Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bataie amortizoare noi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nex4u
Salutare tuturor. Dupa cum suna si titlul eu am urmatoarea problema. Masina o dacie din 1993 modelul cu farurile patrate si cu grila aia mare. Masina are punte de break din fabrica cu arcuri mai groase si tamburi mari. Bun zilele astea am decis sa-mi schimb telescoapele pt ca bateau f tare. Am cumparat 2 telescoape spate by Asam iasi. Le-am montat avand grija sa pun fiecare bucsa la locul ei. Cand am facut un testdrive totul a fost ok, apoi dupa 2 zile buf buf bateau in draci. Ce poate fi ca nu ma duce capu. Am gresit undeva? ...
ghitza
ai gresit ca ai luat de ASAM
nex4u
dar nu inteleg sa tina doar 2 zile si ma refer la timp. Cu masina nu am mers 30 km si bateau ca cele vechi. Tin sa mentionez ca nu sa scurs nimic din ele.
bucatzel
Citat din memorie dintr-o discutie cu un mecanic, o schimbat pe o skoda amortizoarele cu ce i-o adus clientul (amortizoare noi) si dupa o saptamana, unul era deja bulit.

Iar cand spui asam, te astepti cam la cele mai proaste produse posibile. Incearca sa vezi daca ai garantie la ele.
nex4u
garantia este valabila doar daca sunt montate in service. Deci per total am luat teapa de 149 ron.
ojovan
inainte sa le montezi le-ai facut cursa de cateva ori? am citit tot pe aici pe forum dar nu mai stiu la ce sectiune ca e foarte important sa le 'amorsezi' inainte de a le monta chiar daca sunt noi.
nex4u
le-am plimbat de 20 cursa pana la capat in plan vertical. Ce am observat eu la ele sau poate asa fac toate, ca in starea normala a masinii fara incarcatura daca trag de masina putin cu mainile cam 5 cm atunci se aude bubuitura semn ca ajung la capat de cursa superioara adica destinse la maxim. Dar ma intreb si eu acolo in telescop in interior nu au nimic gen tompon limitator ca pentru compresare am vazut ca tu o bucsa de vreo 10 cm.
mihai7575
QUOTE(nex4u @ 10 Mar 2011, 17:31)
Salutare tuturor. Dupa cum suna si titlul eu am urmatoarea problema. Masina o dacie din 1993 modelul cu farurile patrate si cu grila aia mare. Masina are punte de break din fabrica cu arcuri mai groase si tamburi mari. Bun zilele astea am decis sa-mi schimb telescoapele pt ca bateau f tare. Am cumparat 2 telescoape spate by Asam iasi. Le-am montat avand grija sa pun fiecare bucsa la locul ei. Cand am facut un testdrive totul a fost ok, apoi dupa 2 zile buf buf bateau in draci. Ce poate fi ca nu ma duce capu. Am gresit undeva? ...
*


Era mai bine daca luai telescoape de compa sibiu,sau mai nou de bilstein sibiu,sunt cele mai bune din tara,cele de asam ptr dacia sunt prin comparatie cu cele tip ina la masinile straine gen opel,w,....
nex4u
jur ca telescoapele sunt ultimile piese de schimb pt dacia luate de la "cizmari" ca altfel nu le pot spune acestor firme de 2 lei. insa eu tot sper ca isi vor reveni, ca uleiul din ele o va lua pe calea corecta.
argon
QUOTE(ojovan @ 10 Mar 2011, 18:32)
inainte sa le montezi le-ai facut cursa de cateva ori? am citit tot pe aici pe forum dar nu mai stiu la ce sectiune ca e foarte important sa le 'amorsezi' inainte de a le monta chiar daca sunt noi.
*



Mituri., se amorseaza singure dupa cateva denivelari.
fullhouse
Se aud bubuituri si cu masina incarcata? Daca da, atunci e clar, ai luat teapa. Daca se aud doar cu masina descarcata atunci ar trebui sa le montezi niste inaltatoare(la telescop, nu la arc!!!), sa lucreze intr-o pozitie intermediara si sa nu ajunga la capat de cursa cand masina e descarcata, sau cand sari peste denivelari.
Iti spun din proprie experienta, patit exact la fel, cred ca orice amortizor spate va troncani la capat de cursa, plus ca il si distrugi asa.
george 07
QUOTE(nex4u @ 10 Mar 2011, 17:44)
le-am plimbat de 20 cursa pana la capat in plan vertical. Ce am observat eu la ele sau poate asa fac toate, ca in starea normala a masinii fara incarcatura daca trag de masina putin cu mainile cam 5 cm atunci se aude bubuitura semn ca ajung la capat de cursa superioara adica destinse la maxim. Dar ma intreb si eu acolo in telescop in interior nu au nimic gen tompon limitator ca pentru compresare am vazut ca tu o bucsa de vreo 10 cm.
*


Salut! dupa spusele tale, ai doua alternative : 1) montezi inaltatoare la amortizoare 2)tai o spira din arc pt. ca este tare si ajunge la capat de cursa , de aceea se aude acea "bubuitura".
tribunul
La ce va referiti cand ziceti "amorseaza" ca nu inteleg?
nex4u
In cartea de dacie zice ca amortizoarele se dezamorseaza datorita faptului ca sunt depozitate orizontal in magazinul de piese. Daca sunt 2 persoane in spate nu imi mai bat. Sa nu zica cineva ca trebuie sa port 2 persoane in masina tot timpul. De taiat arcurile nici nu ma gandesc, e tiganeala curata. Cu montarea inaltatoarelor de telescop ma gandeam si eu pt ca in stare normala a masini telescoapele mai au doar 5 cm de cursa si ajung la capat. Deci de evitat gropile si denivelarile mai mari de 5 cm in adancime.

11 Mar 2011, 08:55:
a eviscerat vreo careva dintre voi un telescop?
bv-08-fgm
Adica daca a taiat cineva un telescop?

Apropo cea mai buna varianta este cea cu inaltatoarele,sau alte telescoape mai de firma.
kog
eu am patit treaba cu bataia la amortizoarele bilstein noi. Aveam niste arcuri blegi pe spate si le-am inlocuit cu arcuri normale si amortizoare noi. Cu masina goala incercate pe loc bateau in capat. Dupa o tura cu masina nu au mai zis nimic. Si a trecut mai bine de un an de atunci.
mihai7575
QUOTE(kog @ 13 Mar 2011, 04:47)
eu am patit treaba cu bataia la amortizoarele bilstein noi. Aveam niste arcuri blegi pe spate si le-am inlocuit cu arcuri normale si amortizoare noi. Cu masina goala incercate pe loc bateau in capat. Dupa o tura cu masina nu au mai zis nimic. Si a trecut mai bine de un an de atunci.
*


Deci,sunt mult mai bune telescoapele de bilstein sibiu,fata de cele de asam iasi.
nex4u
Tin sa mentionez ca dupa 2 saptamani de la montare au cedat de tot amortizoare in sensul ca nu mai tin deloc. Am inceput sa simt fiecare pietricica. Solutia: o sa le inlocuiesc cu telescoape originale. A pt ceilalti este un proverb: sunt prea sarac ca sa cumpar lucruri ieftine.
Andyno
am mers prin 2005 cu o dacie cu 200 km la bord model 2004. avea niste amortizoare de zici ca mergeam cu limuzina.
nu simteam mai nimic si nu se auzea nici un zgomot la ele....

am mers si pe drum de tara si se comporta superb...am zis ca nu se poata asa ceva la o dacie ! in comparatie cu un logan...de 3 ori mergea mai frumos dacia.
ce i drept cu 5 insi in masina se lasa mult pe spate...dar pe drum drept si fara gropi nu aveai treaba.

ce amortizoare sa fii avut? sa fii influentat si arcurile?

la breakul meu rosu am originale arcuri si amortizoare de fabrica...ce i drept pe drumuri mai proaste sau drum de tara cam zdruncina...dar pe sosea merge prea bine.
nikuniku
breaku este mai rigid din fabrica,asa face si al meu,pe cand berlina e mai silentioasa la denivelari,eu am schimbat toata bucsaraia fata+T-euri amortizoare si pe spate bucsile brat central+tendoane si tot se simte o zdruncineala,totul a fost strans pe pozitia de lucru,adica cu masina se roti,daca nu troncane tare merge asa
mihai7575
QUOTE(Andyno @ 20 Mar 2011, 11:04)
am mers prin 2005 cu o dacie cu 200 km la bord model 2004. avea niste amortizoare de zici ca mergeam cu limuzina.
nu simteam mai nimic si nu se auzea nici un zgomot la ele....

am mers si pe drum de tara si se comporta superb...am zis ca nu se poata asa ceva la o dacie ! in comparatie cu un logan...de 3 ori mergea mai frumos dacia.
ce i drept cu 5 insi in masina se lasa mult pe spate...dar pe drum drept si fara gropi nu aveai treaba.

ce amortizoare sa fii avut? sa fii influentat si arcurile?

la breakul meu rosu am originale arcuri si amortizoare de fabrica...ce i drept pe drumuri mai proaste sau drum de tara cam zdruncina...dar pe sosea merge prea bine.
*


Andyno,mai mult ca sigur acea dacie cu care ai mers tu in 2005,avea montate pe ea,telescoape bilstein sibiu.
nex4u
eu unul mi-am un reflex din asta drept urmare cand vad o groapa sau damp in fata imi incordez toti muschii si strang tare de volan. Credeti ca telescoapele de sibiu sunt cele mai bune pt suspensia dacie?
ghitza
la vechea dacie am pus BILSTEIN pe fata si tot asa se comporta fff bine chiar si acum dupa 3 ani de cand am dat-o la un amic aici la mine in oras nu are nici o treaba cu ele.Recomand bilstein pentru dacie si nu sunt scumpe deloc undeva la 95roni bucata cele de fata de spate nu cunosc pretu
nex4u
In privinta inaltatoarelor de telescop, de ce lungime imi recomandati: 60, 70 mm?
ghitza
eu iti recomand de 60 sa nu fie prea inalte si sa bata amortizoarele
the fast and furious
Pune inaltatoare la amortizoare , altfel nu prea merge. Daca ai punte de break probabil ca si arcurile or fi de break. Acu vreo 2 ani dupa ce mi s-a rupt un arc pe spate de ruginit ce era, m-am hotarat sa iau arcuri si amortizoare noi .
Am hotarat sa iau arcuri de break de Compa Sibiu si amortizoare Bilstein. Initial au fost montate fara inltatoare l-a amortizoare si la fel ele lucrau la cursa maxima. Cand am ridicat masina pe cric s-a ridicat si roata odata cu masina. Totul s-a rezolvat dupa montarea inaltatoarelor.
Luna viitoare vine si ITP u si cred ca imi iau amortizoare noi si pe fata ca cele actuale sunt numai de forma acum.
fullhouse
Oare astia la ITP se leaga si de acele inaltatoare? Ca n-am apucat sa prind vreunul sa le vad reactiile.
the fast and furious

La mine au cam marait acu 2 ani. Ca e prea cocotata domle.
mihai7575
QUOTE(fullhouse @ 21 Mar 2011, 10:46)
Oare astia la ITP se leaga si de acele inaltatoare? Ca n-am apucat sa prind vreunul sa le vad reactiile.
*


Fii optimist,poate nu le vad,mai ales daca ai si inaltatoare de cauciuc la arcuri,daca nu ai la arcuri se vad,oricum,mergi si tu la o statie itp cu un prieten,care-i cunoaste pe cei de acolo.
fullhouse
La arcuri nu am nici un inaltator, masina nu e cocotata deloc de spate, e cum trebuie sa fie, doar nu are nici o legatura amortizorul cu garda la sol a masinii. Eu oricum nu le dau jos, fie ce-o fi, la vara vedem biggrin.gif
nex4u
Are dreptate Fullhouse. Amortizoarele nu influenteaza inaltimea masinii. Ele au rolul lor cel de amortizare si a oscilatiei arcurilor. Problema am rezolvato cu inaltatoare de telescop de 60 mm. In privinta itp stiu sigur ca maraie daca le observa. Impoartant este pt mine ca am rezolvat problema cu ele. Acum imi copiaza gropile roata iar masina ramane dreapta.
bashtalu
se strica ceva daca se monteaza acele inaltatoare la amortizoare?

sunt inaltatoare bune, fabricate de cineva anume sau se pot folosi orice fel de inaltatoare?

am aceeasi problema cu amortizoare vs arcuri tari pe apte la o dacie break si inteleg ca asta ar fi rezolvarea
fullhouse
Nu se strica nimic, din contra, iti protejezi amortizorul, nelasandu-l sa ajunga la capatul de cursa superioara. Inaltatoare gasesti si in comert, dar se pot si executa, nu-i mare inginerie. Eu cel putin n-am avut nici o problema de un an si ceva de cand sunt montate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.