Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bujii Nova GTI (distanta electrozi)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2
fion98
Salutare,



Stie cineva cat trebuie sa fie distanta intre electrozi ( la bujie) pentru Nova GTI.



Mie mecanicul mi-a spus ca pentru "astea" pe injectie 0.9 mm



:shock:



multumesc
klaus
Bujii de tip WR8BC

Distanta 0,8 mm
fion98
Klaus,



ti-am trimis un pm cu adresa mea de mail pentru a-mi trimite documentatia de la nova gti (ma rog, ceea ce ai ...)



poate nu ma uiti :roll: :roll: :roll:



thanks pentru info cu bujia
SYL
La carte scrie ca la 0.7mm. Eu cnad mi le reglez la 10mii km le pun la 0.65, pt ca oricum in timp electrodul se uzeza si distanta creste.
nelu
Unde pot gasi in Bucuresti bujii WR8BC (exclus service-uri)?

Am incercat fara rezultat la Metro, Selgross, etc.
fion98
nici eu nu am gasit. La metro au doar WR8DC (astea sunt bosch)



incearca sa ei ceva echivalent (de la alta firma)



wink.gif
nelu
Diferenta intre WR8BC si WR8DC este de lungime a filetului (litera B=12,7mm, D=19mm).

Amandoua au filet M14x1,25.
fion98
pai poti lua atunci WR8DC si le infiletezi mai putin (sau vorbesc aiurea?)
paulp
QUOTE


(sau vorbesc aiurea?)


Ihi tongue.gif

Si faci compresie la altu icon_twisted.gif

:wink:
Marty
Ia insurubeaza tu o bujie mai putin, sa vezi ce se lipeste bujia de chiulasa. Ti-o zic din experienta. Asta ca sa nu-ti mai zc de faptul ca-ti tzacane ca toti dracii, zici ca ti s-a rupt coada la o supapa.....
fion98
:cry: :cry: :cry:

am intzeles
cristimm
Eu am gasit WR8BC la Vitan si merg bine. (sper ca nu sunt contrafacute)
fion98
cat ai dat pe ele?



sunt cu mai multi electrozi?
nelu
Multumesc cristim!
mars2k
QUOTE(\"nelu\")
Unde pot gasi in Bucuresti bujii WR8BC (exclus service-uri)?

Am incercat fara rezultat la Metro, Selgross, etc.


Eu am cumparat mai demult (> 1 an) de la Alemar, colt cu Paneuro Trading-ul de pe calea Mosilor.



Daca nu au, mai incearca si la alti distribuitori Bosch.

(lista de mai jos am copiat-o de pe site-ul Bosch Romania -> Piese si Accesorii Auto -> Distribuitori):

http://www.bosch-romania.ro/ro/start/index.htm



ACTIVE AG EXIM

Str. Pictor Hârlescu 6, sect. 2

Tel: (021) 255 47 28

Fax: (021) 255 47 30



ALEMAR

B-dul Carol 65

Tel: (021) 313 11 70

Fax: (021) 311 14 30



AUGSBURG

Str. Lirei 4, sect. 2

Tel: (021) 221 73 23

0740 30 52 02

AUTO SOLUTION

Splaiul Independentei 319C, sect. 6

Tel: (021) 312 77 87

Fax: (021) 312 77 10



EXPRESS DIZEL POMP

Sos. Alexandriei 199E

Tel: (021) 420 04 33

Fax: (021) 420 02 69



LSG INTERSERV

Str. Vespasian 8

Tel: (021) 224 93 19

Fax: (021) 224 93 21



METEOR AUTO

B-dul Constructorilor 16A, sect. 6

Tel: (021) 221 97 79

Fax: (021) 202 49 94



OMNIA FILM IMPEX

Str. Tudor Arghezi 16

Tel: (021) 210 70 05

0722 32 44 14



RADACINI LEASING

B-dul Marasesti 131

Tel: (021) 330 68 96

Fax: (021) 330 69 66



TEHCOMOBIL

Str. Învingatorilor 24

Tel: (021) 323 79 51

Fax: (0244) 194 563

[color=#444444][/color]
nelu
Multumesc pt. info, mars2k!
RaduMan
Eu tocmai am fost la revizia de 15.000 cu Brak CLI si am luat eu bujii NGK BP6H, care mi-a zis "mesterul" ca sunt ok.

90.000 lei/buc de la Elit din magazin.
Executron
QUOTE(klaus @ 6 Oct 2003, 12:44)
Bujii de tip WR8BC
Distanta 0,8 mm
*



Mai e valabil dupa 5 ani?

Scuze, dar nu am gasit un topic mai recent care sa expuna/rezolve problema fiselor/bujiilor la GTI.

Dar daca ma duc la reprezentanta Dacia si cer bujii de Nova GTI nu imi da ceva calumea?

Sa iau ce-mi zic eu sau Bosch? De unde gasesc (daca nu au la magazinul Dacia).

De asemenea rezistenta la fise o masoare electricianul sau mecanicul? (laugh.gif)

Multumesc.

P.S. Bujiile n-au fost schimbate de 4-5 ani si ma gandeam ca e timpul si vreau sa verific si bujiile.
apollo
QUOTE(Executron @ 29 Feb 2008, 21:27)
Dar daca ma duc la reprezentanta Dacia si cer bujii de Nova GTI nu imi da ceva calumea?

P.S. Bujiile n-au fost schimbate de 4-5 ani si ma gandeam ca e timpul si vreau sa verific si bujiile.
*




Iti dau bujii Equyem.Cel putin asa stiu.le am de jumatate de an si nu am umblat la ele.Isi fac treaba bine.


4-5 ani? wacko.gif
mihai0070
daca nu au mai fost desfacute de 4 sau 5 ani cred ca dai cu o tona de degripant sa le ma misti ca s-au sudat de chiuloasa tongue.gif
Executron
Stiu ca e amuzanta situatia tongue.gif Dar daca masina mea e asa buna ce sa-i fac laugh.gif

Acum serios, va rog, niste recomandari la problemele mentionate mai sus. Multumesc.
MIHAI8888
equiem or fi bune
da la mine nu au mers le-am pus tot pe alea vechi pana voi gasi bosch
poate nu erau pt injectie(desi am cerut expres)
paulica
Ia vezi aci Executroane:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=97924&hl=
sau cum zicea RaduMan, dar doar daca te tine buzunarul, NGK BP6H.
Executron
Mersi Paulica!

Vazusem la search topicul respectiv si deja m-am hotarat asupra bujiilor Bosch WR8BC. Problema e, si urma sa postez in curand, ca nu stiu la ce magazine gasesc asemenea bujii.

Nu am intrebat inca la nici un magazin de bujii, dar orice "ghidare" catre un magazin unde sigur gasesc in conditiile unui program aglomerat este de apreciat. smile.gif

P.S. cat costa NGK-urile?
volint
Gasesti prin Metro, Selgros.

Spor!!..
mihai0070
Equyem am avut si le -am schimbat la 12000 km foarte bune , am cum Sinterom de vre-o 6000 si inca se comporta bine , o sa le mai tin inca 5000 km

merg 75% gpl 25% benzina

pe gpl sunt de culoare rosiatica spre alb, pe benzina este caramiziu spre negru , dar merg bine
Executron
QUOTE(volint @ 1 Mar 2008, 21:59)
Gasesti prin Metro, Selgros.

Spor!!..
*



Tocmai m-am intors de la Metro/Selgros. La metro nu aveau deloc bujii si la Selgros doar un tip de Bosch, nu tipul care ma interesa pe mine sad.gif
apollo
Metro? Selgros?

De ce nu incerci la un magazin de piese auto unde varietatea e mult mai mare?
volint
QUOTE(Executron @ 2 Mar 2008, 14:25)
Tocmai m-am intors de la Metro/Selgros. La metro nu aveau deloc bujii si la Selgros doar un tip de Bosch, nu tipul care ma interesa pe mine  sad.gif
*




Nu le tin raft ca sunt "volatile". Le au bagate in vitrina cu maruntisuri si sunt sub cheie. Intreaba pe careva in raionul respectiv ca cel putin in Voluntari unde ajung eu cel mai des, au aproape in permanenta. Mai gasesti la Praktiker, insa pretul e cam cu 30% mai sus decat la Metro.

Spor!!..
Executron
Am fost pe la Metro Voluntari si au zic ca de un an nu mai aduc laugh.gif. Mersi oricum, am mai intrebat la 2 magazine si au zis ca n-au acel model. O sa mai intreb, aparent nu prea se gaseste smile.gif

5 Mar 2008, 13:25:
Am gasit pana la urma smile.gif. Tot la magazinul de unde am cumparat uleiul din Pantelimon.

Bosch WR8BC+ 80 RON bucata, 0,8 mm smile.gif
Executron
Salutare din nou.

Mi-am schimbat in sfarsit bujiile la masina.

3 dintre ele erau maroniu-auriu uscat si una din ele era neagra afumata. Probabil de aceea iarna trecuta mi-a pornit in 3 pistoane, uneori.

Problema e ca atunci cand mecanicul a scos fisa de langa alternator a iesit un praf alb de acolo. Intrebandu-l daca ar trebui sa iau si alte fise a zis nu si a suflat acolo pana a curatat zona.

Ce era cu acel praf (oxidare probabil nu?...). Credeti ca trebuie sa schimb fisele dupa acest incident? Merge f. OK masina dupa ce au fost schimbate bujiile.

P.S. Cele vechi, fara sa stiu, erau tot Bosch WR8BC, deci le-am brodit bine, multumita forumului. MULTUMESC MULT cheers.gif
paulica
80 RON/buc. Pai ce draq ma o bujie incandescenta de Focus TDCi este 43 RON ??!!!!!
mihai0070
Da atat costa o bujie de focus dar stii cat te tine ? crezi ca pe aia o schimbi ? te tine si 80.000 km si 100.000 km , depinde de ce motorina pui biggrin.gif
paulica
Mai Mihai pai tocmai asta ziceam, prietenul EXEcutron a zis 80 ROn/buc un Bosch WR8BC+. Mi se pare dublu fata de o incandescenta de Focus adica MULT prea MULT.
C a t a l i n
Am luat eu WR8BC+ cu 8 RON bucata din magazin Ploiești anul trecut...
mihai0070
Multumiri lui catalin ca ne-a lamurit , deci consider ca real ar fi 8 ron si ca acel 0 a ajuns din gresaja
scorpion
Am luat bujii Eyquem RC42S cu 31 lei setul de 4 bucati , de la Dacia Piese de Origine de pe B-dul Mihai Bravu din Bucuresti . Le-am dat o gaura de 1mm cu o conicitate la iesire de 2,5mm in electrodul de masa , fix in dreptul elecrodului central .
Apoi o proba cu ele reglate la 0,8 mm distanta dintre electrozi si ieri o proba cu ele reglate la 1mm.
Rezultat final => merge muuult mai bine cu electrodul de masa gaurit si cu distanta majorata la 1mm intre electrozi.
b77csd
QUOTE(scorpion @ 30 Oct 2009, 20:17)
Am luat bujii Eyquem RC42S cu 31 lei setul de 4 bucati , de la Dacia Piese de Origine de pe B-dul Mihai Bravu din Bucuresti . Le-am dat o gaura de 1mm cu o conicitate la iesire de 2,5mm in electrodul de masa , fix in dreptul elecrodului central .
Apoi o proba cu ele reglate la 0,8 mm distanta dintre electrozi si ieri o proba cu ele reglate la 1mm.
Rezultat final => merge muuult mai bine cu electrodul de masa gaurit si cu distanta majorata la 1mm intre electrozi.
*


Dar ce-ti veni sa faci gaura aia? Ai citit pe undeva? Te-ai gandit tu? La ce te-ai gandit?
danciusergiu84
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=855...gaurite&start=0

ideea vine de pe forumul olcit

as fi dorit sa probez ideea dar wr8bc+ care le am pe masina au electrodu de masa cu colturile tesite si nu mai ramane loc pentru gaura, gaura care trebuie sa fie centrata oe electrodul central

oricum nu prea cred in scantei minune pentru ca la presiunea atmosferica chestia lucreaza frumos dar in cilindru e presiunea de cateva ori mai mare si scanteia apare mai greu, o "optimizare" care poate fi obtinuta este faptul ca amestecul se poate aprinde bine prin gaura respectiva dar nu stiu la motoarele pe injectie daca este vreo imbunatatire
scorpion
"gaurica" minune aduce cateva procente in + la cuplu , putere maxima , si reduce poluarea cu putin. Are doar avantaje , in plus le schimbi dupa peste 50.000km daca au probleme electrice , daca nu , le schimbi in momentul uzurii electrodului de masa , adica 80.000-100.000km pt o bujie de marca.
Eu le folosesc pe 3 masini de 3 ani si-am facut prietenilor. Chiar EXISTA efecte , dar principala cauza pt care nu se fabrica este ca patentele apartin in doua "variante" asemanatoare unor francezi si-n plus bujiile TIN PREA MULT !!! Ce ne facem cu seturile vandute odata cu schimbul de ulei...?
Totul tine de bani , de reticenta oamenilor la nou ( care le face de multe ori un deserviciu serios din pacate) si de comoditate.
Am pe undeva documentatia unuia dintre cei care au patentat ideea si acolo sunt trecute teste facute la RAR Nisa (Franta) cu si fara bujii. Si din testele alora ieseau diferentele de care vorbeam , nu din cafea radmasa.gif , glumeam , sper sa nu se supere nimeni !
Iar eu chiar le-am vazut pe-un Oltcit , pe-un Tico si pe-o Nova GTi , deci eu le-am verificat personal cu mii de km pe 3 masini. Le-am mai facut pt Logan 1.6 16v , Dacia papuc de 1.6, alte Oltcituri , Ford Scorpio...
Culmea este ca oamenii erau super multumiti de raportul dintre simplitatea operatiei si rezultatele obtinute !
freeman30
sa stii ca am prelucrat (dat gaura)un set de bujii,nu pe actuala masina,ci pe un ford fiesta mk1,si mi s-a parut ca merge o idee mai bine,fata de bujii normale.Am sa fac si pt nova asta.
ghitza
poti sa pui o poza unde anume se da gaurica ?sunt interesat
freeman30
nu sunt ale mele dar orientativ,arata la fel. sa stii ca se simte la motor.
ghitza
mss frumos ai pute saimi zici ce burghiu a folosit(marimea)mss inca odata
freeman30
chiar nu mai stiu,oricum am folosit ceva o improvizatie intre un motoras la 12v,un fel de mandrina mica. mi-am amintit ceva eu am improvizatia asta de la un prieten care o folosea sa dea gauri pentru piese,in cablaje electronice, deci era un burghiu foarte subtire.
ghitza
aha inteleg mss

13 Nov 2010, 12:53:
cred ca de 1 ai dat gaura ca eu am de 2 si ajunge gaura in extreme ,o sa caut de 1 si eu si o sa fac cu masina de insurubat cu acumulator
scorpion
Eu am masurat cu sublerul latimea electrodului de masa al bujiei (si mi-au dat intre 2,2mm si 2,4mm , functie de marca) si-am dat gaura perfect centrata fata de cele 3 laturi : lateralele si capatul electrodului de masa ( atat cat s-a putut din mana wink.gif ).
Gaura centrala am dat-o cu 1mm si apoi am facut o conicizare la iesire cu burghiu de 2mm (sanfren) si-n felul acesta se apropie destul de mult de margini.Bujia am prins-o in menghina , am masurat si-am trasat cu sublerul punctul de gaurire , apoi cu un punctator am marcat locul de gaurire (obligatoriu , daca se da gaura cu masina de gaurit din mana si nu pe suport) . Inainte de-a puncta am pus o tablita de 1mm intre electrodul de masa si cel central , tablita pe care-am lasat-o acolo si-n timpul gauriri.
Nu spun ca va merge iesit din comun de bine , DAR SE SIMTE SI ESTE REAL , asta NU ESTE MIT URBAN !
Incercati si sigur n-o sa va para rau !
ghitza
k mss
Tudor Badescu
Bujiile tin la fel de mult cu si fara gaura.Si chiar tin mult pentru ca tehnica chiar a evoluat;acum 50 de ani tot la 15 000 km se recomanda schimbarea.Acum tot la fel din motive comerciale.Am verificat pe tester in '90 cam 25 de bujii,unele vechi de peste 20 de ani,e drtept nu permanent folosite.Una ruseasca o folosesc si acum.Toate au iesit la limita superioara a calitatii! Una avea electrodul de masa cam consumat si il modificasem ca electrod lateral.O problema e ca electrozii uzati ai bujiilor vechi cam pacalesc lera si trebuie una cu 0,1...0,15 mai ingusta pentru o distanta corecta la electrozi.
Probabil ca gaura o da efecte favorabile.Cam pe acelasi pricipiu exista in comert bujii cu electrodul de masa despicat la capat,iar pe vremuri asa erau modificate bujiile normale pentru curse.Dar nu face ca o bujie sa nu se mai ancraseze.Am la Dacie(clasica) o bujie la limita de ancrasare iarna cand circul prin oras cu solvent de Oltenia(de-i mai zice lumea gazolina).Am gaurit electrodul de masa cu 1 mm si se comporta la ancrasare la fel ca inainte.Pe celelalte nu le-am modificat ca sa fie martor.
danciusergiu84
de ce nu pui bujii identice la toti cilindrii? huh.gif pacat...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.