Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Restaurare dacia 1310 ( 1289 cm)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
alinworm
Detin o dacia 1310 din 1992, cutie in 4 trepte,78.000Km reali, alb 40, motor 1289 cm3.,
La 74.000 am schimbat:
-setul motor cu unul Kolbenschmidt foarte reusit ,
- carburator nou CARFIL
- radiator mare nou din cupru
- furtune apa radiator
-capac pompa apa scornicesti NOU.
-bujii sinterom + fise urziceni+capac delcou;
-filtru aer
-rulmenti spate (pe fata nu huruiau);
Acum ca tot a venit primavara am de gand sa o innoiesc si pe ea un pic.
Ce piese ar mai trebui schimbate?, bucse,bielete....etc. Planetarele nu bat, am ceva probleme cu chederul de la parbriz fiindca atunci cand ploua mai tare ma trezesc cu apa in masina.

As dori sa o si vopsesc dar asta dupa ce rezolv cu partea mecanica.
Din experienta voastra cam ce piese ar trebui schimbate dupa 80.000 KM.

Multumesc! (o sa pun si poze in curand cu dacioara)
Muttley
Tot ce functioneaza nu se schimba. Piesele care se gasesc acum sunt facute din kkt.
Eu am pe masina mea de exemplu tendoanele de punte spate din fabrica. Idem toate conductele de frana din cauciuc. Nu le schimb de frica.
aditza579
Schimba tot ce este necesar si ce s-a uzat in limita bugetului(vezi sa folosesti piese de calitate), si daca iti mai raman bani schimba ce doresti pentru a imbunatati performantele, si apoi poti sa spui ce ai vrea ca performante si vei fii sfatuit
alinworm
caut piese noi de origine, ba prin targuri ba pe okazii.ro, forum daciaclub.

As dori sa aflu ce tipuri de rulmenti sunt pe spate si fata ca am gasit ceva si vreau sa ii iau de rezerva.

As vrea sa schimb setul de biele + cuzineti biele fiindca atunci cand am schimbat setul aveam o biela uzata si am schimbat o cu alta de pe un motor identic si cand o accelerez foarte tare se aude ca o bataie si nush de la ce este. cel mai probabil sa fie de la biela aia....
freddybb
se spune ca soferii s-ar impartii in doua categorii, cei care desfac masina sa vada de ce nu merge iar o alta categorie o desfac sa vada de ce ce merge smile.gif
daca doresti sa o imbunatatesti cauta altunedeva, fara misto, daca ceva merge da-i pace, si mai tine cont de un lucru "experienta e direct proportionala cu valoarea echipamentului distrus, nu ca as fii rau dar cel mai mult am invatat din experienta proprie biggrin.gif
alinworm
dc gasesc o piesa de origine NOUA nu inseamna automat ca o si inlocuiesc pe cea veche. O cumpar ca backup si o inlocuiesc in caz ca imi pica. intelegi? de curand am vazut un anunt pt un set motor de 1300 si sunt tentat sa il cumpar desi doar am l am schimbat acu 4000 km
Muttley
Ne mai spui o data ce te doare de fapt?
bv-08-fgm
Banuiesc ca vrei s te duca inca 80 de ani daca mai cumperi un set de rezerva.
om_bland
Vorba vine 80 ani tongue.gif . Are bani de investit , de aceea este dornic sa achizitioneze .
mihai7575
QUOTE(alinworm @ 14 Mar 2011, 23:55)
dc gasesc o piesa de origine NOUA nu inseamna automat ca o si inlocuiesc  pe cea veche. O cumpar ca backup si o inlocuiesc in caz ca imi pica. intelegi? de curand am vazut un anunt pt un set motor de 1300 si sunt tentat sa il cumpar desi doar am l am schimbat acu 4000 km
*


Poti sa-l cumperi ca nu se strica,dar sa fie la 1pret bun ptr tine,oricum nu e o idee rea sa investesti in piese rare de origine,nu se stie niciodata cind ai nevoie de ele.
alinworm
ok multumesc!
bv-08-fgm
Incearca sa investesti in piese de origine dar in mare parte cei mai uzual,nu trebuie neaparat sa ai piese de inca o amsina acasa smile.gif ca nu se duc chiar toate piesele.
BOGHDAN_GNP
sal pune si tu poze sa vedem babuta!
alinworm
Luni o sa merg la un atelier auto din buzau si o sa imi spuna exact ce trebuie schimbat! Am postat aici in speranta ca o sa mai primesc cate un sfat cu ce piese/consumabile ar trebui sa mai caut si eventual sa le inlocuiesc dupa aceea!
BOGHDAN_GNP
poi dupa ei ar trebui sa schimbi toate piesele ca sa le iasa si lor un ban
alinworm
am dus-o in parcare la munca, o sa fac poze maine dimineata! De ceva vreme nu o mai parchez in fata blocului fiindca am patit o! Mi au furat radiatorul ( era din cupru)!
Din ce am observat, dupa aceea, e ca majoritatea daciilor abandonate de prin zona (drumul taberei-valea ialomitei) sunt vandalizate. Asta e....
Mi am pus un antifurt la busonul de la benzina fiindca inainte sa imi fure radiatorul au incercat sa "pupe" benzina desi eu , culmea, am GPL!
Dupa ce o sa finalizez proiectul cu dacioara ma gandesc sa ii pun si o alarma si poate dupa aceea o sa pot sa o parchez linistit in fata blocului meu!

<span class='edit'>15 Mar 2011, 22:18:</span>
pai cunosc pe cineva la service acolo, sunt oameni calumea se pricep si nu iau multi bani, nus ca astia de prin bucuresti!

Mai multe poze in curand!
ZTV
bravo, imi place foarte tare masina ta. Arata bine, modelul asta imi place cel mai mult. Incearca sa iei si cateva piesa de rezerva la tablarie, nu se stie niciodata cand o sa ai nevoie de ele. Pot sa mai iei, discuri de frane, ambreaj, delcou, o prindere tranzistoritaza + senzor ( at011), electromotor, pompa de benzina, etc...

Depinde de 2 lucruri:
1- cat de des folosesti masina
2- cat mai vrei sa mergi cu berlina


Eu dupa ce am vandut pe a mea, am ramas cu 2 portbagaje de piese, pe care am luat preventiv. Am calculat si ajungeam la aprox 1500 ron. Si cu 1000 ron deja iti iei o Dacie.
alinworm
am mai cumparat dar inca nu le am pus :
aprindere AT011+senzor
stop spate dreapta ELBA nou (inca caut pt stng)
lampa semnalizare dreapta fata NOUA
toba finala +intermediara noua
capac culbutori inox
2 faruri rotunde ELBA (faza scurta+lunga) si o sa le schimb doar dc e nevoie
payty
arata bine masina.
felicitari.
sfatul meu ar fi sa schimbi ce nu functioneaza. lasa in pace piesele care merg bine ca s-ar putea sa ai surprize cu unele noi.

maho
QUOTE
alinworm  Posted Today, 08:18
..capac culbutori inox

182.gif

Ti-e frica sa nu rugineasca ?
La banii pe care se pare ca esti dispus sa-i bagi in ea, poti sa-ti iei un Golf 4, no offence...imi place si mie Dacia mea, dar nici chiar asa. Te rog, n-o lua ca pe o critica, (nu e), fiecare cu parerile si buzunarul lui. Masina ta intr-adevar arata bine.
Paperkite

Monteaza aprinderea electronica, e f. buna.

Poti sa-ti iei ca rezerva si un lant de distributie de calitate. Face diferenta. Arborele cotit l-ai rectificat vreodata?

Mai poti sa-i faci o antifonare (pe dedesubt cu antifon cauciucat iar ptr restul exista un topic destul de vast chiar pe acest forum.

Mai sunt o gramada. Amortizoare noi daca ale tale sunt obosite merita, se imbunatateste mult comportamentul masinii. Personal cred ca cele cu ulei sunt mai fiabile iar cele cu gaz ceva mai precise. As merge pe cele cu ulei.

Unghiul de fuga e reglat? Rotile sunt echilibrate?

Cauciucurile cum sunt? poti lua unele mai acatarii, se imbunatateste mult spatiul de franare (am trecut de la unele all season - ma bucur ca am si uitat cum le spune - la Michelin Energy Saver de vara si se simte imbunatatirea, cred ca am evitat si un accident datorita lor - mi-a taiat unul fata).

Spor!


1310CL
Am o intrebare,masina asa a aratat inca de noua?Ma refer la masca fata, sau a fost model CN2 transformat in TLX?
alinworm
poza e din 2009, nu am schimbat nimic (dpdv estetic) la ea din 1992, acum am ceva probleme la bara din fatza pe partea dreapta trebuie schimbat mansonul fiindca m a ciocanit unul putin si a crapat masonul si semnalizarea din bara.

Dupa cum se vede in poza e crapat putin si grila de plastic din fata de la radiator (a lovit taicamiu un maidanez care a scapat de altfel nevatamat). Am gasit si grila noua pe care o sa o schimb.

In iunie imi expira ITP-ul, asa ca luna asta o sa rezolv problemele legate de motor, directie, dupa aceea tinichigeria si mai apoi o sa caut si o vopsitorie.


anvelope : 2 noi de vara pe spate + 2 de iarna in stare f buna pe fata!
arbore cotit: nu a fost rectificat!
trebuie facuta si geometria+ echilibrat roti!

Multumesc pt sfaturi!
PH-06-BOA
Eu zic sa te lasi de glume cu servisul, ca n-ai sa vezi masina scoasa buna de la aia. Fa singur ce-ai de facut acasa, nu cumpara piese aiurea sau doar ca cineva-ti zice ca trebuie, nu schimba ce merge, tabla se poate indrepta oricum Ia uite, facuta acasa. Fara polis, fara sa se cunoasca diferenta intre vopseaua veche si cea noua, fara diferenta de culoare... ce pot spune, ca am folosit doua pistoale de vopsit in acelasi timp.
om_bland
Ph-06-BOA Te inteleg frate , bun tu faci ca te pricepi , ai timp , rabdare si spatiu . Dar ce facem cu cei care nu au una sau mai multe din ,,calitatile " enumerate mai sus ?
Andyno
PH-06-BOA, daca tu ai resuit sa vopsesti asa bine...eu zic sa te angajezi la mercedez la vopsitorie smile.gif

trebuie sa te pricepi putin sa ai ''talent'' ptr a pregati si vopsi ceva la masina...am vazut destui amatori pe forum aici.

pun si eu poze cu o lucrare mica la chederul de la portbagaj.

totul este lucrat din spray auto + dat cu grund cu pensula si finisat.
PH-06-BOA
Foarte bine! De ce n-ar face toti la fel? Eu nu agreez spraiul, pentru ca nu prea e compatibil cu vopseaua veche si nici nu poti vopsi fara sa se cunoasca. Trecerea de la vopseaua noua la cea veche, nu o poti face asa usor la sprai. Cine vrea, poate indiferent de unde ar sta. Nu poti sta si-n bar, si sa faci si ce trebuie in casa. Nu poti citi romane si sa fi si un bun tehnician.
maho
Spray-urile cu vopsea nu-s pe baza de apa ? Atunci nu se pupa cu vopseaua alchidica, sau cum ii zice la aia care se mixeaza cu diluant.
alinworm
am o problema! V-am zis ca am schimbat setul motor acum 1 an si ceva, dar nu am schimbat si bielele. Acum am facut rost de biele noi de fabrica, problema e ca cineva mi a zis ca exista riscul sa imi crape pistoanele in momentul in care le schimb! E adevarat, le am cumparat degeaba? sad.gif
maho
Sa-ti crape pistoanele cand schimbi bielele ? hiptnotizat.gif
De fapt, bielele tale sunt fisurate, sparte, sau de ce vrei sa le schimbi ? In cel mai rau cazi, daca trebuie, schimbi cuzinetii.
alinworm
pai, cand am schimbat pistoanele o biela era crapata si am pus alta SH dar care nu era identica (ca greutate) cu celelalte 3 (ideal ar fi fost ca atunci sa fi pus si un set de biele noi).

Deci, astept un sfat....azi am sunat pe nenea asta si de luni o duc la atelier!

maho
Mda, daca difera mult la greutate, o fi din alt material...(de obicei se fac din otel aliat, dar in unele cazuri se mai folosesc si aliaje din aluminiu)); daca diferenta e mica, se poate rezolva adaugand - scotand putin material, pt. echilibrare. E preferabil ca toate 4 sa fie similare la greutate, altfel apar solicitari neuniforme pe lungimea arborelui cotit.
Oricum, "nenea" are interesul sa-ti schimbe tot setul, ramane sa stabilesti tu daca justificat sau nu.
om_bland
Daca ii schimba setul la motor , cu atat mai bine , scapa de o grija smile.gif

25 Mar 2011, 12:00:
Este un lucru bun facut , si stie ca o peiroada buna de timp , nu mai are la ce sa umble .
alinworm
batranioara a fost intinerita! Cel putin la exterior am cam terminat! a fost facuta si tinichigeria+ antifonare (terosonare),tot ce trebe. Urmeaza:

-verificare planetare si inlocuire cel putin 1 din ele (cea care troncane cand virez stanga)
-inlocuire/reparare CV ( e in 4 trepte), problema e ca mi s au rupt in cutie 2 din cele 3 suruburi de prindere a CV. Dc e sa o inlocuiesc o sa pun in 5 trepte.
-inlocuire bucsarae fata ( inclusiv cuplaj volan);
Pt moment cam atat!
maho
Ai fardat-o bine, miroase a maritis...
alinworm
nu ii mai arde de maritat....ramane cu mine mult si bine !
Andyno
arata bine in general...dar pragurile sunt jalnice...mai ales la roata spate.
1310CL
Frumoasa dacia,sa ai grija de ea wub.gif Te asteptam cu mai multe poze si stiri happy.gif
bashtalu
salut alin,

ma intereseaza costurile cu tinichigeria,vopsitoria daca imi poti da pe pm te rog frumos

am si la a mea de facut si ca idee sa stiu la ce sa ma astept, vand o casa sau nu
smile.gif)

glumesc
alinworm
la praguri au fost facute cateva reparatii , in general au fost in stare buna! Asta pt ca, imediat dupa ce a fost adusa de la PITESTI, taicamiu a bagat ulei ars. In general tabla a fost in stare ok.

Varul meu e tinichigiu vopsitor auto, el m a ajutat si mi a luat fff putin (tinichigerie+vopsitorie= 500 RON). De obicei nu face dacii pt ca e mult de munca si nu are rost. Mie mi a facut o fiindca na suntem si buni prieteni. Numai curentul +sarma de sudat (sudura in argon) cred ca a fost in jur de 200 RON. Partea cu antifonarea pot sa spun ca am facut o eu, curatare+degresare+grunduire+antifonare.

Vopsea duralchid alb boreal +intaritor = 200 RON
antifon cauciucat 2 cutii a 2,2 L - 36 RON
grund-2 cutii + diluant= 25 RON
teroson (50 RON 2 L);
stopuri noi spate ELBA (78 RON bucata in buzau)
semnalizare bara fata - 20 RON
flaps fata spate(2 bucati)- 25 RON bucata
fonomin (pasla)- 10 m = 110 RON (urmeaza sa i pun la interior)
faruri rotunde fata ELBA noi- 100 RON (le am luat de pe forumuri);
grila fata - 20 RON
si multe altele care nu mai imi vin acum in minte.
1310CL
@alinworm:Faruri noi spate ELBA (78 RON bucata in buzau)?

Masina are faruri in spate? blink.gif Poate dinalea...stopuri..

Masina ti-a iesit ok chiar foarte ok..din cate vad din poze,conteaza mult felul in care o vei exploata de acum inainte smile.gif si ce fel de piese bagi in ea.
Adrian_Boy
Arata bine masina... nuanta de boreal face mult pe o masina. Restaurarea a inclus si ceva pe la motor, sau doar exteriorul?
bv-08-fgm

1310CL- Scrie stopuri nu faruri..

Masina a iesit destul de bine.Inca o dacie care va mai circula pe drumurile nationale smile.gif
alinworm
pe la motor :

-set pistoane Kolbenschmidt (cica nemtesti) - 0 RON (cadou de la cineva)
- set biele uzina ( aveam o biela fisurata si le am schimbat pe toate)
- set cuzineti biele ;
- aprindere electronica cu senzor AT011;
- carburator CARFIL de la cineva de prin BV (cel vechi il mai am si il tin ca spare);
- radiator cupru mare ;
- capac pompa apa Pulsor;
- capac culbutori nichelat;
- fise siliconice Tesla;
- bobina Bosch si bujii Bosh W8AC (inca nu le-am pus , nu am avut timp);
- alte consumabile (filtru ulei, etc);

Urmeaza:
- sa verific planetarele ( am una noua de uzina ) si sa vad care e cu probleme si eventual sa o inlocuiesc.
-schimbat set bucse fata;
- reparat CV (am scris si mai sus care e buba la CV);
- schimbat tendoane spate;
cam atat!

Sunt programat la RAR pe 3 iunie pt trecerea GPL si culoarea in CIV. Stie careva ce se intampla acolo? Imi ia si noxele la GPL? ce verifica?
ghitza
cat te costa trecerea culorii in CIV?ma bate gandu sa schimb culoarea si eu si sa stiu asa informativ,acuma o am bej stelar
alinworm
80 RON
alinworm
160 RON GPL 80 RON vopsea!

30 May 2011, 12:05:
ce modificari implica schimbarea CV cu 4 trepte cu una in 5 trepte?
Ionut_Nedelcu
Planetare scurte (daca ai cutie cu 4 trepte cu planetare lungi) si evident CV cu 5 trepte.
alinworm
am planetare scurte! Problema e..... trebuiesc facute modificari la caroserie pt CV in 5 trepte? Din ce am inteles s ar putea sa nu aibe loc! A montat cineva pana acum?
GR 01 NVN
QUOTE(alinworm @ 30 May 2011, 12:15)
am planetare scurte! Problema e..... trebuiesc facute modificari la caroserie pt CV in 5 trepte? Din ce am inteles s ar putea sa nu aibe loc! A montat cineva pana acum?
*


loc are din cate stiu,dar am auzit ca nu se potrivesc la suruburile de prindere pe caroserie...... happy.gif masina arata superb,felicitari!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.