Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu pornirea la cald
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cbitzy
la inceput nu era o problema dar s-a agravat din ce in ce mai mult si anume:

cand da caldura afara, la 5 - 10 min dupa ce opresc motorul porneste foarte greu sau nu mai porneste deloc pana cand nu se raceste motorul. Si asta numai cand e cald afara ca zilele astea de cand s-a mai racit nu mai face nimic.
Problema e ca daca ii dau cheie imediat dupa ce il opresc porneste fara probleme. Cu cat o las mai mult cu atat porneste mai greu.
De la pompa de benzina nu e.
La inceput (cam acum doua veri) facea acelasi lucru dar pornea apasand acceleratia pana la fund, si se manifesta din cand in cand. Acum se manifesta mai cu indarjire.

Si inca o problema (nu e legata de repararea masinii rolleyes.gif ): astazi am fost oprit pentru a doua oara de, cand am carnet (2008), de politie, (prima oara de cea rutiera) si cu tot cu cei de la rar. Ca bonus am luat o amenda pentru ca aveam un cauciuc pe spate uzat (fara rizuri aproape - era rezerva ca facusem pana ieri si nu am avuut timp sa o schimb, si nici faza lunga nu functiona ca am luat siguranta si am pus-o la luminile de la bord si nu am mai inlocuito).
Am tot citit pe net ca tre sa mergi dupa ce platesti amenda cu copie dupa chitanta la politie? sau nu mai e valabila treaba asta (ca erau cam vechi mesajele)?
vallyyy
Despre pornire eu zic sa incerci o alta bobina de inductie s-ar putea sa fie dusa a ta .
Am platit o amenda acum vreo 8 luni la primarie (primarie aleasa aleatoriu de prin judet ca la aia din orasul meu nu am mai gasit deschis )apoi am dus chitanta la politia rutiera ,deci se pare ca inca mai se practica treaba asta
cbitzy
sigur nu este bobina caci am schimbat-o si face la fel si cu cea veche si cu cea noua

14 Apr 2011, 19:33:
nici o idee? nimic?
Kiraly
ori se ineaca ori nu primeste benzina.scoate gatul filtrului de aer de pe carburator inainte sa pornest si verifica daca ai benzina cand dai un sprit.sau dupa ce ai oprit poate ca picura benzina in carburator si se ineaca.verifica tot asa dupa oprire.
cristicipaian
QUOTE(cbitzy @ 14 Apr 2011, 17:19)
Cu cat o las mai mult cu atat porneste mai greu.

*


Nu-i asa ca miroase si mmai pronuntat a benzina?

Si eu sunt interesat de raspuns la problema initiatorului topicului.Din cate stiu eu careva jiglor cu bila face figura ca nu inchide de tot iar carburatorul fiind incins primeste benzina mai multa in difuzor si se ineaca.
Dar poate ma insel
cbitzy
sacuze ca nu am mai intrat pana astazi pe forum dar am avut ceva treaba si nu am avut timp. din pacate nici pentru masina nu am avut timp.

daca s-ar ineca s-au nu ar avea benzina, aceste doua probleme ar trebui sa se manifeste si dupa ce motorul se raceste nu?

cred ca mai sigur ar putea fi problema cauzata de lipsa benzinei, pentru ca, in ultimul timp dupa 5 sec de dat la automat parca parca ar vrea sa porneasca dar cu greu asa parca ar fi timida dar pana la urma pleaca. rolleyes.gif (nu ma loviti ca nu stiu sa explic momentan altfel felul in care porneste iar lipsa de benzina nu am experimentato asa ca nu pot decat sa presupun cum se manifesta motorul)

Si inca ceva ce poate mi s-a parut mie: dupa ce dau la automat in general parca da sa porneasca in momentul in care dau drumul la cheie sa se opreasca.
poate o fi si din cauza bateriei care e Varza? (daca dau de 5 - 6 ori la automat e moarta si tre s-o pun la redresor ca sa-mi mai porneasca masina).

daca schimb electrolitul ar mai putea fi reconditionata macar ceva timp sau trebuie schimbata?

oricum o sa verific si membrana la pompa de benzina si jiglerele din carburator.

<span class='edit'>17 Apr 2011, 16:06:</span>
cred ca am descoperit o posibila cauza: din cauza caldurii se evapora benzina din cnc si se creaza ceva presiune acolo. ideea e ca la vreo 10 min dupa ce am oprit am tras de acceleratie si m-am uitat sa vad cum e jetul la ciocul de papagal si nu era prea frumos. era intrerupt si iesea in doua cu ceva vapori si mai picura benzina prin el si dupa ce dadeam drumu la acceleratie. nu am desfacut carburatorul sa ma uit in el cata benzina are ca eram pe drum. ideea e ca am dat un pic la cama si a pornit. cand porneste asa face exact ca atunci cand o pornesc la rece si bag socul inapoi galgaie un pic tremura din toate bucsele si se opreste doar ca atunci cand e cald motorul si face asa nu se opreste ci continua pana apas de 2 - 3 ori acceleratia dupa care incet incet isi revine.

acum m-ar interesa cauza (caldura bineanteles, dar dece s-a agravat in timp cate un piccate un pic, oricum nu e normal) si bineanteles dupa ce aflam cauza si o remediere.
maho
1. De cat timp ai bateria, si in ce conditii ai tinut-o iarna ? O baterie buna, depozitata sau folosita corespunzator iarna, ar trebui sa duca vreo 6-8 ani.
2. N-ar strica sa desfaci, cureti, si reglezi carburatorul (tu, eventual cu indicatii pe care le gasesti si pe aici), sau service.
cbitzy
pai bateria cam sa aiba vreo 3 - 4 ani daca nu mai mult. iarna sta in casa, pe masina doar cand functioneaza.
Carburatorul a fost facut ciorba acum vreo 2000 km impreuna cu renovarea motorului.
Sigur nu are legatura cu curatarea lui


Cauza pornirii defectuoase e clar evaporarea benzinei din cnc caci acum am desfacut carburatorul si m-am uitat in el si benzina era abia la baza planului inclinat.
in plus ca sa-l readuc la normal am dat de o gramada de ori la cama.
ceva solutii pentru remediere?
emil aluas
aceeasi problema am si eu acuma si nu-i dau de capat, ceva la carburator tre sa fie dupa ce se incalzeste nu mai porneste, n trage , nu sta la relanti, daca o imping porneste.
maho
Nu se rezolva cu cateva sprituri inainte, eventual si tinuta din acceleratie vreo 10-20 sec. ? Sau socul tras pe jumate, la pornirea la cald ?
cbitzy
poate da cineva o solutie cum pot scapa de evaporarea benzinei din cnc la cald? si o cauza posibila a acestei probleme?

macar idei nu neaparat certitudini
juvel
salutare si eu am aceeasi problema de ceva timp, nu porneste la cald, am fost la 2 service-uri , mi-au verificat carburatorul, bateria totul in regula, mi-au spus ca daca mai face asa e din cauza electromotorului , pentru ca oricum nu invarte destul de tare motorul si e posibil sa fure curent, n-ar avea cum sa fie din carburator daca impinsa porneste fara probleme, totusi daca mai are cineva alte pareri snt binevenite smile.gif
cbitzy
la mine sigur este din carburator ca dupa 10 min de stat cand apas acceleratia prin ciocul de papagal iese un jet de benzina amestecat cu vapori nu este constant si curge chiar si dupa ce eliberez acceleratia semn ca este ceva presiune crescuta acolo in carburator. daca dau drumu la presiune si dau la cama nu m probleme.
in plus cand dau cheie mai lunga pleaca dar greu si da sa se opreasca motorul exact cum face atunci cand pornesti la rece si fara socul tras. dupa ce invarte un pic si baga benzinq in carburator isi revine.

nu stiu ce sa-i fac sa nu se mai evapore benzina din cnc.
problema a inceput asa pe nesimtite cate un pic, apoi mai des, mai grav pana cand am ramas de a trebuit sa astept sa se raceasca motorul ca sa pot porni.

iarna cand e frig aceasta problema nu exista. doar cand e soare si cald.
juvel
aceleasi simptome sunt si la mine , o sa verific si carburatorul cum ai facut tu , daca e sa fie din cauza lui il schimb ca mai am unul, ce mai e de zis la tine la fel regleaza-l sau schimba-l ca e stresant rau cand nu porneste cand ti-e lumea mai draga, la tine macar sti cauza sigur.
Paulorossi
Carburatorul e pus la presiune atmosferica deci nu e sub presiune.Problema voastra se datoreaza nivelului ridicat de benzen in CNC.Incercati sa scadeti nivelul cu 2 mm.
cbitzy
QUOTE(Paulorossi @ 2 May 2011, 18:45)
Carburatorul e pus la presiune atmosferica deci nu e sub presiune.Problema voastra se datoreaza nivelului ridicat de benzen in CNC.Incercati sa scadeti nivelul cu 2 mm.
*



cred ca am descoperit o posibila cauza: din cauza caldurii se evapora benzina din cnc si se creaza ceva presiune acolo. ideea e ca la vreo 10 min dupa ce am oprit am tras de acceleratie si m-am uitat sa vad cum e jetul la ciocul de papagal si nu era prea frumos. era intrerupt si iesea in doua cu ceva vapori si mai picura benzina prin el si dupa ce dadeam drumu la acceleratie. nu am desfacut carburatorul sa ma uit in el cata benzina are ca eram pe drum. ideea e ca am dat un pic la cama si a pornit. cand porneste asa face exact ca atunci cand o pornesc la rece si bag socul inapoi galgaie un pic tremura din toate bucsele si se opreste doar ca atunci cand e cald motorul si face asa nu se opreste ci continua pana apas de 2 - 3 ori acceleratia dupa care incet incet isi revine.

am descoperit dece face asa ceea ce nu am descoperit este cauza, dece face asa si cum rectific.
Andyno
exact asa face si la mine...dupa 10-15 min porneste greu..

bobina+fise+bujii+platina care au 8 luni...bine nu le am schimbat ca nu pornea.

cand dau la automat motorul se invarte destul de repede dar nu pleac nici dupa 5 sec de dat incontiunu la automat.
fac 2 pedale si tin apasat pedala...atunci porneste cam greu si miroase a benzina
in rest dupa ce porneste, merge perfect motorul si totul este ok..

daca repet pornirea dupa 5 minute porneste foarte bine..nici la sfert...instant.
iarna pe frig nu se manifesta asa...porneste bine. si dupa 10 min.
Paulorossi
Fenomenul se numeste vapor lock(vaporizarea benzinei),e detaliat aici .
O posibila cauza este nivelul prea ridicat sau traseul de alimentare cu carburant prea aproape de motor si se incalzeste benzenu de la motor.Modifica furtunul de la pompa la carburtor sa treaca printr-o parte mai rece asfel incat sa nu se incalzeasca asa tare.Alta cauza ari fi ordinea proasta a garniturilor intre flansa calda si corpul carburatorului.Prin flansa calda circula apa,daca garnitura nu izoleaza termic carburatorul se va incalzi prin conductie termica si va aparea fenomenul de vaporizare a benzinei.Se mai poate monta o garnitura suplimentar asfel incat se reduce riscul supraincalzirii.O alta varianta ar fi sa izolam carburatorul de galerie.Dinspre galerie se ridica partial caldura.In momentul in care masina se opreste apare inertia termica,e ca si cand alergi si apoi te opresti.Dupa oprire te incalzesti brusc.Asa e si cu masina,dupa ce masina se opreste motorul se incalzeste avand in vedere ca ventialtorul fiind mecanic se va opri si el.Cei care au ELV(ventilator electric) si care functioneaza inclusiv dupa ce s-a oprit motorul(asa cum e normal)pt putin timp isi vor raci carburatorul si vor elimina riscul aparitiei fenomenului.
Fenomenul poate fi mult amplificat,sunt situatii in care se intalneste in mers,masina se ineaca,nu mai merge regulat,se opreste,etc.Fenomenul se amplifica odata cu cresterea temperaturii exterioare.Un termostat cu o treapta mai mica ar reduce partial efectul dar e posibil sa apara uzuri ale motorului,etc.
Magnum_Baracuda
prea multe detalii ingineresti mai mestereste biggrin.gif explicati va rog,pe indelete,daca e cum se sustine anterior in postari inseamana ca garnitura capacului e deteriorata si faciliteaza evaporarea sau jiglerele sint deformate sau prezinta uzura si faciliteaza scurgerea benzinei din camera de nivel constant a carburatorului.
Paulorossi
Chiar? radmasa.gif
Ce garnitura d-le? Carburatorul e pus la presiune atmosferica,garnitura poate fi rupta in 1000 de bucati ca nu are importanta,si mai mult,chiar poate lipsi.
Ia explica-mi tu mie ce jicler se poate deforma si mai ales cum favorizeaza el scurgerea benzinei din CNC? radmasa.gif ...cuiul pontou e altceva wink.gif
Nu mai da sugestii proaste daca nu stii ce vorbesti slap.gif .
Am explicat detaliat cauzele care favorizeaza fenomenul.O solutie pt a porni ar fi ca sa apesi pedala de acceleratie pana la fund incet, asa o sa saracesti partial amestecul dupa care pornesti si imediat eliberezi pedala de acceleratie.
panter1
sa nu iti faca figura condensatorul smile.gif
radu m
pompa de benzina ati verificat-o?
a mea pornea foarte greu mai ales la rece
s-a remediat prin schimbarea pompei
juvel
salutare baieti , am rezolvat si eu o problema veche si stresanta in acelasi timp cu pornirea la cald, la mine a fost de vina electromotorul, l-am schimbat si nu mai am probleme.
panzerjager
sal'tare tuturor...cam aceeasi problema o aveam si eu pana acum de cand au dat caldurile si stiam eu ceva de vaporizarea benzinei din carburator la temperaturi mai mari, asa ca am mers la magazin si am cumparat o tava d-aia ce se pune sub carburator(din nastere masina din semnatura n-avea pe ea). Ideea era la mine ca veneam dupa un drum de aproximativ 12km si lasam masina parcata 1 zi, cel mult 2. Cand sa pornesc din nou ma tot chinuiam cu ea ca nu vroiam sa o ia decat dupa vre-o 10 secunde de dat la automat (iarna cu socu o lua la sfert-aproape...) Deocamdata se prezinta onorabil...
puteti incerca si varianta asta, daca nu o aveti montata...pe mine m-a costat 10 lei toata socoteala... smile.gif
DaciaFWE
Am patit si eu de 2 ori prima oara a luato putin mai greu cu multe pedale ...a 2 oara am dat o tura de cartier ne pornita de foarte mult timp garnitura de chiulasa era ciupita motoru sa incins imediat am ajuns acasa...am bagat masina am oprito,porma mi-am dat seama ca trebuie sa o intorc...canci nu mai vroia sa o ia deloc smile.gif) asta pana sa racit si mi-am dat seama ca nu mai avea benzina =)))
LEX-u
nu stiu daca e topicul potrivit dar am o mare problema si nu pot sa imi dau seama care este problema.
si ma gandesc, ca daca de aici nu primesc ajutor...atunci nu stiu de unde.
uitati fratilor care e problema: am o berlina din 99. de vreo 2 zile mi se opreste motorul cand ajung la viteza de 120 km/h. nu am mai vazut asa ceva niciodata.
este exact ca si cum ar plafona doar ca la mine se opreste motorul de tot
ce ar putea fi oare?
Kiraly
se opreste si nu mai vrea sa porneasca?sau se reporneste usor?daca aprinderea e in regula ma gandesc la nivel mic in CNC sau debit mic de benzina.(filtre de benzina infundate)
cielo99
De obicei porneste greu la cald cand ai nivelul ridicat in CNC sau cand e prea mica distanta la platini.Verificati intai si pe urma mai vedem ce poate fi daca nu e asta.
Kirali vezi daca mergi cu o treapta inferioara la aceeasi turatie se opreste?Debitul de benzina care intra in carburator nu egaleaza consumul motorului la turatii mari.Verifica pompa de benzina si filtrele de benzina daca ai.Verifica sa nu ai vreo gaura pe conducta de tur pompei de benzina si sa traga aer pe acolo.
Kiraly
cielo eu nu am probleme cu pornirea nici nu am pompa de benzina:P am dat si eu ceva sfaturi pentru LEX-u
cielo99
Scuze ma refeream la LEX. smile.gif
PH-06-BOA
O fi asistata din satelit! Motorul consuma, mai mult de cat asigura pompa, la efort mare. Asta , daca ar fi alimentarea cu combustibil. E bine sa facisi o revizuire a consumului, adica imperecherea si ajustarea unor jicloare (vezi pe unde am mai scris eu). Daca supapele pompei nu se inchid bine, scade mult debitul asigurat carburatorului, daca prinde aer pe la capac, la fel. Cu motorul la relanti, scoti furtunul ce intra in carburator si-l bagi intr-un bidon de 1,5 l in care trebuie sa pompeze aproape de 7-800 ml. pana se opreste.
Paulorossi
Doar daca are nivelul in CNC bun,alfel,daca e scazut te apuci sa demontezi pe pompa si defectul e altul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.