Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dex
salut. dupa cum am spus si in titlul topicului atunci cand dau cu spatele si vreau sa urc rotile din spate pe o bordura de circa 15 cm cu pedala de ambreiaj ridicata la maxim si motorul destul de turat masina nu urca bordura. care sa fie problema. mai trebuie slabit ambreiajul sau o fi discul praf?
kog
ambreiaj foarte uzat. se recomanda inlocuirea kitului de ambreiaj.
pavel_daniel
Jocul liber la pedala e bun?Ambreiajul poate sa patineze si datorita faptului ca nu e reglat corect.
vallyyy
Daca nu patineaza momentan nu te lega de ambreiaj , cel putin sper sa nu ai probleme cu el .Am avut o problema asemanatoare de la avans ,mi-a reglat cineva aiurea relantiul (avans minim si relantiu din carburator maxim) ,motorul mergea rotund nu contest insa cand era vorba de urcat o bordura (cu fata si cu spatele)trebuia sa turez in draci motorul ,imi dadea cea mai mare senzatie ca are ceva ambreiajul ,imi e sa nu ai si tu aceeasi senzatie .....Eu nu m-am legat la nicio masina de ambreiaj pana nu m-a lasat ,adica pana nu a inceput sa patineze .La drum intins( inainte) cum se comporta ? patineaza ?
Kiraly
poi daca zice ca pedala este ridicata maxim nu are ce sa cauti tu la avans sau la carburator.cand urci o panta nu patineaza?
Danut 88
Sa poti verifica ambreiajul daca este in regula, trage frana de mana foarte bine, baga in treapta IV/V depinde de cutia de viteze, tureaza motorul pe la 3000 si da drumul la ambreiaj. Motorul trebuie sa se opreasca imediat, daca nu se opreste, verifica cablul de ambreiaj sa fie un pic slab, iar daca este slab atunci da jos cutia de viteze si inlocuieste kit-ul de ambreiaj.
vallyyy
QUOTE(Kiraly @ 16 Mar 2011, 21:52)
poi daca zice ca pedala este ridicata maxim nu are ce sa cauti tu la avans sau la carburator.cand urci o panta nu patineaza?
*




Pai si la mine ridicam de pedala de ambreiaj dar refuza sa urce ,decat turat rau motorul abia atunci urca ,iti lasa asa o impresie ca ai ceva la ambreiaj .....El se streseaza ca nu poate sa urce o bordura cu spatele , dar nu pomeneste nici ca patineaza ,nici ca nu .Inca astept raspuns sa ne spuna cum se comporta la drum lung ,in special pe serpentine, nu cand da in marsarier pe borduri
dex
la drum lung din cate am observat nu patineaza. adica urc fara probleme. de reglat , e reglat de mine. adica cablul unde intra in furca e putin liber, adica are putin joc, nu e tensionat
vallyyy
Eu zic sa lasi ambreiajul la locul lui ,eventual mai regleaza-l ,pana nu patineaza nu te stresa prea mult cu el.
argon
Din primul post ti s-a parut tie ca n'ar patina?
Muttley
QUOTE(dex @ 16 Mar 2011, 11:01)
salut. dupa cum am spus si in titlul topicului atunci cand dau cu spatele si vreau sa urc rotile din spate pe o bordura de circa 15 cm cu pedala de ambreiaj ridicata la maxim si motorul destul de turat masina nu urca bordura. care sa fie problema. mai trebuie slabit ambreiajul sau o fi discul praf?
*


Adica eliberata complet?!?
Daca vrei sa spui doar ca patinezi ambreiajul normal si totusi nu urca, treaba-i clara.
Raportul treptei de mers inapoi e mai "lung" decat treapta 1. Deci simptomele tale ar fi normale. Solutia - urca bordura cu fata.
Daca pedala e eliberata complet si motorul inca se invarte, s-avem pardon.
Tind totusi sa cred ca te-ai exprimat prost.

QUOTE(Danut 88 @ 16 Mar 2011, 22:32)
Sa poti verifica ambreiajul daca este in regula, trage frana de mana foarte bine, baga in treapta IV/V depinde de cutia de viteze, tureaza motorul pe la 3000 si da drumul la ambreiaj. Motorul trebuie sa se opreasca imediat
*


Cea mai buna metoda de a rupe suportii motor.
Ambreiajul se verifica in treapta 1, nu in ultima!
Danut 88
Doar n-o sa faci 100 de probe ca sa reusesti sa rupi tampoanele de la motor? Incerci o data si vezi cum e.
Alexio
QUOTE(Muttley @ 17 Mar 2011, 11:42)
Ambreiajul se verifica in treapta 1, nu in ultima!
*



Adica in treapta 1, daca trag frana de mana trebuie sa se opreasca motorul daca e ambreiajul bun?

dry.gif mie fie imi trage tot spatele dupa ea fie patineaza rotile fata. De oprit nu se opreste nimic:|

Asta insemna ca am "ambreiaj-power puff?" sau ca cei 62 de cai putere sunt "pur sange siberieni"?
argon
N'ai cum sa faci testul ala in treapta 1, numai daca te sprijini cu fata intr-un gard, altfel va pleca cu tot cu frana de mana daca e ambreiajul bun. Se face intr-o treapta mai mare, dar nu ultima, 2-3.

QUOTE(Alexio @ 18 Mar 2011, 11:59)
Asta insemna ca am "ambreiaj-power puff?" sau ca cei 62 de cai putere sunt "pur sange siberieni"?
*



Au fost 62 cand era noua si la 5300 rpm sau pe acolo, nu la 3000.
Alexio
In 3 se face. V-am verificat eu adineauri live pe ambreiaj bun. In 5 si la 50/h daca bagi zici ca se rupe masina... dapai la asemenea test...

18 Mar 2011, 11:04:
QUOTE(argon @ 18 Mar 2011, 11:01)

Au fost 62 cand era noua si la 5300 rpm sau pe acolo, nu la 3000.
*



La 60 mii km e veche?
Muttley
Numai priceputi.

1) ambreiajul e o piesa ce transmite CUPLU, dragii mei, NU putere. Iar cuplul e la 3000.
Puteti vocifera aici de putere pana va crapa tastele.

2) treapta 1, nu 3, nu 5! Ultima oara am verificat ambreiajul la un Fiat Punto Sport, motor 1.4, benzina, Turbo! Treapta 1, proptit rotile fata intr-un ralantisor (cocoasa de incetinire). Se poate inlocui si cu o bordura joasa. Sau puneti-o cu botu-n deal. Nu tre' decat sa va folositi putin mintea. Da' daca ne e lene...
bucatzel
De alea doua ori cand nu eram convins ca-mi patineaza sau nu ambreiajul, am verificat in mers. Bagat piciorul in acceleratie, si verificat daca turometru urca in ritm similar cu vitezometrul, sau e fiecare in treaba lui. Dupa aia, ridicat piciorul de pe acceleratie, si facut acelasi lucru si in frana de motor. Iarasi, ambele trebuie sa coboare similar. Similar, nu paralel, ca nu-s legate 1:1.

Amu' sincer, din cate stiu, patinatul de ambreiaj apare in trei situatii:
1. ambreiaj prost de nou.
2. Ambreiaj care si-a trait viata.
3. Masina condusa de incepator. Dureaza pana sa invete ca ambreiajul e doar o scula ajutatoare, si ca o viteza se schimba in doi timpi si trei miscari.

Daca e una din astea 3 situatii, ambreiajul e intr-adevar primul suspect.
Ov
Bucatzel, vorbesti prostii. N-auzi ca trebuie sa proptesti masina in bordura si sa-i dai sa zaca?
Muttley
Se simte si-n mers daca e praf.
om_bland
In mers se simte ca ambreiajul patineaza atunci cand ai bagat treapta mare pentru drum drept , accelerezi , motorul se aude ca se tureaza , dar masina nu se deplaseaza cu viteza corespunzatoare treptei la cutie. Ambreiajul mai face si un zgomot asemanator cu cel de electromotor .
Alexio
Apropo... mie uneori imi huruie la relanti, insa daca apas ambreiajul se calmeaza.... am inteles ca ar fi rulmentul de presiune? Ce este mai exact?

PS: parca cand se incalzeste... nu-mi dau seama...
ArtVandelay
rulmentul uzat se aude cu ambreiajul apasat. probabil nu mai ai ulei in cutie, uzuri mari etc
Alexio
O fi uleiul, sa-l schimb... cat intra in cutie? Uzuri... hm... la 60 mii km... prea sport n-am mers cu ea...
argon
Schimbi degeaba, poti sa o lasi asa, ca nu are nimic, sau sa desfaci cutia bucati sa schimbi o bucsa nenorocita care produce zgomotul, si in 5000 km o sa faca la fel. Zgomotul se regaseste si la Loganuri noi, da-i cu search sa te convingi.
Mirciulik
La berlina unui prieten am sesisat cum face un ambreaj uzat (motorul tot la fel de uzat).

In mers, in treptele 1,2 si 3 nu simteam pierderi mari in schimb la drum intins daca mergeam cu 80km/h si incercam sa fac o depasire, bagam piciorul in acceleratie, motorul crestea in turatie, dar viteza nu prea. Daca retrogradam in tr 4 era putin mai bine dar nu cu mult.

Practic in sarcina mare ambreajul patina.

In treapta 1 bordurile le urca destul de usor.

Aceeasi metoda cu frana de mana trasa si treapta 1 o stiu si eu. Am incercat-o si masina taraia rotile din spate.

Problema s-a rezolvat complet dupa inlocuirea ambreajului. Deasemeni si motorul a beneficiat de o segmentare.
Alexio
Credeam ca e de la rulment, daca se impune sa desfac cutia... ma las pagubas, o las asa.
argon
Daca zgomotul e un huruit, si apare la cald, cand o lasi pe liber, cu ambreiajul liber, si cand il apesi dispare, nu are legatura cu rulmentul, e din cutie, nu afecteaza cu nimic decat la urechi.
Alexio
Da da exact asa face, dar si aia rar... e pe toane...
Apropo... daca ii bag un lubrifiant e o treaba buna pt. cutie? nu a avut niciodata colo.
argon
Unde si de ce sa-i pui lubrifiant?
Alexio
In cutie? sa ii lungesc viata? sa intre mai usor in trepte? Nu stiu daca exista asa ceva, doar spun.
argon
Pentru aia nu exista uleiul din cutie? mellow.gif
ArtVandelay
QUOTE(Alexio @ 18 Mar 2011, 18:24)
In cutie? sa ii lungesc viata? sa intre mai usor in trepte? Nu stiu daca exista asa ceva, doar spun.
*



Tu pentru ce credeai ca e uleiul din cutie, pentru gatit? biggrin.gif
Muttley
Ce ulei de cutie? N-are asa ceva. De 13 ani si 60 mii km, daca a mers asa, fara sa schimbe sau sa completeze uleiul din cutie, inseamna ca n-are.

Probleme tehnice - Dacia Clasic
( 533 posts / 46% of this member's active posts )


Ce naiba postari or fi fost alea? huh.gif
maho
Si-l mai luati in barci pe Rodi...
dex
bun. deci am inteles. trebuie sa ma pregatesc pentru un kit de ambreiaj. acum ce recomandati sa cumpar? am vazut ca preturile difera de la un magazin la altul. oare difera si calitatea? am vazut ca alea de uzina sunt ceva mai piperate, ma jaunge vreo 420 de lei rulment, placa si disc. alea nemtesti de la master parca sunt ceva mai ieftine. voi ce mi-ai recomanda?

am facut si eu cateva teste astazi sa vad daca este pe duca. 5 persoane in masina am dat cu spatele sa parchez masina. era nitel cam turata( nu am turometru, se auzea) si cand ne-am dat jos din masina mirosea a ferodou.
Alexio
Eu am intrebat daca exista LBRIFIANT pentru cutie nu ulei... cat despre schimbat, te asigur (cel ce a zis ca nu l-am schimbat de 13 ani, se stie el care), ca in 60mii km am schimbat uleiurile de mai multe ori decat se schimba in 300mii, chiar am spus ca am avut o perioada de 2 ani in care schimbam uleiurile chiar si la 2 luni caci aveam pe cineva care mi le dadea gratis.
nikuniku
Alexio da se gaseste la piese auto si are niste numere pe bidon 75w80 sau 75w90
maho
In cutie se baga doar ULEI DE CUTIE, nu orice lubrifiant (si uleiul de masline poate fi numit lubrifiant), iar acesta nu se schimba dupa aceleasi "reguli" ca si cel din motor, functionarea si ungerea facandu-se dupa alte principii.
Daca schimbi uleiul de cutie la 2 luni, inseamna ca n-ai de lucru...
smile.gif
Muttley
QUOTE(Alexio @ 19 Mar 2011, 12:37)
Eu am intrebat daca exista LBRIFIANT pentru cutie nu ulei...
*


user posted image user posted image user posted image
PH-06-BOA
Si uleiul ce e? Un bun lubrifiant! Se supara cineva , daca eu bag in cutie, ulei de motor? Sau in motor, ulei K 100, L 150 ? Credeti ca asa cum sunteti voi de atenti cu ele , va vor tine 800 000 Km, pana la urmatoarea interventie?
om_bland





Daca schimbi uleiul de cutie la 2 luni, inseamna ca n-ai de lucru...
smile.gif
*

[/quote]

Poate are pierderi de ulei semnificative ... si atunci poate fi necesar inlocuirea uleiului si odata la 1 luna .
Danut 88
Daca are pierderi trebuie completat, nu inlocuit.
maho
@om_bland:
QUOTE
am avut o perioada de 2 ani in care schimbam uleiurile chiar si la 2 luni caci aveam pe cineva care mi le dadea gratis


Si la a mea mai picura cate putin de la cutie (pe la planetara), dar nu cat sa faca "balta", sa se goleasca la 2 luni, ar fi de speriat. La 2 ani, am completat cam 150 ml., pt. "full".

@PH-06-BOA:
Nu se supara nimeni, chiar te rugam sa ne anunti, daca incerci smile.gif
800.000 km...as fi jucat in "Familia Bundy", stateam cu ochii pe "melion".
Parca topicul asta incepe s-o ia razna.
bomba_11980
O mica problema cu ambreiajul - cred.

Masina merge ok - urc orice panta/bordura in treapta I - nu se tureaza in gol la viteze mici sau mari - sunt cu ochii pe turometru dar:

La rece nu face deloc probleme - merge ok in orice treapta dar dupa ce se incalzeste urc o bordura in marsalier cu zgomote in treapta I urca fara probleme.

Sincer nu stiu unde se aude ca nu imi dau seama ori la cutie ori ambreiaj. Ca sa va dati seama zgomotul scos - cand merge in marsalier se aude la orice masina un vuiet - dar acel vuiet la mine e de 5 ori mai tare.

Chiar nu inteleg de ce face doar la cald si doar in marsalier. De intrat in viteze intra fara nici o problema. De reglat cablu - zic eu ca e reglat ok - tine putin mai jos fata de cum tinea inainte dar m-am obisnuit (acum 2 ani am schimbat kitul de ambreiaj si are aprox 25.000 km facuti).

Ce ziceti sa il mai strang putin sau ?
Danut 88
Verifica nivelul uleiului din C.V.
panter1
in marsarier face tare si la mine daca merg repede cu spatele.. atunci zgomotul se accentuiaza, deci ar fi normal la cutia cu 5 trepte smile.gif De obicei marsarierul se foloseste la parcare sau maxim 50 metri deci se merge incet.. m-i se pare ca mergi totusi cam mult cu spatele si repede daca ai timp sa bagi in seama zgomotul produs pe acea treapta..

Iar ambreiajul trebuie sa aibe joc.. deci cablul trebuie sa il mai desfaci nu sa il strangi.. pedala trebuie sa tina putin mai jos de jumatea cursei
bomba_11980
@Danut 88 - iti dai seama ca uleiul din cutie l-am verificat din prima ca am zis sa nu se auda de prin cutie.

@panter1 - nu am zis nicaieri ca merg mult cu spatele sa aud respectivul vuiet - am zis doar ca acel zgomot/vuiet se aude de 5 ori mai tare la mine cand urc o panta/bordura cu spatele. In linie dreapta nu se aude - deci in concluzie cand e mai fortat.

Joc are - tine pe la jumatate ambreiajul nu asta e problema.
alix_0_2
Va rog cateva sugestii ptr. urmatoarea situatie: Dacie injectie 2001 , 40000 km. Din 2013 a fost trasa pe dreapta. I-am mai dat o cheie acum vreo 2-3 ani si cam atat. Ieri am pornit-o (a pornit la prima cheie)si motorul merge rotund. Am aerisit si reglat franele. Articulatiile si directia in parametri. Adaugat lichid racire.
Schimbatorul lucreaza foarte greu, zici ca in loc de ulei (daca o mai avea) parca are smoala. Dupa cateva ture (pe un drum privat !) si-a mai dat drumul foarte putin. A vazut-o si pe a 5-a, dar cu mai mult de 90 pe ora nu vrut sa mearga. Dupa 30 min de mers de abia mai prindea 30 cu a 2-a, daca i-o dadeam pe a 3-a sau a 4-a nici o schimbare, chiar vroia sa se opreasca. In ture urca, dar viteza ioc. Cand pornesc de pe loc zici ca trage un tren dupa ea. Pe vremea cand o mai foloseam stiu ca debraia foarte sus, dar in rest nu erau probleme cu pornirea sau viteza. In rampa nu are forta sa urce (i-au trebuit inca doi oameni putere ca sa reusesca). Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.