Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: portbagaj supernova 2001
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
geamanuaddy
Salutari tuturor. Am si eu o problema la a mea dacie: ZGOMOTUL DE LA PORTBAGAJ. Nu stiu ce sa mai fac am citit pe forum chiar varianta cu cheddere de Solenza sau cui de Solenza. Problema cea mai mare este ca am deja pe ea chedderele de Solenza dar nu pot pune si cuiul pentru ca eu am inchizatoare model vechi ( cu contacte pentru stop, semnalizare, becuri de la numarul din spate, etc), model 2001. Am cautat peste tot (sunt din Drobeta Turnu Severin) si nu am gasit niciunde nici macar tampoanele alea negre de se pun la portbagaj, reglabile pentru a nu mai scartai. Chiar nu stiu ce sa mai fac... HELP PLEASE!!!
Rog moderatorii sa mute/stearga acest post in caz de greseli sau repetare. Multumesc de ajutor.
BoR
Eu am reglat sistemul de inchidere ceva mai strans.Am coborat putin acel carlig in forma de U de pe buza portbagajului,astfel incat se inchide putin mai greu,dar sta fix hayonul pe cheder.La sistemul vechi este fix, nu se poate regla in acelasi fel?
gygyscafes
Poti muta circuitul electric asa cum au DSN-urile din 2002-2003 si sa pui cui de Solenza. Am un vecin care a modificat traseul electric, dar nu a schimbat inchizatoarea, pentru ca nu a considerat necesar. Doar contactele de pe inchizatoare nu ii mai functionau, motiv pentru care a modificat traseul. Ceea ce vreau sa subliniez e ca poti modifica foarte usor atat circuitul cat si sa schimbi incuietoarea. smile.gif Sa ai spor!!
Maskatu
Normal ca modifici usor. Scoti mufa din talpicile de jos si prelungesti cablurile pana sus prin hayon, apoi le legi la cablurile din spatele cuielor. Vreau sa fac si eu asta dar am tot amanat.

Pentru initiator: Pune cheder de solenza la portbagaj si lasa mai jos cuiul in care prinde broasca. Mai mult de atat nu ai ce sa ii faci decat sa pui cui de solenza, dar asta este ceva mai complicat.
Andrei_pack
Am si eu o problema cu portbagajul unei supernova tot din 2001 (Acelasi sistem de incuietoare). Protbagajul nu se mai inchide , oricat de tare l-as tranti . Nu ma refer la buton , pur si simplu il inchid si apoi ridic de el fara sa apas pe buton. Nu stiu nici carligul acela in ce pozitie trebuie sa fie cand inchid portbagajul si ce se actioneaza atunci cand il inchid.
Maskatu
Mai ridica cuiul, putin cate putin, pana il agata. Ma refer la cel de jos in care agata broasca de pe hayon. Atunci cand apesi pe butonul de pe hayon, se intampla acelasi lucru ca si la usi, Se trage piedica care tine pe loc cuiul de broasca.
djasu82
QUOTE(Andrei_pack @ 31 Mar 2011, 02:54)
Am si eu o problema cu portbagajul unei supernova tot din 2001 (Acelasi sistem de incuietoare). Protbagajul nu se mai inchide , oricat de tare l-as tranti . Nu ma refer la buton , pur si simplu il inchid si apoi ridic de el fara sa apas pe buton. Nu stiu nici carligul acela in ce pozitie trebuie sa fie cand inchid portbagajul si ce se actioneaza atunci cand il inchid.
*


In primul rand schimba surubul cu unu de 8mm parca cu cap hexagonal si dupa aceea pozitioneaza corect si dupa 3-4 incercari si reglari se inchide frumos si presat pe cheder.
AndreiSN
Poate cineva sa detalieze cum se modifica circuitul electric de pe placa de la incuietoare ?.
Practic acolo sunt 3 contacte. 1) Dezaburire 2) Lumini numar inmatriculare 3) Lumina portbagaj.
La mine fiind reglat cam prost hayonul la orice denivelare se aprinde in bord martorul de dezaburire. Vreau sa le leg cumva sa nu mai am probleme. Practic daca lungesc cablu de la placa aceea neagra pana sus in haion direct la cuie , o sa mearga dezaburirea mereu cand e actionat butonul ( cat tine releul ). Adica pot sa deschid hayonul ca tot se dezabureste. Lumina din portbagaj este legata si ea pe direct , este aprinsa non stop cat sunt pozitiile aprinse , asta o pot rezolva cu un contactor de usa pus pe unul din firele de la lampa banuiesc si rezolv sa stea pornita numai cat este portbagajul deschis , iar lampile de la nr de inmatriculare la fel , sa fie aprinse mereu cat vor fi si pozitiile aprinse. NU ? Deci tot ce trebuie sa fac e sa unesc firele de pe acea placa la cuie.
ORIJINAL21
indoaie putin portbagaju' apasda-te sub numarul de inmatric.

AndreiSN
Cred ca mai degraba trebuie sa las cuiu ala mai jos , ca intre portbagaj si aripa spate e luft destul de mare , am loc sa bag degetele si pot sa si ridic de el...
Maskatu
La acele cuie ai traseul pentru dezaburirea lunetei, traseul pentru luminile de pozitii pentru numarul de inmatriculare, si plusul pentru stopul de pe eleron. Ar mai fi minusul reprezentat prin talpica din stanga jos, care la deschiderea hayonului declanseaza alarma sau aprinde lumina in portbagaj, dupa caz.

Legat de prelungirea cablurilor, nu este o idee rea. Si eu m-am tot gandit la asta dar din lipsa de timp am tot amanant operatiunea. Daca legi firele, nu iti vor functiona in permanenta chestiunile mai sus enumerate (lumini numar, stop eleron, dezaburier). Tu nu faci decat sa inlocuiesti cuiele care oricum fac contact cu talpicile , cu cabluri, astfel eliminand posibilitatea unui contact imperfect. Functionarea dezaburirii si a celorlalete elemente nu este datorata cuielor. Ele se pun in functiune in momentul in care tu apesi butoanele din bord corespunzatoare fiecarui contact. Adica maneta stanga pentru pozitii, butonul din partea dreapta a bordului pentru dezaburire, respectiv actionarea pedalei de frana pentru stopul de pe eleron.

Singurul element care ar avea de suferit, ar fi cuiul care se impinge in swich-ul acela despre care am mentionat mai sus. Ori il lasi asa, si scoti celelalte cuie, ori il inlocuiesti cu un contact clasic de usa si il muti in alta parte astfel incat sa faca acelasi lucru pe care il fac si cele de la usi cand le deschizi.

Daca vrei insa sa mai incerci "salvarea" instalatiei actuale poti sa muti cuiul in care agata broasca, ceva mai jos, adica spre rezervor, sau maxim jos, si sa cureti cu degripant cuiele si talpicile pe care calca ele.
AndreiSN
Nu am ce sa mai salvez ca sunt muci contactele alea de pa plastic , si plasticu rupt si prins stramb. N-are rost. O sa ma uit atent cum vin firele la ele si ce cuie calca pe ele si le duc sus la cuie si gata.
gygyscafes
Maskatu, inca nu ai modificat traseul firelor? Dupa operatiunea facuta de vecinul m-am apucat si eu si am repetat operatiunea la inca 2 DSN-uri. Mai mult de 1,5-2ore nu dureaza toata treaba. Iti trebuie putin mai mult de 5 m de fir, pentru a nu te incomoda cand faci legaturile finale. Am patit-o la prima masina; am facut legaturile la limita taind firele la 1 m fiecare. Daca am drum prin Bucuresti anul asta ma ofer sa iti fac eu modificarea. smile.gif
Pentru cei care mai aveti de facut operatiunea asta, sa alegeti un fir mai gros pentru dezaburire, altfel riscati sa miroase a plastic parlit.


AndreiSN, pe linga cele trei contacte (frana, stop, dezaburire) trebuie sa duci tot pe acelasi traseu un fir pentru masa, altfel masa nu va face contact continuu (cred ca stiti ca si firul de masa trebuie tot gros fata de celelalte).
Eu am decojit firele linga oala stanga, cat mai aproape de bancheta. Am practicat in partea desus unde iese din caroserie o gaura de 10 mm prin care am trecut firele. Firele trebuie izolate pentru a nu fi atacate de muchiile tablei. Daca nu reusesti sa treci toate firele impreuna prin coltul portbagajului, le bagi pe rand, dar atunci sa te tii distractie: pescuitul la sarma! biggrin.gif Restul legaturilor e simplu. Pofta de munca si rabdare sa ai.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.