Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa de apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
LeSage
Salut, am scris cu ceva timp in urma de ceva probleme cu racirea. Am pornit motorul si nu circula apa deloc prin furtune, doar conducta micuta care merge de la borcanul cu antigel si intra in radiator era sub presiune, in rest in nici un furtun nu era lichid. M-am uitat la furtune si nu este apa deloc in ele, am desfacut radiatorul jos, l-am spalat ( nu era infundat). Acuma as vrea sa va intreb, cum verific daca pompa de apa este buna?! Multumesc.

Am uitat sa mentionez mai sus, este vorba de o Dacia 1300.
nikuniku
cu toate ca sa mai discutat despre pompe de apa.ai aerisit bine sistemul de racire?daca da,atunci pompa ta de apa este facuta pe vapor si in loc sa plimbe apa prin motor o balaceste pe loc,solutia==schimba pompa de apa si pune o garnitura noua la ia, nu doua,ca poate acum ai 2 garnituri
LeSage
Nu e chiar facuta pe vapor, a functionat din 2007 pana acuma. Si nu are garnitura, are silicon pe post de garnitura:D
nikuniku
atunci e posibil sa se fi desprins paletii de pe axu pompei,desfao si vezi cum este
vallyyy
Prea putin probabil sa se fi rupt paletele de la pompa de apa ,nu am auzit de vreun caz de cand ma stiu ....eu zic ca ai traseul infundat undeva ,daca totusi vrei sa incerci putin pompa ,iti propun sa slabesti cureaua si sa invarti fulia cu mana ma gandesc poate e axul rupt ,desi nu am auzit nici de asemenea cazuri
mihai7575
QUOTE(LeSage @ 8 Apr 2011, 17:16)
Salut, am scris cu ceva timp in urma de ceva probleme cu racirea. Am pornit motorul si nu circula apa deloc prin furtune, doar conducta micuta care merge de la borcanul cu antigel si intra in radiator era sub presiune, in rest in nici un furtun nu era lichid. M-am uitat la furtune si nu este apa deloc in ele, am desfacut radiatorul jos, l-am spalat ( nu era infundat). Acuma as vrea sa va intreb, cum verific daca pompa de apa este buna?! Multumesc.

Am uitat sa mentionez mai sus, este vorba de o Dacia 1300.
*


Ai antigel pe instalatia de racire ,sau apa?
Eu dau cureaua jos,si apoi verific miscind paletii stinga -dreapta,si vad daca are joc ,la rulment,daca are atunci,schimba-i capacul pompei cu unul nou de pulsor scornicesti.
LeSage
Am dat jos ventilatorul si cureaua, a ramas doar pompa, fara furtunele de la radiator. Si daca invart de ea, se invarte usor, si suna ca si cum s-ar invartii ceva palete in interior. Eu intreb daca nu am cum sa verific, sa pun apa pe undeva, si sa iasa pe alta parte invartind pompa? Sa-mi dau seama daca e buna sau nu
nikuniku
pompa se verifica numai in turatie,furtunu de sus,cu termostat,trebuie sa se ,,umfle,, iar cel de jos trebuie sa se ,,stranga,,.Dar nu tare cu numai nitel se vor ,,umfla-strange,, daca tii mana pe ele se simte
vallyyy
Totusi daca vrei sa-ti iei grija de pe cap ,da capacul jos si vezi ce si cum acolo , eventual daca e dus ,cumpara unul nou sau unul sh care sa nu aiba joc ,eu am unul sh de 3 ani pe dacie si inca se tine bine ,dar de atunci am bagat DOAR ANTIGEL excl.gif ....daca ai apa in instalatie da-o jos si nu mai baga niciodata ,baga doar antigel
LeSage
O sa o desfac maine, nu prea vroiam sa o desfac pt ca, nu are garnitura a fost facuta ceva improvizatie prin 2007 cu silicon dar tinea asa. Acuma daca o desfac probabil trebuie sa pun o garnitura acolo
vallyyy
La cat de ieftina e o garnitura nu vad motiv de ingrijorare .....mai degraba e enervant desfacutul in sine ,eu am schimbat vreo 3 capace in 2 ani la dacie (mergeam cu apa ),cumperi garnitura noua si intinzi un strat subtire de mastic pe ambele suprafete si o pui ,nu pune garnitura fara mastic excl.gif ,sunt patit
Kanutza_77
Nu cred ca e posibil sa se fi uzat atat de tare palele pompei de apa. Desfa furtunele de la pompa. Perpendicular pe pompa pune un deget pe pale prin gaura (nu stiu cum sa ii spun altfel) cea mare, invarte in acelasi timp si de pale cu mana usor(sa nu te lovesti la deget).Ar trebui sa simti miscare la pale. Se poate testa intr-un mod mai neortodox prin lasarea neblocata doar a unei intrari si iesiri,bagi un furtun intr-o galeata cu apa. Pornesti motorul,turezi usurel,ar trebui sa iasa apa pe cealalta iesire neblocata.Tine-l pornit cat mai putin dar suficient cat sa iti faci treaba. Incearca sa strangi usor iesirea si vetifici presiune,adica ar trebui sa aiba ceva forta.In acest caz,pompa este buna.
Adrian_Boy
E doar 1,5 lei o garnitura... mai degraba sa te temi de suruburile oxidatate... e bine sa nu te infigi cu cheia clichet in ea ca sa simti la mana, nu vrea, baga spray degripant... bati usor cu un ciocan in capul surubului si... multa rabdare.

Tu nu ai aerisit bine daia nu vrea sa circule apa.
LeSage
sa bag apa cu un furtun prin instalatie? pana iasa apa pe partea cealalta?
fullhouse
Ideea era sa verifici daca pompa ta iti impinge lichidul de racire prin instalatie. Pentru asta ai putea desface un colier de la o conducta si o scoti afara de pe stut. Apoi pornesti motorul cateva secunde si-l turezi putin. Daca ai debit de lichid inseamna ca pompa iti functioneaza.
Si oricat de neaerisit e circuitul tot trebuie sa miste lichidul, oricum se aeriseste si singur, mai ales daca ai vas de expansiune cu stutul in fundul vasului.
LeSage
Nu era destula apa in instalatie deaia nu mergea, acuma merge apa pe furtune, dar am o intrebare termostatul cel din furtunul gros care iasa din mijloc si intra in radiator in stanga sus, cum se monteaza? Cu arcul in jos sau in sus?
Si am observat ca nu circula apa pe toate furtunele pe cele care merg la calorifer nu circula apa, e din cuaza la termostat? Multumesc.
ghitza
cu stutu in jos si arcu sus
LeSage
1. Este normal ca pe furtunul unde este pus termostatul sa nu fie apa deloc?
2. In furtunele care merg la calorifer, nu este apa decat intr-unul din ele cel din partea cu volanul dar si el se incalzeste doar asa putin pana la jumatate. E normal asa?
krapcarasu
nu ai aerisit , trebe sa fie apa pana sus, dupa deschiderea termostatului trebuie sa se umple furtunul gros
termostatul se monteaza cu partea ascutita in jos, sa intre putin in pompa
maho
QUOTE
LeSage      Posted Yesterday, 23:29
      1. Este normal ca pe furtunul unde este pus termostatul sa nu fie apa deloc?
2. In furtunele care merg la calorifer, nu este apa decat intr-unul din ele cel din partea cu volanul dar si el se incalzeste doar asa putin pana la jumatate. E normal asa?


1. DACA termostatul iti functioneaza (ar trebui sa verifici inainte de a-l monta, si nu prea ai cum sa-l montezi gresit; sa-l si strangi cu colier in furtun, inainte de a strange furtunul pe pompa), e normal ca furtunul ala sa se umple cu ANTIGEL (nu apa) dupa ce se deschide termostatul (peste 80 gr.).
2. Se pare ca nu ai ANTIGEL decat pe turul spre calorifer, deci caldura...canci. Calorifer infundat ?
LeSage
Eu nu am colier intre termostat si furtun am doar un colier care strange furtunul de pompa. Dar termostatul asta nu prea are unde sa se duca in furtun, dar am sa-i pun si un colier, si incerc sa desfund si caloriferul cu un furtun cu apa .
maho
Nu doar ca are unde sa se duca, dar mai si scapa antigel pe langa, de aia e necesar sa-l strangi pe furtun.
Oricum, verifica-l sa functioneze, inainte de a-l monta.
LeSage
Era putin infundat caloriferul, acuma am pus apa si merge ok, dar e motorul praf rau de tot, nu mai are putere deloc, scapa presiune in baia de ulei, pe furtunul care iasa de la tacheti si intra in carburator, iasa fum foarte mult.
Ce parere aveti merita sa ma duc la dezmembrari sa pun alt motor de 1300 cmc?
maho
Aici ar trebui sa-ti dai singur raspunsul, in funcie de cati km are motorul tau, si ce i-ai facut sau nu, pana acum: reparatii, rk, etc. Daca necesita doar o segmentare, nu-i un capat de tara. Crezi ca unui motor pe care-l iei de la dezmembrari nu mai trebuie sa-i faci nimic, e "bun" ? Si in ala trebuie sa bagi bani...
LeSage
Da, probabil, dar ma uit sa fie cat de cat bun, cel actual, scoate fum pe la tacheti (are furtun de evacuare auxiliar scos sub masina), nu mai trage aproape deloc, si baga presiune in baia de ulei. In plus de asta au invatat vreo 5 persoane sa conduca pe ea, cand am cumparat eu masina, era sa zicem "tunata" probabil a fost alergat maxim motorul asta. M-am gandit ca, daca o cumpar alt motor va merge mai bine.
Am vorbit cu un prieten care tot asa s-a dus la dezmembrari si a cumparat un motor cu 300 lei (complet) si a zis ca nici nu se compara cu cel vechi. El a cumparat de 1410 (1410 avea initial pe masina)
A zis ca motorul cu capacitatea de 1300 e mai ieftin de 300 ron.
Eu nu am facut nici o reparatie la motorul actual, cand am cumparat masina mi-a zis vechiul proprietar ca e pusa ceva camasa la cilindrul 1. Deci era cam dus de pe atunci dar mergea relativ bine.
nikuniku
LeSage daca te decizi sa iei de la dezmembrari motor trebuie sa stii unele lucruri,adica
1 motoru sa fie cat da cat curat,fara urme de ulei pe el
2 la inspectia atenta la ochi sa nu prezinte urme de lovituri,zgarituri si alte alea
3 sa fie cat mai complet
4 cel mai important scoate busonu de umplere cu ulei si uitete in chiuloasa,sa fie cat mai curata
5 incearca sa invartesti de el,cu mana sau cu o cheie ceva,trebuie sa ,,simti compresia,, cam egala pe toate pistoanele,sa aibe bujiile puse
numai asa poti fi sigur ca ai gasit un motor bunicel care te mai duce cativa ani fara sa bagi bani in el,sau poti sa-l desfaci si din 2 motoare sa faci unu bun,daca iei unu de aceeasi capacitate ca al tau de pe masina
LeSage
Dar nu e nevoie sa-l invart, cei de la dezmembrari au ceva stand pe care-l pornesc efectiv. M-am gandit cand e pornit sa scot furtunul de la tacheti daca nu scoate fum pe acolo e ok in mare parte, apoi daca nu scoate fum alb iar e bine.
Cei de la dezmembrari vand asa cu totul, alternator, motor, pompa de apa, carburator, disc de ambreiaj, placa de presiune, chiar numa trebuie scos motorul vechi de pe CV si pus cel nou, montat filtru de aer si dat cheie biggrin.gif
nikuniku
LeSage si daca merge 2-3 minute fara apa si la turatie mare,ce face garnitura de chiulasa??
LeSage
Imi pare rau nikuniku, dar nu sunt asa expert, parerea mea e ca e posibil sa se arda?!
Dar banuiesc ca, cei de la dezmembrari il pornesc cu apa in instalatie nu fara apa.
maho
Daca ai luat-o "sh"(vorba vine "s"...), si au invatat si altii pe ea, se schimba datele problemei, ia-ti alt motor, dar ia cu tine un prieten (sau mecanic, ii dai si tu de vreo 2-3 beri), care se pricepe. Vei mai avea ceva bani de bagat, dar e chestie probabil si de noroc. Bafta la cumparaturi, asta-i dacia..
cbitzy
eu nu o sa pot intelege niciodata dece in loc sa pastrezi si sa repari piesa ta, care stii ce are si ce poate, mergi si ei alta de la la sh pe care dai bani, nu stii ce iei si ajungi pana la urma sa investesti probabil aceiasi bani sau mai multi in reparatia ei decat daca o reparai pe a ta.
in concluzie: piesa ta = bani si timp pentru reparatii >> cea noua= bani pentru cumpararea ei (si posibiltate minuscula de a ramane doar cu atat atat) + bani si timp pentru reparatii
maho
QUOTE
LeSage     
post Today, 10:38
Post #25
..In plus de asta au invatat vreo 5 persoane sa conduca pe ea..


Cred ca i-ajunge...
LeSage
Avantajul este ca piesele sunt ieftine smile.gif
Dar nu stiu daca o sa gasesc un motor de 1300 cmc bun, nu s-au facut in ultimii ani, parca prin 1990?
retro-activ
Salutare, domnilor.
M-am apucat să schimb pompa de apă din Dacia 1300.
Au ieșit toate șuruburile din blocul motor, mai puțin unul, la care s-a smuls capul. Din fericire, a mai rămas o lungime potrivită afară, pentru a fi apucată.
Cum pot să o deșurubez, fără a risca ruperea lui?
Am dat cu degripant, dar fără efect, deocamdată.
pcostica
Sudează o piuliță pe șurubul rămas, aștepți un pic să se transfere căldura la chiulasa apoi cu o cheie fixa scoți șurubul .
Bafta!
retro-activ
Sudura era mai complicată de realizat, așa că am încălzit "ciotul" cu flacără, până la roșu închis. Am reușit să îl urnesc, cu o mică menghină strânsă la capăt, și cu încercări înainte-înapoi l-am deșurubat vreo două ture, după care s-a forfecat. Atunci am pilit la nivel ce a rămas, am dat o gaură aproape axială, de 3 mm, după care am încercat cu un extractor de șuruburi Yato. L-a agățat, dar tot nu a vrut să-l învârtă, la un efort rezonabil. Nu am vrut să risc ruperea înăuntru a extractorului, căci reparația s-ar fi complicat mult. M-am lăsat deci păgubaș, am scos extractorul, și în spațiul disponibil între grilaj și blocul motor, cu radiatorul scos, am lărgit manual gaura la 4,5 mm, după care am refăcut filetul cu un set de tarozi de 6. Abia dacă au "mușcat" tarozii din aluminiu. După aceea am montat la loc pompa nouă.

23 Feb 2020, 20:54:
Tot citeam de piesele ASAM, că ar trebui evitate. M-am convins și eu, cu ocazia testelor pompei. Pur și simplu se golea într-o oră-două sistemul de răcire, lăsând o băltoacă dedesubt. Am demontat pompa, și am descoperit o zonă unde apărea, ca din senin, dâra ruginie de lichid. Pentru a mă convinge dacă este o gaură sau ceva acolo, am turnat din exterior puțină apă, și am văzut cum aceasta dispare în câteva secunde. Am scobit cu un ac de siguranță suprafața, și într-un loc acesta a pătruns în metal. Era o gaură minusculă, unde apa curgea în exterior. Am lărgit-o cu burghiu de 1,5 mm, apoi am înșurubat în ea un mic șurub de lemn, după care am acoperit totul cu Poxilină. Remontat, umplut, strânse colierele. Urmează să fac un drum de test.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.