Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: apa in contraaripa spate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
augustin87r
Asta vara m-am ocupat de curatirea zonelor ruginite si neutralizarea lor cu un spray special ,Brunox. In zona unde vedeti era cea mai multa rugina, asa ca am dat cu smirghel mai mult. Era un punct care nu voia sa iasa asa ca am luat surubelnita si am strapuns din greseala tabla. A curs o suma de apa. Pe camera am reusit sa prind doar ultima parte. Chiar se mai vede cum curge ca paiul. La final curge ulei. Am bagat ulei in ambele contraaripi prin zona unde sunt prinse centurile de siguranta, dar se pare ca a plutit deasupra apei...

In stanga nu m-am uitat , dar s-ar putea sa fie aceeasi situatie. Am sa ii dau o gaura, dar mai intai trebuie sa gasesc un dop potrivit.


Pe unde a intrat apa? Sa fie doar condens, strans de ani si ani?
andri1940
Este foarte ciudat ca nu ai gauri de scurgere!!!!

Eu cand am bagat ulei in a mea pe la cuiul de inchidere al usii a curs apoi pe gaurile de scurgere, la tine se vede clar ca uleiul a plutit deasupra apei si a reusit sa iasa abia dupa gaurirea accidentala!
augustin87r
pai unde ar trebui sa fie gaurile respective ca or fi infundate
andri1940
La postul 128 este indicat locul unde trebuia sa fie scurgerea:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...=praguri&st=120
ovidiu87
a raspuns andri1940 intre timp...
augustin87r
Pai asta inseamna ca apa ar trebui sa se scurga pe la imbinarea dintre prag si aripa spate. Eu credeam ca acolo trebuie sa fie imbinat perfect , sudat chiar. Chiar asa sa fi gandit ei scurgerea?
andri1940
Eu ma refeream la scurgerea desenata din poza, care la tine nu exista, exact ca la masina de mai jos:

augustin87r
Aha.....deci exista masini care au gaura acolo si masini care nu au. Probabil a mea fiind din 2003 s-a pastrat totul de la SN. Dupa un timp si-au dat seama si au facut gauri. As fi curios sa vad cum arata o gaura din aia veritabila smile.gif Am sa fac si eu asa ceva in partea stanga, dar cum spuneam, numai dupa ce o sa gasesc un dop potrivit care sa etanseze perfect gaura pe care o fac...

Oricum, ma mir cum de nu mi-a iesit rugina mai mult cum am vazut la nove si la unele SN care au aripa spate coapta complet...
andri1940
O sa fac azi o poza la a mea sa vezi cum arata scurgerea respectiva.

Eu zic sa o "imbalsamezi" repede cu ulei, a rezistat chiar bine cu atata apa acolo
augustin87r
Filmarea e de anul trecut, din vara . A rezistat perfect...
andri1940
Uite cum ar trebui sa fie:
bogdanelkva
Eu unul inca nu am vazut asa scurgere.Asa e la Supernova?Poate la Solenza e scurgerea aia altundeva...alta pozitie,acelasi rol... huh.gif
andri1940
Masina mea are pe fiecare parte trei astfel de scurgeri: una in spate, una in dreptul stalpului central si una in dreptul stalpului din fata. Supernovele nu cred ca au asa ceva.



ionelpopa83
QUOTE(augustin87r @ 11 Mar 2011, 12:43)
Era un punct care nu voia sa iasa asa ca am luat surubelnita si am strapuns din greseala tabla. A curs o suma de apa. Pe camera am reusit sa prind doar ultima parte.
*


173.gif
BoR
QUOTE(andri1940 @ 12 Mar 2011, 18:13)
Masina mea are pe fiecare parte trei astfel de scurgeri: una in spate, una in dreptul stalpului central si una in dreptul stalpului din fata. Supernovele nu cred ca au asa ceva.
*


La Supernova exista doar cea de la baza stalpului central.
ramsen
QUOTE(andri1940 @ 12 Mar 2011, 18:13)
Masina mea are pe fiecare parte trei astfel de scurgeri: una in spate, una in dreptul stalpului central si una in dreptul stalpului din fata. Supernovele nu cred ca au asa ceva.
*


poate la cele din 2005 au asa ceva si pe spate...la mine la solenza din 2004 nu este asa ceva pe spate...chiar sint curios sa ne intilnim sa vad si eu chestia asta a ta
Relu_GTT
Si la Supernova exista scurgerea din fata cat si la mijloc, la stalp

Apropo de asta, asa si la mn era putina rugina acolo iar asta vara m-am apucat sa curatat rugina si masticul ala si a inceput sa curga apa de acolo, apoi am bagat o surulbenita si am indoit tabla, pt a face o mica scurgere, in genu la cea de la slz de mai sus, am turnat ulei pe la centurile spate si acum se scurge mereu cate putin ulei pe acolo, ulei am mai pus si inainte dar la fel ca in cazul mentionat in primul post uleiul a plutit deasupra apei abia dupa ce s-a scurs apa a iesit si ulei, e bine ca am depistat ca acolo se aduna apa si nu avea pe unde sa se scurga, dar stau si ma gandesc pe unde ajunge apa acolo...
djasu82
QUOTE(andri1940 @ 12 Mar 2011, 00:33)
Eu ma refeream la scurgerea desenata din poza, care la tine nu exista, exact ca la masina de mai jos:
*


Se baga ulei de la cutia de viteza cel folosit si nu mai ai probleme, injectarea se face cu siringa pe la surubul care tine centura de siguranta spate.
chrisfire02
Si eu am avut rugina pe contraaripa din cauza apei.Am decupat oala pana la mastic,si am pus alta mai groasa.Am dat cu grund si sper sa ma tina.
augustin87r
E clar ca a fost o inovatie de ultim moment dupa ce au observat Novele si Supernovele ruginite acolo.Eu mai am in stanga de verificat. In rest, stau foarte bine.... Eu am bagat ulei de 4 lei litrul, nu aveam uzat de la cutie. Ma batea gandul sa bag si in praguri ,dar acolo se scurge pe toata lungimea pt ca e imbinat cu restul caroseriei si nu sudat...
cristio_79
Nu se scurge deloc daca infunzi gaurile de scurgere a apei. Dupa ce il lasi cateva zile sa patrunda peste tot, desfunzi gaurile.
Nici eu nu am acele scurgeri in spate, dar nu am probleme. Cand am bagat ulei acolo, a inceput sa curga pe la imbinarile care nu au fost etansate bine cu mastic.
Maskatu
In mod normal trebuie sa existe acele "scurgeri" care sunt defapt mici deformatii ale foilor de tabla. Insa din cauza "profesionalismului" desavarsit al muncitorului roman de uzina, si a controalelor "riguroase" ale inspectorilor aflati la sfarsitul liniei de asamblare, se pare ca exista si mici scapati in ceea ce priveste functionalitatea scurgerilor.

Personal am patit acelasi lucru, diferenta fiind insa ca se umpluse cu apa stalpul A fata de pe partea soferului. De ce? Simplu... scurgerea in cauza era infundata cu masticul care asigura imbinarea etansa a pragului cu contra-pragul. Si idiotii inteligentii au astupat de tot, nemaitinand cont de scurgeri. Solutia este sa desfundati scurgerile si sa le verificati periodic, macar de cateva ori pe an.
chrisfire02
Poate nu ma credeti dar inainte sa desfund acele gauri de scurgere si dupa multe intrebari de genu :ce se aude ca curge prin usi si prin stalpi,mi-am dat seama ca aveam masina inundata in interiorul caroseriei(stalpi,praguri,usi)Am desfundat gaurile,am lasat un timp cat am considerat ca s-a uscat si dupa aia bagat ulei,infundat din nou gaurile si ture la deal si la vale sa se distribuie uleiul uniform peste tot,dupa care am desfundat gaurile in caz ca mai intra apa.
marius80_eugen
Interesant topicul ... deci ne apucam de dat gauri in caroserie pt a curge apa ? Cei care nu au probleme cu apa in portbagaj nu cred ca au probleme nici cu pragurile astea , nu ?
augustin87r
se mai face si condens, mai ales iarna. In portbagaj am vazut eu bruma pe peretii laterali...
CIPTUNING
QUOTE(marius80_eugen @ 14 Mar 2011, 09:26)
Interesant topicul ... deci ne apucam de dat gauri in caroserie pt a curge apa ? Cei care nu au probleme cu apa in portbagaj nu cred ca au probleme nici cu pragurile astea , nu ?
*




Nu prea... Sunt lucruri si locuri diferite.
djasu82
acele orifici le gasiti la toate masiniile elimina condensul , la unele se lasa la altele se sudeaza sau ma rog se incarca cu mastic .Cum ati face cu ceara sau ulei amestecat cu vaselina se elimina cel putin sa mai apara rugina in zonele respective.
cristyjas
Salut,Ramsen masina mea e din decembrie 2004 si are acele orificii deci nu cred ca asta e un criteriu ,dar se pare ca cei de la Dacia le-au asamblat cu ce au gasit prin magazia de piese biggrin.gif ,daca va uitati unele solente au la prag in partea din spate ambutisata o forma ce aduce cu un trapez altele nu il au si s-ar putea sa mai fie si alte deosebiri.
AdrianT
SLZ mea este din aprilie 2004 si are acele scurgeri si in spate.
chrisfire02
a mea e din 2003 si are cate doua scurger pe fiecare parte.Cate una la stalpii care sustin usa din fata iar celelalte doua la stalpii centrali.
Fancyman
Da' tu aveai un acvariu acolo ! happy.gif
Cu prima ocazie ii dau si eu o gaura sa vad ce iese.....
totaldeacord
ar fi o idee sa dam o gaura cu un burghiul cei care nu avem gauri acolo? eu am obs ca-mi rugineste unde se imbina pragul cu aripa in spate...dar mereu dadeam cu smilgher pana nu mai avem pe ce sa dau... grund + vopsea...si bineinteles mereu iese cate o pata
cred ca am apa si eu...ce ziceti sa fac o gaura si sa pun un dop...asta dupa ce dau cu grund + vopsea pe marginea gaurii?
Relu_GTT
nu dati gaura cu burghiul, indoiti tabla jos cu surulbenita pt a face o scurgere
totaldeacord
am dat gaura cu burghiul....(am vazut mesajul lui relu_GTT prea tarziu - o idee foarte buna cu indoitul)...
nu a curs apa deloc.
M-ati pus sa-mi ciuruiesc masina tongue.gif glumesc...
oricum...gaura care am dat-o imi foloseste pentru a baga ulei mai usor...mai am de vopsit marginea gaurii si de pus niste dopuri care se potrivesc...
m-am linistit...nu am apa acolo...e bine:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.