Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
incubus
Salutare ! Dupa luni de chin, am reusit sa pun harbuletul la punct. Porneste din prima, socul il imping imediat dupa pornire si sta la ralanti, dar pana la perfectiune mai am 3 lucruri care ma supara:
1. Desi mersul la ralanti suna frumos, rotund, din cand in cand la intervale neregulate, are o mica intrerupere, care se simt si in esapament... Precizez ca totul e nou si reglat pe ea-platini, bujii, capac delcou, etc.
2. Cu motorul rece, daca incerc sa accelerez brusc din ralanti, da in nas urat de tot...am tot umblat la "aer", dar degeaba, nu pot sa scap de asta. Cand se incalzeste e ok.
3. Am facut o estimare ce-i drept cam grosiera a consumului si mi-a iesit undeva pe la 12%, mers numai in oras, cu stil de incepator, adica mai mult a 2-a, cand si cand a 3-a si foarte rar a 4-a. E normal sau e mult...?

Sugestii si pareri la cele de mai sus ?
irinel75
salutare...un motor care consuma putin se incalzeste mai greu, si normal ca da in nas cind e rece..trebuie tolerata aceceleratia..la celalalt punct, totul nu este a se regla cu motorul rece si aerul pt a avea un ralanti stabil..ci cu motorul la 85 grade.incalzeste motorul, regleaza avansul cu motorul turat s avezi daca intra in trepidatii( de regula cind e avansul prea mic sau prea mare0, dupa care reglezi aerul siapoi ralanti-ul..spor la treaba
andu911
posibil ca problema de la 1 sa fie si la 3 ...supape neetanse...2 e normal
Al Cap0nE
QUOTE(incubus @ 14 Jun 2005, 12:21)
Salutare ! Dupa luni de chin, am reusit sa pun harbuletul la punct. Porneste din prima, socul il imping imediat dupa pornire si sta la ralanti, dar pana la perfectiune mai am 3 lucruri care ma supara:
1. Desi mersul la ralanti suna frumos, rotund, din cand in cand la intervale neregulate, are o mica intrerupere, care se simt si in esapament... Precizez ca totul e nou si reglat pe ea-platini, bujii, capac delcou, etc.
2. Cu motorul rece, daca incerc sa accelerez brusc din ralanti, da in nas urat de tot...am tot umblat la "aer", dar degeaba, nu pot sa scap de asta. Cand se incalzeste e ok.
3. Am facut o estimare ce-i drept cam grosiera a consumului si mi-a iesit undeva pe la 12%, mers numai in oras, cu stil de incepator, adica mai mult a 2-a, cand si cand a 3-a si foarte rar a 4-a. E normal sau e mult...?

Sugestii si pareri la cele de mai sus ?
*



1.Presupun ca la intrerupere ai acel "buf" in esapament.Mai misca de delcou, numai putin(cativa mm), in sensul acelor de ceasornic.
2.Perfect normal.
3.Cam mult. Incearca mai des a 3-a wink.gif ca sa nu depasesti ~2500 ture (depinde). Daca nu ai turometru o simti si tu-cand incepe sa tipe motorul, mai urci o treapta wink.gif
bertro
QUOTE(Al Cap0nE @ 14 Jun 2005, 12:59)
3.Cam mult. Incearca mai des a 3-a wink.gif ca sa nu depasesti ~2500 ture (depinde).


si eu sugerez acelasi lucru. sunt tot incepator, dar nu suport sa merg cu a 2-a mai mult de 40-50 de metri cand am liber in fata. mi-e mila de motor cand il aud cum "plange" de pe la 2700 in sus. prefer sa obtin acceasi viteza din treapta mai mare si turatia mai mica, asa m-am obisnuit inca din scoala... motorul numai sa "toarca". cu ocazia asta e si consumul mai mic. in plus, din putina mea experienta iti pot spune ca treapta a 3-a e destul de versatila si foarte potrivita pentru mersul in conditii de trafic de oras. adica poti merge foarte bine si cu 50 si cu 15 la ora intr-a 3-a. abia cand e nevoie sa reduci si mai tare, cobori intr-a 2-a si-ti face o frana de motor de nu-ti vine sa crezi smile.gif

daca vb aiurea, pls corectati-ma. spun doar ce am constatat eu in cele cateva zile de cand conduc.

rtulea
La reglajele pe care le-ai facut ai umblat si la nivelul din CNC? O reglare a consumului se face si de la nivelul din camera. Daca masina iti : da in nas" atunci mai dai nitel avans, adica roteste delcoul in sens trigonometric vreo 3 mm si apoi accelereaza brusc masina. Daca aceasta are o perioada de pauza intre accelerarea ta si raspunsul motorului atunci mai da-i avans. Recomandabil ar fi sa faci reglajul dupa ce motorul s-a incalzit. Dupa reglajul la delcou trebuie sa reglezi amestecul, relantiul, amestecul, relantiul, pana cand nu vei mai observa "nici o modificare: in mersul motorului.
incubus
Merci mult de sugestii, baieti ! Am sa ma ocup de reglaje zilele astea.
Chestia e ca incerc sa fiu mai catolic decat papa, in sensul ca nu prea imi vine sa reglez avansul "dupa ureche", desi stiu ca reglajul la bec sau la scanteie nu e totdeauna edificator.
incubus
Revin cu problema de mai sus, dar cu datele usor modificate. E vorba de comportarea motorului la acceleratie brusca. Ei bine, pana acum imi dadea in nas doar la rece, la cald accelera normal, dar - atentie - asta cu masina stand pe loc.
De ceva vreme am observat insa ca in mers, cand vreau sa fac o depasire si o "calc", are acceasi problema: da in nas, apoi dupa o secunda se tureaza, dar parca nu are suficienta putere.
Reglajele sunt facute, ulei nu papa, nu stiu de la ce poate fi...
Stie cineva ?
driverx
Du masina la unu cu stroboscop. Unul bun. O sa fii surprins ce motor vei avea sub capota dupa operatia asta.
gattoman
cam ce turatie ai cand o "calci"? daca e sub 2000 cam asa fac toate sau, unele, dau "in nas" smile.gif
rtulea
Masina nu are voie sa "dea in nas" la nici o turatie. Daca o accelerezi si ai o turatier mica atunci trebuie doar un timp putin mai mare pana mototul prinde viata. Eu merg in treapta a v-a la 1000 ture si cand o accelerez brusc motorul incepe sa urce in turatii, mai incet la inceput dar cum trece de 1600 rpm accelereaza bine.
Eu spun ca inca nu e reglat bine avansul de aceea da in nas masina.
Al Cap0nE
QUOTE(incubus @ 14 Jun 2005, 12:21)
. Porneste din prima, socul il imping imediat dupa pornire si sta la ralanti,
*



Apropos de chestia de mai sus. Ca pleaca la prima cheie e super ok, dar ca bagi socul imediat si sta frumos la relanti...nu mai e chiar ok. Denota un consum mare, venit ori din relanti prea mare, ori din amestec prea bogat.
andu911
QUOTE(Al Cap0nE @ 25 Jul 2005, 17:49)
Apropos de chestia de mai sus. Ca pleaca la prima cheie e super ok, dar ca bagi socul imediat si sta frumos la relanti...nu mai e chiar ok. Denota un consum mare, venit ori din relanti prea mare, ori din amestec prea bogat.
*



are dacia 1300 si cum n-are turometru, sigur are ralantiul prea mare si de-aia ii sta fara soc
incubus
M-ati cam bagat in ceata cu ultimele raspunsuri, asa e, nu am turometru si e intr-adevar posibil ca ralantiul sa fie ceva mai mare...
Dar chestia ciudata stiti care e ? Ca imediat dupa pornirea cu socul tras (motor rece), are un mers urat de tot, turatie mica si neregulata... Cum imping imediat socul (!) , turatia creste si devine rotunda...
E normal oare asa ? Am incercat sa fac "teste" si sa trag iar socul dupa ce l-am impins, dar rezultatul e ca da sa se opreasca. Tin sa precizez ca parghia care actioneaza clapeta de acceleratie la actionarea socului e pusa bine si functioneaza normal.
Cat despre consum, era cam mare pe la "inceput", dar acum ii dau mai cu mult curaj a 3-a si a 4-a in oras, asa ca mi-a scazut simtitor.... Nu am mai facut o estimare, dar cred ca e pe la 8%, ceea ce nu e chiar mult pentru o Dacie, nu ?
andu911
socul il tragi de tot doar la pornire, dupa aia ii mai impingi ca sa intre si aer in carburator...cu socu tras de tot nu intra deloc aer
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.