Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alternator+ Incarcare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pbsbogdan
Buna ziua

Am o problema care tine de doi ani la rand si se repeta si nu ii gasesc solutia...
Imi cer scuze (asta deoarece mi s-a reprosat de admini) daca voi fi fara inteles, plictisitor sau abatut de la subiect.
Scriu si eu ca un om necajit, nespecializat care inka foloseste bmw-u roman .

Am o dacie din 97 1310L

Iarna trecuta am descoperit probleme pe incarcare si anume ca diodele din alternator erau facute scrum, am dat afara am cumparat bloc de diode nou am schimbat si totul a fost ok, acum ca a trecut iarna aceeasi problema cu incarcarea...si urmeaza ca si anu trecut sa schimb bateria daca nu rezolv asa cum am mai patit.

Alternatorul este tip 1114 daca nu ma insel 50a.

Am in faruri halogene de 55w, am baterie rombat de 55A, am boala iarna sa merg cu ambele faze aprinse din cand in cand , am probleme cu aeroterma da inka merge , folosesc dezaburirea spate de obicei in sezonu rece...mai am boala la pornire sa o duc la 4000 ture de 2-3 ori deoarece am bujii brisk si daca fac asta pot sa plek imediat sa nu mai stau sa se incalzeasca.


Am facut masuratori :

1.Pe baterie la relanti am 12,4V daca accelerez am 13,4 V
2.Alternatoru se incinta ca un reseu, mai ales daca aprind faza scurta de ex. nu mai tii mana pe el.
3.Motoru la relanti tropaie , sau parca da sa moara da nu se opreste , tremura si schimbator, ceasu de turatie oscileaza 100-200 ture nu stiu daca de la alternator sau din motor...
4.Pe firul verde al releului (df daca nu ma insel ) am acum 10,4 v si accelerata
am cam 11,4 V(cand era ok incarcarea aveam cam 7,8).
5.Cand incarca si era totul ok bobina mi se incalzea bine acum e rece nu se mai incalzeste
6.In bord cesu de baterie e in stanga mai tot timpu doar cand e accelerata si nu am consumatori sta pe mijlok.

Anu trecut cand luam borna de + de pe baterie in mers motoru nu se oprea , acum nu am incercat deoarece nu sunt sigur daca diodele sunt arse si sa nu prajesc ceva.

Atasez niste poze si as fi enorm de multumit pentru recomandari si de o schema fie ea si babeasca la traseu alternator , incarcare baterie ...
Ma intereseaza firul rosu si albastru e pe + la alternator unde merge , firul rosu de pe releul de incarcare....

As vrea si ceva lamuriri la schema alternatorului , deoarece fata de cel clasic de 36a , aici baietii au facut o schema trifazica la stator legata in triunghi cu puntea de diode inseriate (asta daca nu ma insel) pentru a creste amperaju.


bygy007
problemele de alternator se dezbat in principiu aici
scheme gasesti tot acolo

la releu excitatia DF sau firul verde se duce la alternator , alimentarea , + rosu se duce la bobina de inductie

posibil sa fi fost diodele proaste , verifica sa nu ai ars si statorul
bomba_11980
QUOTE(pbsbogdan @ 17 Mar 2011, 00:21)
Am facut masuratori :

1.Pe baterie la relanti am 12,4V daca accelerez am 13,4 V

*



- mai poti masura tensiunea pe iesirea releului , borna DF la relanti ai 12-14V daca este 0 V atunci releul defect daca ai cei 12-14V iar la baterie ai 12 sau mai mica este alternatorul defect
- in functionare normala tensiunea pe DF la turatie de 900 rpm fara consumatori 8-12V in functie de starea bateriei , poate scadea si mai mult cind tensiunea este de peste 14V
- cu consumatori tot la 900 rpm tensiunea pe DF 12-14V tensiunea pe baterie posibil sa scada , aceeasi tensiune o gasim si pe DF dar mai mica cu 0,5-1V
- la turatia de 2000 rpm fara consumatori tensiunea DF scade pina pe la 2-5V , tensiune pe baterie 14V daca este de peste 7-8 V atunci exista o problema la alternator
- cu consumatori la 2000 tensunea DF este intre 5-10 V (in functie de consumatori) cu farurile aprinse 7-8V , tensiunea pe baterie 14V
Tot ce nu se incadreaza intre aceste valori exista defectiuni la alternator sau la releu
dorul3t
sfatul meu... asa am facut si eu
problema la mine era ca am multi consumatori si alternatorul nu facea fata...
am schimbat alternatorul...
decat sa te chinui aiurea.. mai bine... mergi si cumpara un alternator de golf2/3...
trebuie doar sa ii schimbi fulia... ii pui 2 saibe distantiere la suportul de prindere de pe blocul motor.. si mai trebuie prelucrat intinzatorul putin... adica il indoi odata in jos... odata in sus.. si gata.. ca altfel nu iti intra ca alternatorul de golf e mai mare ca diametru decat cel de dacie...
si nu o sa mai ai treaba cu incarcarea..
alternatoare de golf 2 gasesti de 65, de 70 si de 90A.. poate mai sunt.. da aia de la dezmembrari astea mi-au zis ca sunt... si sunt bosch
in plus... au releu incorporat si foarte bine calibrat... la 13,4V si la relanti... al meu la relanti sta la 12,9 cu consumatorii pe el.. din cauza ca am pus fulia de dacie pe el.. si e mai mare decat a lui...
asta ca solutie ce-a mai buna!
eu am alternator de 90A
modelul de alternator pe care il cauti il ai in poza
si asta scapi de stresul cu incarcarea
traiasca neamtu smile.gif)


aici gasesti ceva util wink.gif
alternatoare golf 2
fnp
Din ce am vazut in poze contactele sunt destul de oxidate. Eu zic sa desfaci firul de masa si sa-l inlocuiesti cu unul nou apoi sa dai cu ceva spray de cotacte sau WD40 pe suruburile care tin contactele electrice de la releu si alternator, dupa ce le desfaci in prealabil.

Banuiesc ca ai verificat carbunii de la alternator.

Am vazut acum postul de mai sus, e o idee buna, dar sa stii ca si cel de Dacie de 50A face fata. Eu l-am avut pe o Dacie din '99 cu bord CN si facea fata la aeroterma, faruri, stergatoare - 13.8 la ralanti.
dorul3t
intrebati pe tmkrf cum e cu alternatoarele... ca le schimba ca pe ciorapi.. murdari nu rupti... smile.gif)
bygy007
vorba lui bomba_11980
wink.gif http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1528186
tichondrius95
Cu rulmentii alternatorului cum stai? Poate au probleme, sunt gripati, se invart greu (posibil la rece sa mearga usor si la cald greu). Altceva nu prea vad ce ar fi. Bafta!
Asta pt faza cu incins-ul. Vezi cablul del al baterie la alternator in ce stare e , unui prieten era sa ii ia foc masina din cauza aluia.
pbsbogdan
fnp buna idee cu carbunii, nu i-am schimbat cand am facut reparatia e posibil sa dea rateuri, si buna ideea si cu contactele imperfecte, ce ma duce in eroare ca la relanti si accelarata tensiunea pe df este 10-11 v , pe baterie 12,4 -13v ceea ce nu e bene, plus ca nu se mai incinta bobina.
O sa desfac initial sa schimb carbunii , am luat noi tipla daca nu se rezolva ma apuk de studiu.
Cat despre alternator Opel stiu problema BUNA TREABA da masina nu e propietatea mea si la cum merge omu cu ea parca nu merita ....
Danut 88
Eu am rezolvat problema cu incarcarea! Imi incarca 15.7V, chiar 16V. Am luat aparatul de masura de la serviciu, m-am documentat de pe forum si m-am apucat de treaba. Am verificat continuitatea intre borna "-" baterie si suruburile de prindere al releului, nu avea. Am desfacut releul am curatat cu degripant ca erau ruginite suruburile, am dat cu vaselina pe ele si am montat totul la loc. Mai fac o verificare, a scazut la 15V, Tot nu era bine si m-am hotarat sa schimb si releul. Surpriza incarcare buna 14.6-14.8V. Spor la lucru.
tiaz
Ca sa scapi de problemele generate de releu cumpara-ti din acela de Curtea de Arges(Electroarges). Ca si particularitate are un fir rosu(excitatie) ce iese din el si se monteaza pe plusul de la alternator. Este cel mai bun releu!!!
bygy007
QUOTE(Danut 88 @ 19 Mar 2011, 22:44)
Tot nu era bine si m-am hotarat sa schimb si releul. Surpriza incarcare buna 14.6-14.8V. Spor la lucru.
*


cam mare cu 0,2-0,6 cu consumatori posibil mai mare
ai 2 posibilitati remediezi caderea de tensiune intre + baterie si + releu (ai cam 0,2-0,6)
ori iei releul mentionat mai sus
tensiunea trebuie sa fie intre 13,8-14,4
vezi ultima parte a postului
pbsbogdan
[B]Revin la Buba

"Sa nu faceti ca mine vb aia", desi in experienta mea de "incepator" stiam ca in momentu cand lucrezi cu amperaj totu tre sa fie izolat am facut-o.

Cand am montat blocu de diode nou am lasat firele de la diode pe exteriorul lui(asa le-au pus desteptii din fabrica) , pe langa izolatia de fibra de sticla am mai adaugat eu un cablu termoizolant da nu a fost de ajuns, a strapuns a dat in masa pe caroseria alternatorului...a ars o dioda....

Initial am luat carbuni ,insa cu motorul pornit am auzit un zgomot pe care un alternator il face de obicei cand se opune la un scurt sau consum mare.

Mi-a cam pikat fisa ca e cecva in neregula am desfacut si HOPA.
probabil as fi vazut mai demult daca nu ma manca sa caut capacu de plastic si sa il pun la lok peste diode ca deh nu aveam, da am zis sa fie ca asa trebuie.

Intrebarea mea acuma pentru cei care cunosc:Sa mai am incredere in stator sau sa pun alt alternator? Am masurat si am cam 1,1 ohmi pe cele 3 infasurari ar cam parea in regula si nu da nici una la masa.



20 Mar 2011, 08:02:
Na bun ca s-a rezolvat

Am scos diosda arsa , am mai gasit una arsa...in final
Am luat unele de pe alt bloc de diode(blocu nou aici cer mafiotii 50RON cam scump pe criza asta ), am inlocuit, acum totul e Ok sper sa vedem cat tine.

Am pe baterie si alternator + 14,5V

Pe df la relanti e cam 6-7V

Cand accelerez oricat de mult nu scade si nu creste 14,5 V

Am refacut si conactele de la masa de pe semiaripa cum ati recomandat,erau oxidate.

Ce parere aveti e cam mare 14,5 V?
nikuniku
pbsbogdan daca se mentine tensiunea si la relanti si in turatie indiferent daca ai consumatori porniti este ok
pbsbogdan
Ok am inteles sper sa tina treaba si sincer am lumini acuma ce nu am avut de cand merg cu masina....si nici motoru nu mai face urat....desi nu am pus blok nou de diode se pare ca e mai ok ca inainte....
bygy007
asa e mai bine fata de 14,8
Danut 88
Da bygy007 ai dretate, m-ia zis si electricianul de la serviciu. Mi-a zis sa schimb releul cu unul d-ala cu fir care merge la "+" alternator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.