Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trage stanga
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
claudyyu89
deci asa pe scurt.. am schimbat o roata.. si de atunci imi trage masina stanga foarte puternic iar cand virez la stanga merge volanul extrem de usor iar spre drapta greu. Mentionez ca la 80 km/h "bate" volanul. E posibil din cauza ca rotile de pe partea dreapta sunt mai umflate decat cele de pe stanga? excl.gif sau e problema la directie ? sad.gif
bucatzel
QUOTE(claudyyu89 @ 18 Apr 2011, 12:47)
deci asa pe scurt.. am schimbat o roata.. si de atunci imi trage masina stanga foarte puternic iar cand virez la stanga merge volanul extrem de usor iar spre drapta greu.
*



Prima oara verifica daca-s umflate in parametri. (sper ca n-ai 165/70 pe-o parte si 155/80 pe ailalta tongue.gif )

QUOTE(claudyyu89 @ 18 Apr 2011, 12:47)
Mentionez ca la 80 km/h "bate" volanul.
*



Si echilibreaza-le.
argon
Daca ai schimbat o roata si au aparut brusc problemele e clar, de ce ai schimbat doar o roata? E identica cu cea de pe partea opusa? E mai grea ca cealalta si de aia trage.
stabil777
E logic, zic si eu sa ma aflu in treaba!, Cauciuc nou ,e mai complet , mai greu, mai masiv, iar daca mai este si diferanta de plumbi!?Mai este si inaltimea data de rizurile cauciucului nou!

Eu doar am gindit acu, si ma intreb daca e corect ce am spus, avind in vedere ca sunt incepator!

Dar mai caut ca sa si atrag atentia ca sa primesc si eu raspuns la ale mele intrebari!
claudyyu89
am umflat toate rotile egal.. nu mai trage stanga asa tare dar atunci cand accelerez simt ca fuge masina in toate directiile sad.gif mie si frica sa mai circul cu ea sa nu-mi sara vreo roata.. sa fie de la bucse, rulmenti ? hmmm... iar "batutul" volanului e cel mai probabil de la rulmenti smile.gif
argon
Te-am mai intrebat odata, sunt rotile la fel? Iti face asa pentru ca difera circumferinta, iti strici si diferentialul daca mai mergi asa.
claudyyu89
da.. sunt toate rotile la fel tongue.gif
Kanutza_77
cel mai simplu sa iti dai seama daca e vorba de roata schimbata e sa incerci sa pui o alta in locul ei si sa vezi cum se comporta atunci.(daca ai rezerva buna incearca cu ea.)Verifica presiunea sa fie la fel in cele doua roti, dar si caracteristicile celor 2. Daca ai dubii si crezi ca sunt diferente roaga un prieten sa iti imprumute 2 roti la fel si echilibrate dupa masina lui cateva minute,monteaza-le ,mergi un pic si spune-ne ce se intampla. Prima roata de ce ai schimbat-o? Poate gasim raspunsul acolo.
Volanul iti bate pentru ca probabil cauciucul nou pus este deformat (galma) si tu o simti in volan chiar daca nu se vede sau rotile nu sunt echilibrate. In cazul in care ai facut ca mai sus si mai constati o bataie dar mai micuta,verifica sa nu fie prea uzata cupla de sub volan.
vallyyy
Eu tare cred ca ori are galma cauciucul ala ,ori are masina ceva pe la unghiuri ,pare destul de serioasa problema ,da-l naiba de cauciuc chiar si mai mare sa fie nu ar trebuii sa faca chiar in halul asta probleme
PH-06-BOA
Cam asa e, el epune ca spre stanga merge usor iar la dreapta trage de volan mai tare. E ca si cand ar fi franata pe stanga. Nu e franata? Chiar si diametre diferite de-ar fi, n-ar trage tare intr-o parte. Roata nu bate din rulment, ci din janta si cauciuc. Rulmentul daca are putin joc, doar cloncane la treceri la nivel, cand masina mai sare putin. Nu cred eu sa ai convergenta asa de perfecta, incat roata sa nu preseze in rulment permanent intr-o parte, pentru a nu se auzi cotorogeala si la drum drept. Vibratie in volan, de la dezechilibru. Ridica roata pe cric, pui cricul sub bascula, nu sub lonjeron sau prag, si tureaza in a 4-a sau a 5-a, la viteza care vibreaza volanul, ti ceva fix pe prag sa dai semn pe cauciuc, chiar si o creta, dar e mai buna o surubelnita ca ramane semn negru vizibil. In partea opusa semnului de pe cauciuc, pui greutati in functie de lungimea semnului. Incerci iar, si tatonezi pana roata fasaie pe intreaga plaja de viteza de la 40 la 120/h.
nikuniku
PH-06-BOA scuze daca-ti zic,metoda mai empirica de echilibrat o roata nici ca am auzit(citit) cat sa fie o echilibrare la o roata ?
sunt aparate care si cantaresc anvelopele in timp ce le echilibreaza si adaugi greutatea respectiva pentru a avea 2 sau 4 anvelope la aceeasi greutate
dar costa
PH-06-BOA
Nu e nevoie de scuze, eu i-am sugerat , asa e, metoda empirica, dar extrem de sigura. Eu am zis de multe ori, ca am plecat de la echilibrat cu masina, si mergeam ca cu foca pe drum, asa batea de tare. M-am dus acasa, am facut un dispozitiv dintr-o portfuzeta cu rulmenti mai mici si fuzeta prelucrata pentru acei rulmenti, mici pentru a se invarti usor. Am echilibrat perfect rotile, prinse direct in prezoane, invartite cu bormasina, lasate in echilibru... si adaugate greutati dupa cerinte. Si cea empirica, am facut-o nu mai tarziu de alaltaieri la a mea. Vibra tare pe dreapta la 70 si la 100/h. Invartita asa cum am zis mai sus, necesita 20g, si merge perfect. Daca se poate asa, de ce sa merg la cei ce doar vor bani? Si apoi, cine are Dacie, nu-si permite sa dea banii pe un serviciu care nu se face de fapt. Am ajuns sa ne injosim in fata unei masini-robot? Doar atata minte ne-a ramas? Nu aveti decat! Eu am pus o serie de intrebari la o vulcanizare despre modul de echilibrare al rotii, cred ca mai mult de o ora, si am ajuns la concluzia ca sansa de a fi echilibrata corect o roata, e intamplatoare.

22 Apr 2011, 17:12:
Iata si minunea de echilibrat:


22 Apr 2011, 17:14:
In poza se vad si arcurile de camera de franare de Raba, bune pe spate (nu de frectie), pentru cine cara pietre de moara.
Speedboy1983
Salut, am si eu cam aceeasi problema, numai ca la mine nu "bate" nimic. Am schimbat placutele de frana, iar pe partea stanga am intampinat ceva probleme cu pistonul de la etrier in sensul ca a trebuit s il bag fortat deoarece garnitura era deteriorata si nu am avut de unde sa o iau in momentul acela. In mers, cand este rece, se incinge puternic discul si nu mai am probleme. O idee ar ajuta. blush.gif Mentionez ca sunt incepator pe o Dacie1310.
PH-06-BOA
N-am inteles cand n-ai probleme. Pune virgula. Garnitura daca e zdrentuita pe margine, intra intre cilindru si piston si blocheaza pistonul. Cat ai zice ca n-are loc, are. Iata una care face fite:
nikuniku
PH-06-BOA daca te ,,calca,,hotii de fiare vechi o sa zica ca au gasit comoara lui ali baba, cheers.gif
interesanta inventia ta
PH-06-BOA
Au fost, dar aia de fiare bune! Pe nevasta-mea n-au nimerit-o, ca le dadeam un pinion de marsaier, cu dintii rupti!
tribunul
QUOTE(argon @ 19 Apr 2011, 07:31)
Te-am mai intrebat odata, sunt rotile la fel?  Iti face asa pentru ca difera circumferinta, iti strici si diferentialul daca mai mergi asa.
*




QUOTE(claudyyu89 @ 19 Apr 2011, 23:09)
da.. sunt toate rotile la fel tongue.gif
*



Se poate sa-ti traga intr-o parte si daca rotile sunt la fel, doar ca au grad diferit de uzura.
Am intalnit acum un caz, cand tragea intr-o parte, masina avea geometria facuta, jantele au fost indreptate, rotile echilibrate, presiune facuta, doar ca pe rotile de pe fata diferea un pic gradul de uzura.
Cauciurile de pe fata aveau date diferite de fabricatie, au fost cumparate de noi, puse in acelasi timp pe masina.
Sa ai un cantar sa vezi de curiozitate ce diferente exista intre ele.

Daca nu poti sa rezolvi problema, mai comod pt. sofer este sa-ti traga in dreapta.
PH-06-BOA
Ca sa nu te mai plangi, baga-te sub masina pe partea dreapta, si din tirantul impingator, cel care vine de pe bascula superioara catre in fata pe lonjeron, slabeste 2-3 ture piulitele de pe spatele bucsii si le strangi pe cele de la capatul tirantului, dupa ele, in ideea de a duce bascula superioara catre in fata, sa micsorezi unghiul de fuga pe dreapta, pentru a se opune mai putin celui din stanga. Faci asta pana merge drept, si apoi arunci volanul ca nu-ti mai trebuie. Daca l-ai face mai mare pe stanga, sa se opuna mai tare celui din dreapta, se ingreuneaza virajul, volanul revine vioi dupa viraj. Cum vrei. E bine si asa si asa. Acolo sunt doua unghiuri de fuga, dreapta si stanga. Daca unul din ele e mai mare, trage in psrtes opusa unghiului mai mare. Doua forte egale de sens opus, au rezultanta zero. Tu nu le ai egale. Indiferent pe ce planeta ai facut geometria, electronica n-a ajuns sa depaseasca creierul uman. Al meu deja s-a incins dar rezista. Multi schimbati acele bucsi, v-apucati sa plimbati piulitele , fara sa stiti ca nu trebuie miscate cele din spate, daca inainte mergea drept si asa faceti unghiul de fuga sa ... fuga intr-o parte, nu inainte cum ii e numele. Unghiul de fuga, e inclinatia axei pivotilor catre inainte la partea de jos. Ca la bicicleta. Ce , roata e pusa sub ghidon, nu. E mai in fata si de aceea mergi fara maini. Daca ar fi sub ghidon, s-ar invarti singura cum ar vrea la eliberare. Deci pivotul de sus, e mai in spate ca cel de jos, pozitie dictata de tirant. Daca s-ar putea vira roata cu 90 de grade, inclinatia ei fata de verticala, e exact unghiul de fuga. Ia mai dezvoltati putin ideea, si v-eti putea si masura acest unghi. Eu v-am dat cateva dispozitive. Unii ati ras, dar e bine sa incercati.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.