Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: variaza luminile,dar nu la relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ydaniel
deci !asa dacia mea cu releul mecanic ,baterie 60 ah cam 6 ani are bateria!la relantiu nu variza luminile,dar daca trec peste 1`300 rot/min incep si palpaie!
DodoBird
QUOTE(ydaniel @ 16 Jun 2005, 20:41)
deci !asa dacia mea cu releul mecanic ,baterie 60 ah cam 6 ani are bateria!la relantiu nu variza luminile,dar daca trec peste 1`300 rot/min incep si palpaie!
*



Omule mergi cu masina si fa o verificare generica, undeva la cineva, ca prea apar fenomene stiintifico -fantastice la ea si mi se pare mie sau ele au inceput in ultimul timp sa se indeseasca !
Din nefericire o baterie de 6 ani "mortua est!", si daca tot o schimbi fa-i o bucurie si pune un releu electronic (nu de alta dar poate te va tine si asta noua tot 6 ani!).
ydaniel
da releul original a fost electronic(dar tata electronist)a zis sa-l dau jos ca nu incarca!am masurat azi tensiunea cu multi-testerul si uite ce a iesit:
bateria de 12 ore nefolosita;12,79 V
bateria cu motorul la relantiu 13,5V
cu faza lunga aprinsa la relanti 13,3
accelerata cu farurile aprinse peste 1500 rot /min variaza intre 12,8 si 15,7 V.deci?
mihai1677
Verifica bornele la baterie sa fie curate , firul de masa intre caroserie si alternator sa fie strans, toti papucii de la altenator si releu in perfecta stare, daca problema persista schimba releul.
vierme_ha
releul mecanic are inertie...monteaza unu electronic si nu te vei mai confrunta cu d-astea...dar electricele se ard mai repede...si nu strica sa vezi daca ai bornele/papucii and shit stranse/i
diaconuliviu
QUOTE(vierme_ha @ 17 Jun 2005, 22:36)
releul mecanic are inertie...monteaza unu electronic si nu te vei mai confrunta cu d-astea...dar electricele se ard mai repede...si nu strica sa vezi daca ai bornele/papucii and shit stranse/i
*


Confirm, datorita inertiei apare fenomenul de "pilpiire" a luminilor. Eu am electronic din 2000, nu s-a defectat niciodata.
Dar nici nu ii incerc functionarea prin decuplare si/sau "aparitia scinteilor prin scurt spre masa" . Proba se face prin masuratori cu multimetrul.
ydaniel
am pus un releu mecanic mai vechi si s-a atenuat palpairea!pun electronic!oricum tot e strans fara oxizi si tot asa...
mihai1677
Inauntru releului mecanic exista contacte platinate, de obicei in majoritatea cazurilor acestea se oxideaza.
ydaniel
erau ruginite de mama ,mama....smile.gif)
mihai1677
Sa inteleg ca s-a rezolvat, intre acele contacte platinate trebuie sa fie o anumita distanta, si intre miezul de la releu si lamela alta distanta, revin maine cu cotele exacte.
ydaniel
am pus un alt releu tot mecanic!am unul eletric dar cica trebuie sa trag un fir de la alternator si atata!te rog mult daca poti ...cu cotele!
ANTIdacie
Parerea mea dane ste sa cumperi tot unul electronic il am si eu din avra lui 2000 si bateria la fel si nu am avut nici o problema!Si ai putea sa te duci si la un mecanic care se pricepe sa iti faca inlocuirea si sa ti-l regleze asa cum trebuie!In apromat sunt preturi ami ieftine dar de proasta caliatate asa ca du-te la un magazin cu piese originale!
sddragos
QUOTE(ydaniel @ 16 Jun 2005, 21:41)
deci !asa dacia mea cu releul mecanic ,baterie 60 ah cam 6 ani are bateria!la relantiu nu variza luminile,dar daca trec peste 1`300 rot/min incep si palpaie!
*



La relanti e normala scaderea intensitatii luminilor? La mine, cand sunt la relenti imi scade intensitatea luminilor cu aprox. 40%, iar chestia asta e foarte suparatoare.
La inceput aveam probleme cu releul de tensiune (baga 17 V la 2000 rpm). Acum, l-am schimbat si incarca normal (releu electronic, Dacia berline, '97), dar problema cu luminile a ramas.
Dreamer
La alternator exista un "manunchi " de fire care sunt prinse cu o piulita iar deasupra au un capac de cauciuc izolator. Verifica acolo si mai e un fir la alternator ( un fir mai gros de cupru impletit ). Acel fir impletit poate sa faca un contact imperfect.
sddragos
QUOTE(Dreamer @ 14 Dec 2005, 11:31)
La alternator exista un "manunchi " de fire care sunt prinse cu o piulita iar deasupra au un capac de cauciuc izolator. Verifica acolo si mai e un fir la alternator ( un fir mai gros de cupru impletit ). Acel fir impletit poate sa faca un contact imperfect.
*



Cand am schimbat releul, am curatit toate cablurile, piulitele, contactele. Ar mai fi ceva, am atins cu cheia de firul ala impletit si a facut scurt (s-a topit un pic). S-a intamplat ceva grav? Tre' sa schimb firul respectiv?
In concluzie, sa-nteleg ca nu e normal sa varieze intensitatea luminilor in functie de turatie! Daca totul e OK cu contactele, ce ar mai putea fi?
Dreamer
Excitatia alternatorului incepe de la 850 de ture, daca ai multi consumatori in acelasi timp ( faruri, dezaburire si /sau ventilator ) atunci curentul scade num ai la relanti, daca il turezi in pic ( 1100-1200 ture ) atunci ar trebui sa nu mai api probleme. In sarcina turatia trece de 1300 de ture si atunci nu are de ce sa mai scada din intensitate.
Daca a facut scurt si s-a topit, eu iti recomand sa schimbi acel fir impletit.
Ex. La mine cu farurile si 2 ventilatoare pornite la 1100 de ture nu am probleme ( la 1100 am relantiul blush.gif )
mosh
QUOTE(ydaniel @ 16 Jun 2005, 20:41)
deci !asa dacia mea cu releul mecanic ,baterie 60 ah cam 6 ani are bateria!la relantiu nu variza luminile,dar daca trec peste 1`300 rot/min incep si palpaie!
*



Du-te la un magazin de piese auto (de cartier) si roaga vanzatorul sa-ti puna aparatul de masura pe masina. Nu se poate sa nu te ajute. Du-o pana peste 1.300 si vezi ce se intampla. Ca idee, trebuie sa-ti indice intre 13 si 14.4 volti. Daca-ti variaza la turatie constanta s-ar putea sa fie alternatorul (diodele), care costa ceva.
vaally
La mine se intimpla un lucru ciudat la relanti daca semnalizarea functioneaza turatia variaza cu aprox. +_ 50rpm, vizibil pe turometru. Ce credeti ca are???
ydaniel
deci dupa ce am schimbat bateria,regulator nou si reglata nu mai face!oricum ms!si am electronic acuma(original era electronic)
Bejenaru Ionut
QUOTE(ydaniel @ 16 Jun 2005, 20:41)
deci !asa dacia mea cu releul mecanic ,baterie 60 ah cam 6 ani are bateria!la relantiu nu variza luminile,dar daca trec peste 1`300 rot/min incep si palpaie!
*



Si eu am patit la fel.Cand acceleram palpaiau luminile dar dupa ce mi-am pus releu electrionic nu mai palpaie.
ydaniel
e bine!eu am terminat cu pb electrice!:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.