Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: frane dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
djbamsy
Salutare....de la un timp am numai probleme cu Dacia mea ( a mers vreo 6 luni numai in 6000 de ture:D )....problemele consta in:
-motorul nu mai merge bine cand il las la relanti se ridica la 1200-1300 de ture sau scade la putin sub 800 ( cat sa mai mearga din inertie )
-franele imi pica mereu am schibat placute saboti pe spate garnituri la cilindrii din spate conducte garnituri la pompa de frana si tot nu tine cum trebuie...am pompa de frana dublu circuit...adica servo-frana cum e la Daciile astea din 90' si ceva
Deci daca ati puea sa imi spuneti cei care cunoasteti asa ceva ce trebuie sa ii fac la motorul ala sa mearga cum trebuie?si inca ceva....merge sa pun ABS pe Dacie?a incercat cineva asa ceva pana acum?
Stima!
fullhouse
La problema cu franele de vina e pompa de frana, daca ai schimbat corect toate consumabilele. In timp ea se ovalizeaza sau isi mareste diametrul interior, de aceea nu vei mai avea presiune nici cu garnituri noi.
Sau se mai poate ca ori n-ai facut o aerisire riguroasa si corecta, ori iti intra pe undeva aer in instalatie si oricat ai incerca sa aerisesti tot nu vei avea frane bune.
brigada_diverse
la motor curata si tu carburatorul, regleaza aprinderea si curata bujiile si refa reglajul la distantele la culbutori.

abs nu prea se poate monta......
sistemul are nevoie de calculator de abs, pompa de abs si senzori la roti.
unele masini au planetare speciale pt abs, altele rulmenti speciali pt abs folositi de calculatorul de abs sa isi dea seama daca s-au blocat sau nu rotile.....
ag02cws
QUOTE(djbamsy @ 23 Mar 2011, 13:29)
merge sa pun ABS pe Dacie?a incercat cineva asa ceva pana acum?
*



Man, sper ca nu faci misto de noi...
om_bland
Schimba masina , du-o la Rabla valorific-o 3.800 Ron , ia-ti alta mai buna smile.gif
maho
N-am inteles exact, daca faptul ca
QUOTE
a mers vreo 6 luni numai in 6000 de ture
e una din probleme, sau doar cauza lor...
mihai7575
QUOTE(djbamsy @ 23 Mar 2011, 13:29)
Salutare....de la un timp am numai probleme cu Dacia mea ( a mers vreo 6 luni numai in 6000 de ture:D )....problemele consta in:
-motorul nu mai merge bine cand il las la relanti se ridica la 1200-1300 de ture sau scade la putin sub 800 ( cat sa mai mearga din inertie )
-franele imi pica mereu am schibat placute saboti pe spate garnituri la cilindrii din spate conducte garnituri la pompa de frana si tot nu tine cum trebuie...am pompa de frana dublu circuit...adica servo-frana cum e la Daciile astea din 90' si ceva
Deci daca ati puea sa imi spuneti cei care cunoasteti asa ceva ce trebuie sa ii fac la motorul ala sa mearga cum trebuie?si inca ceva....merge sa pun ABS pe Dacie?a incercat cineva asa ceva pana acum?
Stima!
*


Schimba-i te rog,pompa de frina,dar nu lua alta noua de asam,i-a si tu una din cele mai bune.
ghitza
uite ca eu am am de aproape 2 ani pompa de ASAM si nu are nici cea mai mica problema deci?
maho
E contrafacuta, norocosule !
smile.gif
ghitza
da cred pentru ca atunci cand am luat-o ma uitam urat la ea si zieam in gand oare ma tine 2 luni si uite norocu nu are nici pe dracu au ruginit niplurile de la conductele ce intra in ea de atunci de cand am montat-o nu am pus cheia pe ea si nici la frane,si innainte de asta era disperare cu franele,sper sa aveti si voi asa noroc wink.gif
robi01
Salutare am o mare problema cine poate sa ma ajute cu un sfat cel putin ii sunt recunoscator...
am o dacie 1310 model 91 cu motor 1.4 si cutie in 5 trepte
puntea spate este cu autoreglabil dar talerele sunt mici nu sunt ca la break aceasta a fost schimbata nu este originala
si pot sa spun ca de 1 an jumate nu ii dau de cap cu franele am schimbat doua pompe de frana, intradevar prima nu era noua dar era luata de pe o masina care avea frane foarte bune iar a doua era aproape noua asta insemanand cel mult 2 luni de cand era pusa pe masina, apoi etrierele pe fata aproape noi cu piston nou la fel si garniturile, conductele si furtunele, apoi pe spate am luat cilindrii de berlina cu garnituri noi conducte noi furtun nou repartitor nou.
dupa ce aerisesc franele cum spune in carte am frane si pedala tine destul de sus
si las masina cateva minute nu mai are frane adica pedala tine foarte jos si frane nu mai sunt decat de la a2-a pedala incolo sau dupa ce pornesc motorul frana tine jos iar dupa cateva pedale aproape ca nu ami tine de loc si pierderi de lichid nu sunt nicaieri...????????? care o fi cauza nu stiu...
singurul lucru pe care nu l-am schimbat este conducta de vine din pompa in repartitor se vede veche dar nu apar pierderi...
ajutati-ma ca nu stiu ce are...
Adrian_Boy
Daca intradevar ai facut exact tot cum ai zis tu, nu ar trebui sa mai ai nici o problema... dar eu iti recomand sa mai faci aerisirea inca o data, acolo iti trebuie rabdare, scoate pe la fiecare conducta 0,5 litri de lichid sa fi sigur ca nu mai ai aer.
djbamsy
multumesc pentru sfaturi...am incercat tot ce ati zis doar pompa nu am schimbat-o dar i-am schimbat garniturile alea din ea...pompa face presiunedar pedala nu se intareste...cu motorul oprit abia la a 3-a pedala se intareste putin de nu mai ajunge la fun...si m-am uitat peste tot pe sub ea si nu da lichid pe nicaieri....si chestia cu relantiul adica motorul...el a functionat impecabil pana i-am dat carburatorul jos si l-am bagat la decarbosulv si dupa ce l-am montat nu a mai vrut sa mai mearga corect...la fise nu am umblat ( nu le-am schimbat ) iar bujiile am schimbat vreo 4 seturi si merge putin corect dupa incepe sa mearga urat (zici k merge in 3)...am incercat sa ii fac tot felul d reglaje dar nu a vrut sa mearga cu niciunul...deci dati-mi o idee ce sa ii mai fac....oare set-ul motor o avea vreo treaba cu asa ceva ma gandesc k la cat a functionat numai in 6000 d ture...deci ce sa ii fac?sa ma mai tin de ea?mai am ceva de incercat sau sa scot 2 l d benzina si sa ii dau foc?

26 Mar 2011, 19:14:
am uitat sa mentionez k tremura foarte tare la 1000 d ture....
Danut 88
Daca ai mers sase luni in 6000 RPM, poti sa te apuci de motor (set motor+chiulasa). Franele, schimba pompa de frana cu una noua.
djbamsy
se poate face ceva sa pun un set motor de dacia 1300?am 2 seturi dinastea de la o dacie mai veche iar eu pe a mea am 1397....exista vreo solutie?
bostan22
nu poti face nimic referitor la chestia cu cilindreea.Rog pe cineva mai priceput sa-ti raspunda...dar dupa parerea mea ia si cumpara un set de segmenti Goetze nemtesti am dat in octombrie ~120 lei setul...si nu am treaba
xrt3xrt3
QUOTE(bostan22 @ 29 Mar 2011, 18:47)
nu poti face nimic referitor la chestia cu cilindreea.Rog pe cineva mai priceput sa-ti raspunda...dar dupa parerea mea ia si cumpara un set de segmenti Goetze nemtesti am dat in octombrie ~120 lei setul...si nu am treaba
*



1: de unde
2: cat te-a costat tot balamucul.... mecanic si altele...?
mihai7575
QUOTE(djbamsy @ 28 Mar 2011, 10:43)
se poate face ceva sa pun un set motor de dacia 1300?am 2 seturi dinastea de la o dacie mai veche iar eu pe a mea am 1397....exista vreo solutie?
*


Nu se poate monta set motor de 1300 pe bloc motor de 1400,niciodata ,eu asa stiu,parerea mea.
PH-06-BOA
Eu tot nu inteleg, de ce faceti pedale repetate in momentul aerisirii? Unde ati citit in carte? Facand acea bataiala, tot lichidul se spumeaza se face ca berea agitata, si mai vreti si aerisire? Lasati aerisitorul slabit o tura, si asteptati lichidul. La inceput vin bule de aer, ca el sta deasupra, apoi ceva lichid de pe conducta, iar aerul din apropierea pompei daca s-a umblat la pompa, si in final adevaratul lichid. Nu ai rabdare de asta, slabesti aerisitorul, cineva apasa si tine acolo pedala, strangi aerisirorul, elibereaza pedala, si faci asta pana trece golul de aer de langa pompa, cum am zis mai inainte. Nu te apuci sa topai in masina, sa se puna femeia pe ganduri cand vede masina leganandu-se, sa faci lichidul clabuci.
BILIXON
Va salut!
Cine ma poate ajuta cu un sfat privind sevofrana, astfel:
- la relantiu se aude un fasait dinspre oala servofranei care este totusi astupat de zgomotul motorului, este normal??
- cand strang cu patentul de furtunul care duce la servofrana, se modifica turatia motorului, in sensul ca se micsoreaza, este bine?
De asemenea va spun ca am frane bune, doar ca am observat la o apasare mai prelungita a pedalei o scadere a turatiei motorului. Ce sa fie? Am nevoie de alta servofrana?
Multumesc tuturor.
ghitza
exact tu ai zis-o ,ai nevoi de o servofrana
panter1
QUOTE(djbamsy @ 28 Mar 2011, 09:43)
se poate face ceva sa pun un set motor de dacia 1300?am 2 seturi dinastea de la o dacie mai veche iar eu pe a mea am 1397....exista vreo solutie?
*



in primul rand 1397 inseamna 1400 sau 1.4L cum vrei tu sa o iei ca este acelas lucru biggrin.gif

Din cate stiu eu de la cunoscatori diferenta dintre cilindreea de 1.3 fata de 1.4 consta in camasile mai subtiri la 1.4(ca sa fie pistoanele mai late), iar la 1.3 camsile mai groase avand potrivite pistoane mai inguste.. blocul motor fiind ACELAS.
Blocul motor merge si la una si la alta.. inclusiv la 1.6 care are o mica exceptie si anume arborele cotit cu brate ceva mai lungi la 1.6 si care face cursele pistoanelor sa fie mai mari insa pe tine te intereseaza din 1.4 sa faci 1.3 unde cred ca nu ai de ce sa te temi, arborele este acelas.. ramane sa schimbi camasile si pistoanele daca umbli doar la cilindree(nu uita de arbore si cuzineti)

Cat despre mersul la 6000 ture nu ai de ce sa chinui inutil motorul, il strici degeaba+consumuri gigantice de benzina.. la mai mult de 4500 rotatii(cand schimbi treptele) nu ai de ce sa te urci mai sus.. nu simti putere ci doar zgomot si turatie culmea.. fara putere.. motoarele astea au tije impingatoare si tacheti.. fapt care nu avantajaza puterea la turatii foarte mari.. sa nu mai vorbim de Axa cu came care nu are cei mai buni timpi de deschidere/inchidere ale supatelor(ma refer aici la axa standard nu cele sport).

Umbla la culbutori sa vezi daca mai ai jocuri, daca mergi cu el turat sa reglezi 0.20supapele de admisie si 0.20 cele evacuare.. Eu merg cu el mai lejer si imi permit 0.30sau chiar 0.35E fara sa fac distributia praf dar merg sub 3200 ture si ma intereseaza consum/putere optim
ct90lda
Mi se blocheaza rotile pe fata si cand merg cu ea isi dau drumu.De curand am schimbat pompa de frana sa aiba vreo treaba ca nu am amorsat pompa?
ghitza
pai ti se bloccheaza pentru ca mai ai aer pe instalatie sau in cel mai rau caz ti s-au dus garniturile de la etrieri de frana ,iti recomand o aerisire ca l;a carte depinde ce fel de pompa ai si pe urma vezi daca isi revine,dca nu apuca-te si schimba garniturile la etrieri
ct90lda
Pompa cu dublu circuit o sa ma insist cu aerisirea atunci sad.gif
ghitza
Pai vezi ca tre sa scoti manocontactu innainte dea incepe aerisirea,si la sfarsit dupa ce aerisesti apesi de2 ori energic pedala si il repui la loc ,despre aerisit sunt topicuri o gramada,bafta
tyk_19
ghitza de ce trebuie sa scoti monocontactul de pe pompa ? ca si eu la fel am probleme nu imi tine sus pedala
am pus pompa noua dublu circuit cu icp am schimbat garnituri etrieri , racordurile de la etrieri si am si aerisit-o dar fara sa scot monocontactul cum zici tu , decat am aerisit pompa prin aerisitor
Costy2000
QUOTE(tyk_19 @ 10 May 2011, 22:50)
ghitza de ce trebuie sa scoti monocontactul de pe pompa ? ca si eu la fel am probleme nu imi tine sus pedala
am pus pompa noua dublu circuit cu icp  am schimbat garnituri etrieri , racordurile de la etrieri  si am si aerisit-o dar fara sa scot monocontactul cum zici tu , decat am aerisit pompa prin aerisitor
*



Intrapompa de frana in avarie, daca aerisesti fara a scoate monocontactul de pe pompa de frana si vei pune papucul care intra in monocontact vei vede la bord ca sta aprins un martor care are pe el acest semn (!)iar daca zici ca iti tine sus poate fi cursa libera la pedala mai trebuie desfacut o tura dar vezi sa nu iti mearga infranata sau mai poate fii din spate de la saboti nu sunt reglati incearca sa tragi frana de mana 1-2-3 dinti si sa vezi unde tine dar vezi sa nu merga infranata si daca tine sus (pedala) inseamna ca nu e reglati sau sunt tociti saboti. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.