Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: un lichid suspect...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
chichi
In week-end, dupa o deplasare la bunici la tara, am observat o pata de lichid in zona pedalei de acceleratie, care m-a pus pe ganduri... Cum era putin probabil ca sa iau pe pantof o cantitate de apa atat de mare, incat sa fac o mica baltoaca in masina (ploua afara), m-am gandit ca poate s-a scurs ceva de la motor... Cineva chiar imi spunea ca ar putea fi lichidul de frana; eu am verificat nivelul si este in limite normale, deci daca ar fi vorba de pierderi la lichidul de frana, aceste nu ar fi majore... Cam ce credeti ca ar putea fi?...

Un mecanic mi-a spus candva ca o masina trebuie folosita in permanenta pentru ca ea sa functioneze la parametrii optimi, caci daca este tinuta degeaba pe loc este mai predispusa la diferite probleme si defectiuni. Avand in vedere ca fostul stapan al masinii a tinut-o in garaj ultimii doi ani fara activitate, incep sa inteleg de ce ma chinui eu cu ea acum...

Ar putea fi vorba de lichidul de frana?... Daca nu, atunci ce ar putea fi oare?... huh.gif
Sir_Alex
Ai idee cumva ce fel de lichid era? Lichidul de frana e putin vascos. E unsuros la atingere.
victor23ro
QUOTE(Sir_Alex @ 13 Jun 2005, 08:04)
Ai idee cumva ce fel de lichid era? Lichidul de frana e putin vascos. E unsuros la atingere.
*




mai adaug ca mai are si un miros specific de alcool
Ov
lichid de frana. S-au dus garniturile din pompa
chichi
Nu m-am uitat sa vad ce fel de lichid era, iar acum este prea tarziu...

In ce conditii curge lichidul de frana? In mers sau doar cand este folosita frana?...
As vrea sa vad daca se repeta fenomenul si daca apare iar...

In orice caz, stand pe loc nu curge... huh.gif
DodoBird
QUOTE(chichi @ 14 Jun 2005, 06:31)
Nu m-am uitat sa vad ce fel de lichid era, iar acum este prea tarziu...

In ce conditii curge lichidul de frana? In mers sau doar cand este folosita frana?...
As vrea sa vad daca se repeta fenomenul si daca apare iar...

In orice caz, stand pe loc nu curge... huh.gif
*



Ar putea fi si lichid de frana, dar la nivel "baltoaca" ar fi trebuit sa vezi clar ca a scazut nivelul in vasul de frana.
Tinand cont de faptul ca afara ploua eu cred ca mai degraba este apa . Fa o proba : ia cateva galeti de apa si toarna pe capota peste grilele de plastic de laga parbriz. Daca apare baltoaca atunci dai jos grila si te uit la sistemul de dreanare a apei , repere plastic si furtunase care nu mai sunt acolo sau sunt crapate (se gasesc in targ) .
geonic
QUOTE(chichi @ 14 Jun 2005, 15:31)
Nu m-am uitat sa vad ce fel de lichid era, iar acum este prea tarziu...

In ce conditii curge lichidul de frana? In mers sau doar cand este folosita frana?...
As vrea sa vad daca se repeta fenomenul si daca apare iar...

In orice caz, stand pe loc nu curge... huh.gif
*


Mie m-i s-a intamplat asta acum un an cand am ramas fara lichid de frina in instalatie in timp de mergeam cu ea si culmea la vale !!!!
Sa-ti explic: garniturile de la pompa de frana daca s-au dus iti curge lichid de frana in masina pe la pedalier.
Atentie mare daca este asa, si nu este cumva apa de ploaie, atunci de urgenta cumparat garnituri si cada nu te pricepi go la meserias.
Lichidul de frana curge asa cum ti-am spus daca sunt garniturile de la pompa de frina duse, daca garniturile de la pistonase sunt duse sau mai poate sa curga pe la repartitor daca este f uzat.
NU are treaba frana de mana cu instalatia de frana de picior. Aceea este actionata de un cablu.
Uncle-Sam
asa a patit unchimiu cand i s-au dus garniturile: i-a curs in servofrana si dupaia inauntru. Cand apesi frana se aude vreun zgomot de lichid sau ceva ca si cum ar face spuma pe undeva? Nu stiu cum sa explic sunetu
incubus
La mine mai curge ceva lichid de frana pe la capacul rezervorului de compensare. M-am uitat la el si nu are nici o garnitura, e normal asa ? M-am gandit sa-i pun eu una, dar nu stiu daca e bine, caci in capac nu e nici o gaurica prin care sa traga aer.
chichi
QUOTE(DodoBird @ 14 Jun 2005, 08:44)
Ar putea fi si lichid de frana, dar la nivel "baltoaca" ar fi trebuit sa vezi clar ca a scazut nivelul in vasul de frana.
Tinand cont de faptul ca afara ploua eu cred ca mai degraba este apa . Fa o proba : ia cateva galeti de apa si toarna pe capota peste grilele de plastic de laga parbriz. Daca apare baltoaca atunci dai jos grila si te uit la sistemul de dreanare a apei , repere plastic si furtunase care nu mai sunt acolo sau sunt crapate (se gasesc in targ) .
*



M-am uitat la nivelul lichidului de frana si acesta se incadreaza in limite acceptabile. Acesta a fost primul lucru pe care l-am facut, pentru ca eventual sa completez cu lichid de frana...

O sa o mai monitorizez un timp, sa vad daca fenomenul se repeta. Poate ca este apa si atunci am scapat ceva mai ieftin... smile.gif
chichi
QUOTE(Uncle-Sam @ 14 Jun 2005, 21:21)
asa a patit unchimiu cand i s-au dus garniturile: i-a curs in servofrana si dupaia inauntru. Cand apesi frana se aude vreun zgomot de lichid sau ceva ca si cum ar face spuma pe undeva? Nu stiu cum sa explic sunetu
*



Nu se aude nici un zgomot suspect... huh.gif
BAC
QUOTE(incubus @ 14 Jun 2005, 21:03)
La mine mai curge ceva lichid de frana pe la capacul rezervorului de compensare. M-am uitat la el si nu are nici o garnitura, e normal asa ? M-am gandit sa-i pun eu una, dar nu stiu daca e bine, caci in capac nu e nici o gaurica prin care sa traga aer.
*


Daca masina ta nu e cu servofrana cred ca e bine asa, vad ca ai D1300, daca e cu servofrana capacul rezervorului contine un cilildru si piston pe post de senzor al nivelului lichidului de frana, caz in care sunt si doua fire prinse in niste papuci. In acest caz capacul are garnitura inauntru, aerisirea facandu-se pe langa tija pistonasului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.