Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bataie culbutori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
geonic
la ultima verificare si reglare de joc a culbutorilor care a avut loc sambata am descoperit ca al 2 lea culbutor (vedere de la radiator la bord) nu lucreaza bine.
Mai exact umarul culbutorului atinge pe exteriorul calotei superioare (in poza atasata poz 15).
Incercand sa-i fac reglajul am introdus prima data lera si erau 0,70 mm.
Am incercat sa-l eglez la 0,20 mm si dupa montare si pornire motor, acesta mergea ca dracu', semn ca supapa respectiva nu inchidea.
L-am desfacut din nou si l-am lasat tot pe 0,7.
Problema este ce s-a intamplat ?
S-a uzat scaunul supapei excesiv?
Cat mai pot merge asa, a intimpinat cineva aceasta probl.? Ce a facut ?
As vrea sa ma informez ce pot face cu bani mai putini inainte de a demonta chiulasa. (fara sugestii de genul cumpara chiulasa)
Eventual rectificare scaun supapa, inlocuire supapa, chestii dinastea mai ieftine.
Mentionez ca motorul este de 1300, are 58 mii Km are, compresie destul de buna.
cristidb
Problema ta nu are legatura cu scaunul supapei. Daca culbutorul apasa pe calota superioara, ori culbutorul e foarte uzat (foarte putin probabil), ori supapa nu e montata bine, si capatul pe care apasa culbutorul e prea inauntru in raport cu calota.
Sunt doua tipuri de supape. Unele au un singur sant pe coada si altele doua.
Parerea mea e ca ai supapa cu doua santuri, si e montata cu semiconuri de supapa cu 1 sant, motiv pentru care supapa sta mai jos.
Pentru inlocuirea semiconurilor sau a calotei nu e nevoie sa se desfaca chiulasa. Se roteste motorul incat pistonul respectiv sa fie in punctul mort superior si se introduce pe gaura bujiei un obiect care sa blocheze supapa. Apoi se demonteaza calota si arcul supapei (exista un dispozitiv special pentru asta dar se poate improviza).
andu911
apropos de blocat...
ziceti-mi si mie daca stiti cum sa scot niste camasi de pe bloc, ca s-au blocat de la rugina, gunoaie... adica fara sa le deteriorez...
cristidb
Incearca sa torni pe langa camasi lichid de frana sau ceva care sa inmoaie rugina. Daca bati in ele se sprg.
Dar de ce vrei sa le scoti fara sa le deteriorezi? Doar nu vrei sa le pui pe alt motor?
andu911
nu le pun pe alt motor biggrin.gif in nici un caz...
geonic
QUOTE(cristidb @ 13 Jun 2005, 21:28)
Problema ta nu are legatura cu scaunul supapei. Daca culbutorul apasa pe calota superioara, ori culbutorul e foarte uzat (foarte putin probabil), ori supapa nu e montata bine, si capatul pe care apasa culbutorul e prea inauntru in raport cu calota.
Sunt doua tipuri de supape. Unele au un singur sant pe coada si altele doua.
Parerea mea e ca ai supapa cu doua santuri, si e montata cu semiconuri de supapa cu 1 sant, motiv pentru care supapa sta mai jos.
Pentru inlocuirea semiconurilor sau a calotei nu e nevoie sa se desfaca chiulasa. Se roteste motorul incat pistonul respectiv sa fie in punctul mort superior si se introduce pe gaura bujiei un obiect care sa blocheze supapa. Apoi se demonteaza calota si arcul supapei (exista un dispozitiv special pentru asta dar se poate improviza).
*


merci cristidb sambata cred ca o sa vad chestia asta de care zici o sa merg sa cumpar calota superioara noua si cele doua feluri de semiconuri sa vedem de care este.
E complicat sa tii supapa cu acel ceva?? cum vine ? poti sa fii mai explicit?
Merci inca o data.
vlad p
Sambata mi-a "reglat" un mecanic culbutorii si de atunci sunt fericitul posesor al unei dacii 1310 cu tacanit. Nu stiu eu ce s-ar putea strica pe acolo dar ma enerveaza cumplit sa conduc o masina de cusut prin Bucuresti

Ma puteti ajuta cu o adresa prin Buc (Dr Taberei) unde as putea reface operatia repede si bine. multumesc pentru ajutor
andu911
se ard supapele ca in loc sa fie inchise cand da flacara...ele sunt deschise...vezi ca arata la Tips niste metode de reglat..vezi daca reusesti, daca nu du-te la un service...e pacat sa le strici

orice service
mario1980
Atentie la culbutorii motoarelor mai batrinele! Sint sapati de cozile supapelor, iar mecanicii fara vreo urma de vocatie de inginer, iti regleaza distantele cu lera, fara a se gindi ca mai exista si culbutori uzati pe lumea asta.
Cit despre culbutorii care agata talerele supapelor, cam tot cu culbutori noi se rezolva.
andu911
tocmai am refacut motoru...adica schimbat setu, chiulasa reconditionata la ciclop...etc...si singurul lucru pe care il aud sunt tachetii, desi i-am reglat la 0,15 si 0,20...probabil pana se mai rodeaza supapele alea...eu folosesc metoda supapei evacuare deschise...
poate aveti vreo parere...
andu911
am revenit...un culbutor batea din cauza ca avea tija indoita :/ ...in fine...am schimbat-o dar tot se aude un tacanit...nu prea tare...motoru asta cred ca are peste 100.000 km...de-aia i-am facut si setu, dar n-o sa ma apuc sa schimb si culbutorii...e vreo sansa sa nu mai fie tachetul la culbutorul respectiv care avea tija indoita ? ma gandesc sa nu fi cazut, in timp ce-am inclinat motoru cand am strans bielele...

chiar n-am intalnit nici o masina fara tachet...si nu stiu care sunt simptomele...desi eu am bagat tija si parca se simtea ca ar fi acolo...iar ca sa scot iar chiulasa, nu-mi vine biggrin.gif
andu911
deci tachetele e acolo si iar mi s-a indoit tija ....
andu911
deci desteptii aia de la Ciclop Bd Timisoara nu au bagat un ghid suficient si lovea calota superioara in el...asadar chiar daca zice lumea ca sunt buni...tot de mantuiala fac treaba
andu911
ii reglez si iar se aud...sunt cam tocite talpile, dar n-o sa ma apuc sa dau 1.600.000 numai pe culbutori...nush ce sa mai fac...
in afara de asta, tot imi indoaie acea tija, chiar daca am batut ghidul ala, mi-e imposibil sa mai dau chiulasa jos inca o data...am si eu o viata...poate aveti voi vreo idee...merci
diaconuliviu

unsure.gif Adica 200.000 un culbutor? Nu e mult? O supapa e in jur de 100...
[On] Daca acea uzura nu e mare se poate incerca rectificarea suprafetei; atentie: DACA NU E UZURA PRONUNTATA; altfel prin rectificare se indeparteaza stratul cementat.
Ghidul e introdus atit cit trebuie? poate l-ai lasat inca mai "in afara"
andu911
atat e un culbutor...de dacia-renault, un singur ghid l-am mai bagat si anume la supapa care imi indoia tija, iar supapele sunt toate rectificate...ca asta i-au facut aia la ciclop...schimbat ghiduri, rectificat supape..etc..
andu911
vorba cuiva de pe forum...parca conduc o masina de cusut
andu911
e posibil sa fie de la axa cu came ?
diaconuliviu
Cu capacul culbutorilor demontat, eventual si cu bujiile scoase (ca sa scada efortul de rotire) roteste motorul pina ajungi sa deschizi supapa cu pricina. Incearca sa te uiti daca ceva blocheaza. Si cum e cursa acelui culbutor fata de a celorlalti; daca e mai mare, posibil axa cu came sa aiba acea cama mai inalta; daca nu, tot ceva pe lantul cinematic "tachet-tija-culbutor-supapa. Chiar si ghidul poate fi inca mai in afara si atinge talerul in el.
Dyda
Verifica capacul culbutori in zona unde se afla culbutorul cu pricina si vezi daca are urma de contact de la acesta. Ma gindesc sa nu atinga in acea zona in momentul cind stringi capacul- acesta fuiind mai deformat in acea zona.
Am patit la prima mea masina, nestiind am strins capacul cu simt de raspundere, acesta s-a deformat si finalul imi deforma tija culbutor, o indreptam , porneam, acelasi rezultat. Binenteles un meserias a rezolvat problema
andutzu
Am si o mica problema... de curand am schimbat arborele cu unul la (cota st) deoarece nu mai avem presiune la ulei.Toate bune si frumoase... numai ca acum a aparut o bataie (sau poate nu am observat pana acum) care se manifesta si la rece si la cald.Se aude numai la relanti si peste 1800rpm dispare.Am fost la mecanic si mi-a zis ca e de la un culbutor.Am schimbat toata rampa cu tot cu culbutori dar tacanitul ala tot se aude.Culbutorii sunt reglati si nu au jocuri exagerate.Oare sa fie de la vreun tachet sau de la axul cu came?Parca atunci cand motorul e cald se aude putin mai tare dar are momente cand aproape nu se mai aude deloc.(cand turatia e foarte scazuta) <800rpm.
nvp_playboy
1. Batai care "dispar" sunt cele datorate jocului intre piston si camasa.
Este o bataie joasa, ascutita, dura.....la ce piston crezi ca se aude? Daca scoti fisa se mai aude?

2. Datorita faptului ca a aparut dupa schimbarea arborelui, tind sa cred ca bate o biela , ciudat insa ca "dispare"

3. Nu e tacaneala , din tacheti?

4, nu vinzi arborele vechi?
andutzu
Dispare dupa o anumita turatie, daca era de piston se atenua la cald, dar mie mi se pare ca se accentueaza putin.E o bataie ascutita.(care uneori dispare la turatii f mici)Am scos fisele de la toti cilindrii, tot se aude.Eu banuiesc tot un tachet, deoarece se aude exact pe la mijlocul motorului, pe partea delcoului.
Va rog sa va mai dati cu parerea....
Arborele il vand ca oricum nu am ce face cu el.E cu palier normal.E la cota R1.Necesita rectificare.
marius-gabriel
daca motorul e uzat,reglarea cu lera nu e corecta.
cam tot dupa ureche si bataia cu patentul in culbutori.. smile.gif
andutzu
QUOTE(marius-gabriel @ 17 Mar 2006, 00:52)
daca motorul e uzat,reglarea cu lera nu e corecta.
cam tot dupa ureche si bataia cu patentul in culbutori.. smile.gif
*


Explica-mi si mie cum se face...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.