Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TEMPORIZATOR STERGĂTOARE
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
ionut_buzescu
Si-a rezolvat cineva problema temporizării stergătoarelor ? Dacă da, cum ?
AL
cineva a raportat topicul considerandu-l ca fiind inutil... am considerat ca nu s-a inteles la ce se refera: e vorba de temporizare reglabila... adica cu timpul de pauza reglabil si nu fix cum este acum... cateodata si eu simt nevoia...

la unele dintre masinile mai rasarite de la Renault temporizarea e variabila, dictata de un "senzor de ploaie" si de viteza masinii... cand stai pe loc se misca stergatoarele lent, cand pornesti, accelereaza si ele si totul in functie de cat de deasa e ploaia.... super sistem!... eu am mers cu o Laguna II care avea asa ceva...

deci topicul ramane la locul sau...
CristiZ
Exista senzori de ploaie care incep de la pretul de 100 de euro iar senzorii care controleaza si cadenta stergatoarelor pleaca de la 150. Ar fi utila si plementarea unui temporizator ca pe vechea berlina, reglabil manual. Exista scheme... Mai important este, cred, locul unde se monteaza acel buton...
madkat
parerea mea e ca se pote adapta un temporizator de 1310 (cel rotativ) problema e ca o sa pierzi garantia

apropo - la SRN se poate adapta
alx
eu zic ca solutii d-astea de sute de euroi nu sunt viabile si nici dorite pe aici... ideea este: cumpar un temporizator de, sa zicem, cielo. LA CE IL LEG SI CUM?
CristiZ
cielo parca nu avea buton separat de maneta stergatorului astfel incat sa il poti adaptausor la logan... ma rog.

cat despre legaturi, am sa ma uit pe fire si am sa fac o schema, daca nu apare pana atunci. ideea e ca se leaga acel modul de firul de comanda pe pozitia temporizata de la logan, si modulul va da comanda cat de des va fi setat sa dea...
madkat
am incercat si eu asha... dar nu a mers pentru ca releul ala de temporizare are o sumedenie de componete in el super mici (rez tip pastila) plus un integrat cu nspe pini... - daca reusesti insa zi-ne si noua
ionut_buzescu
Din câte tin minte, temporizatorul variabil de la Berlină (că la asa ceva mă refeream, DESIGUR!) se conecta în schemă printr-un conector cu patru terminale. Deci, dacă cineva are montat de la un service autorizat DACIA ceva asemănător, să ne împărtăsească si nouă cum stau lucrurile.
mircea_al
QUOTE(ionut_buzescu @ 15 Jun 2005, 21:44)
Din câte tin minte, temporizatorul variabil de la Berlină (că la asa ceva mă refeream, DESIGUR!) se conecta în schemă printr-un conector cu patru terminale. Deci, dacă cineva are montat de la un service autorizat DACIA ceva asemănător, să ne împărtăsească si nouă cum stau lucrurile.
*




Salutare la toata lumea! Desi urmaresc de foarte mult timp forumul, e prima data
cand scriu.

Eu mi-am montat un temporizator de 1310 pe DSN si pot spune ca sunt foarte multumit. Temporizarea este intre 3 si 10 secunde, costuri totale aprox 200.000 lei.

Modificarile sunt mici, poate fi trecut rapid pe vechiul sistem.
Am montat butonul de la potentiometru in locul butonului de AC, pt ca au nu am AC.

O sa revin cu detalii daca va intereseaza.
nicknein
Si pe mine m-ar interesa o schema pentru temporizare. Problema este ca eu am Peugeot 405. Stie cineva, cumva, un electrician priceput care sa poata adapta o temporizare si la mine pe masina?
Toate bune!
madkat
[attachmentid=10442][attachmentid=10443]

astea ar fi doua scheme care le am pe acasa (ramase de la 1310-le cel vechi) dar cu adaptari se potrivesc si la SRN/LGN etc.

si o idee - ar fi interesant de pus acest releu IN LOCUL celui original cu temporizare fixa... practic in momentul cand maneta e pe pozitia intermitent sa se regleze pasul din butonul rotativ...

cu scanul dupa prospectul original pe luni ca nu gasesc blestematia de cutiuta a temporizatorului
mircea_al
Eu am pus releul cu temporizare exact cum zici tu, adica cu maneta pe pozitia
1 de temporizare are efect potentiometrul, in rest celelalte pozitii merg ca si inainte.
Si mi-am mai montat un buton pe care il apas pentru o singura cursa a stergatoarelor.
Asta pt ca ma enerva sa dau mereu in jos si in sus de maneta.

In legatura cu releul de dacie 1310, intrarea NI functioneaza astfel:
cat timp este mentinuta la masa, motorul face o cursa si se opreste. Pentru
a porni in cursa urmatoare, este necesar ca legatura intre NI si masa sa fie intrerupta
putin timp, urmand ca la capat de cursa NI sa fie pus din nou la masa.
La DSN am o intrare de la motorul stergatoarelor care are +12V atat timp cat
nu se afla la cap de cursa, de aceea am fost nevoit sa mai pun un releu simplu care sa puna la masa NI cand nu mai primeste tensiune de la motor.

singura problema este ca aud 3 tacanituri la fiecare cap de cursa (de la 3 relee).

Este posibil ca la LGN sa nu fie la fel schema.
madkat
@mircea_al - ai scos complet releul original al masinii? sau doar l-ai adaugat pe cel nou?
mircea_al
QUOTE(madkatweb @ 17 Jun 2005, 12:30)
@mircea_al  -  ai scos complet releul original al masinii? sau doar l-ai adaugat pe cel nou?
*



Releul original este a ramas la locul lui, doar ca eu il alimentez prin intermediul releului de 1310. De aceea ziceam ca pot reveni usor la schema originala.

Maneta de comanda, cand este pe temporizare, da 12 v pe un fir (nu mai stiu culoarea), parca era alb-rosu. Acel fir l-am intrerupt si l-am bagat in releul 1310, iar mai departe, comanda din 1310 am bagat-o in releul original. Problema este capatul de cursa, pentru care am adaugat si releul simplu suplimentar (care a costat 20-30 000 lei).

La LGN nu stiu cum este senzorul de cap de cursa, daca intoarce 12 V sau pune un contact la masa.

In releul 1310, pinul NI este conctat la +12V printr-o rezistenta. Atat timp cat il tin la masa printr-un contact din exteriorul releului, el se armeaza, da comanda de miscare motor, dar daca nu ii fac intreruperea pt o fractiune de secunda (in asa fel incat el se incarca la +12 prin rezistenta) nu se mai da comanda si pentru o a doua cursa.
carman
nu s-ar putea monta direct iesirea de comanda a temporizatorului pe pinul din UCH indicat de klaus pentru actionarea stergatoarelor ? (la actionarea stropitorilor)
Mich@el
Nu ma deranjeaza atat temporizarea asta fixa,fara posibilitatea de a regla frecventa stergatoarelor,cat faza ca la jeturile de apa nu pornesc si stergatoarele,ca la orice masina.Ii dai jeturi apoi trebuie sa ai grija sa pornesti stergatoarele si sa te asiguri ca au sters suficient cat sa nu curga apa in continuare...cam primitiva chestia. post-336-1110552489.gif
maxiK
QUOTE(Mich@el @ 23 Jun 2005, 04:13)
Nu ma deranjeaza atat temporizarea asta fixa,fara posibilitatea de a regla frecventa stergatoarelor,cat faza ca la jeturile de apa nu pornesc si stergatoarele,ca la orice masina.Ii dai jeturi apoi trebuie sa ai grija sa pornesti stergatoarele si sa te asiguri ca au sters suficient cat sa nu curga apa in continuare...cam primitiva chestia. post-336-1110552489.gif
*


da, dar gandestete la urmatoare ipoteza : parbriz murdar si lipsa lichid de spalare (se poate intampla). Pai daca ar fi cum vrei tu, in aceasta ipoteza, ai zgaria parbrizul. wink.gif
klaus
Eu am din ce in ce impresia ca scriu degeaba... In timpul liber va recomand sa faceti un SEARCH pe forum, la rubrica tips&tricks, sa vedeti ca exista un tutorial despre cum sa porneasca stergatoarele la spritarea parbrizului... Cu un simplu fir. Atat...
PS: ca sa nu va obositi cu o activitate atat de laborioasa precum un simplu search:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8959&st=0
nicknein
Daca este vre-un specialist pe acest forum sau stie cumva cineva un eletrician destoinic, spuneti-mi si mie va rog. Vreau sa imi pun temporizare la stergatoare, am schema electrica, am releul de temporizare doar ca ar mai trebui gasit cineva mai priceput ca mine pentru aceasta operatiune.
Multumesc mult
carman
QUOTE(klaus @ 23 Jun 2005, 08:47)
Eu am din ce in ce impresia ca scriu degeaba... In timpul liber va recomand sa faceti un SEARCH pe forum, la rubrica tips&tricks, sa vedeti ca exista un tutorial despre cum sa porneasca stergatoarele la spritarea parbrizului... Cu un simplu fir. Atat...
*


si pe mine ma incearca senzatia asta... si daca am lega iesirea temporizatorului la firul ala ?!

smile.gif
paull2002
QUOTE(klaus @ 23 Jun 2005, 08:47)
Eu am din ce in ce impresia ca scriu degeaba... In timpul liber va recomand sa faceti un SEARCH pe forum, la rubrica tips&tricks, sa vedeti ca exista un tutorial despre cum sa porneasca stergatoarele la spritarea parbrizului... Cu un simplu fir. Atat...
PS: ca sa nu va obositi cu o activitate atat de laborioasa precum un simplu search:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8959&st=0
*




si cu garantia cum ramine?
carman
am urcat zilele trecute intr-un clio nou-nout al unui coleg. printre altele, am constatat ca maneta de la volan a blocului de lumini si cea a comenzii stergatoarelor sunt identice cu cele de pe logan.

...cu o singura deosebire ! maneta stergatoarelor are un inel in plus, exact unde maneta de la logan are o 'pauza'. acolo se afla...
un inel cu temporizatorul stergatoarelor... !

acum se nasc mai multe intrebari: temporizatorul se afla in maneta sau in UCH ?! se poate inlocui cel de pe logan cu cel de pe clio ? la ce pret ? trebuie facute modificari sau merge inlocuit pur si simplu ? nu stiu de ce, dar am un feeling pozitiv... smile.gif
Dsign
s-ar putea ca toata smecheria sa se afle in interiorul blocului de comanda stergatoare... ideea e ca va trebui sa convingem pe cineva sa ne dea din astea mai ieftine... am sa incerc sa fac rost de asa ceva. poate cei7pitici ne ajuta intr-un fel...
klaus
As observa totusi ca pe clio bicorp este alt UCH (am impresia ca la clio symbol/thalia este acelasi uch ca pe logan)
Si pe schemele electrice de la el este intr-adevar pozitionat un potentiometru...
Adevarul este ca si pe niste scheme electrice de le-am vazut eu pe logan este pozitionat un potentiometru in acelasi loc... Insa in urma incercarilor cu un potentiometru de 46 Kohmi (din asta am avut...) , nu a rezultat nici o modificare in baza de baleiere a stergtoarelor (am folosti metode "stiintifice", precum cronometru...)
Dar mai stii, poate poate...
Danco
Klaus, de unde ai tu schemele? Da-ne si noua, poate venim cu vreo idee vazandu-le!
carman
klaus,
nu cumva, pe circuitul pe unde este prevazut potentiometrul ala, exista o rezistenta pozitionata undeva pe traseu, sau poate in UCH, care sa dea valoarea fixa folosita pentru temporizarea existenta ?

s-ar explica de ce nu a avut efect proba ta.
zic si eu... blush.gif
madkat
in schema nu scrie cat are potentiometrul?
nicknein
Se pare ca pentru mine aici nu exista nici macar o idee, cu atit mai mult o rezolvare... sad.gif
Oricum, toate bune...
klaus
Sunt intr-un studiu al problemei, caci am descoperit lucruri noi belindu-ma mai atent la schemele mentionate...
Dsign
deci e clar pentru toti ca joia viitoare avem una bucata domn Klaus cu una bucata masina logan+temporizator stergatoare... multe succese!
Danco
QUOTE(klaus @ 15 Jul 2005, 00:26)
Sunt intr-un studiu al problemei, caci am descoperit lucruri noi belindu-ma mai atent la schemele mentionate...
*


Si nu ni le arati si noua? Pe bune, cred ca nu-s singurul care ar vrea sa le vada!
klaus
Iaca schema de pe clio 2 phase 2 (clio 2.2 ca sa zic asa...), care are si inelul de reglaj viteza temporizare.
Va asigur ca pozitionarea acelui "rezistor" este identica si pe schemele de logan pe care le-am vazut.
De asemenea, aceeasi schema se regaseste si la clio 2, si la laguna.

Am incercat cu diverse valori si metode de contact (se vede aici ca parca ar fi contact intre variator si pinul A2 al mufei blocului de stergatoare - care pe Logan e A3), nu a avut efect in schimbarea bazei de temporizare. Cred ca existenta rezistorului pe schema de Logan este o reminiscenta a unor scheme de la masini mai "prospere" ale concernului.

Repet din nou, UCH-ul de pe Clio este altul decat cel de pe Logan (cel de pe logan este o versiune mai "light")
carman
klaus,
e limpede ca pe logan, in blocul de comanda stergatoare pe pinul A6 sau in UCH pe pinul 6 exista o rezistenta obisnuita, montata cu scopul de a obtine temporizarea fixa existenta. eu cred ca pentru functionarea corecta a unui semireglabil, acea rezistenta trebuie decuplata. altfel ea poate 'arunca' valoarea oricarui semireglabil cuplat in paralel sau in serie, in afara plajei la care reactioneaza.

inclin sa cred ca rezistenta respectiva se afla in maneta de comanda. ar fi optiunea cea mai 'economica' pentru fabrica (sa nu modifice UCH-ul la fiecare versiune).

e greu de zis care ar fi utilitatea electrica a unui contact intre variatorul semireglabilului si pinul A2, in punctul acela. dupa cate se pare din schema, A2-ul reprezinta comanda treptei a I-a de viteza a stergatoarelor.
klaus
Iaca si schema de logan...
carman
sarumanaa... worship.gif

chiar daca circuitele au alta notare, pare limpede... ramane de vazut in ce masura se poate face rost de comanda de clio...

pana atunci s-ar putea face o proba pentru a determina prezenta (sau valoarea) rezistentei in maneta, daca are cineva o comanda de logan scoasa de pe masina: o masurare cu aparatul a resistentei intre A1 si A3, sau intre A1 si A6 cu comanda comutata pe pozitia temporizat...

...asta doar in cazul in care nu se adeveresc cele spuse mai sus:
QUOTE
(...) Cred ca existenta rezistorului pe schema de Logan este o reminiscenta a unor scheme de la masini mai "prospere" ale concernului.
(...) UCH-ul de pe Clio este altul decat cel de pe Logan (cel de pe logan este o versiune mai "light")
zgabi
QUOTE(AL @ 15 Jun 2005, 15:17)
cineva a raportat topicul considerandu-l ca fiind inutil... am considerat ca nu s-a inteles la ce se refera: e vorba de temporizare reglabila... adica cu timpul de pauza reglabil si nu fix cum este acum... cateodata si eu simt nevoia...

la unele dintre masinile mai rasarite de la Renault temporizarea e variabila, dictata de un "senzor de ploaie" si de viteza masinii... cand stai pe loc se misca stergatoarele lent, cand pornesti, accelereaza si ele si totul in functie de cat de deasa e ploaia.... super sistem!... eu am mers cu o Laguna II care avea asa ceva...

deci topicul ramane la locul sau...
*


Se poate realiza doar un potentiometru extern, legat la cablajul masinii. Cu 500.000 se face toata treaba.
adi131
blink.gif Sa inteleg ca ai facut treaba si merge sau ... ? Da ceva detalii daca ai facut deja modificarea.
klaus
In urma analizelor, cu dotarea standard de pe Logan, NU SE POATE modifica baza de temporizare a stergatoarelor (este o valoare prestabilita in UCH, care se poate modifica prin interfata, dar nu se poate modifica "la mana" din potentiometru extern).
Acest lucru in stadiul actual se poate face cu eliminarea circuitului din uch si montarea unui circuit exterior de comanda a stergatoarelor din acela la care este posibila modificarea bazei de temporizare.
voicamic
In ceea ce ma priveste, vreau ca la actionarea spalatorului de parbriz sa porneasca automat si stergatoarele pentru un scurt interval, asa cum avea si "batrana Dacie" si are si Solenza. Optiunea asta cert era asigurata tot de un releu temporizator, pe care istetii de la Dacia s-au gandit sa-l "rada" de pe lista de dotari, pentru economie. Stie cineva daca se gaseste ca piesa de schimb?
voicamic
QUOTE(klaus @ 15 Sep 2005, 14:39)


Gasit topicul, multumesc klaus.
Incerc si mai vorbim!
zgabi
QUOTE(adi131 @ 15 Aug 2005, 16:00)
blink.gif  Sa inteleg ca ai facut treaba si merge sau ... ? Da ceva detalii daca ai facut deja modificarea.
*



sorry,nu merge doar cu un potentiometru extern, ci trebuie inserat in schema masinii tot releul temporizator de pe Dacia Berlina!
Danco
QUOTE(zgabi @ 20 Sep 2005, 15:53)
sorry,nu merge doar cu un potentiometru extern, ci trebuie inserat in schema masinii tot releul temporizator de pe Dacia Berlina!
*


OK, zi-ne atunci de ce la Clio merge si la LGN nu, care-s diferentele? Ce ar trebui schimbat? Zi-ne, ca tu stii! rolleyes.gif
IRONICK
Citeste mai sus si o sa vezi de ce nu merge cu potentiometru extern.
klaus
UCH-ul cumva?
Ca pe clio este altul...
zgabi
QUOTE(Danco @ 21 Sep 2005, 08:51)
OK, zi-ne atunci de ce la Clio merge si la LGN nu, care-s diferentele? Ce ar trebui schimbat? Zi-ne, ca tu stii! rolleyes.gif
*


Depinde pe ce Clio s-a putut face modificarea, pentru ca primele nici nu aveau UCH, ci aveau unitatea de la DSN, iar pentru temporizare foloseau de asemeni un releu temporizator ca la Dacia noastra. Daca la cele mai recente a mers aceasta modificare nu pot sa zic decit ca au alt sistem. La Logan nu se poate.
Danco
QUOTE(zgabi @ 21 Sep 2005, 14:44)
Depinde pe ce Clio s-a putut face modificarea, pentru ca  primele nici nu aveau UCH, ci aveau unitatea de la DSN, iar pentru temporizare foloseau de asemeni un releu temporizator ca la Dacia noastra. Daca la cele mai recente a mers aceasta modificare nu pot sa zic decit ca au alt sistem. La Logan nu se poate.
*


Bai fratilor, nu mai ziceti ca nu se poate. Eu mereu zic "se poate" si apoi caut solutia. Hai s-o lasam ca teoretic posibila si poate sare vreun iepure de undeva, s-au mai vazut cazuri.
Vip3r
Pana la urma are cineva vreo idee ?? nu se poate adapta de la vreo masina mai veche vreo piesa ??
klaus
Pai ia sa vedem...
QUOTE(zgabi @ 20 Sep 2005, 15:53)
sorry,nu merge doar cu un potentiometru extern, ci trebuie inserat in schema masinii tot releul temporizator de pe Dacia Berlina!
*


zgabi
QUOTE(klaus @ 21 Sep 2005, 20:16)
Pai ia sa vedem...
QUOTE(zgabi @ 20 Sep 2005, 15:53)
sorry,nu merge doar cu un potentiometru extern, ci trebuie inserat in schema masinii tot releul temporizator de pe Dacia Berlina!

*


N-am facut proba practica cu releul de temporizator de old Dacia, dar din scheme reiese ca trebuie sa mearga cu urmatoarele inadituri
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.