Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema punte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
libarca
Dacia e din 98' si are punte de break.Are ceva timp (ani) de cand merg cu ea asa, problema fiind ca-mi toaca cauciucurile,si la viteza si frana puternica pleaca bineinteles de spate.La 80 km/h a reusit chiar sa ma intoarca cu aproape 180 de grade.Dupa cum se vede in poze distanta dintre roata si caroserie difera(cu aproape 3 cm).Si mai este o problema la suspensie,masina sta lasata intr-o parte,pe care nu o gasesc.Totul pare in regula:arcurile sunt intregi,telescoapele nu par sa aiba nimic,masina nu sare de cur cand mai iau cate o groapa,am ridicat-o de spate si am incercat sa misc de punte ,insa nu se clinteste!Ce poate sa fie?Ce bucsi si alte treburi trebuie verificate in acest caz?Am pus cauciucuri noi pe spate si chiar as vrea sa o rezolv!Multumesc!
nikuniku
ca sta masina intro parte vezi sa nu ai pe FATA ceva rupt,sau stramb,distanta se masoara intre roata de fata si cea de spate pe aceeasi parte ,rotile pe fata sa fie puse pe drept,si masori din mijlocul rotii fata in mijlocul rotii spate,ca toaca cauciucurile pe spate poate ai bratele tendoane de lungime diferita,fuzeta din punte poate fi stramba,de la gropi,greutate mare carata cu masina,sau punte ruginita,ca te rasucesti cu masina la franare,verifica sistemul de franare,tot,si fata si spate,sigur e ceva blocat la frane sau ai aer pe instalatie,a, am uitat vezi sa nu ai rupt suportu de prindere al tendonului pe caroserie,daca nui stii sa masori dute la un tinichigiu sa faca el masuratorile de caroserie ca se masoara in diferite puncte
mihai7575
QUOTE(libarca @ 5 Apr 2011, 17:18)
Dacia e din 98' si are punte de break.Are ceva timp (ani) de cand merg cu ea asa, problema fiind ca-mi toaca cauciucurile,si la viteza si frana puternica pleaca bineinteles de spate.La 80 km/h a reusit chiar sa ma intoarca cu aproape 180 de grade.Dupa cum se vede in poze distanta dintre roata si caroserie difera(cu aproape 3 cm).Si mai este o problema la suspensie,masina sta lasata intr-o parte,pe care nu o gasesc.Totul pare in regula:arcurile sunt intregi,telescoapele nu par sa aiba nimic,masina nu sare de cur cand mai iau cate o groapa,am ridicat-o de spate si am incercat sa misc de punte ,insa nu se clinteste!Ce poate sa fie?Ce bucsi si alte treburi trebuie verificate in acest caz?Am pus cauciucuri noi pe spate si chiar as vrea sa o rezolv!Multumesc!
*


Personal si eu cred ca daca -ti toaca cauciucurile ,fuzetele puntii sunt strimbe,macar una din ele si tot e,iar daca sta intr-o parte masina de spate,ai o problema cu telescopul spate de pe acea parte a masinii.
ghitza
masoara intai tendoanele sa vezi poate nu sunt la fel
libarca
Ce treaba are telescopul cu greutatea masinii?De suspectat,am suspectat arcul dar nu pare sa fie rupt de nicaieri,se poate lasa mai rau pe o parte,ca urmare a materialului,calitatii?nu se mai stie de unde,si daca sunt schimbate...(am mai avut o dacie inainte,si mai incurcam reparatiile efectuate).Cea mai logica varianta ar fi bratele tendoane de lungimi diferite,cum a mentionat si domnu' nicu,pentru ca distanta in minus la o roata fata de caroserie este distanta in plus la cealalta roata.poza spune mai multe.
Kanutza_77
Amortizorul nu are legatura cu inaltimea masinii. Intai fa masuratori intre puntea fata si spate. Sa nu incerci sa te iei dupa distanta dintre cauciuc si caroserie etc. Nu cred ca este vorba de fuzeta punte spate pentru ca: Pentru ca decalajul sa fie atat de mare cum am inteles de la tine rulmentul exterior nu ar mai fi aliniat cu cel interior si probabil s-ar sparge. Daca sti ca talerele sunt in ordine (Desi stiu ca multi nu o sa fie de acord cu mine) incearca sa le privesti perpendicular sa observi daca distanta intre ele si tamburi este egala pe toata circumferinta. Cred ca este vorba de tendoane sau vreun soc/greutate ce a afectat prinderea de la caroserie/punte.
PH-06-BOA
Centru bulon? Nu are cum sa fie tendoane de lungimi diferite. Suportul tendonului, daca a fost schimbat, a fost pus mai in spate cu tot atati centimetri. Sub caroserie, sunt gauri de centrare, dupa care poti sa faci masuratori. Masoara cu toata seriozitatea, desfa tendonul care e gresit montat, da alte gauri in suport si, ai rezolvat. Nu masura intre roti, ca daca nu le-ai pus drept pe cele din fata, distantele sunt eronate . Virat la dreapta, daca masori pe stanga, distanta e mult mai mare, pentru ca roata din stanga se duce catre in fata, rotindu-se in jurul axei pivotilor. Daca nu ajunge latimea suportului, pentru alte gauri numai pe o parte, le duci pe o parte 1,5 cm in fata, iar pe cealalta, tot cu atat catre inapoi.

8 Apr 2011, 15:02:
Esti sigur ca pragul nu e montat aiurea, daca a fost schimbat? Masina merge stramb, cu spatele pe bordura si fata pe centru drumului? Masoara atent, inainte de a acuza pozitia puntii. Ca sta intr-o parte, ai arc mai moale, fie pe fata fie pe spate. Daca-i pe fata, si sta si lasata de bot, ridica talerele pe amortizor, cu jumatate din ce vrei sa inalti.

8 Apr 2011, 15:04:
Daca e pe spate, pune peste arcul mai scurt, un adaos de cauciuc (deasupra arcului), atat de gros, sa vina la drept.
libarca
Tocmai am facut cateva masuratori.Pana la urma am aflat ca nu s-a umblat niciodata la tendoane,ele fiind cele originale.Intradevar, masurand intre centrul rotilor fata spate,rezultatul poate fi foarte usor influentat de cea mai mica miscare a volanului.Cea mai mica diferenta intre stanga dreapta dupa mai multe masuratori fost de 0,6 cm.Nu stiu cat de mult influenteaza,insa este o diferenta mult mai mica fata de ce se observa in pozele atasate mai sus.Bineinteles am masurat si pe fata,unde atunci cand masina sta pe lonjeroane,distanta intre partea de sus a arcului si taler este aceeasi pe ambele parti,si nici nu pare sa fie vreo problema la arc sau la altceva legat de suspensie.Treaba se schimba atunci cand masina sta pe roti pentru ca se lasa vizibil intr-o parte.
Pana la urma toate duc spre ce a zis BOA,un arc mai moale!Chiar se poate asa ceva in conditiile in care acestea sunt arcurile originale,si nu s-a umblat la ele niciodata?
Si daca este de la arc,atunci care ar fi solutia mai putin costisitoare si laborioasa,sa mai urc talerul ,sau sa schimb arcul(eventual arcurile daca vreau sa mai am o masina cat de cat orizontala biggrin.gif)?
Poza este facuta de pe un plan perfect orizontal.
nikuniku
schimba toate arcurile,cam costisitor,si verifici si amortizoarele cu ocazia asta,este mai sigur decat sa modifici taleru la amortizor
ca sa vezi daca masina calca pe urme,vezi daca rotile din spate calca pe urmele rotilor din fata,uzi pe strada si treci cu masina
vezi si teurile de la amortizoarele de fata daca au aceeasi inaltime
libarca
In legatura cu faptul ca este lasata intr-o parte,am zis sa verific daca intradevar e moale arcul,si am masurat lungimea arcurilor pe fata cand masina sta pe roti,intre partea de sus care se sprijina pe arc si taler(e logic ce-am facut sau sunt nebun? biggrin.gif ).Cu mare uimire constat ca nu difera decat cu 2-3 milimetrii!Daca inclinatia masinii se observa cu ochiul liber ,nu ar trebui sa existe o diferenta care sa confirme asta?Am masurat deasemenea pe fata intre lonjeron si pamant : o parte are 16,2 si cealalta 17 cm...si pe spate intre suport tendon si pamant : 15 cm cu 16 cm.
Am zis prima oara ca poate o fi din aripi,ochelari,pentru montajul carora bineinteles a trebuit sa fac uz de flex datorita faptului ca au venit ca "turnate" pe ea,parca erau de Oltcit...daca ochelari au venit de minune atunci toate celelalte impreuna,aripi,capota ,faruri,creaza impresia ca ar fi lasata.
Oricum treaba se observa si pe spate deci pica...
Spuneti-mi va rog ce sa mai masor,unde ,nu ca m-ar deranja prea mult dar este o problema careia nu-i dau de cap si asta e mai stresant ca problema in sine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.