claudyyu89
13 Mar 2011, 22:36
deci am o dacie din 95 cu bord CN si tocmai mi s-a "taiat" lumina de la bord urmata de un fumulet usor
) dupa care am ramas in bezna.. intrebare... cum ajung sa schimb lumina din bord? sau mai bine zis.. are cineva o schema unde sa-ti arate cum sa desfaci bordul? ca am mai incercat si tot degeaba
p.s. oare sa fie din sigurante? mentionez ca becurile (lumini, semnalizare, etc merg)
dacia_amg
13 Mar 2011, 22:39
Daca s-a lasat cum fum, inseamna ca ai un scurt... Nu numai ca trebuie
schimbata siguranta, dar trebuie remediat si scurtul...
Mergi la un electrician...
claudyyu89
13 Mar 2011, 22:45
am umblat la betisorul ala.... de la care modifici lumina bordului
si atunci probabil a facut scurt..
dacia_amg
13 Mar 2011, 23:25
Betisorul ala e blocul de lumini. Daca ai noroc si nu s-a mai stricat si
altceva, il poti schimba (blocul de lumini), schimbi si siguranta (daca s-a
ars; dar mai mult ca sigur ca da) si... gata!
nikuniku
14 Mar 2011, 17:59
dacia_amg ,,betisoru,, la care zice claudyyu89 este reostatu de iluminare bord,mareste sau micsoreaza lumina la bord,nu toate masinile au asa ceva pe ceasuri,nu confunda cu blocu de lumini
claudyyu89 daca nu stii cum se da ceasurile jos nu te baga ca este greu de dat si este si mai greu de montat la loc si sa si mearga toate ca inainte
claudyyu89
14 Mar 2011, 18:16
pai ma gandeam ca daca demontam bordul..... "desfaceam plasticul" as fi putut sa umblu mai bine la bord.. nu vreau sa-l demontez doar sa schimb becurile alea verzi... si sa vad unde a facut scurt..
nikuniku
14 Mar 2011, 19:04
claudyyu89 ca sa dai planseu de bord CN jos trebuie sa dai parbrizu jos,nu se marita,ca sa scoti ceasurile la bord CN se scoate aparatorile de la volan ,se desfac cele 2 surubele care tine coloana de volan,cu 2 chei de 11(tubulara si fixa) volanu se da jos,apoi toate intrerupatoarele de pe plasticul central(atentie ca trebuie puse si la loc,deci scoti intreripatoru si faci poze),sub scrumiera sunt 2 surubele,jos cu ele,deasupra la volan mai sint 2 jos si cu astea,se desfac cu surubelnita in cruce,se trage de partea de jos cam 3-4 cm. ca sa intre mana in spatele ceasurilor sa desfaci cablu de km. mare atentie ca plasticul central are sus 4 pini care intra in planseu de bord,se rup foarte usor,cam asta ar fi in mare dar trebuie atentie ca sunt multe de desfacut si toate trebuie puse la loc deci inainte sa desfaci ceva fa poze sa stii cum vin puse fire electrice ,mufe,furtunele de vacuum de la aeroterma
ce sati mai zic spor la lucru
pacucostin
14 Mar 2011, 19:21
iti las nr de tel sa te lamuresc cum se face mai usor?am facut de mai multe ori asta si stiu cum e ...
razvanalexandruarghius
15 Mar 2011, 13:32
inca odata ca sa dai bordul jos nu trebuie sa demontezi parbrizul. iti trebuie o surubelnita in cruce cardanica, ca si cheia de buji.... ca sa schimbi beculetele acelea trebuie sa dai jos doar ceasurile... ca sa dai jos ceasurile nu trebuie sa desfaci volanul (oricum nu stiu de ce cu cheie de 11, eventual pt toata coroana... volanul se desface cu o tubulara parca de 22....)trebuie sa dai jos plasticul acela cu butoanele..cu furtunasele de vacum nu ai treaba le lasi la locul lor.... daca desfaci sa schimbi beculetele vezi din ce cauza a facut scurt, ca sa nu repeti munca de 2 ori....dar inainte de toate verifica si sigurantele...
SUCCES
claudyyu89
15 Mar 2011, 19:00
deci am desfacut, am schimbat becurile (erau arse) am pus becuri noi... am montat totul la loc.. si surpriza nici acum nu merge lumina in bord
a facut scurt betigasul ala de care modifici gradul de iluminare in bord, eu am impins si am rotit.... iar atunci a ajuns pe metal si acolo a facut scurt.. sunt frustrat
si cat m-am chinuit
) macar am descoperit de ce nu baga aeroterma caldura
)
pacucostin
15 Mar 2011, 19:35
pai acum ca sti sa o desfaci ..poti inlocui ceasurile cu totul...cu unele functionale...o sa mearga asa...
pbsbogdan
15 Mar 2011, 23:28
Fratilor, sa nu mor prost,eu am dat tot bordu jos fara sa dau parbrizu bineinteles:)))din cauza aerotermei ....,.ma rog dar daca tot am desfacut am inlocuit becurile din ceasuri , becurile pe la scrumiera la butoane cu leduri dimensionate cu rezistor in functie de culoare..efectu e OK nu mai palpaie ca si la becuri ...insa am o mare nedumerire la ce discutati voi: Care bat? ca batu care il am eu in born (dacie de 97) bord de CN inconfundabil la mine sucesc de el sa aduc ceasu din bord pt km la 0...lamuriti-ma si pe mine cum reglezi luminile din bord din care bat ca asta nu o stiam ,,,,e acelasi bat si apesi pe el sau cum ca alt bat eu nu mai am ...multumesc mult...
claudyyu89
15 Mar 2011, 23:53
pbsbogdan ... eu am 2 bete... unul pt kilometraj si unul separat pt gradul de iluminare din bord....
pacucostin .. nu cred ca are rost sa cumpar ceasurile din bord.. atata timp cat astea merg.. si oricum unul nou e aproape 400 lei
p.s toate ceasurile si ledurile imi merg.. doar iluminatul nu merge
)
mihai7575
16 Mar 2011, 06:18
QUOTE(claudyyu89 @ 16 Mar 2011, 00:53)
pbsbogdan ... eu am 2 bete... unul pt kilometraj si unul separat pt gradul de iluminare din bord....
pacucostin .. nu cred ca are rost sa cumpar ceasurile din bord.. atata timp cat astea merg.. si oricum unul nou e aproape 400 lei
p.s toate ceasurile si ledurile imi merg.. doar iluminatul nu merge
)
Da jos din nou ceasurile cu tot cu km,si mergi cu ele la un electrician auto,sa repari micul contact cu rezistenta din spatele betigasului cum zici tu,sau sa ti-l anuleze si sa le lege pe direct,ma refer la iluminatul bordului.
pbsbogdan
16 Mar 2011, 23:39
pbsbogdan ... eu am 2 bete... unul pt kilometraj si unul separat pt gradul de iluminare din bord....
pacucostin .. nu cred ca are rost sa cumpar ceasurile din bord.. atata timp cat astea merg.. si oricum unul nou e aproape 400 lei smile.gif p.s toate ceasurile si ledurile imi merg.. doar iluminatul nu merge smile.gif)
claudyyu89 ty omu acum am inteles ca eram in mare dilema vezi doamne am si eu de reglat lumina bord si nu stiu
))) daca ai atasa si o poza la bordu tau sa vad si eu ti-as fi recunoscator..ty
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.