silesax
20 Apr 2011, 09:51
cind am cumparat masina nu intra in viteza 1 decit cu masina stind pe loc daca masina se misca intra greu si cu ciriituri.
de ieri se intimpla altceva prin cutie
-cind o scot din a 3 si masina merge dar e pe liber se aude un ciriit in cutie ca si cum ceva se invirte dar ciriie
-apoi cind o bag iar in viteza a3 intra greu si cu ciriituri
-am mai observat ca si atunci cind o scot parca simt ca imi este aruncata afara din viteza a treia.
astept pareri despre ce poate fi de la cineva care se pricepe sau care a mai patit asa ceva.si eventual solutii de remediere .cit mai ieftine
multumesc anticipat.
cutia e in 5
bucatzel
20 Apr 2011, 09:53
Da' nivelul de ulei in cutie l-ai verificat?
silesax
20 Apr 2011, 10:36
iti dai seama ca asta e primul lucru care l-am facut.
nivelul era ok.
Adrian_Boy
20 Apr 2011, 10:50
Mergi la un mecanic de cartier, un mosulica ceva... sa ti-o desfaca... sunt putini care se pricep la cutii pe aici... si e mai greu pe forum sa-ti rezolve problema, decat ca cineva sa vada vizic, cum se comporta.
bucatzel
20 Apr 2011, 10:53
o slaba sansa ar fi sa nu fie suficient strans cablul la ambreiaj.
Daca nu, posibil sa ai ceva sincroane bolnave.
stabil777
20 Apr 2011, 11:00
Eu am avut asa odata,cind luasem carnetu , am stricat ambreiaju, nu intra in viteza cu motoru pornit, il opream , bagam a-ntiia si cu greu am ajuns acasa ,am desfacut si am gasit discul terminat, iar o aripioara de la el sau soare ,da cred ca de la el se indoise si atingea p-acolo ,si parca si un arc , dar asteapta parerea unui profesionist,iar daca stii ca ai ciriit ambreiaju sau esti incepator ,poate asta este.! L a mine se infundase la o sita de pe alimentare, nestiind tot bagam ca ghiolbanu ,si ds-a dus ambreiaju.
La mine intra a-n tiia ,ambreiajul e bun ,dar parca nu e la locul ei pozitia cred a schimbatorului ,deci cam o caut pe antiia si mi-e nasol , pot face ceva?Iar cind merg cu antiia trebuie sa corelez frina cu ambreiaju ca sa pot merge incet si sa nu se opreasca motorul?
PH-06-BOA
21 Apr 2011, 21:44
Ca a 1-a nu intra decat in stationare, e sincronul asa de uzat incat nu se mai impaneaza pe conul pinionului, ci loveste in coroana danturata, unde frecarea e asa de mica incat nu-l poate frana(pe pinion), sa-l aduca la turatia egala cu a mansonului de pe axul balador. Pentru a 3-a, se poate ca unul sau toti trei craboti sa iasa din locasul lor, se ridica de capatul iesit si nu mai permite mansonului sa intre total pe pinion, sau sincronului sa i se uzat degajarile in care stau crabotii, alungindu-se, iar mansonul , la intrare pe pinion, loveste dinte-n dinte , iar dupa ce gaseste loc de intrare, nu se poate bloca pentru ca acei craboti nu sunt pe pozitia lor. Nu stiu daca ai inteles ceva, dar poate cuiva i se potriveste explicatia. Solutia e sa demontezi cutia, sa schimbi sincronul de la a 1-a, cel de la a 3-a, si arcurile de siguranta de la craboti sa le faci putin mai tari sau chiar la fel dar sa le schimbi. Mai tari, franeaza mai bine pinionul, dar uzeaza sincronul mai repede. Sincronul scos, daca nu are cele trei degajari mutilate, dar e asa de uzat incat ajunge la dantura pinionului pe care-l franeaza, si nici nu e crapat, se poate recupera prin strunjirea a cateva zecimi pe laterala danturata, sau chiar pe o piatra dreapta de polizor, asa fel incat sa aiba distanta dantura sincronului de dantura pinionului, rezerva de franare pe con. Daca n-o desfaci intai, sau sa te orientezi dupa alta, n-o sa intelegi prea multe.
22 Apr 2011, 17:03:
Iata unde trebuie sa fie distanta de aproape de 1mm:
22 Apr 2011, 17:17:
Si poza a II-a, montaj final:
Poza a doua reprezinta o cutie asamblata de matale?
PH-06-BOA
22 Apr 2011, 21:30
Da, si nu gasesc carcasa!
Nu pot sa cred !
Daca ne apucam sa cautam ceva (orice) in depozitul d-lui. "BOA", cred ca avem mari sanse sa gasim si ceva ramasite de pe Apollo 11...
GL 01 NJL
27 Apr 2011, 16:24
QUOTE(maho @ 27 Apr 2011, 14:29)
Nu pot sa cred !
Daca ne apucam sa cautam ceva (orice) in depozitul d-lui. "BOA", cred ca avem mari sanse sa gasim si ceva ramasite de pe Apollo 11...
Ai ca asta a fost tare =)))
PH-06-BOA
28 Apr 2011, 21:45
Pai, vedeti ca nici aia nu era perfecta? Da-pai o Dacie?
stabil777
29 Apr 2011, 22:45
PH-06-BOA ,te rog spune-mi si mie , e probabil sa schimb ambreiajul , in cazul acesta daca tot demontez ,ce trebuie verificat p'acolo prin cutie, caci atunci cind bag in treapta de marsharier la mine la cutie nu trebuie sa apas ,ci doar trag mult spre mine , si apoi inapoi, pe cind eu stiam ca trebuie sa apesi in jos apoi tragi inapoi!? Are arc ceva acolo care s-a stricat?
Cind accelelerez, daca o fac mai apasat sau brusc , se produc smucituri in mers, o fi din cutie sau din alimentare?
Si la cutie in spate se vede umed de ulei desi nu pica!Probabil nisipsi mizerie ,noroi depus tin uleiul sa nu pice!
PH-06-BOA
30 Apr 2011, 22:49
Faptul ca nu apesi, nu e cutia, ci patina de sub maneta. S-a desprin plasticul si a ramas tabla goala. Cel mai bine (numai asa am facut) e, sa faci din tabla de 1,5 o piesa asemanatoare, ca un vinclu, cu doua gauri ovale pentru reglaj, si e mult mai buna.
Daca ai camioneta din poza, si tractiune pe spate, la iesire din cutie ai un cuplaj cardanic din cauciuc foarte flexibil, si daca mergi subturat sau ai greutate si cuplezi ambreiajul rapid, intra in oscilatie si nu se termina decat daca debreiezi si preiei cu patinare ambreiaj. Daca e berlina, ai tampoane zdravene la cutie ? Traversa e buna ?
nikuniku
30 Apr 2011, 23:59
stabil777 cumpara maneta schimbator de papuc,si atunci vei apasa pe ia ca sa intre in marsarier
stabil777
1 May 2011, 15:46
Multumesc pentru sfaturi , papucu e cu tractiune doar pe fata ,nu are cardan ,nu are cuplaj la cutie, e motor 1.6 injectie , nu stiam de traversa nici de maneta , acu iar am de lucru , vad ca nu se mai termina noutatile!
Mai bine nu luam trusa aia , pai ce-am crezut eu, ca e usor sa fii mecanic auto!!?
Ah, .....aveti grija cum ginditi , ca se implineste!. Deci pozitiv, ca altfel ,,,scurt circuit!
Ma bate gindu ca, ambreiaju n-o avea nimic ,doar sufa s-a topit si blocat ,iar cutia daca e asa cum spuneti ,iar e bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.