am o problema pe care incerc sa o rezolv, dar mai intai trebuie sa stiu care este cauza.
imi dispare antigelul din vasul de expansiune si habar nu am unde.
am banuit ca as avea un por la calorifer dar se pare ca nu este asa caci de doua zile am inchis caldura si tot imi dispare antigelul. astazi am facut un reglaj la culbutori si am desfacut capacul si bujiile. dupa ce am terminat reglajul am vazut ca imi scazuse mult niveluldin vas. am curatatcapacul de muci si dupa montaj am pornit motorul. au aparut iar muci pe buson cu toate ca am un aral in masina bagat. la teava de esapament iase multa apa . oare sa fie din condens toata apa aceea?
de schimbat am schimbat garnitura de chiuloasa cu un fermit anul trecut.
nu stiu ce sa mai fac. vreau opinii
Kiraly
23 Mar 2011, 20:20
nivelul de ulei cum e?nu a crescut?
nivelul uleiului este normal
este incadrat intre cele doua semne.
nikuniku
23 Mar 2011, 21:06
si ai mai restrans chiulasa? sau <las ca merge> tiam mai raspuns si eu si Kiraly pe alt topic<<probleme cu apa>>sau tie mai usor sa deschizi un topic decat sa citesti ce ti sa raspuns
chiuloasa a fost stransa la 500km dupa montare.
Kiraly
23 Mar 2011, 21:22
Micri ai GPL nu?nu intra apa in gaz la plaman?sunt de acord cu Niku nu trebuia sa deschizi alt topic.
Kiraly
23 Mar 2011, 22:28
si nu e nici o picatura de apa dimineata sub masina?cand ai pierderi?in timpul mersului sau oprit?
sub masina nu este nici o picatura de apa, pierderile le am in special cand ma deplsez cu ea.
Pai daca nu e garnitura ciupita, atunci ai blocul motor fisurat.
george 07
24 Mar 2011, 07:59
posibil sa fie o fisura mica la radiatorul de racire , si cand ajunge la temperatura de lucru (dupa ce deschide termostatul) sa se vaporizeze lichidul si sa nu-l opservi , (verifica-l cu o mica presiune de aer cufundat in apa)
cand am facut reglajul la culbutori am gasit pe cilindrul 3 si 4 distante mici caci tacanea urat de tot iar pe la 4 iesea un fun alb dupa ce am oprit motorul.
dupa reglatul culbutorilor nu mai scoate apa multa nici pe galerie.
daca blocul ar fi fisurat unde s-ar duce antigelul?
motorul acesta nu a fost supra incalzit. din ce cauza sa apara fisuri?
brigada_diverse
24 Mar 2011, 10:41
pai daca masina e din 88..are si el o varsta..coroziune..etc
poate sa fi fost si un defect de fabricatie care acum a iesit la iveala
am avut si eu problema asta...picura pe la capacul de la pompa de apa si se evapora destul de repede si nu vedeam
Daca ti-a disparut in 2 zile tot (sau aproape) antigelul din borcan si nu ai ud sub masina, dar reapar "mucii" repede, verifica si ce anume ai pe joja, nu doar nivelul.
Daca era un mic por in radiator, sau fisura pe unde sa se evapore, nu cred ca se intampla asa repede. Si eu banuiesc blocul...
bun sa zicem blocul fisurat si unde se duce antigelul?
muci au aparut repede. sa fie iar ganitura aceea de chiuloasa?
pai daca o schimb nu mai pot lua din chiuloasa caci si asa sunt sub cota destul de mult. nu ar trebuii sa scoata fum mult?
daca ar fi fost blocat termostatul putea sa-mi apara asa ceva, adica sa-mi dispara din antigel?
Ti-am sugerat sa verifici joja, poate ti se duce antigel in baia de ulei. Daca aveai garnitura de chiulasa ciupita sau arsa, presupun ca ti-ar fi iesit "bulbuci" in borcan, si/sau ulei.
krapcarasu
24 Mar 2011, 12:24
apare pigmentul antigelui la evacuare? E garnitura.
Nu trebuie neaparat rectificata qlasa la fiecare schimb de garnitura, si apoi ce daca esti sub cota? Tie frica de micsorarea usoara a consumului? eu am luat anumea ~2mm
la evacuare cand o turez scoate apa de parca ar fi toba plina cu apa. apa din esapament este cu urme de petrol.
mihai7575
24 Mar 2011, 13:41
QUOTE(micri @ 24 Mar 2011, 14:26)
la evacuare cand o turez scoate apa de parca ar fi toba plina cu apa. apa din esapament este cu urme de petrol.
In acest caz e vorba de condens,personal cred ca apa din instalatie o pierzi pe la 1 mic por al radiatorului.
mihai, acum nu mai e chiar asa frig ca sa faca chiar atata condens, si oricum, in 2 zile...eu zic ca nu e por, e blocul dus. Astept totusi rezultatul verificarii jojei (cat ulei si cat "altele" - antigel) e.
joja nu are semne de apa. astazi am complectat cu antigel si am mers vreo 10km in oras. am constatat ca nu a r mai fi scazut nivelul.
cata31boss
24 Mar 2011, 20:10
eu as zice ca e termostatul blocat
nikuniku
24 Mar 2011, 20:20
micri tu ai inventat motoru care merge cu antigel??
daca nu te uiti singurel pe unde pierde nu se remediaza singura,uitete dimineata cand motoru este rece la TOATE FURTUNELE,unde se mufeaza,la pompa de apa si la radiator+caloriferde caldura
ai bord CN??
Poate ar trebui totusi sa separam problema "mucilor", de cea a golirii borcanului:
1. mucii = ulei+condensul din motor, unde zici ca nu ai antigel - poate ar trebui schimbat uleiul cu unul care stii ca nu ti-a facut probleme;
2. borcan golit (se pare) in mers, chiar si cu caldura oprita (ai oprit-o din bord, sau de la robinetul de sub capota ?)- asta numai por nu e, verifica peste tot, inclusiv pe sub pompa de apa, ce poti vedea pe scut...
@cata31boss: daca termostatul s-ar bloca pe "inchis", (furtunul gros spre radiator ar fi rece), i-ar fierbe motorul, cu avertismentele de rigoare;
daca s-ar bloca pe "deschis", (furtunul ala s-ar incalzi imediat dupa pornire), ar vedea pe indicatorul de temp. motorul rece.
Deci ce legatura e cu pierderea antigelului din borcan ?
cata31boss
25 Mar 2011, 19:50
daca e termostatul blocat fierbe apa in vas si o da afara .am patit eu si nu stiam de ce raman fara apa mereu:(
Nu a zis ca i s-ar aprinde vreun martor de avertizare din bord (temp. apei), deci e exclus.
exista vreo posibilitate sa imi dea antigelul in galeria de evacuare?
adica sa existe o fisura pe undeva prin care antigelul sa se duca pe galerie?
mihai7575
31 Mar 2011, 11:48
QUOTE(micri @ 31 Mar 2011, 10:25)
exista vreo posibilitate sa imi dea antigelul in galeria de evacuare?
adica sa existe o fisura pe undeva prin care antigelul sa se duca pe galerie?
Personal,nu am auzit de asa ceva pina acum,poate au auzit colegii si te pot ajuta dinsii.
diaconuliviu
31 Mar 2011, 12:31
Am patit eu facind o gafa: Am vruut sa scot stutul din chiulasa, era pietrificat, am dat gaura cu burghiul sa-l pot scoate si a alunecat burghiul in chiulasa, mergind pina in galerie.
Nu spun ca a facut asta doar ca un por/fisura in chiulasa pe circuitul de racire arunca antigelul in evacuare.
Mai, asa toxic nu e, "apa" aia care iti iese pe toba ia-o pe un deget si gusta..Daca e SI dulceaga, antigelul ajunge in evacuare.
am revenit sa va spun ce am constatat.
aveam filtrul de aer colmatat in asa hal incat imi clantanea masina la apasari bruste ale acceleratiei.
am pus un filtru sport pe care il aveam de anul trecut si merge brici. acum masina are zvac si nu mai clantane deloc.
Si ce legatura are cu
QUOTE
micri
post 23 Mar 2011, 20:16
Post #1
...imi dispare antigelul din vasul de expansiune
?
Sau la asta ai gasit cauza, si nu vrei sa ne spui ?
cu antigelul se pare ca aveam un por sau asa ceva caci am bagat in radiator o jumatate de flacon de pulbere si nu mai am scapari de antigel.
Ai scapat usor, bine ca n-ai avut in bloc, sau chiulasa.
Bafta !
laur71
20 Apr 2011, 23:05
Va salut pe toti si un ''Paste fericit'' tuturor administratorilor,membrilor si vizitatorilor.Cu toate ca nu detin un autoturism Dacia,consider ca orice informatie despre un defect aparut poate fi utila oricui,indiferent de marca auto detinuta pentru ca cel putin motoarele au aceleasi principii de functionare.Astazi am montat o chiuloasa de Opel vectra A.Omul avea senzorul de temperatura al apei desfacut,nu a stiut de el si nu a vazut la bord ca s-a ridicat apa peste normal.A mers asa pana a simtit in habitaclu miros de incins.A pus apa prea tarziu.Apa curgea din chiuloasa prin galeria de evacuare din cauza unei fisuri interioare care nu se vede,plus fisuri intre supape plus o supapa crapata pe jumatate.Va dati seama la ce temperaturi lucra chiuloasa fara racire?Singura remediere posibila
?Chiuloasa echipata de la sh. cu plata dupa verificare.Deci lichidul de racire poate curge si pe la evacuare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.