Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: lipsa putere la plecare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
don91
am umblat la nivel si la avans....de la ele sa fie? motorul merge bine la relanti....dar cand plec trebuie sa accelerez mai tare si nu mai ''sapa '' oricat mas chinui. cum trebuie reglate corect?
PH-06-BOA
Avansul e in primul rand. Rotesti de delcou la relanti pana ai un mers maxim ca turatie. Pentru a verifica si preintampina bataia de avans in sarcina, turezi la 3-4000 de ture, blochezi acceleratia acolo si rotesti de delcou sa obti acelasi maxim, care sa fie in aceeasi pozitie ca la relanti. Daca nu e, trebuie umblat la centrifuge, cu toate ca nu v-eti fi de acord. Cum? cine e curios sa intrebe.
catalinxx
ca sa nu te chinui prea mult lasi acceleratia cum este ea si invarti de delcou incet spre cabina, apoi accelerezi la maxim dintr-o data de la carburator.daca nu se ineaca e bine,dace se ineaca mai schimbi pozitia la delcou.oricum tre sa incerci sa faci sa se tureze motorul cat mai tare numai din delcou.daca treaba asta nu merge inseamna ca trage aer fals si ori te apuci de schimbat garnituri ori mergi cu socul putin tras.succes!
Kanutza_77
Salut.M-ai facut curios in legatura cu modificarea curbei de avans..ne dai ceva detalii te rog?
catalinxx
sunt constient ca metoda mea nu este ca la carte si nu se regleaza 100%, dar e dacie! hai sa fim seriosi... .oricum eu procedez in urmatorul fel.dupa ce s-a incalzit motorul si presupunand ca nu ai joc prea mare la culbutori si platinile sunt cat de cat functionale umblu mai intai la jigliorul de aer.il strang pana ce vad ca motorul isi micsoreaza turatia.din acel pct il desfac cu 2 ture.apoi incerc sa maresc turatia la motor numai din avans, invartit usor spre sofer.la turatia maxima atinsa prin invartirea delcoului accelerez de la carburator puternic si brusc.daca motorul nu se ineaca il las asa, daca nu il mai invart putin inainte sau inapoi, in functie de cum raspunde la acceleratia brusc.cei care regleaza motorul in acest fel sunt sfatuiti ca dupa reglare, turatia la relanti sa fie de 1100-1200.consumul e acelasi la relanti chiar daca turatia e mai mare si e mai mic in mers(fata de motoarele cu avans normal).
ArtVandelay
Degeaba exista pe forum detaliata metoda destul de exacta de reglat avansul (cu becul), degeaba e scris prin manuale cum se regleaza carburatorul ala, ca voi tot dupa ureche o sa le reglati, si dupa va plangeti pe aici ca nu merge masina bine..
don91
am aflat o metoda mult mai simpla pentru reglarea avansului si a mers....pui volanta la semn scoti fisa care duce de la bobina de inductie spre delcou si o pui la masa....pui contactu si invarti avansu cand da scanteie avansu ramane in pozitia aia .....mergea destul de rau adica nu mai asculta comanda de accelerare... tremura....si am facut asa avansul ....merge mai bine doar ca nu trage....deci sunt nelamurit in privinta cu nivelul....cum se regreaza corect?
mihai7575
QUOTE(don91 @ 19 Mar 2011, 18:50)
am aflat o metoda mult mai simpla pentru reglarea avansului si a mers....pui volanta la semn scoti fisa care duce de la bobina de inductie spre delcou si o pui la masa....pui contactu si invarti avansu cand da scanteie avansu ramane in pozitia aia .....mergea destul de rau adica nu mai asculta comanda de accelerare... tremura....si am facut asa avansul ....merge mai bine doar ca nu trage....deci sunt nelamurit in privinta cu nivelul....cum se regreaza corect?
*


Reglarea unui avans corect,se face,numai cu lampa stroboscopica.,asta e parerea mea.
krapcarasu
la un motor uzat iese avansul f bine cu pus la semn, apoi marit in functie de mers
nivelul la jumatatea planului inclinat
catalinxx
cati dintre cei cu dacii au timp, chef si spatiu ca sa faca totul ca la carte? cei care vor , sa faca ca la carte dar unii nu au chef sa se complice.poate nu am lampa stroboscopica ..si atunci ce fac? ma duc sa cumpar?normal ca nu,il reglez dupa ureche.eu asa am facut intotdeauna si motorul merge foarte bine cu un consum foarte mic. iar la ce indicatii dau unii pe net(cum se regleaza ca la carte in diferite moduri), cei care nu se pricep prea bine oricum nu inteleg mai nimic.hai sa fim seriosi ca la o dacie veche nu prea merita sa te complici chiar atat de mult, oricum o reglezi tot prost merge fata de alte masini care sunt poate chiar mai vechi, dar is straine.


sa dau un exemplu de comentariu:
"la un motor uzat iese avansul f bine cu pus la semn, apoi marit in functie de mers
nivelul la jumatatea planului inclinat"
eu cel putin nu am inteles nimic si cred ca sunt destui in aceeasi situatie ca mine, iar cel care nu stie cum se regleaza un avans crezi ca va intelege?
ArtVandelay
Da un search dupa "avans" sau "amestec" , "nivel"etc, sunt chestii discutate de N ori.
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Sear...&highlite=avans
tiaz
Am citit topicul si sincer sunt stupefiat de ineptiile debitate de unii dintre voi perceputi de mine ca fiind ,,meseriasi'', eu fiind mai consrvator din fire am ales varianta manualului.
Conform aceluiasi manual de reparatie reglajele se fac conform unor reguli stabilite de fabricant in concordanta cu tipul de motor. in cazul de fata OTTO.
Daca voi va faceti reglajele dupa ureche ca ,,asa suna mai bine'', vin si repet intrebarea colegului de ce va mai obositi sa scrieti pe forum ca ,,nu va merge''??- ,,masina va functiona dupa ureche''. Credeti ca inginerii care au proiectat acest motor nu au facut suficiente teste care sa confirme metoda lor de reglaj descrisa in manualul de reparatii??!!!
Motorul masinii mele este reglat dupa manual si are 150k de kilometrii si consuma 1L de ulei la 5k in conditii de exploatare mai extreme(foarte mult praf).
Eu cred ca nepriceperea si lipsa de cultura tehnica naste ,,meseriasii".
Reglaje fine!!!! radmasa.gif
krapcarasu
QUOTE(catalinxx @ 20 Mar 2011, 14:28)
...
"la un motor uzat iese avansul f bine cu pus la semn, apoi marit in functie de mers
nivelul la jumatatea planului inclinat"
eu cel putin nu am inteles nimic si cred ca sunt destui in aceeasi situatie ca mine, iar cel care nu stie cum se regleaza un avans crezi ca va intelege?
*


am scris doar o idee , nu am explicat, e plin forumul de explicatii detaliate
Apropo de manual, nu scrie ca daca se pune alta saiba ca grosime la cuiul poantou s-a dus reglajul de 7 mm, sau ca avansul trebuie marit cu uzura
catalinxx
mai tiaz hai lasa vrajeala! ce legatura au reglajele cu pierderea de ulei.eu am dat un exemplu de reglaj.si apropo orice om cu o carte in mana stie sa regleze, doar unul cu experienta stie sa regleze bine dupa ureche.tu cand te duci in service cum iti regleaza motorul?sa nu-mi spui ca dupa carte, ca nu te cred.eu personal nu cunosc pe nimeni care sa stea cu cartea in mana si sa regleze motorul.nu spun ca nu e bine sa reglezi dupa manual, dar eu cel putin nu am chef.
krapcarasu
QUOTE(catalinxx @ 19 Mar 2011, 01:29)
sunt constient ca metoda mea nu este ca la carte si nu se regleaza 100%, dar e dacie! hai sa fim seriosi... .oricum eu procedez in urmatorul fel.dupa ce s-a incalzit motorul si presupunand ca nu ai joc prea mare la culbutori si platinile sunt cat de cat functionale umblu mai intai la jigliorul de aer.il strang pana ce vad ca motorul isi micsoreaza turatia.din acel pct il desfac cu 2 ture.apoi incerc sa maresc turatia la motor numai din avans, invartit usor spre sofer.la turatia maxima atinsa prin invartirea delcoului accelerez de la carburator puternic si brusc.daca motorul nu se ineaca il las asa, daca nu il mai invart putin inainte sau inapoi, in functie de cum raspunde la acceleratia brusc.cei care regleaza motorul in acest fel sunt sfatuiti ca dupa reglare, turatia la relanti sa fie de 1100-1200.consumul e acelasi la relanti chiar daca turatia e mai mare si e mai mic in mers(fata de motoarele cu avans normal).
*


nu faci chiar rau

20 Mar 2011, 22:31:
ala de care spui, surubul orizontal nu e jiclor de aer, esurub de amestec, desfaci de el prea mult doua ture, cauti un maxim stabil de turatie din el
tiaz
QUOTE(catalinxx @ 20 Mar 2011, 22:19)
mai tiaz hai lasa vrajeala! eu personal nu cunosc pe nimeni care sa stea cu cartea in mana si sa regleze motorul.nu spun ca nu e bine sa reglezi dupa manual, dar eu cel putin nu am chef.
*


Pai daca n-ai chef sa respecti o lege o incalci si dupa caz esti amendat,judecat, condamnat!!!!!
Daca vrei sa fii rebel n-ai decat, dar nu incerca sa-i convingi pe altii ca tampeniile din capul tau sunt bine fundamentate ca ai sa dai peste cate un zmintit ca mine si te faci de cacao!!!
Consumul de ulei al unui motor este determinat de uzura componentelor. Printre multitudinea de cauze care determina uzura unui motor sunt si reglajele!!!EX: Daca avansul este mare risti sa strici mult mai repede linia de ungere la cuzinetii de biela,vibrochenul, bolturile de pistoane, pistoanele si posibil sa mai arzi ceva supape de evacuare!!
Crezi ca e suficient ,,meseriasu'' sau trebuie sa-ti mai aduc ceva argumente ??
Oricum faptul ca am incercat sa dau ceva exemple sa stii ca n-am facut-o pentru tine, ci pentru cei care citesc acest topic si inteleg ceva din ,,discutia'' academica pe care o purtam!!!!

P.S Devizul meseriasului dupa' ureche : Hai sa le dam foc cartilor ca oricum sunt scrise de tampinti si noi n-avem nevoie de ele!!!!. excl.gif

krapcarasu
daca e prea mic avansul risti sa arzi supape de evacuare. Bune si cartile dar nu trebuie sa respectam orbeste, si autorii sunt oameni
r3d
salut am si io o problema cu berlina mea.motoru meu in sarcina pana in 2500 de ture nu are nici o vlaga in el dupa 2500 in sus e racheta trage pana aproape de 7000rot min,asta in treptele inferioare in treptele superioare nimic pot sal tin la podea ca tot nimic.motoru porneste bine atat pa gaz cat si pa benzina la relantii merge rotund si frumos pa liber daca il acelerez iar are suficenta putere in el,dar cand e in sarcina pauza.spre ex schimbat vitezele in 3000rot/min in treapta a 5 nu pot acelera deloc.daca apas pedala la fund sa aude motoru infundat:(.tin sa precizez ca am avut niste bele cu chiulasa si am fost nevoit sa ii schimb 3 supape de pe admisie pentru ca erau uzate rau.supapele sunt puse dupa o chiloasa de 1300.sa fie asta problema?.ele s-au potrivit perfect am pus si benzina in capu lor sa vad daca curge si nu curge.am strans si chiulasa in seara asta si tot nimic.bujile sunt caramizi platina e buna.sa incerc sa schimb condensator ceva?sau vreo idee.
krapcarasu
vezi sa nu fie reglaj strans de gat(de asta si de la avans mic ard supapale), acuma pe ger da aerul pe iarna
r3d
avansu il reglam mereu turatia maxima din avans si unde motoru merge ok.gazu il am reglat dupa supele userului boa.porneste la rece pa gaz la sfert.dar in treptele superioare nu are nici o vlaga.si mai rau e ca nici nu sa tureaza.in gol merge bine.alta parere?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.