anume masina este prevazuta cu alarma si inchidere.
26. de verificat uleiul. Sa nu fie negricios. Asta ar insemna ca nu a fost schimbat la timp si in timp pot aparea alte defectiuni din cauza neexploatarii corecte a motorului.
ramsen
QUOTE(augustin87r @ 10 Mar 2011, 20:12)
Dupa 8 ani are sigur rugina sub bancheta spate si poate iese putin rugina si in oale. Si poate ii si curge putin caseta de directie + multe mici alte defecte. [ greu. Impecabile nu o sa mai gasiti
*


solenza mea dupa 7 ani nu are nimic din ce spui tu ...asta iti poate confirma si vitamina ca imi cunoste solenza...
Maskatu
Ramsen, am inteles ca solenza ta e cea mai solenza din solenze, nu are rugina deloc, merge ca in prima zi si consuma cat un tico. Asta nu inseamna ca toate solenzele trebuie sa fie ca a ta. Orice padure are uscaturile ei, drept urmare, este normal sa existe si solenze cu rugina sau cu diferite probleme tehnice ce nu exista la altele.
tataiedaciotul
Daca Solenzele au fost intretinute si exploatate corespunzator ramsen are dreptate.Daca nu Maskatu are dreptate.Asa ca ,acum cum o sa hotarasca,cel care o cumpara...
bogdanel88
a mea are 8 ani si nu am probleme cu servo...nu am rugina oale sau sub bancheta. mici puncte de rugina am in exterior de la pietricele,dar clasicele locuri cu rugina nu le am.mecanicul rade ca nu are nici o solenza fara probleme la servo si spune ca a mea e facuta pt export radmasa.gif .are 92k km
augustin87r
E bine ca nu aveti probleme. Mie imi curge putin caseta(am completat 500 ml in 3 ani), am rugina in dreapta sub bancheta spate, cateva puncte de la pietricele, nu mergea macaraua dreapta cand am cumparat-o si am polita spate decupata ca fostul a pus difuzoare. In rest e perfecta.

REstul Solenzelor sunt cum spune Maskatu. Nu multi pun pasiune ca ramsen sa zicem, sau sunt unii care pun pasiune distructiva si improvizeaza tot felul de luminite si de alte tiganii care nu pot decat sa incarce inutil masina si nu toti au garaj ca sa o protejeze...

Daca trece toate testele spuse de Maskatu, inseamna ca e o masina scumpa. Nimeni nu o da degeaba....
ramsen
multumesc...acum sa nu credeti ca ma laud eu cu solenza mea...dar cum si voi bine scrieti ai grija de masina este ok atunci...nu ai grija apar tot felul de probleme...
211CFL
titi daca vrei ti-o dau eu pe a mea cu 1600 FIX,cu 200 euro o faci "giugiuc"
sorin1983
care e a ta? fa o prezentare
Maskatu
Ofertele pe privat, nu aici.
TitiMotanu'
Da mi add pe messenger si vb ..solea_madalin
211CFL
QUOTE(sorin1983 @ 11 Mar 2011, 13:17)
care e a ta? fa o prezentare
*


ai pm
ArtVandelay
da' nu o faci tu "giugiuc" cu 200 de euro si i-o dai cu 1800? nedumerire.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.