Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: roti spate blocate dupa 2 pedale
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nex4u
Am cautat pe forum dar nimic nu se potriveste cu ce am patit eu. Masina mea pana acum 2 zile avea frane excelente pt o dacie, nu era nici o diferenta intre Logan si baba mea. Bun acum 2 nopti am plecat la o distanta de 40 km de casa. Cand am ajuns in oras, franari dese, brusc am observat ca pana sa bag in 2 masina se oprea. Incerc cu elan mai puternic. Nimic. Cobor jos, din spate mirosea a caine mort iar de pe tamburi curgea vaselina. Suspend masina pe cric si observ ca rotile spate nu se invart. Slabesc conducta pe pompa, rotile se invart. Mi-am zis 40 km de motor ca nu mor. In ce consta problema rotile spate se blocheaza dupa 2 pedale. Am tamburi mari si uzati la maxim cu autoreglare. Help
nikuniku
repartitoru nu mai descarca la eliberarea franei,cauze-reglajul cantarului de la puntea spate incorect,rugina in repartitor sau cel mai sigur este defect
B-72-EDP
Ceva asemanator am patit si eu asa ca sustin ideea lui niku,ar trebui sa schimbi repartitorul care e cam 25 lei din cate imi aduc aminte.Bafta si asteptam vesti bune

As avea si eu o problema legata de frane doar ca ma refer la cele de pe fata.Problema ar fi faptul ca la franare stanga tine mai mult decat dreapta in sensul ca la o franare relativ mai tare dak dau drumu la volan cred ca m-as trezi in camp cu ea:D.Daca aveti vreo sugestie sau vreun leac pt asa ceva astept parerile voaste.Multa bafta
nex4u
Mai mult ca sigur e repartitorul problema e cum desfac conductele ca au 18 ani de rugina si nu vor nici in ruptul capului sa se slabeasca.
Iuli
SCHIMBA GARNITURILE LA POMPA CENTRALA CA SAU UNFLAT DE LA LICHID ......NU UMBLA LA REPARTITOR
nikuniku
B-72-EDP 1 incepi cu o aerisire a instalatiei de frana,cu ocazia asta verifici si cum se invartesc rotile,sa nu ai un etrier blocat,(vezi pe forum cum se deblocheaza) si
2 dai cu o idee de vaselina pe penele de la etrieri sa culiseze mai usor,asta dupa ce leai curatat de mizeria depusa
poti sa incepi cu 2 si apoi 1
Adrian_Boy
QUOTE(Iuli @ 22 Mar 2011, 20:01)
SCHIMBA GARNITURILE LA POMPA CENTRALA CA SAU UNFLAT DE LA LICHID ......NU UMBLA LA REPARTITOR
*



hmmmm.... huh.gif de unde ai scos-o si pe asta?

Eu am luat chit nou de reparitie si le-am comparat si... sincer, cele noi sunt mai mari ca si deschidere dacat cele uzate.
Iuli
garnirurile la pompa de frana sunt de doua dimensiuni de 18 si 20
bygy007
si daca ai probleme cu conductele ce te opreste sa le inlocuiesti
Minel
Pt initiator ....@


Mai mult ca sigur, din spusele tale , daca ambele roti erau la fel de incinse ,nu iti mai descarca pompa de frana , ramane atacata ...pompa ,ma gandesc ca este cu dublu circuit tandem cu 3 conducte ....

Primul pistonas din pompa ( de catre baterie spre peretele de foc ) este cel responsabil pt franele spate .... recomandarea mea ar fi sa verifici pompa de frana apoi ..daca tot este demontata poti verifica si limitatorul ....pt orice eventualitate ...





QUOTE(Iuli @ 22 Mar 2011, 22:11)
garnirurile la pompa de frana sunt de doua dimensiuni de 18 si 20
*




Si garniturile de la pompa de frana de pacuc diesel ... cu diam alezajului pompei de phi 22 .... cui le lasi ...?
Ov
Eu patisem mai demult sa fie slabite suruburile care prind talerele din spate de punte. Cand puneam frana, se rotea talerul nitel (1-2mm cat permiteau suruburile nestranse) si se bloca ferodoul pe tambur. Daca dadeam cu spatele nitel se deblocau. Nu zic ca asta se intampla la tine, dar merita verificat.
B-72-EDP
Ms niku pentru idee,sper sa iasa bine
nex4u
Garniturile sunt de 19, respectiv 20,6. Pompa e cu icp si circuit de bypass. Am desfacut pompa si curatata, suflata, montata la loc, aerisit si surpriza spatele tot se blocheaza doar la apasarea puternica a pedalei. Daca apas usor nu se blocheaza. Nu sunt genul de om care sa schimb tot ce tine de frane si la urma sa observ ca daca ascultam de niku rezolvam din prima. De ce sa aerisesc o instalatie de franare care nu are aer in circuit? De cand se umfla cauciucul in lichid? De ce sa verific etrierul fata daca mie mi se blocheaza doar spatele? Cine a zis de repartitor a ghicito din prima. Merci Niku.
nikuniku
nex4u nu ai pentru ce ne ajutam intre noi cum putem,daca te duceai la service erai halit,plecai de acolo cu 2 ziare unu in fata unu in spate
floryn_fresh
nex4u, ai rezolvat pana la urma? spune-ne si noua ce-a fost
stabil777
Conductele de fier se rup sigur daca masina e veche si nu s-a umblat la ele ,acum se gasesc in magazine de cupru ,depinde de lungime dar costa.

Eu am am vrut sa schimb servofrina si pe pompa erau 4 conducte ,nici vorba sa le desfac ,am desfacut pompa din cele doua suruburi iar apoi am deplasat-o chiar daca am strimbat sau miscat conductele ,le-am lasat acolo decit sa cumpar altele, nu sunt afectate iar lichidul de frina nu curge ca n-are treaba cu servofrina.

Am schimbat si garniturile la etrieri , etrierul are piesa din mijloc intepenita ,aia iese numai batuta.

Am frina buna cemai !.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.