Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: lumini si semnalizare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
harbulet
salut

am o chestie ciudata de ceva timp
motorul la relanti cca. 900 tura (nu am turometru) tensiune de alimentare la borne cca 14v fara consumatori si 13,5 cu consumatori

in momentul in care am poziitiile si faza scurta aprinsa merga oK
daca semnalizez variaza lumile la bord si turatia motorului cu frecvanta releului de semnalizare

masa de la alternator la caroserie noua
toate punctele de masa verificate, curatate stranse din compartimentul motor

care este buba

harbulet
gattoman
Sal.Verifica sigurantele.Sa fie fiecare siguranta cu valoarea care trebuie, sa nu aiba valoare mai mica decat cea standard, adica in loc de siguranta de 15A sa ia siguranta de 8A.
Korben_Dallas
QUOTE(harbulet @ 13 Jun 2005, 16:18)
motorul la relanti cca. 900 tura (nu am turometru) tensiune de alimentare la borne cca 14v fara consumatori si 13,5 cu consumatori

in momentul in care am poziitiile si faza scurta aprinsa merga oK
daca semnalizez variaza lumile la bord si turatia motorului cu frecvanta releului de semnalizare

la relanti alternatorul nu generează suficient curent pentru a alimenta atâția consumatori, și atunci curentul se ia de unde este, adică din baterie
fă și tu socoteala
2 x 21 W semnalizarea+ 2 x 45W faza scurtă+4 x 10(sau 5)W pozițiile + becurile din bord îți dă vreo 13-14 Amperi, ceea ce nu e de neglijat
stinge măcar faza scurtă și apoi mai vorbim wink.gif
SOR
am si eu cateva intrebari:
1 conteaza ce valoare au sigurantele?
2 daca vreau sa schimb alternatorul se gaseste tot de dacie cu un amperaj mai mare?
3 sau daca nu gasesc de la ce masina se mai potriveste?
4 exista riscul sa distrug bateria sau altceva de la electrica in cazul in care am un alternator mai mare? ms
ali73
Las-o asa ca nu se intampla nimic.Sigurantele daca nu se ard este bine.Nu-ti bate capul.
Uncle-Sam
o problema asemanatoare am si eu: la relanti imi trece acul pe rosu (adica nu incarca), iar la drum intins cu 80-90 la ora mai trecea cateodata si pe rosu din dreapta. Acum la drum intins incarca perfect. Am schimbat carbunii de la alternator, si degeaba. Releul este mecanic. Ma gandesc ca ori o fi ala dereglat, ori ceva diode prin alternator. Voi ce ziceti?
Electronistu'
Clar dioda strapunsa daca iti sare si peste mijloc.
Uncle-Sam
pai era clar ca o sa ma lamureasca Electronistu cu problema asta biggrin.gif
10x
inca ceva: stii cumva daca se schimba greu? tre sa chem pe cineva sau poate vreun nea gica (sau eu) sa o schimbe?
Electronistu'
Nu e greu dar tre sa ai ceva simt practic smile.gif
In primul si in primul rand iti trebuie un multimetru digital. Si trebuie dat alternatorul jos. Dar de fapt vezi ca ai la tutoriale cu poze cu tot. Mai bine de atat nu se poate explica. Arunca o geana acolo up.gif
harbulet
Sal.Verifica sigurantele.Sa fie fiecare siguranta cu valoarea care trebuie, sa nu aiba valoare mai mica decat cea standard, adica in loc de siguranta de 15A sa ia siguranta de 8A.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

o siguranta mai mica ca valoare nu reziste la mai multi consumatori siguranta protejeaza firele

********************************************************************

la relanti alternatorul nu generează suficient curent pentru a alimenta atâția consumatori, și atunci curentul se ia de unde este, adică din baterie
fă și tu socoteala
2 x 21 W semnalizarea+ 2 x 45W faza scurtă+4 x 10(sau 5)W pozițiile + becurile din bord îți dă vreo 13-14 Amperi, ceea ce nu e de neglijat
stinge măcar faza scurtă și apoi mai vorbim
--------------------------------------------------------------------------------------------

dar consumatorii se alimenteaza si din sursa de curent tampon (baterie) toti consumatori insumati au cca 200W cel mai slab alternator montar pe dacia 1310 are puterea de 300W

*******************************************************************

alternatorul are rulmenti, carbuni noi si diodele verificate cu becul este OK totul, la nivel de regulator am pus alt regulator care merge perfect de pe alte masina si tot asa face al meu merge la fel pe cealalta masina

cred ca are un contact imperfect dar nu stiu unde sa-l mai caut de regula la masa ar fi problema

as vrea un cunoscator sa-mi spuna pe unde sunt amplasate, in compartimentul motor si porbagaj sunt verificate, mai sunt si altele?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.