Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trepidatii relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2
chris.25iun
Salut am o nova din 2000 gti si de asta iarna a inceput sa imi trepideze la relanti... atunci mie nu imi mai functiona motorasul de relanti si ma gandeam ca este de acolo.... bun l-am schimbat tot asa face cand scade relantiul la 900 950... am echilibrat esapamentul gandinduma ca din cauza tampoanelor poate transmite o vibratie cine stie.... nimic la fel... i-am reglat culbutori si nimic acelas mers "scuturat" .... bujiile le-am verificat sunt rosii iar la scoaterea fiecarei fisemotorul isi schimba considerabil mersul deci nu este de acolo am observat ca daca o turez un pic cam pe la 1000 1100 motorul se "regleaza" si merge rotund de la ce poate fi aveti idee... eu as suspecta tampoanele dar mi s-a spus ca sunt bune .... multumesc
ghitza
deci sa inteleg ca peste pragu de 1000 de trure nu mai trepideaza ci doar la relanti ,vezi sa nu traga aer fals pe la corpu/clapeta la cele 3 dopuri si mai poate trage aer fals pe la suapa ce intra in servo de pe furtunu ce duce la galerie,desi eu cand am patit aa era de vina o bujie
ex-silentio
Și eu aș merge pe premisa cã trage aer fals pe undeva. Totuși, la ralanti , trepideazã uniform, continuu? sau variazã și turația. La cald se manifestã la fel?
chris.25iun
si la cald si la rece face asa .... ..... da amsi fluctuatii mici pe ralanti...... dar am observat ca daca acelerez tare si o tin mai turata se stabilizeaza pentru un moment scurt si apoi iar face ....
ghitza
sa nu fie cumva dn bobina problema cum a patit si userul TRK care dupa ce a aschimbat bobina zice ca merge ca noua masina.Fa rost de o bobina de proba de la un amic sa vezi daca tot asa face
chris.25iun
nu am de la cine sa fac rost sad.gif ..... o bobina noua cat m-ar ajunge .... dar o chestie nu inteleg de ce atunci cand este fortata de exemplu mers drum lung nu mai are trepidatiile astea chiar si in relanti scazut si pe distante de 20 d km cand totusi motoru se incinge are trepidatiile astea... imi poate da cineva o explicatie.... de exemplu in seara asta am venit de la constanta la bucuresti si cand am ajuns acasa si era in relanti nu mai trepida nimic .. e acum is sigur ca daca o pornesc la fel face ..... nu inteleg care sa fie problema

28 Mar 2011, 00:59:
o chestie ma gandesc... daca din bobina nu vine suficient curent in pe fisele bujiilor atunci ele nu ar lucra ... dar la mine lucreaza toate bujiile is rosii toate pe electrozi iar la scoaterea fiselor motorul isi schimba semnificativ mersul... si inca o idee ma gandesc ca in aceasta bobina sunt niste lamele cred ... se poate sa fie oxidate si ba sa transmita ba nu curent... si se poate rectifica bobina cumva ???
rafman
salut aceiasi chesti o aveam si eu dar bujia 4 fura curent dar daca vrei sa cauti bobine minim noua este 340 ron doar de bosch si merge de la dacia 1310 injectie ca am cautat eu pe la magazine si aceiasi chestie era
chris.25iun
Rafman asta inseamna ca as putea rezolva problema schimbandu-i bujiile is gata..... da-mi detalii mai exacte ... de unde ti-ai dat seama ca fura curent bujia 4 ??
rafman
pai mi-am dat seama seara cand ma uitam la bujii si la bujia 4 se vede scantei intre fisa si bujie dupa 2 ore de umblat dupa bobina am depistat ca avea ceramica desprinsa si dupa ce am skimbato merge fara nici o problema
Laika
Ca o treaba sa mearga bine se schimba bujiile dar si fisele ptr ca in timp scade valoarea fiselor.
scorpion
Salut , am aceeasi problema cu mersul neregulat la ralanti.
Ma pricep suficient la masini ca sa stiu s-o iau cu pasi mici si sa urmaresc schimbarile care apar.
1- schimbat fisele Bosch cu fise noi Tesla => efect 0 mad.gif
2- schimbat 4 randuri de bujii NOI : 2 randuri de Eyquem RC42S , Brisk NR15S Silver pt GPL si acum am Bosch WR8BC+ => efect 0 mad.gif
3- verificat TOATA conectica si mufarile din compartimentul motor si curatat cu 2 tipuri diferite de spay-uri de contacte ( Valvoline si altul , da-mi scapa numele lui acum...) => efect 0 mad.gif
4- servofrana noua, supapa unisens noua , face la fel si cu furtunul catre servo , scos si obturat. => efect 0 mad.gif
5- verificat ca sa nu ia aer fals pe la etansarile de jos ale corpului clapeta-injector, totul este ok huh.gif
6- verificate furtunele din spate injectiei ( alea 3 ) ca sa vad daca sunt toate treburile ok , adica daca cel de vapori de ulei e la locul lui si cel de la canistra de carbon la fel , iar al 3-lea sa fie obturat... din pacate totul pare ok si aici huh.gif


7- banuiesc bobina , astept caldura sa fac o schimbare cu un prieten cu bobina Bosch cu fise incorporate ( dar luata noua , prin toamna lui 2010) wacko.gif
8- ar putea fi probleme pe circuitul canistrei de carbon ????? blink.gif
9- calculatorul.... ???? ohmy.gif

intre timp m-am gandit sa-i pun o aprindere clasica cu delcou de pe Nova 1.6 GT.
chris.25iun
Cred ca raman la ideea de schimbat bujiile si fisele .... stiu ca asta vara maiface fitze cateodata dar i-am pus bujii noi si nu a mai facut si acum vad ca sintomele is mai mari .... o sa ii schimb bujiile si fisele si sa vad ce o sa fie .... apropo aveti idee de o calitate buna pentru bujii necesarepentru motorul 1.6 gti de pe nova???
danciusergiu84
bosh wr8bc (doar cu acestea mie mi-a mers bine motorul)
chris.25iun
Am fost astazi la un magazin renault si am intrebat de bujii bosch pentru nova pe injectie si mi-au spus ca au acum nush daca is cele wr8bc precizate de colegul mai sus ... pretul este 10 lei bucata si mi se par ieftine daca ar fi originale ... ce spuneti sunt ieftine ???? magazinul este undeva pe barbu vacarescu .... ms smile.gif .... sau daca nu unde as putea gasi bujii originale si tipul asta wr8bc, caci am inteles de prin alte discutii de pe forum ca au fii cele mai bune, multi le lauda ... multumesc inca odata de atentie wink.gif
danciusergiu84
pretul e corect, eu zic sa le iei
ghitza
asa am luat si eu tot la 10 lei dar sunt WR7BC+ si merg destul de bine,acuma nush cum ar merge cu cele WR8BC ca sa fac o comparatie
jacoby
QUOTE(scorpion @ 28 Mar 2011, 21:43)
Salut , am aceeasi problema cu mersul neregulat la ralanti.
Ma pricep suficient la masini ca sa stiu s-o iau cu pasi mici si sa urmaresc schimbarile care apar.
1- schimbat fisele Bosch cu fise noi Tesla => efect 0 mad.gif
2- schimbat 4 randuri de bujii NOI : 2 randuri de Eyquem RC42S ,  Brisk NR15S Silver pt GPL  si acum am Bosch WR8BC+ => efect 0 mad.gif
3- verificat TOATA conectica si mufarile din compartimentul motor si curatat cu 2 tipuri diferite de spay-uri de contacte ( Valvoline si altul , da-mi scapa numele lui acum...)  => efect 0 mad.gif
4- servofrana noua, supapa unisens noua , face la fel si cu furtunul catre servo , scos si obturat. => efect 0 mad.gif
5- verificat ca sa nu ia aer fals pe la etansarile de jos ale corpului clapeta-injector, totul este ok huh.gif
6- verificate furtunele din spate injectiei ( alea 3 ) ca sa vad daca sunt toate treburile ok , adica daca cel de vapori de ulei e la locul lui si cel de la canistra de carbon la fel , iar al 3-lea sa fie obturat... din pacate totul pare ok si aici huh.gif
7- banuiesc bobina , astept caldura sa fac o schimbare cu un prieten cu bobina Bosch cu fise incorporate ( dar luata noua , prin toamna lui 2010) wacko.gif
8- ar putea fi probleme pe circuitul canistrei de carbon ????? blink.gif
9- calculatorul.... ???? ohmy.gif

*



Nova GTi 2000, aceeasi problema de ceva timp: vibratie la relanti(stabil la 860rpm).
Am bifat idem punctele 1-6 (bujii NGK, acum Denso, servo de 7" SN );
7 - (?)nu stiu cum s-o verific;
8 - nu am;
9 - la tester au iesit toate valorile perfecte;

Indiferent cald/rece mersul neregulat (se aude si la evacuare,nu am catalizator) dispare la peste 1000-1500RPM. Ciudat e ca am gasit ultimile bujii cu "motzul"(capatul) in care vin fisele usor indoit (???). In plus am observat ca imi palpaie usor luminile in acelasi ritm(pe pozitie)..

Nu stiu ce sa mai verific, am inceput sa ma gandesc la arborele cotit..

@ghitza: nu sunt adecvate WR7BC, sunt pt 1300, au alta cifra termica!
scorpion
Hai s-o luam pe rand :

7- bobina poti s-o masori cu un ohmmetrusi sa-i vezi rezistentele infasurarilor , dar am o banuiala ca-i inutil. Intrerupta sigur nu-i ca altfel ramaneai fara 2 cilindri functionali. Eventual scapa inalta tensiune , si asta nu-ti reiese din masuratoare cu un ohmmetru. Cea mai civilizata varianta este schimbul bobinei si daca problema dispare .... avem un om fericit !

8- pt cine are circuitul canistrei de carbon , cea mai simpla verificare cred ca se poate face cu furtunelul scos si cu stutul astupat. Daca pe acolo tragea aer fals , tocmai l-ai eliminat.

9- calculatorul se verifica la fel ca bobina : prin inlocuire tot cu unul de 1.6i.

10- aceasta observatie ii apartine lui Virusux care atrage atentia asupra RELEULUI DE INCARCARE ! Adica romaneste spus : va incarca alternatorul corect ? Aveti peste 13,2Vcc la ralanti si in jur de 13,5-14Vcc cu toti consumatorii porniti , la 2000-2500rot/min ?
Va palpaie becurile la ralanti ? Daca da , atunci aici s-ar putea ascunde problema. ( eu chiar am probleme cu releul de incarcare , dar aveam in plan sa pun un alternator de Tico de 50A , acum ma gandesc sa fac un schimb si sa-mi pun unul SH de Cielo de 80A)

Care rezolva primul problema este rugat sa povesteasca pe larg ce-a gasit si cum a remediat .


Dupa cum am postat mai sus , mi-a trecut prin cap c-ar putea fi si cifra termica a bujiilor... si am trecut de la seria rece : Eyquem RC42S ( cu astea a mers 15.000km) si Brisk NR15S silver ( pt GPL , cu astea a mers doar 300km) la seria calda Bosch WR8BC+. Parca-i mai bine , dar trepidatia s-a accentuat.
Bosch WR7BC este o bujie mai rece si NU este cea recomandata de fabricantul injectiei pt acest motor !
chris.25iun
Salut eu nu am problemele enumerate mai sus cu relanti scazut... este adevarat l-am avut dar am inlocuit motorasul de relanti care era defect si am rezolvat problema ... la mine cred ca se trage de la bujii pentru ca tin sa precizez am avut o oarecare neplacere la mersul motorului prin noiembrie anul trecut si am zis sa ii schimb bujiile ca nu i le schimbasem de cand luasem masina, nici nu le verificasem... ce mi-a venit mie eram odata in kaufland si am luat de acolo un set de bujii dar nu scria pe ele ca fiind pentru injectie si aveau distanta din fabrica de 7 si am lasat-o asa (pret 27 de ron smile.gif ) .... au mers bine atunci ... am cum am vreo 4 mii de km de cand le-am schimbat si am capatat problema asta cu mersul neregulat la relanti asa ca ma gandesc ca sa fie din bujii .... inca nu am reusit sa imi cumpar bujii, care mi-am propus sa fie bosch de origine pentru injectie pentru ca celelalte lucruri le-am verificat si au mai ramas bujiile, fisele m-am decis sa nu le schimb deorece le-am verificat si am scanteie foarte mare pe ele deci le las, deocamdata tongue.gif... sfat dupa parerea mea pentru colegi, dupa ce mi-am prins urechile un pic cu masina si cititul pe aici, aprinderea ar trebui sa fie pusa la punct apoi verificat celelalte, caci asa te poti da peste cap si o piesa stricata o poateinfluenta si pe alta buna siapoi sa zici ca ai reparat dar defapt mai mult ai stricat si ajungi de nu mai intelegi nimic smile.gif) ... numai bine fara incidente ... revin cu noutati dupa schimbarea bujiilor biggrin.gif

1 Apr 2011, 11:47:
Pentru scorpionu... sa nu excludem nici defectul din fabrica al unei bujii spre exemplu, o probabilitate mica dar nimic nu e exclus wink.gif ...

1 Apr 2011, 11:57:
Am verificat acum bujiile si sunt din ce in ce mai pornit ca bujiile ar fi pentru ca m-am uitat la ele si is afumate asa si doar pe varful elementilor sunt rosiatice si din cate tin eu minte prima data cnd mi-a aratat cineva o bujie in lucru maxim era toata rosiatica in zona de contact .... si stau sa ma gandesc un pic daca mie intr-o urcare usoara a turatie de la 950 la 1100 motorul merge rotund tind sa cred ca ar fi normal sa mearga bine fiind fortata acea piesa, in cazul meu buji a care probabil nu sunt uzate in totalitate, automat ar trebui sa mearga mai bine fiind un ciclu mai mare de repetari si o cantitate de curent ”mai mare” .... incercati sa faceti acest experiment daca la relanti va trepideaza iar la turatie mai mare nu mai face poate fi din bujii... la mine asta cred ca e pentru ca in mers nu imi da semne de oboseala trage normal iar imediat dupa fortare motorul merge frumos dupa un pic de stat in relanti incepe sa trepideze... sper ca am spus ceva bun mai sus daca nu sunt dispus sa invat si sa imi repar greselile biggrin.gif
Virusux
scorpion sper ca ti-am fost de ajutor.Sa ne ti si pe noi la curent cu ce ai constatat.stima si spor
jacoby
Am demontat azi bobina de inductie; intr-adevar am gasit fisuri in carcasa ei de plastic in dreptul suruburilor din partea de jos, dar nici o diferenta la functionarea cu ea "in aer" (pentru a elimina posibilitatea de a scapa curent spre partile metalice ale motorului; totusi, ea are pe spate o placheta metalica care e facuta sa vina in contact cu suportul ei de pe motor). Am dat cu spray de contacte pe toate mufele. O sa verific cum incarca alternatorul (iar!?) si mai vedem.., multumesc scorpion si virusux!
chris.25iun
Salut ... la intampinarea acestei probleme ” trepidat la relanti” a schimbat cineva bujiile? Daca da ati simtit vreo diferenta? Care este aceasta ? ... Eu unul inca nu am reusit sa le schimb stiu pare ciudat ca e vorba de o chestieune de 10 minute , montat- demontat, dar chiar nu am reusit sa imi fac timp... Voua, dupa ce temperatura motorului creste, nu incept trepidatiile sa va scada pana la ”zero” aprozimativ.... ca la mine asa se intampla, iar de exemplu cand motoru e rece rece si plec imediat cu ea ii dau cheie si plec pana se ridica apa la schimbarea vitezelor am senzatia ca parca se infraneaza masina iar cand iau picioru dupa ambreaj si acelerez zmuceste un pic ... dar dupa 2 3 min de mers nu mai face asta, iar usor usor trepidatiile incep sa dispara... sper sa reusesc zilele astea sa imi iau un set de bujii bosch wr8bc si sa vad daca se schimba ceva in mersul masinii.... astept un raspuns la intrebarile de mai sus wink.gif
chris.25iun
Am recitit acum toate postarile si am iesit afara sa vad daca imi palpaie becurile la masina... pe faruri nu imi dau seama daca palpaie dar in schimb pe stopuri se vede ca atunci cand motorul isi schimba mersul,se cunoaste considerabil diferenta de luminozitate a stopurilor... deci ma gandesc ca sa nu fie si din cauza releului de incarcare ???... pe unde vine acest releu? e grea operatiunea de schimbare a acestuia? cat ma ajunge unul nou dar bun .... subscriu ca pun intr-una intrebari deoarece ma tot simt derutat... la inceput am fost perfect convins ca sunt bujiile sau fisele , sau si una si alta, dar acum vad ca am si aceasta sintoma cu furatul curentului.... bateria nu cred k e problempentruca este noua caranda are aproape un an si nu am fortat pe ea ca sa zic ca ar fi terminata.... deci ma las la sfatul vostru ce sa fac mai intai ... si apropo dupa ce imi spune si mie cineva pe unde vine releul asta de incarcare cum as putea sa il verific daca incarca bine... multumesc frumos si scuze de bataile de cap wink.gif
Virusux
sal.daca pui o poza poate te pot ajuta
scorpion
M-am mai intalnit zilele astea cu prietenul meu care are motor de 1.6i pe papuc.
NU se poate schimba bobina de inductie cu fise incorporate cu una cu fise detasabile pt ca AU ALTA MUFA de la ECU. Aia cu fise incorporate are o mufa mult mai micuta si cu un mecanism de sigurantare ca o agrafa de plastic pe laterala dreapta .... deci nu am cum sa fac schimbul intre ele ca sa vad daca problema este de acolo , pt ca n-o pot alimenta fara tiganisme .
Pt inceput maine imi pun un alternator strain de 85A si voi rezolva incarcarea , care la mine facea ca tensiunea pe sistemul electric sa se invarta in jurul lui 12,2->12,8Vcc. Daca se rezolva problema cu mersul balbait este OK , daca nu: tot saptamana asta voi cumpara si-o bobina Bosch originala si vedem.
Daca nici asa nu vrea , nu mai am ce-i face... pe moment !
Virusux
daca iti da in nas sau nu mai trage cand se incalzeste motorul inseamna ca e bobina,dar mersul balbait poate fi de la releu sa aprindere(tot ce tine de ea).Spor
chris.25iun
la mine si la cald si la rece trage foarte bine dar la rece am avut acum vreo sapt cam asa sa zic senzatie ca atunci cand calcam ambreajul era ca atunci cand as fi calcat scurt frana dar prea exagerat frana, bine asta intr-o perioada mica de timp maxim 5 minute dar e mult 5 minute .... nu stiu ce sa zic .... daca ar fi bobina cum spui tu asta ar trebui sa se intample si in mers ma gandesc si sa simti ca iti fura si din putere dar al mine nu e asa ... mersul masini la relanti este un fel ca de mers in 3 la carburatie numai ca in tragere nu merge ca acel 3 de la carburatie cand simteai can u mai are mai deloc vlga masina, ci merge normal si trage normal, nu vad nici o diferenta in mersul masinei din punct de vedere al tragerii ... dar nu imi place lucrul acesta ca trepideaza la relanti scap de trepidatul asta aproximativ zero doar atunci cand masina are cativa km mersi si motorul reuseste sa se incinga foarte bine ... astept sa vad ce au rezolvat colegi si astept sfaturi intre timp

6 Apr 2011, 00:38:
cand spui releu de aprindere la ce te referi mai exact ... este o piesa care se poate inlocui sau este in componenta bobinei ???
Virusux
am vrut sau scriu de la releul de incarcare sau de la aprindere.scuze
daca erai din braila ne vedeam si vedeam ce ii faceam la masinuta.
chris.25iun
o sa ajung in braila week viitor... vineri sau sambata nu stiu exact dar faza e ca nu stau prea mult ca ma duc pe la tara la bunici si apoi plec la buzau
Virusux
poi si care eproblema?
ne uitam sa vedem ce ii putem face
numarul meu este 0766851008 Laurentiu
ma poti suna ca nu strica macar sa vedem de ce face figuri
scorpion
Am pus ieri pe masina un alternator SH de Cielo , de 85A , montat cu fulie mica de Oltcit. Tensiunea este mult mai buna : acum nu scade sub 13,7V sub nicio forma, indiferent de cati consumatori bag.
NU S-A SCHIMBAT TREMURATUL DE LA RALANTI !
Deci la mine nu-i de acolo. Acum astept sa iau o bobina de inductie noua si mai vedem.

Ca o recomandare legata de alternatoare straine puse pe Nova : nu le luati prea mari ca se simte clar la mersul motorului , cel putin la mine simt clar ca i-a disparut din sprinteneala... , dar am energie electrica sa-mi pun si-n cap... :ad sub masa, acum chiar ca-mi permit sa merg la vara pe +45G la pas prin Bucuresti , ca-i dau drumul continuu la 1 ventilator si kaput problem. icon_mrgreen.gif
ghitza
tremuratu mai poate fi de la reglaju culbutorilor sau de la supape care nu lucreaza corect
stiefani
chris.25iun ..ai incercat sa reglezi tachetii? ce sa zic..simptome ar fi multe, si eu am injectie...cam aceeasi simptoma am avut-o si eu, incearca sa reglezi tachetii. Apropo, de unde esti? te-am auzit de Buzau ceva...eu sunt din Mizil. Daca ai drum sambata asta pana aici, am un prieten mecanic care zic eu ca i-ar veni de hac problemei tale..uite numarul meu 0767 858 902, suna-ma cand poti sa vorbim. Stima!

Un mic edit...scz d-le Ghitza, nu vazusem postul dumitale tongue.gif dar chiar la reglajul lor ma gandeam si eu, problema asta am avut-o si eu si s-a rezolvat usor. la 440.000 de km ai masinutei mele nu am avut probleme vreodata cu bobina sau cu bujiile...am mers numai si numai cu wr8bc, ce sa zic, la 20 mii le scoteam le curatam bine cu peria de sarma si cu smirghel fin, le spalam cu benzina si mai mergeau inca vreo 20 mii biggrin.gif si va rog sa ma credeti. acum merg mult mai bine NGK -urile care le am biggrin.gif

Dar toate balbaielile pe care le-am avut au fost numai din cauza tachetilor...cu exceptia cand imi urca singura in ture la relanti, pana la 5-6mii, apoi scadea la zero...si tot asa - defect motoras by pass-inlocuit cu unul nou de la bosch - 320ron si s-a rezolvat problema.in toti km astia parcursi de mine in 5 ani de cand am masina, tin sa precizez ca nu am schimbat la partea electrica decat 2 motorase de relanti (by pass) bosch noi , 2 pompe de benzina bosch, bujii..fisele le am inca pe cele originale, mi-am luat si unele tesla sa vad daca ar fi vreo diferenta si ar merge mai bine de atat, dar nu e nici o diferenta fata de cele originale detasabile bosch. In concluzie, le-am lasat pe cele originale. Ce sa zic...
chris.25iun
Salut ... ce sa zic tacheti i-am reglat mai exact mi ia reglat un mecanic acum vreo 3 saptamanisi nici o diferenta,singura diferenta a fost ca nu se mai auzea un tachet care tacanea la rece de pe pistonu 4 de pe admisie in rest nimic diferit ... mi-am luat bujii bosch noi ieri wr8bc+ o sa le pun astazi... sa vad daca ma lasa vremea ca vad ca da sa ploua aici la mine... apropo eu stau in bucuresti dar de loc sunt din medgidia judetul constanta... va tin la curent cu ce am facut astazi ... biggrin.gif

9 Apr 2011, 19:42:
Am scimbat astazi bujiile dar nici o diferenta in mersul masinii merge la fel... sad.gif

10 Apr 2011, 07:11:
Voi spuneti ca tacheti ar fi reglati prost... atunci de ce e uam urcari si decelerari ale turatiei? nu mereu dar sa zic ca sta turatia la 1000 si deodata scade camp la 900 sta ce sta trepideaza iar se regleaza un pic mersu motorului iar se decelereaza si asa mai departe .... am pus ipoteza motorasului de relanti dar acela ar functiona doar in regim de temperatura joasa a motorului, si doi doar ce l-am schimbat acum o luna si ceva.... adevaru e legat de motorasu de relanti ca uneori porneste cu turatia ridicta alteori porneste cu turatie pe la 800 asa si urca turatia cand urca si apa la masina ... astept lamuriri
ghitza
deci e clar acuma ca e motorasu de vine,de ce nu ai zis asa de la inceput,porneste masina si scoate mufa de la el sa vezi ce face ,da sa moara?daca da sa moara e inca in functiune,dimineata simti cum trage pedala de acceleratie de sub picior la punerea contactului?
chris.25iun
Da dar si cand am schimbat motorasu de relanti tot asa imi facea ... adica l-am pus i-am pus contactu am vazut ca s-a miscat apoi a pornit turata ... a doua zi dimineata nu a mai vrut sa porenasca turata ... si uite asa face pe nebuna sad.gif

10 Apr 2011, 19:14:
Am observat acum pe seara o chestie defapt chiar doua ... prima este ca masina daca nu imi porneste in turatia aceea de ”shoc” si ii scot mufa de la motorasul de relanti si io pun la loc intra in turatie dar daca dau sa plec cu ea de ep loc se tureaza un pic si moare ... ii dau iar cheie proneste in turatie dau sa plec tot asa face imi moare motoru .... o pornesc iar accelerez treptat si apoi odata tare , reuseste sa se tureze , daca nu o mai tin accelerata relantiull scade si incepe sa vibreze dar in schimb pot pleca cu ea de pe loc ... a doua chestiune am auzit acum un suierat ca un suierat de la pompa de frana, i-am scos in mers supapa aceea alba se auzea la fel suieratul ala , i-am astupat gaura opusa la acea supapa pe unde trage aer, suieratul s-a oprit iar motorul da sa mearga mai rotund ... pe unde poate sa traga aer din pompa de frana ??? ...
danciusergiu84
acela amplificator de vacum, sau servo
scorpion
QUOTE
pe unde poate sa traga aer din pompa de frana ??? ...


Pai servoul de frana este un amplificator cu o componenta pneumatica : forta de suctiune ( vacuumul ) din admisia motorului. In interiorul servoului este o membrana de cauciuc care probabil s-a perforat si acum trage aer din exterior ( dinspre pedalier ) si-ti compromite relantiul. Am patit si eu porcaria asta si ca sa ma conving am mers vreo 2 strazi cu vacuumul scos si stutul de la galeria de admisie astupat: motorul mergea complet diferit dar franele erau alunecoase cumva , greu de actionat si al dracului de imprecise ( parca aveau mama fadingului... blink.gif ) , asa ca l-am lasat .... de motor si-am pus pseudo servoul inapoi si-am mers asa inca vreo saptamana pana mi-au adus un servo nou, pe comanda.

Eu am testat mai multe tipuri de bujii si m-am apucat si de "arta imperecherii" lor ca sa am aceasi rezistenta electrica pe fiecare ramura , adica bujiile si fisele de la 1+4 = bujiile + fisele de la 2+3 ! La Eyquem motorul mergea mult mai rotund fata de Bosch. De asta ma uit inspre sectorul de aprindere , pt ca eu cred ca-i o problema de scanteie. Acum bujiile + fisele sunt verificate si rasverificate , mai ramane bobina. Teoretic o primesc maine , va fi vreo 350lei si maine pe seara sau cel tarziu poimaine sunt fie fericit , fie in culmea dracilor , in functie de rezultat radmasa.gif
La mine cu bujii Eyquem RC42S vibra neplacut pt o persoana neobisnuita cu masina , acum cu astea Bosch WR8BC+ vibreaza de cel putin 2-3 ori mai viguros , de ma scoate din pepeni si pe mine la semafor.Pe turometru danseaza intre 800 si 900rot/min , dar nu continuu : are la fiecare 2-3 secunde un spasm , apoi isi revine si tot asa... blink.gif Daca era din culbutori trebuia sa nu se modifice nimic odata cu schimbarea bujiilor... , deci eu scot culbutorii din discutie pe moment. Am pus fise noi Tesla si fix aceeasi vibratie... fara modificari...
Au ramas bobina si ECU. sad.gif
chris.25iun
Scorpion tu zici ca ai schimbat servoul cu totul ... dupa ce ai facut manevra asta ti-a mai facut fitze masina , adica a mai trepidat ... cat te-a ajuns acest servo ???


Pentru Ghitza nu moare motoru daca ii scot dimineata mufa de la motorasu de relanti merge la fel de balbait, dar surpriza cand ii pun mufa al loc porneste turata si ramane asa... dau sa plec cu ea de pe loc si imi moare motoru si in cazu asta trebuie sa accelerez odata mai brusc si dupa ce fac asta nu mai sta motoru turat sta imediat la 900 si nu mai imi moare problema cand plec cu ea ....



Ce am vazut in seara asta dupa ce i-am pus si fisele sa zic ca o idee s-a schimbat mersul motorului in bine dar am facut o mica simulare... in ce a constat asta cu farurile aprinse pe faza lunga si deodata in acelas timp pornit ventilatorul de la radiator plus aeroterma surpriza motorul a murit deodata.... aceeasi faza repetata la fel a murit motoru , la a3 repetare nu a mai murit dar a scazut considerabil turatia ... acum i-am facut o mica improvizatie si i-am fixat relantiul pe undeva la 1000-1100 sa nu mai faca asa .... astept sa vad ce a facut scorpionu
scorpion
Pt chris.25iun :

Nova servofrana 60 01 539 167 = 220ron , luata de la Piese de origine DACIA , anul trecut in 5 noiembrie.
Motorul a inceput sa mearga mai bine , pt c-am eliminat aerul fals care venea prin circuitul servo , dar vibratia de care vorbesc acum era la locul ei , mascata de defectul servoului .


Am luat bobina acum vreo 2 ore de la magazin , am ajuns la job si-am montat-o.
Este o schimbare : acum nu mai sughite la fiecare 2-3 secunde , acum merge zbuciumat dar mai constant. Pe o scara de la 1 la 10 unde 10 este masina mergand ca noua , imbunatatirea este de 0,1 , hai , poate 0,5 !
Deci nu era bobina de inductie !!! excl.gif
A mea , veche , facuta in Germany este absolut OK. Am sa pun la bursa anuntul de vanzare la bobina asta luata azi. Ma duc acum si-o dau jos sa nu se puna praful pe ea degeaba ...
Viva la "Dacia" ! mad.gif mad.gif mad.gif

Ma gandesc sa mai iau odata zilele astea toate traseele din spatele injectiei la puricat , poate-mi scapa ceva totusi.
chris.25iun
AM si eu o intrebare in afara topicului... motorasul de relanti are 4 ”bolturi” unde intra mufa, doua sunt pentru curent dar celelalte 2 pentru ce sunt ???


Pentru scorpion tie iti merge motorasul de relanti?? Si apropo de unde esti ?
ghitza
CHRIS.25iun. uite cum stau treburile
scorpion
Tind sa cred ca-mi merge motorasul de relanti. Este nou , original Bosch , pus prin toamna. Facea la fel cu motorasul vechi , face la fel si cu asta...
Este adevarat ca n-am urmat pasii de reglare pt motoras , chiar acum sap pe forum ca sa gasesc toate detaliile si sa vad ce fac in weekend.
Iar eu sunt din Bucuresti , zona Pantelinon , dupa cum am scris in profil biggrin.gif
chris.25iun
Da scuze nu am citit mai jos ce scrie la tine ... ce vreau sa iti zic ... s-ar putea ca treaba sa fie de pe undeva de la motoras ... app rateurile din ce cauza pot aparea ... pot aparea din reglajul gresit al tachetilor, pt ca eu la relanti am un mic phac phac la interval de 2 secunde.... nici eu nu am montat motorasul dupa anumite reguli ci l-am pus si gata... app scorpion la tine merge la rece turat sau iti porneste in 900 ???

Inca o intrebare ... are idee cineva daca se regleaza cumva motorasul la montarea acestuia pe masina ? Si daca da cum ....
ghitza
de reglat se regleaza cu ohmetru este un procedeu putin m ai complex de explicat dar este un topic anume pus de domnu varyable_dynamic despre cum se calibreaza ,Eu nu i-am facut nimic decat l-am pus sus si gata merge fara probleme
chris.25iun
Imsuficienta de masa ( - ) pe masina poate influenta mersul motorului??? Cat si cea a motorasului de relanti ??? Masa citita pe masina este undeva pe la 8 v si creste pana in 9 v cu motorul pornit la relanti ... nu trebuia sa fie de 12 v ?
scorpion
Ghitza : daca reusesti sa gasesti locul cu explicatiile necesare reglarii motorasului de relanti , iti raman dator ! Eu am cautat pe forum dar n-am gasit bucata care ma intereseaza, o am printr-un cotlon al mintii , dar nu stiu clar pe unde-am citit-o... blush.gif Tind sa cred ca-i prin topicul cu probleme la Dacia injectie , dar are peste 150 pagini..... capiez sa-l iau de la capat !
Eu dupa ce-am schimbat motorasul de ralanti am avut urmatorul simptom :
cand pornesc motorul se tureaza de nebuna la 2200rot/min si-n cateva secunde scade la aprox 1600-1500rot/min. Din cand in cand ma uimeste si porneste pe la 1500rot/min si apoi in cateva secunde coboara la 1200rot/min si incepand de acolo coboara pe masura ce motorul se incalzeste...
Sincer , ma enerveaza comportamentul asta si cred ca se poate schimba ceva regland pozitia motorasului... sau cel putin sper. huh.gif
nikuniku
scorpion pornesti motoru cu mufa de la motorasu pas cu pas scoasa,sa fie rece motoru,si sa stea la turatie mica,o sa batzaie ca draci,il lasi sa se incalzeasca sa deschida termostatu,opresti motoru pui mufa la locu ei si pornesti,il lasi cateva minute sa mearga la relanti si apoi dai spritzuri scurte,cam pana la 2000 rpm,opresti motoru lasi sa se raceasca 1-2 ore si dai cheie acum trebuie sa mearga corect,1500 rpm 2-3 minute si apoi sa scada la 800-900 rpm
asta daca esti sigur ca motorasu pas cu pas este bun si nu are contacte perlate in el
la motor mai pui un fir gros intre motor si caroseria masinii
eu asa am facut la al meu si merge de 4 ani fara probleme,nu mam uitat de atunci la bujii,or mai fi acolo?
ghitza
QUOTE(scorpion @ 17 Apr 2011, 11:53)
Ghitza : daca reusesti sa gasesti locul cu explicatiile necesare reglarii motorasului de relanti , iti raman dator ! Eu am cautat pe forum dar n-am gasit bucata care ma intereseaza, o am printr-un cotlon al mintii , dar nu stiu clar pe unde-am citit-o... blush.gif Tind sa cred ca-i prin topicul cu probleme la Dacia injectie , dar are peste 150 pagini..... capiez sa-l iau de la capat !
Eu dupa ce-am schimbat motorasul de ralanti am avut urmatorul simptom :
cand pornesc motorul se tureaza de nebuna la 2200rot/min si-n cateva secunde scade la aprox 1600-1500rot/min. Din cand in cand ma uimeste si porneste pe la 1500rot/min si apoi in cateva secunde coboara la 1200rot/min si incepand de acolo coboara pe masura ce motorul se incalzeste...
Sincer , ma enerveaza comportamentul asta si cred ca se poate schimba ceva regland pozitia motorasului... sau cel putin sper. huh.gif
*



Uite.linku http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=109481&hl= ,zici descrie reconditionarea si pe sfarsit scrie treaba cum se face cu ohmetru si led ,bafta
scorpion
N-a fost inteles corect sau nu m-am exprimat eu clar :

Undeva prin toata informatia legata de Dacia cu injectie se descria o procedura care trebuie urmata atunci cand montezi un motoras de ralanti NOU. O calibrare a pozitiei initiale. Din ce-mi mai aduc aminte era o lera de 1mm pt calibrarea spatiului dintre clapeta de acceleratie si varful motorasului , dar mai erau niste pasi cu masurarea unor tensiuni.... si de aici incepe ceata... blush.gif
Topicul la care mi-ai dat linkul , il am salvat , dar NU contine pasii respectivi ci doar pasii verificarii functionarii corecte a motorasului in urma reconditionarii lui.
Am ajuns deja la pagina 10 din cele 163 pagini ale topicului cu dacia injectie. O iau metodic si sper sa-l gasesc , ca n-am incotro.
nikuniku , multumesc pt informatii. Mai caut bucatica cu tensiunile si vad atunci ce si cum trebuie sa fac.
Postez dupa ce gasesc solutia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.